Se indlæg
 Udskriv debat
Kæledyr til Thailand
paulsenp
Vi vil have vores lille hund med til Thailand, når vi rejser derned til december.

Alle kravene, der stilles, er ved at være opfyldt. Mikrochip, pas, vaccinationer mm.

Men... punkt 8 på listen siger, at dyret skal i karantæne i mindst 30 dage efter ankomst til Thailand.

Er der nogen her, som kan fortælle om egne erfaringer med dette?
Peter

ThaiFar
Hej Peter. Min hustru er ansat i det Thailandske Toldvaesen i Freezone et stykke vej fra lufthavnen. Hun sidder i information hvor der dagligt kommer mange mennesker (baade udlaendinge og Thaier) som ikke kan finde ud af hvordan de faar vovsen, katten eller akvariefisken med hjem, saa hun plejer at bringe dem hen til Dyrlaegen (kontor) som er den allerforste du skal hen til. Han/hun opholder sig i CE Building i Freezone.

Det der med karantaenen er noget der staar paa papir, de Thailandske myndigheder vil have at du afhenter dit dyr omgaende, de vill overhovedet ikke have at dyret skal opholde sig hos dem. (de gider ikke hoere paa kaeledyrets skraemte skrig og miaven eller akvariefisken som hoejlydt slubrer vand i sig - ud med dem hurtig er systemet)

Dit stoerre problem vil vaere naar du ankommer til Freezone at komme igennem det komplicerede system de har her. Er du Thai gift, eller taler Thai vil det masske hjaelpe, men som min kaere hustru siger, saa kommer mange forbi hende in inforamtion fordi de ikke kan finde ud af systemet, og det gaelder osse Thaier som kommer fra udlaendet med deres kaeledyr

Naar du ankommer til Freezone - og sikkert ser traet og lettere fortvivlet ud - vil der vaere mange "graa" (ulovlige) agenter som vil vaere villige til at hjaelpe mod betaling, vaer forsigtigt, du kan ikke stole paa dem, de vil overcharge dig

Maaske har nogen her paa siden erfaringer med selve processen naar man kommer til dyrlaegen, hvis ikke kan min hustru give dig en kontakt som kan vaere behjaelpelig og som ikke er en "roever"

Haaber det her hjaelper lidt paa forstaelsen
Redigeret af ThaiFar d. 25/10-2012 14:32

ThaiFar
Update - Min hustru har lige ringet til en kontakt, hun siger at der osse er et dyrlaege kontor i Suvarnabhumi (den nye lufthavn) - der er mange forskellige kombinationer, nogle gange kommer husdyret (og maaske stor bagage/personlige ting) ikke med samme fly som ejeren og det giver forvirring med at forklare systemet (mit foerste svar).

Hvis kaeledyret er med dig i flyet gaar du og lillemor og vovsen/katten/kaninen begge igennem Immigrationen, hen til dyrlaegen, udfylder papirer og kaeledyret/dukumenter checkes, pris 500 Baht, derefter skal du hen til Toldvaesenet og betale en slags import/service "fee" - osse paa 500 Baht, og saa kan du tage hvorhen du vill i Thailand uden problem, igen, ingen karantaene, som var dit lille "problem"

Igen og igen, lad vaere med at bruge Agenter, de findes overalt i lufthavnen, de er ulovlige, og vil forsoege at faa nogle moenter ud af dig, Hvid du har et problem sige min hustru at du kan faa hendes mobil nummer, saa kan hun hjaelpe, selvom hun sidder langt vaek i Freezonen
Redigeret af ThaiFar d. 25/10-2012 15:03

paulsenp
Tak, ThaiFar, for den grundige beskrivelse.

Du giver mig det svar, jeg også håbede på.

Det lyder bare ikke betryggende, når der helt entydigt står i reglerne står, at dyrene skal i karantæne i mindst 30 dage.
Jeg har også talt med konsulen i Hvide Sande om det, og han gav ikke den mindste antydning af, at karantænen kunne undgås.

Vi har hunden med i kabinen, og vil tage den "rute", du har beskrevet. Jeg er sikker på, at det vil gå glat.

Mange tak for hjælpen.
Peter

ThaiFar
Konsulen er ansat i det Thailandske Udenrigsministerium og maa derfor fortaelle dig de skrevne regler. Jeg gaetter at han/hun godt ved at karantaenen (i oejeblikket) ikke bliver paakraevet, men det kan han ikke fortaelle dig

Det der sikkert er sket er, at paa eet eller andet tidspunkt har man lempet paa regelen om karantaene fordi man har indset at det bare giver besvaer for alle parter. Men man har ikke aendret de skrevne regler, fordi paa et tidspunkt kunne der ske eet eller andet rundt omkring i verden, rabies, fuglesygdomme, hvad ved jeg, og saa kan systemet gaa tilbage til de skrevne regler for at undgaa at saadanne problemer kommer til Thailand

Thailand kan ofte vaere et ret pragmatisk land med hensyn til regler, i modsaetning til DK, hvor man absolut skal overholde de skrevne regler

30 aar i Thailand har givet mig en vis insigt i hvordan tingene foregaar her, haaber det hjaelper dig ud af dine bekymringer

jydetampen
Jeg vil dælme ikke håbe at hunden kommer med ind i kabinen,den hører hjemme i last rummet.

Lung Yao
ThaiFar skrev:

Konsulen er ansat i det Thailandske Udenrigsministerium og maa derfor fortaelle dig de skrevne regler. Jeg gaetter at han/hun godt ved at karantaenen (i oejeblikket) ikke bliver paakraevet, men det kan han ikke fortaelle dig........................................
.............................................
Han KAN godt fortælle det , men han MÅ ikke gøre det (officielt). Tuttelu Tralla

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

buffalo
Smile det vil da være rigtig hyggeligt med en hund der kommer rundt og vil klappes på en lang kedelig flyve tur, men jeg tror nu hunden har bedre af at blive hjemme hvis bare man skal på ferie
Jeg ville under ingen omstændiheder udsætte mine dyr for al det stres sådan en rejse medføre
Stol aldrig på en prut
]

pdrhan
paulsenp skrev:

Det lyder bare ikke betryggende, når der helt entydigt står i reglerne står, at dyrene skal i karantæne i mindst 30 dage.
Jeg har også talt med konsulen i Hvide Sande om det, og han gav ikke den mindste antydning af, at karantænen kunne undgås.

Vi har hunden med i kabinen, og vil tage den "rute", du har beskrevet. Jeg er sikker på, at det vil gå glat.

Mange tak for hjælpen.

Du får IKKE din hund med i kabinen! Du skal være opmærksom på at de fleste luftfartsselskaber har en liste over hunde som er "No Go"
check lige med flyselskabet inden du foretager dig yderligere hvis du ikke allerede har checket at din hund kan komme med
Du skal være opmærksom på at din hund bliver lastet i flyets bagerste lastrum hvor der er støj og mørkt i 10-11 timer!
Og den har KUN adgang til det vand der måtte forefindes i Transportkassen(som skal være godkendt)
Personligt syntes jeg det er synd for hunden og ville under INGEN omstændigheder byde min egen dette! Men sådan er vi jo forskellige.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

pdrhan
jydetampen skrev:

Jeg vil dælme ikke håbe at hunden kommer med ind i kabinen,den hører hjemme i last rummet.

Og da kun i absolut yderste nødstilfælde...syntes sgu det er synd for hunden at byde den det i over 10 timer!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

taxidriver990
Hund med i kabinen eller hvad ?

Laes og laer :

http://www.tahund...ink-5.html

http://www.dyrela...3/menu=17/

Hunde med på flyrejse

Ved rejse over store afstande, f.eks. transatlantisk, er fly ofte det foretrukne transportmiddel.

Det anbefales at hundes rejsetid ikke overstiger 18 timer, inkl. ventetid og mellemlandinger.

Der kan være andre regler for fører- og servicehunde.

Fordele ved at have dyr med på netop flyrejse:

Små hunde med en øvre vægtgrænse på 8 kg kan medtages i kabinen.
Du har hele tiden kontakt med din hund, og kan være sammen med den i forbindelse med mellemlandinger og ventetid.

Ulemper ved at have dyr med på flyrejser:

Man skal selv sørge for transportkasse.
Der må maksimalt transporteres 6 dyr i hvert fly, - 3 i kabinen og 3 i lastrummet.
Større dyr anbringes i et særskilt tryksikret rum i lastrummet. Du er altså ikke sammen med hunden, og har ikke mulighed for at være sammen med den ved mellemlandinger og ventetid.
Store hunde afregnes efter vægt.

SAS-Cargo kan være behjælpelig med yderligere oplysninger.

God tur.....
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

THansen
pdrhan skrev:

paulsenp skrev:

Mange tak for hjælpen.

Du får IKKE din hund med i kabinen! Du skal være opmærksom på at de fleste luftfartsselskaber har en liste over hunde som er "No Go"
check lige med flyselskabet inden du foretager dig yderligere hvis du ikke allerede har checket at din hund kan komme med
Du skal være opmærksom på at din hund bliver lastet i flyets bagerste lastrum hvor der er støj og mørkt i 10-11 timer!
Og den har KUN adgang til det vand der måtte forefindes i Transportkassen(som skal være godkendt)
Personligt syntes jeg det er synd for hunden og ville under INGEN omstændigheder byde min egen dette! Men sådan er vi jo forskellige.....

Ser ikke ud til at Thai Airways har samme mening om dette...afhænger selvfølgelig af hundens størrelse.

Pet travel

Dyr ombord

paulsenp
@buffalo -
hunden skal blive i transportbox / -taske under hele flyvningen.
Den skal ikke med tilbage, men skal bo hos svigerfamilien.

@pdrhan -
Jo, den kommer med i kabinen. Hund og transporttaske vejer under 10 kg, og tasken overholder kravene, som Thai stiller.
Det er svært at finde pasningsmulighed, når det drejer sig om 4-6 måneder ad gangen. I Thailand vil den aldrig være alene.

@taxidriver990 -
Der er meget forskellige regler fra det ene flyselskab til det andet.
Vi flyver med Thai og overholder deres regler.

Min eneste alvorlige bekymring gik på spørgsmålet om karantæne i Thailand. Reglerne siger karantæne i min. en måned, men som med alt andet er regler og praksis meget ofte to helt forskellige ting. Jeg har nu hørt fra forskellige kilder, at man slipper glat igennem, bare papirerne er i orden.
Peter

sula
Mener de skulle have lov til at sidde i lasten hvorfor skal folk med allergi sidde og døje i 10 timer .

John
paulsenp skrev:

@buffalo -
hunden skal blive i transportbox / -taske under hele flyvningen.
Den skal ikke med tilbage, men skal bo hos svigerfamilien.

@pdrhan -
Jo, den kommer med i kabinen. Hund og transporttaske vejer under 10 kg, og tasken overholder kravene, som Thai stiller.
Det er svært at finde pasningsmulighed, når det drejer sig om 4-6 måneder ad gangen. I Thailand vil den aldrig være alene.

@taxidriver990 -
Der er meget forskellige regler fra det ene flyselskab til det andet.
Vi flyver med Thai og overholder deres regler.

Min eneste alvorlige bekymring gik på spørgsmålet om karantæne i Thailand. Reglerne siger karantæne i min. en måned, men som med alt andet er regler og praksis meget ofte to helt forskellige ting. Jeg har nu hørt fra forskellige kilder, at man slipper glat igennem, bare papirerne er i orden.

Hej Peter
Håber du holder os orienteret om forløbet med karantænen, eller mangel på samme.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
jydetampen

Hvad med den stakkels hund som skal sidde i transportkassen fra i kommer til lufthavnen til i er ude igen i bkk og det er vel minimun 12 timer eller har du tænk dig at gå en tur med hunden i flyveren????
Jeg håber da du tager samme tur som hunden dvs sidde på din plads hele tiden og ikke gå på toilet fra start til slut.

paulsenp
@john
Ja, jeg vil selvfølgelig informere om, hvordan det hele forløber.

@jydetampen
Jeg er bestemt heller ikke glad ved denne situation, men alternativet ville være at anbringe den i en dyrepension herhjemme i op til 6 måneder om året. Eller, og det kunne jeg aldrig finde på, få den aflivet.
Med denne løsning bliver det en engangsforeteelse.
Peter

Big Buddha
@Paulsenp

Du har så ret selvfølgelig skal hunden da ikke laden livet frem for en flyvetur på 11 timer.

chaingmai
man kunne jo også lige tænke sig om ,inden man anskaffer sig en hund.........LOL LOL

Skeptikeren
jeg undrer mig lidt. Hvis man kender Thailand så (burde) man vide at en fremmed hund i kvarteret altid vil skabe problemer, og hvis det så er en lille galpende forkælet dansker, så skal den ha da-da.

Har gennem årene set hvad der sker med "importerede" hunde. Drister mig til at kalde det dyrplageri. Men mennesket er jo somme tider lidt egoistiske.

Skeptikeren
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Spring til debat: