Se indlæg
 Udskriv debat
teleselskaber-har-gjort-klar-til-spaerre-skype-paa-mobilen
steen nielsen
http://www.versio...ilen-47676

http://www.busine...-for-skype
Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!

Peder1968
Desværre typisk TDC og Telia der gør alt for at plukke os Shock

TG950
Peder1968 skrev:

du glemte Telenor Wink
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Anonym Bruger
det er en kæmpe skandale...jeg håber virkelig ikke at det sker Sad der må være nogle regeringer der får stoppet teleselvskabernes grådighed...

tænk på alle de mennesker der kommunikere på kryds og tværs af landene med deres ægtefæller, familier og nære venner..så skal de plukkes til ukendelighed el. stoppe kontakten...

fri kommunikation bør være en menneskeret...

Nirvana
Jeg trodet at det var en del af ytringsfrihed hvad man brugte sin mobile internet til
Jeg håber at politikkerne vil komme efter den
Come As You Are

AL 48
JS skrev:

det er en kæmpe skandale...jeg håber virkelig ikke at det sker Sad der må være nogle regeringer der får stoppet teleselvskabernes grådighed...

tænk på alle de mennesker der kommunikere på kryds og tværs af landene med deres ægtefæller, familier og nære venner..så skal de plukkes til ukendelighed el. stoppe kontakten...

fri kommunikation bør være en menneskeret...

fri kommunikation bør være en menneskeret..., - Det er den stadigvæk, du skal bare betale for bekvemmeligheden ved mobilen.
Sætter du dig ved PCén er det stadig gratisGrin

Peder1968
Nirvana skrev:

Jeg trodet at det var en del af ytringsfrihed hvad man brugte sin mobile internet til

Vi nærmer os Kinesiske tilstande.
Der er forskellige internetadresser der er lukket for. Bl.a. P*rat B*y.... Dead

AL 48
Peder1968 skrev:

Nirvana skrev:

Vi nærmer os Kinesiske tilstande.
Der er forskellige internetadresser der er lukket for. Bl.a. P*rat B*y.... Dead

Vi har kinesiske tilstande. Den web-adr. er også lukket her fra DK.
Hvis du vil ind på den, skal du via en proxy-server.

Lung Yao
Nirvana skrev:
1) Jeg trodet at det var en del af ytringsfrihed hvad man brugte sin mobile internet til.
2) Jeg håber at politikkerne vil komme efter den

1) Du må stadigt bruge din mobile internet som du ville, det er bare Overforbruget hos nogle som har fået selskaberne til at (over)reagere, og så går det ud over de andre "lovlydige".

2) De er opmærksom på "problemet", spørgsmålet er bare, Hvornår ville de gøre noget ved det:

Socialdemokraternes IT-ordfører, Trine Bramsen, er rystet og er klar til indgreb for at sikre, at man frit kan bruge sin forbindelse, som man har lyst, og som man har betalt for - den såkaldte netneutralitet, hvor alle tjenester er født lige.

»Det er chokerende at se. Når man skriver det ind i kontrakterne, må det betyde, at selskaberne har til hensigt at opkræve ekstrabetaling. Det har vi hjemmel i lovgivningen til at gøre noget ved, og vi må kigge på, om vi kan fastsætte regler for at sikre brugernes netneutralitet gennem en strengere lovgivning, og det er vi villige til. Der må ikke tages yderligere gebyrer for f.eks. at bruge Skype,« siger Trine Bramsen.

Hun vil derfor bede erhvervs- og vækstminister Ole Sohn (SF), som er øverst ansvarlige for det danske telemarked, om hurtigst muligt at indkalde partierne i det brede teleforlig.

»Vi kan lige så godt få lavet en fuldstændig gennemsigtig lovgivning, så hverken forbrugerne eller teleselskaberne er i tvivl om, hvad vi mener,« siger hun
.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
TG950 skrev:
Peder1968 skrev:

du glemte Telenor Wink
Lidt mere "benzin" til bålet:

Selskaber/brands med total spærring iflg. nye vilkår:
- 3
- Oister

Selskaber/brands der sænker hastighed og ikke opkræver ekstra i PAKKE-abonnementer:
- Telmore
- Bibob
- Unotel
- Happii
- TDC
- DLG
- Telia
- Callme (og på pakker uden data max 199 kr./måned for data)
- Telenor (og på pakker uden data max 775 kr./måned for data)

Selskaber med risikabel overpris på merforbrug:
- CBB: 350 kr./GB (gælder bl.a. ved alt-i-et-pakker med data, men ikke ved separat data-pakke, hvor der opgraderes mod en anden merpris)
- Onfone: 350 kr./GB
- Ymobile: 500 kr./GB
- Lebera: 990 kr./GB (ingen pakker)
- M1: 1.000 eller evt. 10.000 kr./GB iflg. prisliste

P.S. Hvornår mon kommer turen til VOIPdiscount ? Angel (for dem som bruger smartphone til det)

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Lidt OT, men relevant alligevel.
Jeg studsede over at min datters data traffik var så voldsom, som nu fx. fra 4-09 til d.d. = 425 gange Data og værste var at meget af det var midt om natten. Da hun nu er lige begyndt i gymnasiet, så synes jeg ikke om tanken at hun "surfede på Internetet", i stedet for at få noget søvn da hun skulle i skole.
Ved forespørgsel hos Oister, var svaret at nogle APP, som på fx. IPOD og nogle Smartphones laver kontinuerligt automatiske Opdateringer, selv om den er slukket. Hmmmmmm

.

AL 48
Lung Yao skrev:
Ved forespørgsel hos Oister, var svaret at nogle APP, som på fx. IPOD og nogle Smartphones laver kontinuerligt automatiske Opdateringer, selv om den er slukket.

Ja, de er smarte. De skal nok sørge for at regningen bliver høj nok.
Jeg prøvede noget af det samme som turistchauffør med en ganske alm. mobiltelefon (firma-mobil).
Jeg var på en uges tur i Spanien, og sørgede for så vidt muligt at holde "firma-mobilen" slukket, for ikke at vognmanden skulle få alt for stor regning.
Da så månedsopgørelsen fra mobil-udbyderen kom, blev jeg kaldt ind på kontoret. Der var utallige opkald til DK á 3 sek. varighed. - Hvad havde jeg brugt dem til?-Var det SMS eller hvad?-Han var helt oppe i det røde felt, og mente at jeg selv skulle betale alle disse opkald.
Jeg forstod ikke en pind, da jeg jo havde holdt mobilen lukket det meste af tiden,-og kunne se at opkald også var foretaget i disse perioder.
Jeg ringede så til mobil-udbyderen for en nærmere forklaring.-Og den fik jeg: - Det var simpelthen hver gang der var en der ringede til telefonen, og den var slukket. Så ringede den automatisk tilbage og meddelte "ingen forbindelse til modtager". Dette var noget automatik, der var indbygget. Men man kunne på en snedig måde gå ind og lukke af for det.
Vognmanden fik sin telefon, og fik besked på at den ville jeg ikke have udleveret før den "automatik" var spærret. - Det blev den så i alle hans firma-mobiler.
PS. Mon ikke den "opdaterings-automatik" også kan slås fra??

agent007
AL 48 skrev:

Lung Yao skrev:
Ved forespørgsel hos Oister, var svaret at nogle APP, som på fx. IPOD og nogle Smartphones laver kontinuerligt automatiske Opdateringer, selv om den er slukket.

Ja, de er smarte. De skal nok sørge for at regningen bliver høj nok.
Jeg prøvede noget af det samme som turistchauffør med en ganske alm. mobiltelefon (firma-mobil).
Jeg var på en uges tur i Spanien, og sørgede for så vidt muligt at holde "firma-mobilen" slukket, for ikke at vognmanden skulle få alt for stor regning.
Da så månedsopgørelsen fra mobil-udbyderen kom, blev jeg kaldt ind på kontoret. Der var utallige opkald til DK á 3 sek. varighed. - Hvad havde jeg brugt dem til?-Var det SMS eller hvad?-Han var helt oppe i det røde felt, og mente at jeg selv skulle betale alle disse opkald.
Jeg forstod ikke en pind, da jeg jo havde holdt mobilen lukket det meste af tiden,-og kunne se at opkald også var foretaget i disse perioder.
Jeg ringede så til mobil-udbyderen for en nærmere forklaring.-Og den fik jeg: - Det var simpelthen hver gang der var en der ringede til telefonen, og den var slukket. Så ringede den automatisk tilbage og meddelte "ingen forbindelse til modtager". Dette var noget automatik, der var indbygget. Men man kunne på en snedig måde gå ind og lukke af for det.
Vognmanden fik sin telefon, og fik besked på at den ville jeg ikke have udleveret før den "automatik" var spærret. - Det blev den så i alle hans firma-mobiler.

Kan han ikke bare slå roaming fra ?

Lung Yao
agent007 skrev:

AL 48 skrev:
..........................................................................
Ikke sikkert, men har ikke prøvet det, men så skal man huske at slå det TIL når man åbner tlf. for nogle opdateringer er nødvendige, og så ville der vælte ind med alle dem som var indløbet imens funktionen var slået FRA.

Kan han ikke bare slå roaming fra ?
Ikke sikkert at roaming spæring ville også spære for opdateringer eller auto-svar:<< Der er ingen forbindelse til det kaldte nummer i øjeblikket >>

P.S. : det har ingen betydning for regningen da hun har 2GB fri data til rådighed, og disse opdateringer er på kun 2 til 4 kb.

.

Spring til debat: