Se indlæg
 Udskriv debat
lounge adgang
agent007
Vil høre hvad jeres erfaringer er med lounge adgang. Hvem i bruger og til hvilken pris ?.

Os der flyver på monkey class og som måske har et stop eller 2 eller måske bare vil sidde ordenligt i fred og ro, inden man skal ud at flyve.

Jeg har haft american express gold med et priority pass igennem den danske bank, men de har desværre opsagt aftalen med american express, så derfor søger jeg nye muligheder og gerne til fornuftige priser

natty
Jeg har et kombineret SAS/Diners.
Der er man automatisk Private VIP medlem.
Kortet koster fra 195 kr. årligt, med renter på forbrug, til 495 kr. årligt uden renter for forbrug.
Indtil årskiftet var adgang til deres lounges gratis, nu er reglerne desværre ændret, men der er så tilgengæld kommet mange flere til.
Som VIP: for hver 10.000 kr, du bruger året før, giver det 1 gratis adgang til loungerne, ellers er betalingen ca. 95 kr pr. adgang, hvilket jeg egentlig finder ganske rimeligt i pris, når man tænker på hvor meget lidt forfriskning koster i lufthavne.
De har to lounger i CPH, hvoraf den ene er det eneste sted man kan ryge i CPH og adskillige i Bangkok + 1 i Phuket.
Se også her hvor de har andre lounges:

http://dinersclub...ersclub.dk
Redigeret af natty d. 18/09-2012 21:25
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

agent007
natty skrev:

Jeg har et kombineret SAS/Diners.
Der er man automatisk Private VIP medlem.
Kortet koster fra 195 kr. årligt, med renter på forbrug, til 495 kr. årligt uden renter for forbrug.
Indtil årskiftet var adgang til deres lounges gratis, nu er reglerne desværre ændret, men der er så tilgengæld kommet mange flere til.
Som VIP: for hver 10.000 kr, du bruger året før, giver det 1 gratis adgang til loungerne, ellers er betalingen ca. 95 kr pr. adgang, hvilket jeg egentlig finder ganske rimeligt i pris, når man tænker på hvor meget lidt forfriskning koster i lufthavne.
De har to lounger i CPH, hvoraf den ene er det eneste sted man kan ryge i CPH og adskillige i Bangkok + 1 i Phuket.
Se også her hvor de har andre lounges:

http://dinersclub...ersclub.dk

Tak for svaret natty, det vil jeg kigge lidt nærmere på.

VIP
Master Card guld, eller platin holder, får ved kort oprettelse fremsendt et
Priority kort, som giver gratis adgang til over 600 CIP lounge, (Louis Tavern) world wide.
Bla. Suvarnabhumi.

Udmærket lounge, hvor det også er tilladt at have en extra person med.

http://www.priori...Lounge.cfm
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

DKPete
-> VIP - det gælder ikke alle Guld/platin kort - jeg har nu ved Østjysk bank - der er der ikke priority pass !

VIP
DKPete skrev:

-> VIP - det gælder ikke alle Guld/platin kort - jeg har nu ved Østjysk bank - der er der ikke priority pass !

MIt gæt er, at dit kort ikke er et Master Card...!

Du får fremsendt et sort Priority Card sammen med dit Master Card (Guld/Platinium) . Dette kort giver lounge acces.
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

laodenmark
VIP skrev:

DKPete skrev:

MIt gæt er, at dit kort ikke er et Master Card...!

Du får fremsendt et sort Priority Card sammen med dit Master Card (Guld/Platinium) . Dette kort giver lounge acces.

Ved nogle banker er det sikkert sådan at Gold Card er nok. Men ved .f.eks sydbank Skal man have ' platinium for at få priority pass. Og ja, vi taler om Master Card
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

laodenmark
Udmærket lounge, hvor det også er tilladt at have en extra person med.

men det koster hos sydbank : Loungeadgang for ledsager til Platinum-kortholder pr. besøg 150 kr.

desuden gælder :Loungeadgang for Platinum-kortholder
– de 10 første besøg pr. år 0 kr. Herefter pr. besøg 150 kr.

For øvrigt : jeg ville besøge *diner's * loungen i AMS for et par mdr. siden. Efter at have fremvist kortet fortalte damen ved skranken * Lounge full' try a little later, Hvorefter hun lukkede de næste Ind i Loungen.
De måtte abenbart have andet kort eller 'buisness' billet siden de kunne komme ind.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

natty
Nordea har to slags Mastercard Gold/Guld.
Mastercard Gold til private kunder, det giver ikke adgang til Priority Pass.
Mastercard Guld, som mest er et firmakort. På dette er der tilknyttet er Priority Pass, men det koster 150 kr. pr besøg pr. person, som bliver trukket på kortet.

Så reglerne er forskellige fra bank til bank.

Alle kan iøvrigt få et Priority Pass, men det koster, og der er tre typer medlemskaber.
http://www.priori...

Det ser iøvrigt ud til at mange Priority lounges er de samme som Diners bruger, ihvertfald i Bangkok, Amsterdam og København.
Redigeret af natty d. 21/09-2012 13:22
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Dalton
Er man premium kunde i Nordea kan man få et premium master card for ca 700 pr år
Der får man så Priority pass og jeg tror det er 4 gratis lounge besøg om året.
Desuden er der tilknyttet en års rejseforsikring, hvor man vel at mærke er dækket selv om man ikke køber rejsen med kortet.
Nordea samarbejder med Tryg og forsikringen dækker op til 60 dages rejser.

Dalton

DKPete
Det er et Master Card guld - ingen priority pass men forsikring ! Jeg har tidligere haft platinium i Nykredit (hos dem var der kun forsikring på platinium) incl priority pass & mc guld hos Nordea incl priority pass og forsikring - så min erfaring er at der er stor forskel fra bank til bank

Dalton
Fra Nordea s hjemmeside:
MasterCard Premium
Mulighed for at få et MasterCard Premium til favorabel pris som giver dig op til 40 dages kredit og en række andre fordele som købs- og rejseforsikringer og adgang til executive lounges i lufthavne.

Har lige fået et og det koster 695 om året incl 4 lounge besøg

Dalton

Spring til debat: