Se indlæg
 Udskriv debat
Alene kvinde til Thailand
Maxine
Jeg vil til Thailand i foråret for at få varmen. Det skal være i ca. 2 måneder og jeg vil starte i Bangkok! Derfra vil jeg ned og snorkel men først vil jeg gerne lære Thaier at kende og øve mig i sproget. Har købt lærebog i Thai og tænker at øvelse gør mester.
Hvordan kommer jeg i kontakt med thaier i det almindelige liv og får venskaber og kontakter? Giv mig gerne Tips, Ideer og andet godt!
Maxine

rinpoche
Du vil spare megen tid og kunne få nogle gode kontakter, hvis du allerede nu forbereder dig.

Brug fx MSN eller yahoo pager programmerne, her kan du søge på alder, lokalitet etc og mange værdsætter muligheden for at få udenlandske bekendtskaber og øve deres engelskfærdigheder. En anden fordel du får heraf er også at de fleste brugere har fornuftige engelskfærdigheder, så i vil være i stand til at kunne kommunikere.

Så kan du følge op på dine kontakter når du kommer derned.

mvh
rinpoche

dutling68
det er et rigtig godt råd jeg bruger det selv ang til at blive bedre til at skrive på engelsk og det er da blivet meget bedre og min kone gør det også så det virker helt sikkert.................

Maxine
Jeg vil gerne øve mig i Thailandsk og vil derfor gerne møde Thaier i Holstebro. Giv lyd hvis i er i nærheden. Kan man øve via nettet?

yeya
Det er en rigtig god ide.

Når du er i Thailand, skal du gå udenom de turistede steder. Søg steder hvor thaierne er/kommer.
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url

http://www.baanjoy.dk
Maxine
Og hvor er de rigitge thaier i Bangkok?

Maxine
Jeg ved ikke hvad msn og pager betyder. Hjælp søges!

Suk Rak Ning
Hvis du intet Thai kan, så prøv at klikke ind på [url]www.learningthai.com[/url]

Der kan du lære en smule Thai, der gør det lidt nemmere for dig når du kommer.

Thai'erne elsker når en farang kan en lille smule Thai.

Mvh. Suk....................Cool

Redigeret af John d. 29/01-2006 08:59
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

yeya
opret en hotmail konto og log på msn, der kan du søge efter personer fra Thailand.
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url

http://www.baanjoy.dk
Suk Rak Ning
Hvis du har problemer med at oprette en msn/Hotmail adresse, så kan du sende mig en PB og jeg vil med glæde vejlede dig Smile

Mvh.Suk.................Cool

Redigeret af Suk Rak Ning d. 28/01-2006 22:03
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Maxine
Tak for den dejlige hjælp. Er der ikke nogen af jer der er fra Vestjylland? Vil gerne lære mere om Thaimad også...!

rinpoche

http://home6.inet...

thomas thai køkken. Glimrende side.

mvh
rinpoche

Robert Kronberg
Man kan ikke blot spørge, hvor Thaierne kommer. Det kommer an på alder og personlighed. Hvis du er til Hip Hop, så er det et andet sted, end hvis du er til forretningsfolk (kan godt være samme person, men blot et eksempel).

Men hvis du ikke kan Thai, og det kan du ikke, så skal du ikke forvente den helt store kontakt, da de ikke er gode til engelsk, så du bør finde en rejseven, måske ad hoc, så I sammen tager til de områder, hvor Thaierne kommer.

Men jeg tror ikke, du sådan skal forvente at få Thai-venner her og Thai-venner der, fordi en Thai bliver man ikke sådan lige ven med. Jo, du kan blive ven, hvis I mødes dagligt i en eller anden situation, men ikke sådan på gaden eller i et "Thai-område".
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
commandertorp
Jeg kender et par Thai'er i Holstebro området, uheldigvis er ingen af dem online men jeg skal da gerne ringe til dem, og foreslå det der med undervisningen, hvis det har interesse ?
Commandertorp

Hjem er det sted man sætter sin kuffert !
OK det ser ud til at det er Thailand denne gang Wink

http://www.khonkaen.dk
Maxine
Da jeg skal til Thailand 2 måneder hvert år fra år 2007, er det vigtigt for mig at kunne tale sproget og at forstå deres kultur godt nok til at kunne samarbejde med dem i deres hverdag! Jeg er ikke til Hiphop og diskotek, jeg er til gåture, god mad og hygge. Snak, grin og samarbejde...Og så er jeg meget glad for Træarbejd, så det var et dejligt emne at lære dem at kende på!
Ideer?

Robert Kronberg
Hej Maxine,

Thaiere kan ikke lide at gå.
Thaiere kender ikke til hygge.

Men de kan lide at snakke, grine og spise, men det kræver, at du er blevet venner med dem, og for en udlænding er en en stor ting at blive inviteret hjem til en Thai-familie.

Måske din indgang kan være at deltage på Dansk-Thais søndagskole i Bangkok, hvor vi lærer Thai, for der kan du møde (kvindelige) Thaiere, og den vej, via andre udlændinge, er nok lettest?
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Buggymann
siden hvornår kan thaier ikke lide at gå og hygge gør de da tit. også selvom de spises en del.
jeg bliver da tit slæbt på gå ture af kone eller familien i thailand bare for at gå,,, så..... det kan de altså
parkpeanPfft
just love Thailand. The land off budda...

www.thaikontakt.dk
xxxx
Hejsa
Ja Kronberg har vist sagt det meste.

Glem at komme i kontakt / omgaas Thaier som vi kender det i DK.. det kraever lang tid her ude.. At laere Thai, ja man kan laere nogle faa gloser og saetninger paa en kortere periode, men tale Thai og forsta hvad de siger naar 10 - 15 mennesker raaber i munden paa hinanden,, Tv larmer i den ene ende af rummet - stereoen i den anden.. ha ha ikke nok med det saa kan man risikere at der er op til flere dialekter inde i samtalen...... Det tager LANG tid........

Noget af det mest tossede man kan goere at at foreslaa en Thai en lang spadseretur.. De gaar ikke 10 m hvis der staar en mc....
Traearbejde, det er nok som udgangs punkt i Chiangmai omraadet. Men det var da en god indfaldsvinkel til at skabe nogle kontakter....

Le-si

Buggymann
Vrøvl min svigermor går da tit selvom hendes knaldert kun står 4 meter væk, det samme med min kone ...Shock
parkpean

just love Thailand. The land off budda...

www.thaikontakt.dk
latour82
[

Noget af det mest tossede man kan goere at at foreslaa en Thai en lang spadseretur.. De gaar ikke 10 m hvis der staar en mc....

Jeg har hele tiden været i tvivl om min kone er ThaiShock

Vi har flere gange før i tiden løbet hyggelige løbeture inde i en lokal skov på op til 10 km.
Nu gider vi ikke fordi at vi så skal have vores unger på slæbSad

Niels

Spring til debat: