Se indlæg
Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen
|
|
max |
Lagt på d. 23/10-2012 05:59
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
undskyld jeg kan ikke lade være du men vel d23 oktober |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 23/10-2012 06:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Tak Skeptikeren Et rent, sagligt og konkret bidrag, som siger noget om kendsgerningerne som de er. Berigende og laererigt..... Men jeg tror du " skriver " for doeve oerer, desvaerre Happy Chulalongkorn Memorial Day Redigeret af taxidriver990 d. 23/10-2012 06:29 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 23/10-2012 06:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Følg nu bare reglerne.... Hvis man følger reglerne og kun opholder sig her de 2måneder af gangen som man må i flg. pensionslovgivningen og ialt max. 4? el. 6? måneder om året, vil der blive en større omsætning af billetter og dermed på længere sigt også billigere billetter!!!! Hvis alle jeres "sommerhuse" samtidigt bliver oplyst til skat vil der så også blive mindre behov for at køre så hårdt på lønmodtagerne, skattemæssigt!!!! Derfor, overhold reglerne!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 23/10-2012 06:53
|
Hjaelp.... Sikke noget pladder : Hvis man følger reglerne og kun opholder sig her de 2måneder af gangen som man må i flg. pensionslovgivningen Maa man nu ikke bo i Thailand fast og faa folkepension...? Laes dog hvad det drejer sig om inden du skriver. https://www.retsi...d=20755#K4 Tale er soelv, tavshed er GULD ! Redigeret af taxidriver990 d. 23/10-2012 07:02 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 23/10-2012 07:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Jeg tror FCKdk skriver om at få folkepension + tillæg med fast bopæl i DK eller andet EU land......Hvad faktisk tråden handler om |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 23/10-2012 07:06
|
Peder kaere ven, jeg er urolig for dit syn... Overskriften i traaden hedder: " Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen " Ved godt der er mange traade samme emne saa let at blive rundtosset... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 23/10-2012 09:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
det er godt at jeg ikke er på nogen form for pension endnu. det giver mig da lidt tid til at finde de huller der måske er så jeg kan få betalt mit ophold i thailand når den tid kommer. jeg vil hæve alt det jeg kan i pension og tillæg som er lovlig til den tid. alle skal have samme behandling og muligheder indenfor lovens rammer til at nyde pensionist tilværelsen i et valgfrit land hvor de gerne vil bo . |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 23/10-2012 12:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
@FCKdk Hvis du rejser til Thailand (eller de fleste andre lande) skal du melde ud- og hjemrejse til din kommune. Du må være væk fra Danmark i op til 6 måneder indenfor en vilkårlig 12-måneders periode, og det kan godt være 6 måneder i ét hug. Du må ikke være væk f.eks. juli til november i år, og januar til maj næste år. En del kommuner havde fejlfortolket reglerne og accepterede kun udlandsophold i max 3 måneder ad gangen, men det er rettet nu, i det mindste i København. Peter
|
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 23/10-2012 13:38
|
taxidriver990 skrev: Peder kaere ven, jeg er urolig for dit syn... Overskriften i traaden hedder: " Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen " Ved godt der er mange traade samme emne saa let at blive rundtosset... Du har læst overskriften men åbenbart ikke hvad det handler om. Officielt bor de i DK eller i et andet EU land. Men reelt bor de i Thailand. Er det ikke det det første indlæg handler om? Hvis du officielt bor i Thailand og får folkepension er det ikke nemt at snyde |
|
|
poom |
Lagt på d. 23/10-2012 13:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
skeptiker jeg kan godt forstå at du er pissed men disse breve har været diskuteret til hudløshed allerede siden i sommer. der brokkede du dig også over disse breve ligesom ham der lagde et brev op. så vidt jeg kan læse fik du et svar på hvorfor der kunne være problemer. det behøver du ikke udpensle her men mon ikke problemet ligger i den detalje jeg ved ikke om jeg tror på at alle jurister og advokater du kender siger at det er bundulovligt hvad der sker med de breve og det man skal svare på hvorfor står der ingenting om det nogen steder? ingen aviser ingen ombudsmand. når det nu er så hamrende klart ulovligt og hvorfor mon pensionsstyrelsen bare kopier en tilfældig lov og så bare gør hvad de vil uden at det skrives om det er nok ikke DIG der snyder men det er der andre i Thailand der gør. derfor er det vores alle sammens penge der stjæles op af lommerne derfor har jeg ikke noget mod at skulle svare på et brev når jeg bliver ligeså gammel som hugobørge synes at man skal være for at have en rigtig mening når du bare svarer på de spørgsmål er der vel heller ikke noget problem mere vel? men når man i sit svar kommer med alt muligt andet crap fordi man er sur skal man da heller ikke forvente svar lige med det samme du får vel dine penge hver måned ikke? og hvis ikke har du så overholdt ALT hvad der er af krav også svaret rigtigt på alt? (kopieret spørgsmål fra en anden tråd) |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/10-2012 13:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Peder1968 skrev: taxidriver990 skrev: Peder kaere ven, jeg er urolig for dit syn... Overskriften i traaden hedder: " Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen " Ved godt der er mange traade samme emne saa let at blive rundtosset... Du har læst overskriften men åbenbart ikke hvad det handler om. Officielt bor de i DK eller i et andet EU land. Men reelt bor de i Thailand. Er det ikke det det første indlæg handler om? Hvis du officielt bor i Thailand og får folkepension er det ikke nemt at snyde Peder1968 du ramte helt plet med den sidste saetning. Det er saa enkelt at selv Poom (undskyld Poom) kan forstaa det. Og husk saa lige paa at det er KUN jeg gentager KUN grundbeloebet man faar udbetalt, saa enkelt er det. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 23/10-2012 15:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
hør nu her alle jer der har ondt et vist sted og påstår at vi stjæler pengene op af jeres lommer, hvis det kan være jer en trøst og få jer til, at åbne øjnene, så betaler jeg mere i skat til dk. end jeg får i pension hvorfor så det,fordi jeg ud af min løn som almindelig ufaglært arbejder har sparet op til min alderdom, men jeg mener stadigvæk at det er forkert, at man i danmark som det eneste land i eu,diskrimener sine borgere alt efter hvad land de bosættere sig i, og jydetampen og poom behøver ikke at kommenter deres svar kender jeg, hyg jer som i nu er..................... |
|
|
poom |
Lagt på d. 23/10-2012 15:09
|
hugoboerge jeg kan godt forstå det. og du har ret i at man har svært ved at snyde det er ikke her at problemet er. det er fordi at man SKAL svare på breve og henvendelser når man får penge fra det offenlige og det er hamrende ligegyldigt om man er enig eller ej om der skal svares eller hvor åndsvage de spørgsmål er det er også ligemeget om at man kun får grundbeløb. der kommer et brev. det skal der svares på. hvad man synes om det er ligemeget. det kan man snakke med sin bartenter om jamen chaingmai det er da dejligt at du betaler din skat det er der bare andre der ikke gør. og der snydes om du mener at det er uretfærdigt at der er forskel gør jo ikke at man bare kan klade være med at svare på reve fra det offenlige. bare fordi man synes at verden er uretfærdig det kan da godt være at det er uretfærdigt. men der er nok en grund til det med alt den der EU lovgivning der er. så kan man stemme på dem der vil ud af EU. Dansk Folkeparti for eksempel. Det kunne du starte med at gøre. var vi nok kunne vi melde os ud og du bliver så ikke uretfærdigt behandlet mere |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/10-2012 15:40
|
poom skrev: hugoboerge jeg kan godt forstå det. og du har ret i at man har svært ved at snyde det er ikke her at problemet er. det er fordi at man SKAL svare på breve og henvendelser når man får penge fra det offenlige og det er hamrende ligegyldigt om man er enig eller ej om der skal svares eller hvor åndsvage de spørgsmål er det er også ligemeget om at man kun får grundbeløb. der kommer et brev. det skal der svares på. hvad man synes om det er ligemeget. det kan man snakke med sin bartenter om jamen chaingmai det er da dejligt at du betaler din skat det er der bare andre der ikke gør. og der snydes om du mener at det er uretfærdigt at der er forskel gør jo ikke at man bare kan klade være med at svare på reve fra det offenlige. bare fordi man synes at verden er uretfærdig det kan da godt være at det er uretfærdigt. men der er nok en grund til det med alt den der EU lovgivning der er. så kan man stemme på dem der vil ud af EU. Dansk Folkeparti for eksempel. Det kunne du starte med at gøre. var vi nok kunne vi melde os ud og du bliver så ikke uretfærdigt behandlet mere Poom, jeg er imponeret og takker fordi det nu er gaaet op for dig hvad det her drejer sig om. Hvad traaden her IKKE drejer sig om er de sk... breve som du bliver ved med at haenge dig i. Helt klart hvis man faar en henvendelse skal den besvares og med de oplysninger som man nu maa have ved haanden osv og hvis det er ifoelge gaeldende lovgivning at man SKAL give de oplysninger som opkraeves. Poom, igen jeg er taknemlig for at du nu efterhaanden er begyndt at forstaa diverse problemstillinger. Takker. Mvh. |
|
|
poom |
Lagt på d. 23/10-2012 15:47
|
hugoboerge så forstår jeg det ikke igen. hvis det er rigtigt det du skriver hvorfor er der så meget larm og ballade med at svare på de breve? |
|
|
natty |
Lagt på d. 23/10-2012 15:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
poom skrev: ....det kan da godt være at det er uretfærdigt. men der er nok en grund til det med alt den der EU lovgivning der er. så kan man stemme på dem der vil ud af EU. Dansk Folkeparti for eksempel. Det kunne du starte med at gøre. var vi nok kunne vi melde os ud og du bliver så ikke uretfærdigt behandlet mere. Selvfølgelig, hvis man kun kan få grundbeløbet i Thailand, skal ingen andre have tillæg. At det skulle hjælpe på pensionisters pension i Thailand, at vi meldte os ud af EU, kan jeg ikke forstå. Resultatet af at melde os ud af EU, kunne i sidste ende være at vi ikke var med i det Indre Marked længere, og så kunne danske pensionister bosiddende i EU, miste deres tillæg. Men to uretfærdigheder er da bedre end en. Iøvrigt er det vist lidt af en tilsnigelse at DF ønsker os helt ud af EU. Det er ihvertfald ikke deres officielle politik. Redigeret af natty d. 23/10-2012 16:01 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/10-2012 16:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Min fornemmelse er, at Poom ikke har så meget, at udfylde sin hverdag med. Der bliver brugt ufattelig mange resurser fra Poom's side på denne tråd... Som et mantra gentager han/hun de samme klamme argumenter. Sk*de brev osv. det er sgu ikke studenterhuen der trykker. Konklusionen må være, at Poom, uden den store viden, føler en form for tilfredsstillelse, ved at spille klog på pensionister og deres problemer, med det sociale system. Stay cool... Redigeret af Anonym Bruger d. 23/10-2012 16:25 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/10-2012 16:35
|
poom skrev: hugoboerge så forstår jeg det ikke igen. hvis det er rigtigt det du skriver hvorfor er der så meget larm og ballade med at svare på de breve? Poom, hvis du nu naerlaeser, ja NAERLAESER hele traaden her, hvem har bragt emnet op om de sk... breve ? DET HAR DU. Traaden her handler ikke om breve. Jeg var ellers ved at blive lidt stolt over at du nu endelig havde fundet noget forstaaelse, men det lader ikke til at vaere tilfaeldet. Maa jeg anbefale at du fuldstaendig holder dig helt uden for traade der handler om pensionister i udlandet for du har ikke noget positivt at bidrage med. Tvaertimod. Mvh |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 23/10-2012 17:55
|
Skal vi ikke glemme de breve og se at komme tilbage til tråden, hvis der da ellers er mere (fornuftigt) indput til emnet....... |
|
|
poom |
Lagt på d. 23/10-2012 18:05
|
Ok. som jeg forstår det er kam en klam idiot når man ikke kan forstå hvorfor et par gamle havenisser der får penge fre det offenlige ikke bare kan svare påå et brev uden at lave larm og være kværulanter. og man skal blande sig udenom når man ikke synes at de klynkehoveder har ret meget at brokke sig over. man må kun skrive når det er positivt alså når man giver de havenisser på offenlig forsørgelse ret man spiller alså klog nå man ikke er enig? Hvad jeg har af tid er vel min sag. men jeg kan jo bare læse hvad der pisser de have nisser af og de har nok heller ikke så mange studenterhuer men meget tid ligesom mig åbenbart. det er jo ikke MIG der har fyldt trådene med klynk og vræl og breve man ikke vil svare ordenligt på. og hvad er problemet med det sociale system? at man får et brev man skal svare på og som man ikke synes er fair og at man ikke får det samme i Thailand som i EU jamen svaret er enkelt så flyt til EU. I har selv VALGT at bo i Thailand Og ja...tråden danske PENSIONISTER SVINDLER i Thailand. Men det er sellvfølgelig ikke nogen VI omgås vel? men NOGEN har alligevel suget penge op af vores allesammens lommer |
|
Spring til debat: |