Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
job i thailand
|
|
kokkene |
Lagt på d. 31/10-2012 13:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 55 |
vi er et dansk par i 30 erne vi er begge udlærte kokke i danmark vi har et ønske om at bosætte os i thailand enten for at starte op med egen restaurtant, eller blive hyret til at drive restaurant(daglige leder/manager) eller blot at blive ansat på restaurant, hotel eller lign8har lang køkkenchef erfaring) så er der nogle der har nogle gode ideer, erfaringer tips eller tricks så del gerne på forhånd tak |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 31/10-2012 13:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
kokkene skrev: vi er et dansk par i 30 erne vi er begge udlærte kokke i danmark vi har et ønske om at bosætte os i thailand enten for at starte op med egen restaurtant, eller blive hyret til at drive restaurant(daglige leder/manager) eller blot at blive ansat på restaurant, hotel eller lign8har lang køkkenchef erfaring) så er der nogle der har nogle gode ideer, erfaringer tips eller tricks så del gerne på forhånd tak De seneste som forsoegte sig i Bangkok med "Cafe Europa" lukkede ned efter 1 aar saa vidt jeg husker. Jeg er ked af at vaere negativ. Men proev at kig paa de individuelle hotellers websites med jobs available, det kunne vaere der var noget interessant. Good luck. Mvh. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 31/10-2012 15:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Nu ved jeg ikke med muligheden for arbejdstilladelser? Men hvad med at starte en skandinavisk restaurant i f.eks. Pattaya? Med måske en mindre sideløbende produktion af brød og f.eks. leverposteg, pølser, smørebrød m.m. etc? |
|
|
Thaidreamer |
Lagt på d. 31/10-2012 16:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 183 |
ku da være godt med hjemmelavede danske retter men serverer de ikke alle det .. Smørrebrød ka da fåes mange steder derovre .. benytter det da osse selv engang imellem :-) |
|
|
vandango |
Lagt på d. 31/10-2012 16:44
|
Nåh ja glemte helt - glem alt om Danske arbejdsgivere, det er de mest fedtede arbejdsgivere i Thailand. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 31/10-2012 17:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Er der nogle danske arbejdsgivere i pty???????????????? troede det var thaikoner der driver alle dansker steder og deres stakkels mænd som bare skulle sidde og hygge om kunderne og give staldtips til hvor man kan få diverse ydelser,men har måske bare misforstået noget?????????? |
|
|
sula |
Lagt på d. 31/10-2012 18:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
vandango skrev: Nu ved jeg ikke med muligheden for arbejdstilladelser? Men hvad med at starte en skandinavisk restaurant i f.eks. Pattaya? Med måske en mindre sideløbende produktion af brød og f.eks. leverposteg, pølser, smørebrød m.m. etc? Snakkede med en for 14 dage siden der havde det du snakker om i støbeskeen om det bliver til noget ???? men han kaglede da om det med bla catering. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 31/10-2012 18:51
|
Hvis i har lidt gysser på kistebunden. Hotel+restaurant. PATTAYA: Tag ud og tal med restauratører i Thailand, f.eks. Flemming fra Copenhagen - Jens på markedspladsen. Jens og Flemming er i min optik meget troværdige personer. En anden god business er Alex som ejer Hotel Dania i Pattaya, køkkenet er meget ringe, men hans forretnings ide er supergod. Alex fra Hotel Dania, skal i kun vurdere som konkurent og ikke som rådgiver, studer hans forretning, men hold ham som person 1000 kilometer fra jer. Alex er i business 100 % utroværdig. Redigeret af vandango d. 31/10-2012 19:01 |
|
|
ThaiFar |
Lagt på d. 02/11-2012 05:12
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 63 |
Til Kokkene Har I tidligere boet eller opholdt Jer laengere tid I Thailand? Hvis ikke, vil jeg anbefale Jer at komme her og bare laere saa meget som muligt om Thailand, om Thai'erner og om kulturen (specielt arbejds-kultur og omgangstone). Lad vaere med lyn-hurtigt at blive selvstaendige foerend I har lidt mere forstaaelse af samfundet. Hvis I kan faa et job foerst, vil jeg anbefale Jer det, saa kan I snuse Jer frem om hvordan tingene foregaar her. Det er temmelig anderledes end hvad I kender fra Danmark. Der er danskere som er meget succesfulde her i restaurations branchen og der er osse mange som igennem tidens loeb er gaaet ned. Om Pattaya er det rigtige sted for Jer kan jeg ikke sige, jeg tror der allerede er mange steder for danskere der, maaske skulle I kigge paa andre destinationer, derfor igen en gentagelse, kom her og kig Jer omkring, tag et godt stykke tid foerend I beslutter Jer, tal med andre danskere, baade dem som har hotel/restauration og dem som har bar, og saa brug Jeres sunde fornuft til at komme videre naar I selv foeler det Jeg boede i Pattaya mellem 1985 og 1991. Fra dengang husker jeg Bjarne fra Kronborg og Per fra Copenhagen, de var begge succesfulde og Bjarne er det stadigt, Per er gaaet bort af sygdom for en del aar siden. Jeg husker osse en samtale med en Franskmand som jeg havde. Han sagde at han var en professional restauratoer i Frankrig og nu var han kommet til Pattaya for at nyde sit otium og bare aabne en lille bitte restaurant. Han grinede lidt syrligt da han sagde at han aldrig havde arbejdet saa haardt, han maatte goere det meste af arbejdet selv for at faa det til at fungere professionelt Det var det. held og lykke med jeres ophold i Thailand Redigeret af ThaiFar d. 02/11-2012 05:20 |
