Se indlæg
myrebekæmpelse
|
|
waree |
Lagt på d. 29/09-2012 06:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 304 |
vi har en dejlig have i chiangmai området, som jeg deler med 100000 PISmyrer i alle afskygninger, jeg har prøvet mange forskellige ting for at bekæmpe dem, det er som om familien kommer til begravelse så vi kommer op på millioner af dem. hvad gør i ??? alle råd modtages med tak |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 29/09-2012 07:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
køb det myre gift,som myrerne slæber med til boet som mad,det er et granulat efter et stykke tid er myrerne væk, fordi det bruger det som mad til dem selv og den nye generation................ |
|
|
Tino |
Lagt på d. 29/09-2012 08:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
Personligt lægger jeg "fælder" ud. En smækket flue eller en madrest tabt tilfældigt, og så lige holde øje med hvor konvojen ender i en sprække eller i haven. Der sætter jeg så massivt ind med kemiske hjælpemidler og efter nogle dage er der ro. Har brugt rigtig meget tid på at stirre ned i jorden med spraydåsen i hånden. God jagt. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/09-2012 09:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jeg har ikke haveproblemer, så kender dem kun fra inden døre, men jeg må sige, at jeg er imponeret af de små af dem. Dem, der fiser rundt i zig zag så hurtigt, at de er svære at nakke med en finger. Har du noget sødt liggende, så finder de det! Jeg havde noget pladechokolade med fra Danmark, når nu Thaierne ikke vil sælge den slags. Åbnede en pakke, men myrerne fandt den, inden jeg fik spist færdig. Ok, jeg åbnede en ny pakke og så tog jeg mine forholdsregler. Jeg havde pakket den stramt ind i en plastikpose, placeret posen i en anden pose, som jeg hængte på en bøjle i klædeskabet. Efter en dags tid, opdagede jeg en stribe myrer hen ad stangen i klædeskabet, ned ad bøjlen og ned i posen, som var fyldt med myrer. Det var på 2. sal, og der var 2 måneder til næste forsyning, ak! |
|
|
steen nielsen |
Lagt på d. 29/09-2012 10:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
waree skrev: vi har en dejlig have i chiangmai området, som jeg deler med 100000 PISmyrer i alle afskygninger, jeg har prøvet mange forskellige ting for at bekæmpe dem, det er som om familien kommer til begravelse så vi kommer op på millioner af dem. hvad gør i ??? alle råd modtages med tak I min bolig er der lagt rør / slanger ud indvendigt i fondamentet, her på Phuket har vi så et firma der hedder chiangmai pest control, de kommer en gang om året og pumper ved højt tryk noget sikker giftigt stas, ind i de slanger, når så myrene kommer igen ja så er der næsten gået et år igen fat telefinen og ring, jeg har stuen første og 2 sal og har inge dyr, men om man kan lave det, på et hus der er bygget aner jeg ikke, jeg læste en gang i hus og have i dk, en winerbrøds snegl skulle være god nå der så er flest myre, smider man så bassen på bålet, det kan boet ikke bære Steen Phuket http://www.skaded.../myrer.asp https://groups.go...romgroups# !topic/dk.fritid.hus-og-have/7FCu9puJgBQ Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/09-2012 10:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: Jeg har ikke haveproblemer, så kender dem kun fra inden døre, men jeg må sige, at jeg er imponeret af de små af dem. Dem, der fiser rundt i zig zag så hurtigt, at de er svære at nakke med en finger. Har du noget sødt liggende, så finder de det! Jeg havde noget pladechokolade med fra Danmark, når nu Thaierne ikke vil sælge den slags. Åbnede en pakke, men myrerne fandt den, inden jeg fik spist færdig. Ok, jeg åbnede en ny pakke og så tog jeg mine forholdsregler. Jeg havde pakket den stramt ind i en plastikpose, placeret posen i en anden pose, som jeg hængte på en bøjle i klædeskabet. Efter en dags tid, opdagede jeg en stribe myrer hen ad stangen i klædeskabet, ned ad bøjlen og ned i posen, som var fyldt med myrer. Det var på 2. sal, og der var 2 måneder til næste forsyning, ak! Hvad med at komme din pladechokolade i koeleskabet ? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/09-2012 13:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Hm, jeg husker ikke, om jeg ikke overvejede det, eller om jeg opgav, fordi køleskabet lugtede (var helt nyt). Jeg havde for øvrigt slukket køleskabet det pågældende sted, fordi det larmede og varmede. Det var en et-værelses i et guesthouse.
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 29/09-2012 13:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Rengøring og alt murerne kan lide, ligger i køleskabet pånær chips, som de jo også kan lide. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 29/09-2012 16:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
vandango skrev: Rengøring og alt murerne kan lide, ligger i køleskabet pånær chips, som de jo også kan lide. De kan også lide en håndbajer UNDSKYLD,-kunne ikke lade være |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 29/09-2012 17:14
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
eller såen her Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 29/09-2012 17:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Et godt gammelt råd som virker i Danmark: Tag myren bag ørene og giv den en ½ the ske fuld gift. tager tid hvis der er mange men det virker. nej det, der skal til er, at fjerne alt spiseligt fra køkkenbord, og også alt det der bliver verfet på gulvet af krummer o.l. Sørg for at fjerne insekter som kommer ind i huset og dør, enten med eller uden din hjælp. myrer tager gerne ådsler med hjem, og ellers som andre foreslår, gift. Kogende vand er fint hvis du kan komme til boet. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
buffalo |
Lagt på d. 30/09-2012 03:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 148 |
BORAKS tror jeg det hedder blandet i honning er ydderst effiktiv myredræber..............de slæber det hjem i myretuen og fodre med skidtet. Kan desværre ikke længere købes i DK...men tror det er til at få i Thailand Stol aldrig på en prut
] |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 30/09-2012 18:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Klippet fra bladet ingeniøren : Ugiftigt myremassedrab Ja det med borax og honning er som sådan rigtigt nok - der bare et par aber dabei'er - fordi giften må ikke være for stærk - hvis myrerne dør inden de kommer ned i boet - ja så lugter de andre lunten! Derfor skal man som tommelfinger regel hellere lave en tynd blanding der hældes ud flere gange om ugen - det virker! Opskriften er som følger: En strøget spiseske boraks (købes hos matas - er ret billigt) røres grundigt op med to deciliter kogende vand. Derefter blandes en deciliter alm. blomsterhonning i(ikke noget med sofistikeret smag), blandingen afkøles og når håndvarm hældes den på en rengjort plastflaske f.eks sådan en til opvaskemiddel (den har en tud på der regulerer mængden -sådan at der kan sættes dråber)! Disse "giftdråber" kan sættes overalt - det er kun myrer der tager skade, ifølge statens skadedyrslab. har boraks den virkning at det udvider sig når det når ned i myrens tarmsystem - det kan den ikke tåle, den dør! En fordel ved at bruge en tynd blanding er at myren kommer ned i boet og mader andre med blandingen der også dør - og skulle der komme en ny stamme forbi - ja så dør de også såfremt de æder de gamle myrerlig. jeg kan til orientering fortælle at både vores unger samt hund og kat var meget glade for disse søde dråber, der var ingen der tog anden skade end splinter i tungen. Husk en ting - det tager 2 til fire uger at udrydde en mellemstor underjordisk stamme - og skal kuren virke - skal der dryppes flere gange om ugen hvis der er stærk sol eller megen regn, ellers er 2 gange om ugen nok. http://ing.dk/deb... Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 01/10-2012 16:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Et ugiftigt alternativ kunne være at anskaffe en såen sød thailandsk fætter: |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 02/10-2012 19:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Her i Danmark kan man få et gel som hedder quantum. Man lægger et par dråber, dem tager myrerne med ned i boet, hvor de alle bliver slået ihjel. Prøv det. Man kan få det hos skadedyrsfirmaer.
|
|
|
sank |
Lagt på d. 03/10-2012 10:25
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Jeg har i Pattaya købt noget myre gift som er ugiftigt for andet end myre og det holder dem ude i flere md. men husker ikke navn. kan vist kun købes i Frendship. men bliver brugt i køkner ude problemer. Jeg så det første gang på et Expat møde i den Skandinaviske klub. Så spørg der på mail.http://www.vikingpattaya.com/ |
|
Spring til debat: |