Se indlæg
Pattaya
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 21/10-2012 09:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Og saa koere vi igen.... Her er ingen broelende tyre, ingen galende haner ( eller hanner ), ingen goende hunde, vejen er ren o paen, og vi har ingen naboer.....og heldigvis ingen farang's ( only me ) Ej heller nogle neon reklamer der blinker....men hold k... hvor her skoent, ligesom i Pattaya.... Apropos berusede naboer der skaendes : ( fra dags dato ): http://www.pattay...h-pattaya/ Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
vandango |
Lagt på d. 21/10-2012 13:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Pattaya er da bestemt et interessant sted, men ikke et sted jeg ønsker at bo fast. Som nykommer kan man møde mange andre danskere, som kan give en masse informationer om Thailand, og om spændende steder de selv har besøgt. Man kan udmærket bruge nogle dage, til at tage på udflugter omkring Pattaya, og underholdning om aftenen, hvor du sagtens kan have svigermor med. Mht. at shoppe mad etc. finder du alt indenfor en rimelig gåafstand. Jeg holder meget af live rockmusik orkestreret af diverse ølbamser, Pattaya har et rigt musikliv, jeg aldrig noget andet sted i verden har set lige. Der er masser af gode hoteller til en rimelig pris, samt super spisesteder især seafood. Stranden er ikke noget at råbe hurra for, så hellere smutte over til Jomtien strand. Mht. prostitutionen skal man nok blive væk, hvis det stikker for meget i øjnene. |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 21/10-2012 14:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej . Her er lidt mere fra Pattaya , som skulle have været lagt ind i Skeptikerens indlæg om Pensionstyrelsen snagen i pensionisternes snyderi/ikke snyderi i Thailand , men kan ikke finde tråden. Forsat god Søndag. http://www.metrox...nen/KOblju !bkuXPP4mLe7rM/ |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 21/10-2012 15:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
BentBP skrev: Hej . Her er lidt mere fra Pattaya , som skulle have været lagt ind i Skeptikerens indlæg om Pensionstyrelsen snagen i pensionisternes snyderi/ikke snyderi i Thailand , men kan ikke finde tråden. Forsat god Søndag. http://www.metrox...nen/KOblju !bkuXPP4mLe7rM/ siden virker ikke. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 21/10-2012 16:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej TG950. Nej det kan jeg da se , nu du skriver det , og jeg selv prøver at klikke på linket , at det ikke virker. Jeg prøver at ligge hele teksten ind her : Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen Thailand, ikke mindst den berygtede badeby Pattaya, er med sin varme og sit udbud af alverdens tjenesteydelser, et populært sted for mandlige danske pensionister, som nyder deres otium. I løbet af de seneste ti år er danskerkolonien i Thailand firedoblet. Det er også gået op for de danske myndigheder. Så i et års tid har Pensionsstyrelsen haft ansatte udstationeret i Thailand og Spanien for at kontrollere de udlandspensionister, der nyder tilværelsen under eksotiske himmelstrøg. I Thailand behandler de danske myndighederne lige nu 189 sager, skriver Ekstra Bladet i dag. Det har foreløbig afsløret socialbedrageri for omkring en mio. kroner, og styrelsen forventer, at det beløb vokser til 1,2 mio. kroner inden årets udgang. "Vi har fået bekræftet den fornemmelse, vi havde om, at der snydes, bl. a. ved, at folk opgiver, at de er enlige, så de får et højere pensionstillæg, men i virkeligheden bor sammen med en (thai-kvinde, red.)" siger kontorchef i Pensionsstyrelsen under Beskæftigelsesministeriet, Christian Svendsen, til Ekstra Bladet. I Thailand er det typisk, at danske folkepensionister har opgivet en adresse inden for EU, eksempelvis i Sverige, så de kan få et pensionstillæg, men de opholder sig reelt i Thailand, hvor de ikke er berettiget til tillæg. Andre har ikke underrettet myndighederrne om, at de har indtægter fra f. eks. restauranter eller udlejning af huse. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 21/10-2012 17:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Hvad fanden skulle jeg lave i en støvvej landsby langt væk fra alt ting og så mulighed så kun omgået thai og så de få udlændinge der har valgt at bo der hvis der overhoved bo nogen og så det skidesvært at finde fødevare hvis jeg skulle få lyst til dansk mad. Her i Pattaya har jeg let ved at finde de fødevare jeg skal bruge til dansk mad og her er masse af danskerne og andre udlændinge at tale med hvis jeg få lyst til det. Hvis man som jeg ikke gider eller har lyst til at besøge div bar osv så kan man jo blive hjemme. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Snerle |
Lagt på d. 21/10-2012 21:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 32 |
Der er sikkert mange der har fordomme om hvem der rejser til Pattaya og de mener selv de er anderledes. Misundelse er helt sikkert også en grund til de mange "sure" indlæg. Jeg har her i Danmark haft en kæreste fra Thailand, men på grund af de helt klassiske ting (læst utallige gange her på sitet) så var det er kortere forhold. Men nu er jeg desværre blevet lidt "skør" med alt omkring Thailand. Jeg er også nysgerrig efter at besøge Pattaya eller steder som Soi Cowboy i Bangkok, men jeg har ikke rigtig modet til at rejse dertil, så selvfølgelig er jeg misundelig på dem der har gjort rejsen... |
|
|
sank |
Lagt på d. 21/10-2012 22:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja taxidriver990 jeg indrømmer da at noget så trist ikke var sket ude på landet ? der var sikkert ikke sket alverden fordi hun var hoppet ud af vinduet og som jeg skriver vær glad for at ikke alle flytter på landet |
|
|
handy |
Lagt på d. 22/10-2012 03:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Det ville være dejligt hvis der var flere der ville vælge Pattaya fra.....for der er åbenbart flere og flere der kommer her ved godt det så er mange Bangkok folk..... trafikken er fuldkommen tosset i weekenderne det er sågar svært at komme frem på scooter..... og når vi så snakker den 28 nov og andre festivaller nytår så står det helt stille... så.kommer man hurtigere frem på gåben,,,,,men fodgængere hvad er det for noget farligere en at køre stiv på scooter...det var noget på sigt der kunne få mig til at søge andre steder hen i Thailand.... |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 22/10-2012 03:37
|
Handy skrev: trafikken er fuldkommen tosset i weekenderne ; det var noget på sigt der kunne få mig til at søge andre steder hen i Thailand Citeret lidt frit, men..... Du skal ikke komme til Chiang Mai, her er trafikken ogsaa tosset, sidder i den daglig i bilen og man skal godt nok vaere vaks ved havelaagen, og ikke sidde i sine egne tanker.... Thaikurt1 skrev :Her i Pattaya har jeg let ved at finde de fødevare jeg skal bruge til dansk mad og her er masse af danskerne og andre udlændinge at tale med hvis jeg få lyst til det Ikke hvordan jeg jagter raavarene tildansk mad, men ogsaa let at faa / koebe her. Er det ikke bare saadan at vi hver isaar har fundet vores lille oase, og fred vaere med det, bare vi har det godt der vi er. Haaber jeg en dag kan komme til Pattaya, for med alt det negative der bliver skrevet om byen maa den da vaere ret saa intresant at besoege. Nyd livet hvor I end er, brugt kommer ikke nyt tilbage. Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 22/10-2012 03:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Det der undre mig mest i tråde som denne er, at når man som jeg kører rundt i byen (og jeg mener hele byen) så kan det da undre så mange nye og gamle turister man ser HVER DAG! Omkring 17% flere i år. Hvorfor mon de kommer? De typer man ser sidde på barerne, også damer med nyboppet hennaskyllet hår og med similismykkerne dinglende, gemt i dellerne sammen med de nye tusser de har fået. Er det hustruerne til dem der skiver kritisk her? Det er min fulde og faste overbevisning at dem der kun har negative røster om Pattaya er dem der har lidt et forsmædeligt nederlag her. Og at nogen i det hele taget kan skrive negativt om noget de kun har læst eller hørt om er helt ufatteligt. Een aller anden skrev at hans første oplevelse af Pattaya var da han gik ud af hotellet blev han antaget af en pige der tilbød ham sex. ÅH herre gud, for år tilbage da jeg var på forretningsrejse til Viborg måtte jeg tage ophold på Missionshotellet. Da jeg skulle ud for at spise var der en ung pige der spurgte mig, direkte lige uden for hoteldøren om jeg var interesseret i lidt "kærlighed", Ak ja VIBORG Indremissionsk højborg der er fyldt med laste fulde kvinder! Skeptikeren Verden er slem, især når man går med skyklapper. Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
bannok |
Lagt på d. 22/10-2012 07:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
Efter ni år i Thailand, har jeg vœret min første tur til Pataya overhovedet, jeg har en ven der er flyttet der til, så jeg tog derhen for at besøge ham og hans familie. Min Thai kone har heller aldrig vœret i Pataya før, så det var også første gang for hende, og jeg må sige det er et sted der har alting, så det er meget godt for udlœndinge, de har brug for alle de forskellige varer du kan få i Pataya. Jeg bor selv ude på landet, eller i en by med 2000 indbyggere ca. 500 km fra bangkok. Det er godt nok stille her ude på landet og dem der sidder der ude på landet i årevis uden at tage nogen steder hen, de er nok ved at gå i stå, eller noget i den retning. Når du bor på landet er du nødt til flygte fra stilheden en gang imellem, d.v.s. tage til Bangkok, Pataya, eller andre steder hvor der lidt tam tam. Det er skønt ude på landet, men det er også dejligt at komme til Bangkok og lignende i nogle dage, og lave alt det du ikke kan lave ude på landet, det er ikke bare mig der synes det, det er sku hele familien der synes det er godt at komme afsted en gang imellem, og nu når konen har vœret i Pataya første gang, ja så snakker hun allerede og at tage der hen igen. |
|
|
handy |
Lagt på d. 22/10-2012 07:34
|
Her kan man det hele går tit i biografen elsker det....det var ting jeg sjældent nåede en gang om året i København....ud og spise hvad skal det være har mad fra hele verden....men spiser hjemme hvad skal det være op i big c extra er doven smid det på grillen hos slagteren der ovre...så lige forbi foodland på hjemvejen efter noget af det gode kartoffelsalat....eller den helt neme ringe wow mad til døren fra et utal af restauranter uden mer pris.....eller en fiske tur efter store fisk eller en hygge fisketur hvor fiskeri ikke kommer i første række men hygge bade.....men en gang i mellem er jeg ved at brække mig over at være her i byen så vupti så sidder jeg bussen til udon eller buri rum.....og en uge efter er det pragtfuldt at komme tilbage.......nu er der vel også forskel på hvor man selv er vandt til at opholde sig i Korsbæk eller København.... .....men havde nok bedre af at holde mig til isan food da det svært at holde kampvægten uden de 100 kg |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 22/10-2012 07:46
|
Herligt med Bannok og Handy 's 2 vidt forskellige men samtidigt ens indlaeg. Er det hele ikke DET det drejer sig om; at vi hver isaer vaelger vores sted at bo og trives, og samtidigt respektere hinandens forskellige valg ? Er tilboejelig til at give Skeptikeren ret: ( indlaeg #8# ) Det er min fulde og faste overbevisning at dem der kun har negative røster om Pattaya er dem der har lidt et forsmædeligt nederlag her. Og at nogen i det hele taget kan skrive negativt om noget de kun har læst eller hørt om er helt ufatteligt. Og lige et spoergsmaal til Handy ? Hvad er kartoffelsalat... det dyrker vi ikke her kan man lave det af ris / nudler ? Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
handy |
Lagt på d. 22/10-2012 08:01
|
taxidriver990 skrev: Herligt med Bannok og Handy 's 2 vidt forskellige men samtidigt ens indlaeg. Er det hele ikke DET det drejer sig om; at vi hver isaer vaelger vores sted at bo og trives, og samtidigt respektere hinandens forskellige valg ? Er tilboejelig til at give Skeptikeren ret: ( indlaeg #8# ) Det er min fulde og faste overbevisning at dem der kun har negative røster om Pattaya er dem der har lidt et forsmædeligt nederlag her. Og at nogen i det hele taget kan skrive negativt om noget de kun har læst eller hørt om er helt ufatteligt. Og lige et spoergsmaal til Han.... Hvad er kartoffelsalat... det dyrker vi ikke her kan man lave det af ris / nudler ? Ha Ha du kan forsøge....smiler...det eneste dårlige ved denne by er jeg har fået for højt kolesterol og det har jeg ikke fået af pigerne...griner... |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 22/10-2012 08:27
|
Jeg vidste der var noget daarligt ved Pattaya og nu ved jeg hvad.... Jeg har saenket mit kolesterol tal og tabt mig ved at bo her oppe i Ban Hong... Og jeg som ellers havde hamstret piller med hjemmefra... Som vores kaere Simon Spies sagde, selv daarlig reklame er bedre end ingen reklame; saa jeg vil proeve at overtale familien til en tur til Pattaya istedet for phuket som den aarlige ugenlange familie udflugt. Kan jo ikke vaere saa skidt naar turiststroemmen oeger aarligt Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
sony |
Lagt på d. 22/10-2012 08:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Jamen taxi jeg tror du vil blive glad for at prøve pat i stedet for phuket. Ikke fordi phuket er da godt nok med en smuk natur, men efter min mening så bliver man hurtig træt af at være der.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Frank |
Lagt på d. 22/10-2012 08:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Skeptikeren skrev: Det der undre mig mest i tråde som denne er, at når man som jeg kører rundt i byen (og jeg mener hele byen) så kan det da undre så mange nye og gamle turister man ser HVER DAG! Omkring 17% flere i år. Hvorfor mon de kommer? De typer man ser sidde på barerne, også damer med nyboppet hennaskyllet hår og med similismykkerne dinglende, gemt i dellerne sammen med de nye tusser de har fået. Er det hustruerne til dem der skiver kritisk her? Det er min fulde og faste overbevisning at dem der kun har negative røster om Pattaya er dem der har lidt et forsmædeligt nederlag her. Og at nogen i det hele taget kan skrive negativt om noget de kun har læst eller hørt om er helt ufatteligt. Een aller anden skrev at hans første oplevelse af Pattaya var da han gik ud af hotellet blev han antaget af en pige der tilbød ham sex. ÅH herre gud, for år tilbage da jeg var på forretningsrejse til Viborg måtte jeg tage ophold på Missionshotellet. Da jeg skulle ud for at spise var der en ung pige der spurgte mig, direkte lige uden for hoteldøren om jeg var interesseret i lidt "kærlighed", Ak ja VIBORG Indremissionsk højborg der er fyldt med laste fulde kvinder! Skeptikeren Verden er slem, især når man går med skyklapper. Jeg har for nyligt været forbi Viborg. Der bemærkede jeg også missionshotellet, og i stueetagen under missionshotellet lå intet ringere end Crazy Daisy. Næsten symbolsk. |
|
|
Nanoq4u2 |
Lagt på d. 22/10-2012 08:53
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
thaikurt så flyt dog hjem igen hvis du savner dansk mad ...hvor flæskesteg og rødkåldansker høre hjemme |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 22/10-2012 08:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
taxidriver - vær du glad for at du ikke er her lige i dag. Kørte den sædvanlige tur omkring kl. 10.00 så mange biler/trafikanter ses normalt kun til Song Kran. Og så alle de russere der er kommer over week-enden samtidig med alle dem fra Bangladesh/Indien, man ser sku snart kun mørkemænd her på gaderne. Måske derfor Poom ikke kan li' byen (og pensionister)? Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
Spring til debat: |