|
|
journalistdk |
Lagt på d. 09/11-2012 01:16
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
vandango skrev: Hvis i har lidt gysser på kistebunden. Hotel+restaurant. PATTAYA: Tag ud og tal med restauratører i Thailand, f.eks. Flemming fra Copenhagen - Jens på markedspladsen. Jens og Flemming er i min optik meget troværdige personer. En anden god business er Alex som ejer Hotel Dania i Pattaya, køkkenet er meget ringe, men hans forretnings ide er supergod. Alex fra Hotel Dania, skal i kun vurdere som konkurent og ikke som rådgiver, studer hans forretning, men hold ham som person 1000 kilometer fra jer. Alex er i business 100 % utroværdig. Dette er jo beviseligt 100 % indicier! Ved du nok? Så bevis din viden. Hvem var i øvrigt "En Ven" som fortalte om hvem der varpå SU i thailand og havde en luderbar? Poom er bandlyst for en måned, for at sige sandheden om de gamle liderlige mænd der tror de ejer Pattaya. Pattaya er fyldt med gangstere, lykke riddere og fede gamle mænd der tror deres pik er gud, og de tror deres pik er velgørenhed. Ja hungersnød bringer altid alternative betragtninger af deres evner........ Skeptikeren er Helosan og en gammel horbuk der købter sin kone i en ludderbar på stranvejen.. Og helt på DR P1. Vandango er ikke mindre end en sølle invalidepensionist der bilder folk in han han liver in Denamark og works as social worker. Mørk er medieluder som esllsker og bli seen og han gjør jobbet greiet. Luderfar for manne pier. Og skeptiker han kjøper. Men JackD har gennemskuet dem alle. |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 09/11-2012 02:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Journalist dk - ha min røv griner endnu - vi ved jo alle hvem DU er store Nick med den store grimme mave og de ormstukne tænder. Du forsvarede Moerk med næb og klør over for Colov nu er han luderkarl og Colov lossede dig ud af dit skriverkarlejob da han fandt ud af var selvudnævnt "Journalist". Selvudnævnt som alle dine andre titler. Hvem var den største bruger af "systemet" den gang du endnu ikke havde raget uklar med mere end halvdelen af byen og nærmest blev forvist op til købedamen i Roi Et. Hvem var det der vidt og bredt fortalte at han var IT-Ingeniør, IT- Forsker på DTU og så var du en skide almindelig dansk buschauffør, (undskyld alle andre buscahufffører) men her er en der giver standen et meget dårlig rygte, een der vadede rundt dagligt i en idelig brandert både her og hisset. Hvor mange IT-systemer nåede du at ødelægge her i byen før det gik op for folk at du var en løgnhals og pralrøv. Hvad med dit højt besungne projekt, som du på grund af druk ikke kunne vedligeholde, dine annoncer i det inferiøre program som ikke er rettet, selv om mange barer og restauranter er lukket og slukket forlængst. Det må sku vaære bittert ikke at kunne suse rundt og tigge eneg til projektet mere. Og nu Nick hvor du har afsløret dig selv skulle du så ikke stikke piben ind, du er ikke velkommen her i byen, det ved du jo og derfor er du sur og bitter. Dine 2 årlige drukture til Pattaya med sene nattesæder og sangopvisning på Rich Bar er en saga blot, ingen gider høre på smørtenoren med den rustne stemme og de danske viser. Og hvis købedame var det der blev tvunget til at sidde hjemme og vente på at tenoren fik fremført sin sidste vise før han drog hjem til gøjserne og købedamen og kunne blive aet på kæmpevommen, det var jo det eneste du kunne tilbyde efter diverse købe besøg i Soi Honey Inn Og så som et kuriosum, jeg kan genkende dig på dit sprog lige som alle andre du sviner til, (de gider bare ikke kommentere dine drukne skriv). Den viden du giver udtryk for og ikke mindst se at du er i gang med flaske nr. 4, det ses af din mangelfulde stavemåde, nøjagtig som da du var "Journalist" på Pattaya People. Så Nick, du pisser på mig - jeg pisser tilbage på dig men med en kold, kold stråle. Somrak som er glad og stolt over at jeg traf min købedame/hustru på en af de mere noble etablissementer den gang for 12 år siden. Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 09/11-2012 05:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
@journalist: Sikke dog et sørgeligt liv du må føre. Vorherre bevares at sidde herinde under et dæknavn og svine folk til. Du må jo stå tidligt op og gøre det, for mon ikke Web sletter indlæg igen når Danmark vågner. Hvis du virkelig er den Skeptikeren skriver, så ved jeg da ikke lige hvad der gået galt med dig, men noget er sket. Du skal ikke blande mig ind i dine menneskelige konflikter mere og allerhelst tror jeg de fleste så du holdt dig væk herinde fra. |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 09/11-2012 05:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Moerk skrev :allerhelst tror jeg de fleste så du holdt dig væk herinde fra. + 1 ! Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
flyer |
Lagt på d. 09/11-2012 08:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/11-2012 09:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
journalistdk skrev: vandango skrev: Hvis i har lidt gysser på kistebunden. Hotel+restaurant. PATTAYA: Tag ud og tal med restauratører i Thailand, f.eks. Flemming fra Copenhagen - Jens på markedspladsen. Jens og Flemming er i min optik meget troværdige personer. En anden god business er Alex som ejer Hotel Dania i Pattaya, køkkenet er meget ringe, men hans forretnings ide er supergod. Alex fra Hotel Dania, skal i kun vurdere som konkurent og ikke som rådgiver, studer hans forretning, men hold ham som person 1000 kilometer fra jer. Alex er i business 100 % utroværdig. Dette er jo beviseligt 100 % indicier! Ved du nok? Så bevis din viden. Hvem var i øvrigt "En Ven" som fortalte om hvem der varpå SU i thailand og havde en luderbar? Poom er bandlyst for en måned, for at sige sandheden om de gamle liderlige mænd der tror de ejer Pattaya. Pattaya er fyldt med gangstere, lykke riddere og fede gamle mænd der tror deres pik er gud, og de tror deres pik er velgørenhed. Ja hungersnød bringer altid alternative betragtninger af deres evner........ Skeptikeren er Helosan og en gammel horbuk der købter sin kone i en ludderbar på stranvejen.. Og helt på DR P1. Vandango er ikke mindre end en sølle invalidepensionist der bilder folk in han han liver in Denamark og works as social worker. Mørk er medieluder som esllsker og bli seen og han gjør jobbet greiet. Luderfar for manne pier. Og skeptiker han kjøper. Men JackD har gennemskuet dem alle. Vi fjerner os lidt fra emnet omkring "Kokkene vil gerne have job i Thailand". |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 09/11-2012 09:28
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
journalistdk skrev: vandango skrev: Hvis i har lidt gysser på kistebunden. Hotel+restaurant. PATTAYA: Tag ud og tal med restauratører i Thailand, f.eks. Flemming fra Copenhagen - Jens på markedspladsen. Jens og Flemming er i min optik meget troværdige personer. En anden god business er Alex som ejer Hotel Dania i Pattaya, køkkenet er meget ringe, men hans forretnings ide er supergod. Alex fra Hotel Dania, skal i kun vurdere som konkurent og ikke som rådgiver, studer hans forretning, men hold ham som person 1000 kilometer fra jer. Alex er i business 100 % utroværdig. Dette er jo beviseligt 100 % indicier! Ved du nok? Så bevis din viden. Hvem var i øvrigt "En Ven" som fortalte om hvem der varpå SU i thailand og havde en luderbar? Poom er bandlyst for en måned, for at sige sandheden om de gamle liderlige mænd der tror de ejer Pattaya. Pattaya er fyldt med gangstere, lykke riddere og fede gamle mænd der tror deres pik er gud, og de tror deres pik er velgørenhed. Ja hungersnød bringer altid alternative betragtninger af deres evner........ Skeptikeren er Helosan og en gammel horbuk der købter sin kone i en ludderbar på stranvejen.. Og helt på DR P1. Vandango er ikke mindre end en sølle invalidepensionist der bilder folk in han han liver in Denamark og works as social worker. Mørk er medieluder som esllsker og bli seen og han gjør jobbet greiet. Luderfar for manne pier. Og skeptiker han kjøper. Men JackD har gennemskuet dem alle. For det første kunne Poom ikke acceptere de 30 dage uden ævl, så det blev ændret til en permanent udelukkelse i stedet. Og for det andet så har du selv lige fået en permanent udelukkelse. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 09/11-2012 09:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
Tak til Web |
|
|
vandango |
Lagt på d. 09/11-2012 09:56
|
Jeg vil godt på alteret bekende, at jeg også har kvajet mig lidt. Alex har aldrig nogensinde behandlet mig dårligt, men været en flink person. Han har ikke været ok mod en af mine gode venner, men det er mellem dem og ikke mellem mig og Alex, men det har påvirket mig meget. Redigeret af vandango d. 09/11-2012 10:05 |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 09/11-2012 12:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Tak Web. Og kunne vi så vende tilbage til tråden og høre lidt fra trådstarter om hvad der så sker - eller er de, som så mange andre blevet skræmt af hundehovederne? Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
kokkene |
Lagt på d. 22/11-2012 21:28
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 55 |
nej vi er her skam endnu men vi springer ikke lige ud i det fra dag til dag det skal planlægges så godt som muligt og vi har god tid det kan være det først bliver om et år eller mere eller mindre men vi ville meget gerne prøve det af |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |