Se indlæg
Thai undervisning Ballerup
|
|
flyer |
Lagt på d. 26/10-2012 08:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Ja - Så kom vi igang med det skønne sprog, puha... men tror vi er i gode hænder hos sudsakhon, ingen rysten på hænderne! Det skal nok bliv godt på et tidspunkt, det er i al fald spændende. Tror sgu konen har glemt hvordan det var at lære et nyt sprog, for da jeg landede på sydhavsøerne, skulle hun straks vide hvor mange ord vi havde lært... Øhh, helt blank.... Altså mig Har lige tabt mig 8-9kg Så kunne da lige slynge máy uan? Og og - Hvad svare "heksen" så UAN!! Nej nej lille kone, skal jeg nu oz til at lære dig thai...? Det hedder uan mây!!! Jaja - Som sagt så er vi igang!!! Og det skal nok give en masse misforståelser Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 26/10-2012 08:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Rigtig god kamp min ven Helt sikkert det skal nok give anledning til mange misforstaaelser og gode grin... Glaeder til at hoere dig irl naar vi ses herude, haaber jeg kan svare dig korrekt. Har paa fornemmelsen at sudsakhon er temmelig skrap til at laere fra sig, min laerer paa skolen, en lille ung thai pige, har det med bare at flaekke af grin.... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
flyer |
Lagt på d. 26/10-2012 09:18
|
Ja, jeg vil gøre mit bedste... Altså for at lære sproget, ikke for at give anledning til misforståelser Det skal nok blive kønt at høre på, den dag vi to mødes men det kan jo kun gå fremmad... Har paa fornemmelsen at sudsakhon er temmelig skrap til at laere fra sig Det kan du kan bide dig i næsen på!! Nu skal jeg nok passe på, for han lytter jo nok med her Men er ikke bange for at rose ham, det fortjener han og det kan han sagtens tåle det, for han har lært det "the hard way" og den har været laaang, helt fra bunden, respekt!! Fin fyr og ingen hovski-snovski (snobberi), men helt nede på jorden!! Og noget jeg godt kan lide, han spurgte om vores baggrund i forhold til thailand og ikke noget om hvad vi var eller laver... og fint hold, heller ikke nogen, "her kommer jeg" båthorn, så det er bare på toppen Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
flyer |
Lagt på d. 27/10-2012 14:42
|
Er der slet ikke nogen her fra Dansk Thai Website som deltager på det sene hold 19:00-20:50? Eller er jeg den eneste herfra på det hold?
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 30/10-2012 19:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Hej.. Tak for roserne. Det er dejligt at holdene endelig er kommet igang. Næste gang færdiggør vi lydskriften og går videre med spørgsmål/svar kombinationer. Og så begynder vi at bygge på med ordforråd. Har skaffet en kaffemaskine. det skal være hyggeligt at lære Glæder mig til torsdag |
|
|
handy |
Lagt på d. 31/10-2012 10:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Synes godt om...... |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 31/10-2012 13:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 195 |
Perfekt med kaffe ... så mangler vi bare småkagerne |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 31/10-2012 13:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
DeeJ skrev : "Perfekt med kaffe ... så mangler vi bare småkagerne" Det vil så klæde dig at købe dem med , og gerne brunkager ( det er jo snart jul ). |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 31/10-2012 14:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 195 |
Den klarer jeg !! คุ้กกี้ ? |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 31/10-2012 14:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
DeeJ skrev : "Den klarer jeg !! คุ้กกี้ ?" Tak , og så håber jeg i nyder dem , for jeg kommer jo ikke |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 31/10-2012 20:33
|
คุ้กกี้ ..Tak Flyer.. Ikke bare for hvad jeg fornemmer at venter til kaffen, men det minder mig om at huske at komme med et par eksempler på hvorfor thailtalende udtaler bestemte ord som de gør. Det er nemlig , som vi tog hul på sidst, thai grammatik, der er "synderen" her. Vel mødt torsdag NB: คุ้กกี้ cookie (Koog-IE) |
|
|
kaos2000 |
Lagt på d. 31/10-2012 21:55
|
Begynder Antal indlæg: 16 |
Hej Sudsakhon Og alle jer andre fra holdet. Jeg kunne desværre ikke komme den første gang til kurset grundet ferie, men kommer i morgen. Glæder mig. Ses i morgen Mvh Richo Elsker livet omkring Prasat...
Thailand forever... |
|
|
THansen |
Lagt på d. 01/11-2012 04:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
sudsakhon skrev: คุ้กกี้ ..Tak Flyer.. Ikke bare for hvad jeg fornemmer at venter til kaffen, men det minder mig om at huske at komme med et par eksempler på hvorfor thailtalende udtaler bestemte ord som de gør. Det er nemlig , som vi tog hul på sidst, thai grammatik, der er "synderen" her. Vel mødt torsdag NB: คุ้กกี้ cookie (Koog-IE) Nu har jeg kun læst thai i kort tid, men vil nu mene at คุกกี้ er mere korrekt... |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 01/11-2012 06:45
|
Hej THansen Det er den mest almindelige stavemåde du har skrevet. Men idet det er phonetisk translitterering af et engelsk ord til thai, vil den første sagtens kunne bruges. Men godt set. Held og lkke med din læsning Og Richo, glæder mig til at du også kommer med. Nu ved du jo at der vanker kaffe osv. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 08/11-2012 11:59
|
Hej alle deltagere Så er det blevet torsdag igen. (Er det bare mig, som synes at ugerne flyver afsted?) Men vi har masser af kaffe og småkage. Jeg sidder og skriver på en lille grafisk illustreret fremgangsmåde, der kan støtte indlæringen af sætningerne. Den kan vi jo lige prøve af i aften. Der er iøvrigt flere, som har spurgt om de måtte tage deres thailandske bedre halvdele med. For mig er det intet problem at nogen tager chefen med, men hvis vi får \"besøg\" og der er nogen, som føler sig generet af det må man naturligvis lade være . Jeg tvivler dog virkeligt på, at det vil genere nogen. Tværtimod. Men vel mødt i aften |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 11/11-2012 21:57
|
Hej alle deltagere på thaiholdet Vi har snakket om de sjove svar/kommentarer og vendinger, der kan falde fra vore thailandske chefer derhjemme. Hvis I har lyst, så skriv ned med lydskrift, og vi tager vendingerne op under emnerne smalltalk og hverdagssamtale. Det er nemlig en rigtig god måde at komme dybere ind i det, som ofte ikke står i en lærebog. Jeg skal nok også have et par eksempler klar |
|
|
vandango |
Lagt på d. 12/11-2012 09:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Jeg skal med næste omgang, fruen har bedt mig om at tage mig sammen og få gjort noget ved det. [img]http://www.postgrad.com/blog/wp-content/uploads/2012/08/old-student1.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 12/11-2012 09:38
|
hehe vandango. Under tøflen som alle vi andre. Du skal være velkommen |
|
|
vandango |
Lagt på d. 12/11-2012 10:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ha ha ha. Problemet er at jeg er begyndt at være sammen med familiens børn, og nogen gange bliver vi smidt ud af huset, så står jeg ude i byen sammen med nogle små piger på 4-5 år. De små har nemt ved at kommunikere med mig, de skider på om jeg kan forstå dem, blot vi laver noget sjovt sammen, f.eks. shoppe barbie dukker sammen. Mens de lidt større teenage børn føler sig ret skidt tilpas over, at vi ikke kan kommunikere sammen. Min forlovede har så sagt, hvad vil du gøre ved det her? Samtidig har vi jo også snakket om, hvad jeg som pensionist skal lave i Thailand, for at få dagene til at gå. Min forlovede har sagt, at jeg burde undervise i engelsk på kommuneskolerne, det lyder jo rigtig godt, men det kræver så, at jeg letter røven og kommer i gang. |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 12/11-2012 12:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Fandango, Hvis du er god nok til at undervise i Engelsk på en Thai kommune skole, burde du så ikke være god nok til at undervise "dine" teenage piger i lidt Engelsk, så slipper de for at føle sig pinligt berørt.
Kim
|
|
Spring til debat: |