Se indlæg
Thai Airways bonus points / NOT !!
|
|
savarden |
Lagt på d. 29/10-2012 15:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 226 |
Er kommet i tvivl om det er mig som ikke er opdateret vedr. Thai Airways bonus program. Jeg fandt her i weekenden et par billige billeter til fruen og jeg fra den 26 marts og en måned frem direkte med Thai Airways (Kilroy Travel via momondo) (Economy Class ) Som jeg plejer ringede jeg efterfølgende til Thai airways for at booke sæder og få rejsen registreret på min Royal Orhid / bonus point. Svaret var fra en bestemt dame stemme at billeten var for billig og er der ikke optjenes bonus points på billeter med start bogstavet W. Problemet er man ikke har mulighed for at se denne kode før rejsen er betalt Jeg spurgte efterfølgende om jeg så kunne reservere sæder på Economy Class, dette kunne jeg godt men kunne "kun" vælge fra række 50 og opad... Skal sige at jeg bookede på nøjagtigt samme fremgangsmåde sidste år uden problemer... Er det mig som ikke er opdateret eller ? |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 29/10-2012 15:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
savarden skrev: Er kommet i tvivl om det er mig som ikke er opdateret vedr. Thai Airways bonus program. Jeg fandt her i weekenden et par billige billeter til fruen og jeg fra den 26 marts og en måned frem direkte med Thai Airways (Kilroy Travel via momondo) (Economy Class ) Som jeg plejer ringede jeg efterfølgende til Thai airways for at booke sæder og få rejsen registreret på min Royal Orhid / bonus point. 1) Svaret var fra en bestemt dame stemme at billeten var for billig og er der ikke optjenes bonus points på billeter med start bogstavet W. 2) Problemet er man ikke har mulighed for at se denne kode før rejsen er betalt Jeg spurgte efterfølgende om jeg så kunne reservere sæder på Economy Class, dette kunne jeg godt men kunne "kun" vælge fra række 50 og opad... 3) Skal sige at jeg bookede på nøjagtigt samme fremgangsmåde sidste år uden problemer... Er det mig som ikke er opdateret eller ? Det er desvære ikke nemt at finde rund i junglen af alle regler og især undtagelserne. 1) Desvære Rigtigt, og sådan har det været gældende i nogle år, sammen med bogstavet V. (SAS som een af de få, har lige for nyligt ændret praktis m.h.t. indtjening på disse to kategorier, hvor TG kun gav 50% inden de sløjfede dem helt). 2) Nemligt, EEN af disse utilgivelige ulemper ved Online booking. Og rejsebureauerne ville du have fået den og andre oplysninger. 3) Taler du om Indtjening af bonusmiles, at se booking kategorien eller om opgradering M.h.t. reservation af flysæde, det må være noget nyt (OK, Jeg kan ikke være opdateret med alt) har Jeg aldrig hørt før om "begrænsning" for rækkene under #50 (måske ville de udvige P økonomi klassen ). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
savarden |
Lagt på d. 29/10-2012 15:43
|
Hej Lung Yao. Takker for det hurtige svar ... Ja så blev jeg klogere... Vedr : spørgsmål 3 fik jeg bonus miles men som damen sagde var jeg måske heldig at få en "dyr" billet til billige penge sidste gang grunden til billetterne blev bestilt online var at prisforskellen var ca 2800 kr pr billet i forhold til Thai Airways egen hjemmeside... Tror bare jeg undvære deres bonus system fremadrettet |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 29/10-2012 16:05
|
savarden skrev: Hej Lung Yao. Takker for det hurtige svar ... Ja så blev jeg klogere... 1) Vedr : spørgsmål 3 fik jeg bonus miles men som damen sagde var jeg måske heldig at få en "dyr" billet til billige penge sidste gang 2) grunden til billetterne blev bestilt online var at prisforskellen var ca 2800 kr pr billet i forhold til Thai Airways egen hjemmeside... 3) Tror bare jeg undvære deres bonus system fremadrettet 1) Nemlig, for mange tror (hvor skulle de vide det fra? ) at en Øko billet er bare en Øko billet, men desvære er lige netop denne Class indelt i 7-8 under kategorier. Dine sidste billetter kunne fx. havde været V eller W på strækning CPH - BKK men Q eller M fra BKK til CPH. Det sker ofte når fx. at du insisterer på bestemte rejsedatoer og at enten Ud eller Hjemrejse er fuldbooket på de allerbilligeste kategorier . 2) Rigtigt, men ikke så stor forskel fra den pris du kunne have fået hos en rejsebureau. Men selv rejsebureauer kan have en lille prismargin inbyrdes, og det koster højst 2-300kr ekstra at benytte deres mellemkomst. Prøv næste gang, uden at bestemme dig endeligt, kun for at have noget at sammenligne med, det koster ikke noget, og du ville blive forbavset over hvor meget de kan måske "trylle" (ikke altid, men...). 3) Desvære er Bonusprogrammet som var oprindeligt en "belønning" for trofaste kunder, nu blevet så udhullet (forhøjelsen af grænsen for diverse tilbud og ikke mindste nedskæring/begrænsning af kategorierne) at de eneste der får glade af det er dem som rejser meget især hvis det er på firmaets regning og på Business Class. Alle os andre "fattiger.." der kun rejser 1 gang om året, kan nøjes med en eventuel opgradering (så længe det varer) eller betalingsmiddel for overvægt. HUSK endeligt at altid have 10K bonusmiles på saldoen for sølvkortet for at den bliver fornyet automatiskt og du stadigt ville have glæde af de 10Kg ekstra bagage. Mange Bonusmiles bliver ærgeligt nok bare sløjfet når deres validitets periode udløber hvis du ikke udnytter dem. . Redigeret af Lung Yao d. 29/10-2012 16:16 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
savarden |
Lagt på d. 29/10-2012 17:25
|
hej Lung Yao. Tror jeg tager en snak med dig inden næste gang jeg køber billet, det har du sgu styr på :-)) Vælger nok næste gang at prøve lykken på rejsebureauet næste gang... Kan du forklarer denne nærmere, nok bare mig som ikke forstår det helt : HUSK endeligt at altid have 10K bonusmiles på saldoen for sølvkortet for at den bliver fornyet automatiskt og du stadigt ville have glæde af de 10Kg ekstra bagage. er vist ikke silver men Current Mileage : 23,900 Miles expiring on 31-Dec-2012 : 7,850 miles som jeg vel ikke kan bruge til noget eller ? Igen tak for hjælpen Redigeret af savarden d. 29/10-2012 17:33 |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 29/10-2012 18:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hej Lung Yau JEg fik også denne besked inde hos Thai Airways da vi rejste i marts: Jeg spurgte efterfølgende om jeg så kunne reservere sæder på Economy Class, dette kunne jeg godt men kunne "kun" vælge fra række 50 og opad... Fik også reserveret sæder, så alt var fint. Da vi så 24 timer før kunne lave online check in, kunne jeg også ændre pladser og denne gang kunne jeg reserverer et sæde på række 38. Så det kommer vel an på hvad der er af ledige pladser når man skal flyve. Kim
|
|
|
jc |
Lagt på d. 30/10-2012 09:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Hos THAI har det i mange år været sådan at V/W/G billetter kun kan forhåndsreservere fra række 50 og opefter. Det skyldes, at der på disse rækker er kortere afstand (32" ) mellem rækkerne. De passagerer, som køber de dyrere economy billetter fra Q-class og op, har således fortrinsret til de sæder, hvor pitchen er større = 34". Flere net bureuaer giver i dag mulighed for at vise, hvilken klasse billetterne udstedes på. Findes under "Billetregler". Man skal dog lige øve sig i at tyde koderne og finde ud af, hvilket bogstav, der er billetkoden, men så er det også lige til. Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
natty |
Lagt på d. 30/10-2012 13:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
jc skrev: Flere net bureuaer giver i dag mulighed for at vise, hvilken klasse billetterne udstedes på. Findes under "Billetregler". Man skal dog lige øve sig i at tyde koderne og finde ud af, hvilket bogstav, der er billetkoden, men så er det også lige til. Interessant, kan du give nogle navne på disse bureauer, og oplyses bookingklassen før eller efter at man har købt og betalt for billetten.? At tyde koderne er ikke noget problem for mig. Kender indtil nu kun 1 bureau, hvor de oplyser billetreglerne inden køb, og det er på Travellink, når man bruger deres business søgemaskine i steder for leisure. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
jc |
Lagt på d. 30/10-2012 14:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Travvellink leisure (min foretrukne) har også denne facilitet. Efter du har valgt fly og går til side 2 kommer knappen Billetregel til venstre under totalprisen. Herudover benytter jeg ofte Expedia, som under hvert fly på bookingsiden har en "Vis flyrejseinfo". Her er billettens klasse også oplyst. Jeg er opmærksom på at SuperSaver, GoLeif og flere andre ikke har denne facilitet. Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
EH |
Lagt på d. 30/10-2012 15:23
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Det er ikke bare Thai Airways. Jeg bookede en meget billig billet til Thailand over Singapore med Singapore Airlines og fandt senere ud af at jeg kun fik minimale bonuspoints for den. Derimod fik jeg en ordentlig bunke point for min full price billet fra Hong Kong til Danmark over Thailand. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 30/10-2012 17:03
|
savarden skrev: .................................................................. Kan du forklarer denne nærmere, nok bare mig som ikke forstår det helt : HUSK endeligt at altid have 10K bonusmiles på saldoen for sølvkortet for at den bliver fornyet automatiskt og du stadigt ville have glæde af de 10Kg ekstra bagage. 1) er vist ikke silver men Current Mileage : 2) 23,900 Miles expiring on 31-Dec-2012 : 7,850 miles som jeg vel ikke kan bruge til noget eller ? Igen tak for hjælpen 1) Er du så Gold member ? . Har du 10K+ på kontoen så bliver dit kort fornyet næste gang Sølvkortstatus opnås ved at rejse: - min. 10.000 qualifying miles indenfor 1 kalender år eller - min. 15.000 qualifying miles indenfor 2 kalender år 2) Hvis du kan nå at optjene eller købe 1100 bonusmiles så har du nok til en opgradering til Premium Ø , som du kan bestille inden den 31-12-2012. Og for i øvrigt TAK til JC, for supplerende infoer. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 30/10-2012 17:10
|
EH skrev: Det er ikke bare Thai Airways. Jeg bookede en meget billig billet til Thailand over Singapore med Singapore Airlines og fandt senere ud af at jeg kun fik minimale bonuspoints for den. Derimod fik jeg en ordentlig bunke point for min full price billet fra Hong Kong til Danmark over Thailand. Jep, for ellers her er "prislisten" hos Star Alliance for de billige billetter: http://www.thaiai...-chart.htm Og "moderselskabet" giver : SAS (SK)........................G/ K/ L/ O/ T/ U/ W .................................... 0% og Charterflyvninger på Star Alliance selskaber giver ikke opsparing. . Redigeret af Lung Yao d. 30/10-2012 17:13 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
natty |
Lagt på d. 30/10-2012 17:10
|
jc skrev: Travvellink leisure (min foretrukne) har også denne facilitet. Efter du har valgt fly og går til side 2 kommer knappen Billetregel til venstre under totalprisen. Herudover benytter jeg ofte Expedia, som under hvert fly på bookingsiden har en "Vis flyrejseinfo". Her er billettens klasse også oplyst. Jeg er opmærksom på at SuperSaver, GoLeif og flere andre ikke har denne facilitet. Nu har jeg fundet det på Travellink Leisure, men det er godt nok gemt godt væk, efter man har valgt en afgang, skal man indtaste navn og rejsende, telefonnummer og email, før man kan gå videre til næste side, dvs. side 3, så skal man trykke på "rejsebetingelser", så kommer der et pop-up vindue hvor rejsebureauets generelle rejsebetingelser beskrives og her kan man trykke på "Se alle billetreglerne". Det er godt at billetreglerne er der, men hvorfor skal det være så godt gemt væk?, når det på deres egen side under businessrejser kommer frem som "billetregler" allerede på side 2 når man har valgt afgang og uden man skal udfylde diverse felter. Jeg har også set det på Expedia, men min oplevelse er, at de ofte skriver at de ikke "kan hente oplysningerne", når det så endelig står der er det kun bookingklassen for udrejse som kommer frem. Ud og hjemrejse kan jo sagtens være forskellige. Men som sagt fint, at ikke alle søgemaskinerne har skrottet informationerne. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 30/10-2012 17:23
|
Savarden, Desvære var mit svar 2) i indlæg#11 ufuldendt, fordi det er også en narresut hvis du har købt "Low fare billetter": Mileage opgradering For at kunne opgradere sin flyrejse med THAI, skal billetten være udstedt af rejsebureauet. Satserne relaterer til den købte billettype/pris = bogstavsklasse. Mellem København - Bangkok eller modsat: -Economy Class til Premium Economy Class: billet på Q, H, M, B eller Y klasse: 25.000 miles pr.vej -Economy Class til Premium Economy Class: billet på G, V eller W klasse: 42.000 miles pr. vej . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
natty |
Lagt på d. 30/10-2012 17:28
|
Lung Yao skrev: Jep, for ellers her er "prislisten" hos Star Alliance for de billige billetter: http://www.thaiai...-chart.htm Og "moderselskabet" giver : [quote]SAS (SK)........................G/ K/ L/ O/ T/ U/ W .................................... 0% og Charterflyvninger på Star Alliance selskaber giver ikke opsparing. Det link du henviser til gælder jo kun hvis du er ROP medlem og ikke hvis du er Eurobonusmedlem. Her er et link til hvad man optjener som Eurobonusmedlem og flyver med Thai, her giver de billige billetter også 0%, gisp http://www.sas.dk...ways-Intl/ Det virker som om reglerne er afstemt ganske godt mellem selskaberne, men jeg kan så ikke forstå at Thai straffer deres egne medlemmer når de flyver Thai. Hvad er "moderselskabet" iøvrigt? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 30/10-2012 18:03
|
natty skrev: ...................................................................... 1) Det virker som om reglerne er afstemt ganske godt mellem selskaberne, men jeg kan så ikke forstå at Thai straffer deres egne medlemmer når de flyver Thai. 2) Hvad er "moderselskabet" iøvrigt? 1) Måske noget for forbrugerombudsmand at kigge på evt. "kartel dannelse". 2) Sarcasme fra min side m.h.t. at SAS var med til at starte TG . . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
Spring til debat: |