Se indlæg
 Udskriv debat
Pakke sendt hjem fra Chaing Mai
sodri
Er her nogen der ved hvad det koster at sende en pakke hjem fra Chaing Mai til Danmark?
Skal til november nogle dage i Bangkok efterfulgt af 5 dage i Chaing Mai og kunne godt tænke mig at slippe for at slæbe alt det indkøbte med til Ao Nang hvor ferien slutter.
Er der andre muligheder en med postvæsnet?
Nogen der kender overvægtsprisen hos Thai, fra Bangkok til København?
Med mindre vi finder noget helt specialet regner jeg med det drejer sig om en 5-10 kg.
Mvh. Søren

AL 48
Har næsten lige modtaget pakke, sendt fra Thailand til DK.
1kg. = 1.100Thb med postvæsenet.

DKPete
Har mange gange haft 10 kg overvægt med thai uden at blive afregnet. Har een gang måtte betale med SAS - BHT 2500 for 8 kg - men ved ikke lige hvor officelt den pris er - idet det normalt er en % sats af 1ste klasses billet.

SteenJ
Pris på overvægtsbagage afhænger af den destination, som er rejsens mål. Gennemsnitlig pris på overvægtsbagage ligger mellem kr. 300-350 pr. kg.
Står på Thai hjemmeside, hvad de må tage i overvægt, men om de gør det....
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

hugoboerge
Proev med DHL eller UPS.

DKPete
-> Hugo - det koster en formue når man ikke har en firma aftale ! Et eksempel : På mit arbejde har vi en UPS aftale - vi betaler typisk dkk 100 for en kuvert docs til de fleste steder i verden. I sidste uge blev vi nødt til at booke en kurer med DHL pga andre omstændigheder - pris for et brev DKK 987...... så vil mene at medmindre man kender nogen med aftale vil det være noget billigere med postvæsnet.

cesse
SteenJ skrev:

Pris på overvægtsbagage afhænger af den destination, som er rejsens mål. Gennemsnitlig pris på overvægtsbagage ligger mellem kr. 300-350 pr. kg.
Står på Thai hjemmeside, hvad de må tage i overvægt, men om de gør det....

Køb en kuffert fyld den op til 23 kg det koster somregel 100 doller med de fleste selskaber

Hilsen Cesse

chaingmai
ved sas kr, 300LOL LOL

Frank
En ting er prisen på forsendelsen - en anden er fortolding. Af sidste årsag, så kan det være en dyrere affære at sende varerne. Jeg mener told starter ved en værdi på kr. 80,- for forsendelser afsendt uden for Europa.

Jeg er ikke stensikker, men det kan være lige så relevant at undersøge som portoen.

AL 48
Frank skrev:

En ting er prisen på forsendelsen - en anden er fortolding. Af sidste årsag, så kan det være en dyrere affære at sende varerne. Jeg mener told starter ved en værdi på kr. 80,- for forsendelser afsendt uden for Europa.

Jeg er ikke stensikker, men det kan være lige så relevant at undersøge som portoen.

Ja,-bagatelgrænsen er kr. 80.
Har lige haft en pakke gennem hele "møllen",-og der blev det oplyst.
Bagatelgrænsen skal forståes sådan, at man omregner varens thailandske pris til DK kr., - i tvivlstilfælde kan de forlange at se kvittering. - Ingen kvittering, så er det op til toldernes skøn.
PS. Dog er de så large, at man ved at komme med en god forklaring via mail, kan få lidt dyrere varer ind toldfrit. - Jeg personligt fik en vare til omregnet kr. 240 ind toldfrit.
Så det er næsten helt thailandskLOL LOL
Redigeret af AL 48 d. 17/09-2012 21:34

phom
køb en lille hånd bagage håndvægt, og find ud af hvor meget overvægt du har, ligesom du skal veje din tomme kuffert og finde ud af om den vejer for meget, jeg havde engang en kuffer der vejede 8 kg.
hos thai plejer en lille overvægt på 5 kg ikke at værre noget problem, resten pakker du i håndbagagen, find alt hvad der vejer meget, og fylder lidt og put det ned i din håndbagage, hvis du ikke vil slæbe din ting rundt i thailand så kan du betale for at havde din kuffert stående i lufthavnen.

Anonym Bruger
chaingmai skrev:

ved sas kr, 300LOL LOL

Du husker nok forkert. Det koster 375 kr. Hos sas

Kig ind hos sas

Sas.dk/alt-om-rejsen/bagage/overvægt
Jeg kan desværre ikke lægge et rigtigt link ind

handy
lidt uden for selve tråden sorry....hvor langt tid skal man regne med for en pakke at komme hjem til CPHSmile herfra, min datter i dk har fødselsdag i nov vil gerne sende hende en pakke og den skal helst komme så tæt på dagen dog helt heller ikke en uge for sent.....er der nogenlunde en tidsramme.....MVH Handy

Peder1968
Frank skrev:

Helt enig.
....
Hvis der skal sendes en pakke skulle det være med sit gamle tøj, så har tolderne noget at snuse til Grin

Anonym Bruger
lidt uden for selve tråden sorry....hvor langt tid skal man regne med for en pakke at komme hjem til CPH herfra, min datter i dk har fødselsdag i nov vil gerne sende hende en pakke og den skal helst komme så tæt på dagen dog helt heller ikke en uge for sent.....er der nogenlunde en tidsramme.....MVH Handy

Har sendt 2 pakker hjem til lille DK, her fra Nonthaburi, den ene tog 7 dage,den anden 10 dage...

Det samme når de gammel sende her ned, 7 til 10 dage..

PS: Husk at sende pakken som gave, så slipper man for tolden, det er den oplysning min mor fik at Post DK, da hun snakke med dem om at sende her ned, og når jeg skulle sende en pakke hjem...

AL 48
Badedyr skrev:

lidt uden for selve tråden sorry....hvor langt tid skal man regne med for en pakke at komme hjem til CPH herfra, min datter i dk har fødselsdag i nov vil gerne sende hende en pakke og den skal helst komme så tæt på dagen dog helt heller ikke en uge for sent.....er der nogenlunde en tidsramme.....MVH Handy

Har sendt 2 pakker hjem til lille DK, her fra Nonthaburi, den ene tog 7 dage,den anden 10 dage...

Det samme når de gammel sende her ned, 7 til 10 dage..

PS: Husk at sende pakken som gave, så slipper man for tolden, det er den oplysning min mor fik at Post DK, da hun snakke med dem om at sende her ned, og når jeg skulle sende en pakke hjem...

Hvis der ingen problemer er, så tager det 7 - 10 dage.
Men, er der bare det mindste i vejen, så kan det tage op til 1 måned !!
Alle breve, pakker osv. bliver scannet og kontrolleret ved ankomst til DK (især fra Asien). Er der bare den mindste tvivl om indhold i forhold til det oplyste på papirerne, bliver brevet/pakken åbnet for nærmere undersøgelse. - Så glem alt om "russer-indpakning". ("Russer-indpakning"= pakke ind i staniol for at hindre gennemlysning).
Det letteste og mest gnidningsfri fra Thailand er også Maxi-kuverter.
Og ja, husk at skrive gave og oplyse værdien.
PS. Man slipper ikke for at betale evt. told bare fordi det er en gave, - men det er et fingerpeg om at det ikke er i forretnings-øjemed. - Der er helt andre regler.
Redigeret af AL 48 d. 18/09-2012 11:00

AL 48
For ikke at bringe for meget forvirring ind i debatten, vil jeg gerne forklare hvorfor jeg før har omtalt en bagatelgrænse på kr. 80,00.
Det er fordi jeg selv oplyste Told om at det var en "gave", som jeg selv betalte. Dvs. en form for alm. handel udenfor EU.
Der er toldreglerne:
Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr., skal du betale moms og told af varen samt importgebyr (tidligere fortoldningsgebyr).

Her kan du se, hvornår du skal betale hvad:

r03;Varens værdi Hvor meget skal jeg betaler03;
r03;Under 80 kr. Du skal hverken betale moms, told eller importgebyrr03;
r03;80-1.150 kr. Du skal betale moms og importgebyrr03;
Over 1.150 kr.r03; Du skal betale moms, told og importgebyrr03;
Taget fra:
http://www.postda...egler.aspx

------
Er man reel modtager af en gave, så er reglerne anderledes:

Hvornår bliver en gave pålagt afgifter?
Har en gave en værdi under 340 kr., bliver der ikke pålagt afgifter. Har gaven en værdi mellem 340 kr. og 1.150 kr., skal der betales 25% moms og et importgebyr på 160 kr. inkl. moms.

Har gaven en værdi på over 1.150 kr., skal der betales 2,5% i told, 25% i moms og et importgebyr på 160 kr. inkl. moms.

Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet på en gave med en værdi på 1.500 kr.:

Toldr03; 2,5 % af varens værdi (1.500 kr.)r03; 37,50 kr.r03;
Momsr03; 25 % af varens værdi (1.500 kr.) + told (37,50 kr.)r03; 384,50 kr.r03;
Importgebyrr03; r03; 160,00 kr.r03;
Opkrævning i altr03; r03; 582,50 kr

Taget fra:
http://www.postda...egler.aspx

Håber det var lidt "oplysning"Wink

sodri
Tak for alle jeres svar.
Jeg har fået et rigtigt godt tilbud fra Thai på Royal Silk Class og dermed 30 kg bagage +håndbagage.
Så jeg har forhåbentlig fået løst mit problem.

Spring til debat: