Se indlæg
46.000 hæver pensionen i udlandet
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/10-2012 03:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Skep... Du har ret i det med værtshusene og du har ret i det med pressen, Men, værtshuse i Pattaya og Jomtien med overskud, er vist sjældne. Og når baren står i konens navn og pengene går samme vej, ser farangen sikkert ikke "skyggen" af dem. Det er ikke en "dans på roser" at være barejer i Thailand, hvis ikke man er Thai'.! Beløbet som nævnes fra kontrolteamet, vil jeg sætte spørgsmåls tegn ved. Som jeg forstår det, er det ikke for Thailand isoleret. Og jeg tvivler på at de kan finde beløb i den størrelses orden. Men, det kunne være spændende, at få det rigtige tal på bordet, selvom jeg ikke har de store forventninger, til at det kommer. Hvorfor: Fordi jeg tror, at hele missionen med teamet, er en fiasko. I hvert fald i Thailand. |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 30/10-2012 04:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
ja det har du ret i, derfor hører bla.a. jeg ikke en hylende fis. Det der med at tabe ansigt kende man jo også hjemme. Ufatteligt at et SKIDE brev som en vis herre benævner dem, kan tage så lang tid at besvare. Vi fik 30 dage til at svare på elforbrug ellers.... Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 30/10-2012 05:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Peder1968 skrev: poom skrev: tja. det ved jeg ikke. men det er jo netop en af de ting kontrolteamet forsøger at finde ud af men det pisser folk af i den grad at der overhovedet kontrolleres. hovedsagen er jo at der ER snyd. Din konklusion hælder jeg (desværre) også til. De fleste mennesker er totalt ligeglad hvis de har rent mel i posen. Kan vi ikke lige rette den ud : Alle her i traaden er vel enige om at der skal kontrolleres og hentes penge tilbage til DK, hvis der er synd paa spil. totalt ligeglad hvis de har rent mel i posen. Det er det som er saa typiskt dansk, at vaere totalt ligeglad med naboen, og piver han ( naboen ) har han enten snydt eller er selv ude om det. Her handler det vel om nogle medborgere der foelger nogle regler der er sat op, bl.a med indsendelses af leveattest ( 1 gang pr aar ) og som kun kan faa grundbeloebet, medmindre de tjener kassen ( efter thai forhold ) ved siden af. De er hovedoverskriften i en avisartikel, og jeg kan da netop forstaa man bliver irriteret naar man har rent mel i posen. Dem som ikke har rent mel i posen vil vel vaelge at holde meget lav problem og haabe paa at problemmet kan ties ihjel. Samtidigt, men ingen undskyldning for at snyde, ved man ( henviser til rapporten fra Delottie ) at sagbehandlerne har problemmer og derfor lave fejl. Disse penge figurere vel ogsaa i det beloeb som er " fundet " Jeg deler det synspunkt ( DK ' s ) at kontrolteamet i Thailand nok er skudt forbi, men jeg tror og tror at det er noedvendigt at lave teammet her og gaar efter etniske danskere foerst, for saa kommer det saedvanelige rascime flag ikke op naar turen kommer til Tyrkiet. Men det er bare min lille tro.... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 30/10-2012 13:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
taxidriver990 Holdningen her i DK er ved at ændre sig. Før var man ligeglad med om naboen snød samfundet. Men det er begyndt at gå op for folk at hver gang nogen snyder rammer det en selv. Jeg er bestemt ikke tilhænger af "stikker" samfundet, men det er den vej det går. Når der er nogen der snyder er det desværre også nødvendigt at sætte en form for kontrol op. Jeg forstår ikke den holdning at det er besværligt at 'en gang om året at udfylde nogle papir og en enkelt ekstra gang. Mange andre mennesker skal udfylde papir meget oftere f.eks. arbejdsløse. Desværre tror jeg omfanget af svindel er større end du forstiller dig. Derfor er det også nødvendigt med kontrol. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/10-2012 14:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Kan vi ikke lige rette den ud : Alle her i traaden er vel enige om at der skal kontrolleres og hentes penge tilbage til DK, hvis der er synd paa spil. NEJ, jeg er ikke enige i det HVIS: Det koster et 2 ciffer mill beløb at lave en kontrol der giver et udbytte på 1 mill... Det er skam nok det jyske i mig, der helle vil beholde alle de ekstra mill i kassen / bruge dem mere fornuftig til vores Danske borger der kan havde brug for lidt ekstra hjælp.. MEN hvis den kontrol gav mere end pebernødder, kan jeg bedre forstå det, men ikke som det er lige pt.. Desværre tror jeg omfanget af svindel er større end du forstiller dig. Derfor er det også nødvendigt med kontrol. Heri ligger nok et af de store problemer vil jeg tro.. Der findes så mange politikker, Spindoktor og Danske media ,samt gode borger der TRO der snyde for så mange mange mange mange mill.. Tager vi kontrol der er forgået i Thailand, og bruge den kontrol som basic for snyd her i Thailand, JA så kommer jeg frem til at det er meget begrænset snyd der forgår... Jeg tro bare "mange" har brug for at der SKAL være snyd, som andre har skrevet, først var det alle de Førtidspenionister der snød, så folkepensionister, nu er turen så kommet til dem den eje, har en part af en bar, og om nogle tid, når folk finder ud af at de fleste/alle af dem, heller ikke snyder, ja hvem skal så i søgelyser... Håber da at dem der har råbt Ulven kommen, en dag indser det ikke holde vand, og bruger lige så meget energi, penge med mere, på at forklare det ikke er helt som de regnet med, men igen, det ved vi jo alle at der ikke sker, det sælger jo ingen aviser, giver ingen ekstra stemmer til næste valg... Lige en tanke om dem der ejer en bar, folk mener snyder... Husk nu på at mange (skriver ikke alle)af dem ejes af flere, det vender vi tilbage til.. Tag så alle udgifter på et år.. Husleje, EL og Vand for et år. Nøglepenge. Mulige penge til politiet.. Løn til de ansatte.. Vedligeholdes af stedet... Evt noget jeg har glemt her. Først derefter er det om Folkepensionisten har tjent mere end 291.200 Danske kr... Er de så 3-4 stk som ejer stedet, så skal der være et overskud på 873.600 Til 1.164.800 Danske kr... He he tro i selv på den ?? Til sidst vil jeg da gerne sige, at da jeg selv blev kontrolleret af team, sendte jeg uden bøvl eller andet det ind det ville havde, bare en info... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 30/10-2012 15:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Badedyr skrev: Kan vi ikke lige rette den ud : Alle her i traaden er vel enige om at der skal kontrolleres og hentes penge tilbage til DK, hvis der er synd paa spil. NEJ, jeg er ikke enige i det HVIS: Det koster et 2 ciffer mill beløb at lave en kontrol der giver et udbytte på 1 mill... Det er skam nok det jyske i mig, der helle vil beholde alle de ekstra mill i kassen / bruge dem mere fornuftig til vores Danske borger der kan havde brug for lidt ekstra hjælp.. MEN hvis den kontrol gav mere end pebernødder, kan jeg bedre forstå det, men ikke som det er lige pt.. Sådan hænger tingene jo ikke sammen. Der er mange off. instanser der ikke er overskudsgivende. Korrektion, det er der ingen jeg umiddelbart kan få øje på, der er. Det er ej heller deres formål, at drive overskudsgivende virksomhed. Lov er lov. Og indtil den bliver ændret, så står den ved magt. Når det så er sagt, så er jeg såre harm over den himmelråbende uretfærdighed der hersker, og her sigter jeg til at den tildelte pension halveres hvis man bosætter sig uden for EU. Jeg har ikke det mindste ondt i røven, hvis pensionister benytter sig af alternative krumspring for at få deres fuldt fortjente og ubeskårede pension, ligegyldigt hvor på kloden de bosætter sig. Der ligger såvel en signalværdi som en præventiv effekt ved at benytte sig af disse kontrolteams. Dog mener jeg, at det er helt skudt forbi at have dem til at operere i Thailand. Det er peanuts vi her taler om. Næeh, de burde i stedet rette blikket andetsteds. Hvem husker ikke irakiske herboende på kontanthjælpsmodtagere, der samtidig hævede ministergage fra Iraq? Eller: http://politiken....-lufthavn/ DET er der kød på. |
|
|
EH |
Lagt på d. 30/10-2012 15:21
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Jeg mener det er en farce at staten konstant vil differentiere mellem hvem der har behov for hvad. Hvis man opfylder kriterierne for folkepension, skal vi virkelig så have ondt bagi over at nogle i deres otium vælger at bosætte sig i billigere, varme lande. Husk på at pensionister i Thailand jo selv skal betale for en hel del som er skattefinancieret i DK - ikke mindst udgifter til læge og forsikring i den forbindelse. Skulle man have behov for hjemmehjælp og rengøring er det jo også på egen regning. Derimod burde der slås hårdt ned på falske førtidspensionister der efter pensionen er i hus bosætter sig i de varme lande og lever et aktivt liv. Det er noget svineri da det går ud over dem der vitterlig har et behov for hjælp. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/10-2012 22:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
rinpoche skrev: Sådan hænger tingene jo ikke sammen. Der er mange off. instanser der ikke er overskudsgivende. Korrektion, det er der ingen jeg umiddelbart kan få øje på, der er. Det er ej heller deres formål, at drive overskudsgivende virksomhed Du har vist overset de kommunale Parkerings vagter.? |
|
|
Thaidreamer |
Lagt på d. 31/10-2012 16:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 183 |
hvis man har ret til pension , burde man ku bosætte sig hvor man ville, og få det der.. man har jo betalt til det hele sit arbejdsliv , og hvis man ikke er i danmark , belaster man jo heller ikke landet på nogen måde.. sidder og drømmer om hvornår jeg ka bosætte mig i thailand og nyde min pension... :-) |
|
|
handy |
Lagt på d. 01/11-2012 06:15
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Thaidreamer skrev: hvis man har ret til pension , burde man ku bosætte sig hvor man ville, og få det der.. man har jo betalt til det hele sit arbejdsliv , og hvis man ikke er i danmark , belaster man jo heller ikke landet på nogen måde.. sidder og drømmer om hvornår jeg ka bosætte mig i thailand og nyde min pension... :-) selvfølgelig......synes godt om... |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 03/11-2012 07:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
I går kom så Thilands Tidende på gaden, det er norsk og indeholder meget godt nyt om Thailand. I flere år har der været artikler m.m.m. om norske pensionisters vilkår i Thailand. Denne udgave er extar interessant idet den omtaler en norsk pendant til det jeg hele tiden har påstået, - det som Hr. Ludvigsen kalder KONSPIRATIONSTEORI! Læg især mærke til redaktørens kommentar i lederen (6. afsnit)omkring netop dette. Og Interviwet med Politikeren på side 5: www.thailandstide... Det virker sku da underligt at også nordmænd har samme opfattelse af bureaukraternes hærgen og tilsidesættelse af lovgivningen. Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
Spring til debat: |