Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Hjælp til dobbelt entry visa..
|
|
New-Hope |
Lagt på d. 10/09-2012 18:02
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 76 |
Hej Jeg tror at jeg har jokket i det.. var inde på Thailands Ambassade idag og hente mit pas, men nyt dobbelt entry sticker isat, jeg rejser til Bangkok på næste Torsdag og skal overnatte i 5 dage inden jeg rejser videre til Phillippinerne, på dykkerferie, skal være der i halvanden måned og har visa til det, men så var det at det gik op for mig, at i de kun 5 dage jeg er i Thailand, bruger jeg det første visa og når jeg rejser tilbage fra Filippinerene træder mit andet visa i kraft, er det korrekt forstået?, er der nogen måde så jeg ikke "misbruger" mit første visa på kun 5 dage...??, flybillet til og fra Thailand er business class og kan måske ændres, men det kan min flybillet videre ikke. Hjælp og gode råd modtages med kyshånd Mvh NH |
|
|
Frank |
Lagt på d. 10/09-2012 18:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Hvad er hele din plan for ophold i, indrejse i og udrejse fra Thailand? Og hvad giver dit visum dig af dage i Thailand? |
|
|
New-Hope |
Lagt på d. 10/09-2012 18:40
|
Frank skrev: Hvad er hele din plan for ophold i, indrejse i og udrejse fra Thailand? Og hvad giver dit visum dig af dage i Thailand? Jeg formoder at jeg har 2 x 60 dages ophold, mit tanke var såmænd bare at lige have nogle dagei Bkk inden jeg rejser videre til Filippinerene og holder min dykkerferie, for derefter at komme til bage til Thailand, hvor jeg så vil opholde mig mindst de 2 x 60 dage.. har faktisk ikke tænk på, før idag at jeg så bruger mit første visa... :-( Mvh NH |
|
|
Frank |
Lagt på d. 10/09-2012 18:44
|
Klippet fra ambassadens website. Type of visa Tourist Visa Validity of visa - A double-entry visa must be used to enter Thailand within 6 months from the date of issue. Period of stay - A double-entry visa must be used to enter Thailand within 6 months from the date of issue. Not exceeding 60 days for EACH entry. Som jeg læser det, så har du 60 dages ophold for hver indrejse. De første 60 dage bruger du kun 5 af, så der går du glip af 55 dage. Ved anden indrejse kan du igen opholde dig i Thailand i 60 dage. Så jeg gætter forsigtigt på, at du ikke har jokket i spinaten. God tur! |
|
|
New-Hope |
Lagt på d. 10/09-2012 18:51
|
Frank skrev: Klippet fra ambassadens website. Type of visa Tourist Visa Validity of visa - A double-entry visa must be used to enter Thailand within 6 months from the date of issue. Period of stay - A double-entry visa must be used to enter Thailand within 6 months from the date of issue. Not exceeding 60 days for EACH entry. Som jeg læser det, så har du 60 dages ophold for hver indrejse. De første 60 dage bruger du kun 5 af, så der går du glip af 55 dage. Ved anden indrejse kan du igen opholde dig i Thailand i 60 dage. Så jeg gætter forsigtigt på, at du ikke har jokket i spinaten. God tur! Jeg mener at, når jeg kommer tilbage til Thailand anden gang, træder mit nummer 2 visa i kraft... jeg mener ikke man kan rejse ud og inde flere gange på sammen visa, indenfor en periode...?, men jeg håber du har ret.... ;-) Mvh NH |
|
|
Frank |
Lagt på d. 10/09-2012 18:52
|
New-Hope skrev: Frank skrev: Hvad er hele din plan for ophold i, indrejse i og udrejse fra Thailand? Og hvad giver dit visum dig af dage i Thailand? Jeg formoder at jeg har 2 x 60 dages ophold, mit tanke var såmænd bare at lige have nogle dagei Bkk inden jeg rejser videre til Filippinerene og holder min dykkerferie, for derefter at komme til bage til Thailand, hvor jeg så vil opholde mig mindst de 2 x 60 dage.. har faktisk ikke tænk på, før idag at jeg så bruger mit første visa... :-( Mvh NH Så tror jeg alligevel ikke du ville kunne komme uden om et visarun - som jeg ikke kender meget til. Jeg mener at du på immigration office umiddelbart kan forlænge dit ophold med 30 dage inden de 60 udløber, og så er du oppe på 90 dage. Derefter skal du mig bekendt på visarun uden for Thailand. Jeg kan ikke se at du kunne have gjort det meget anderledes. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 10/09-2012 18:54
|
New-Hope skrev: Frank skrev: Klippet fra ambassadens website. Type of visa Tourist Visa Validity of visa - A double-entry visa must be used to enter Thailand within 6 months from the date of issue. Period of stay - A double-entry visa must be used to enter Thailand within 6 months from the date of issue. Not exceeding 60 days for EACH entry. Som jeg læser det, så har du 60 dages ophold for hver indrejse. De første 60 dage bruger du kun 5 af, så der går du glip af 55 dage. Ved anden indrejse kan du igen opholde dig i Thailand i 60 dage. Så jeg gætter forsigtigt på, at du ikke har jokket i spinaten. God tur! Jeg mener at, når jeg kommer tilbage til Thailand anden gang, træder mit nummer 2 visa i kraft... jeg mener ikke man kan rejse ud og inde flere gange på sammen visa, indenfor en periode...?, men jeg håber du har ret.... ;-) Mvh NH Nej du har kun to indrejser, som hver kan omfatte 60 dage. |
|
|
cesse |
Lagt på d. 10/09-2012 19:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
Gå da tilbage og køb visa nummer 3 det koster jo kun 200 kr. Hilsen Cesse |
|
|
New-Hope |
Lagt på d. 10/09-2012 23:24
|
Frank skrev: New-Hope skrev: Frank skrev: Klippet fra ambassadens website. Type of visa Tourist Visa Validity of visa - A double-entry visa must be used to enter Thailand within 6 months from the date of issue. Period of stay - A double-entry visa must be used to enter Thailand within 6 months from the date of issue. Not exceeding 60 days for EACH entry. Som jeg læser det, så har du 60 dages ophold for hver indrejse. De første 60 dage bruger du kun 5 af, så der går du glip af 55 dage. Ved anden indrejse kan du igen opholde dig i Thailand i 60 dage. Så jeg gætter forsigtigt på, at du ikke har jokket i spinaten. God tur! Jeg mener at, når jeg kommer tilbage til Thailand anden gang, træder mit nummer 2 visa i kraft... jeg mener ikke man kan rejse ud og inde flere gange på sammen visa, indenfor en periode...?, men jeg håber du har ret.... ;-) Mvh NH Nej du har kun to indrejser, som hver kan omfatte 60 dage. Der er ikke mulighed for at få et stempel, jeg mener tilladelse til at rejse ud og komme tilbage og bruge resten af dagene i første visa? Mvh NH |
|
|
Frank |
Lagt på d. 10/09-2012 23:58
|
New-Hope skrev: Frank skrev: New-Hope skrev: Frank skrev: Klippet fra ambassadens website. Type of visa Tourist Visa Validity of visa - A double-entry visa must be used to enter Thailand within 6 months from the date of issue. Period of stay - A double-entry visa must be used to enter Thailand within 6 months from the date of issue. Not exceeding 60 days for EACH entry. Som jeg læser det, så har du 60 dages ophold for hver indrejse. De første 60 dage bruger du kun 5 af, så der går du glip af 55 dage. Ved anden indrejse kan du igen opholde dig i Thailand i 60 dage. Så jeg gætter forsigtigt på, at du ikke har jokket i spinaten. God tur! Jeg mener at, når jeg kommer tilbage til Thailand anden gang, træder mit nummer 2 visa i kraft... jeg mener ikke man kan rejse ud og inde flere gange på sammen visa, indenfor en periode...?, men jeg håber du har ret.... ;-) Mvh NH Nej du har kun to indrejser, som hver kan omfatte 60 dage. Der er ikke mulighed for at få et stempel, jeg mener tilladelse til at rejse ud og komme tilbage og bruge resten af dagene i første visa? Mvh NH Nej. |
|
|
New-Hope |
Lagt på d. 11/09-2012 00:07
|
Hej Frank Nu har jeg søgt og søgt.... det ser ud til at jeg kan søge en re entry permit Mvh NH |
|
|
Fido |
Lagt på d. 11/09-2012 04:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Jeg ville nok bare købe en billig billet fra Bkk til Manila og så bruge de 5 dage der istedet, men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvilke planer du har i Bangkok. En anden mulighed kunne vel være at lade være med at skrive visum nummeret på dit arrival card og håbe at du får et 30 dages stempel ved ankomst ... One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/09-2012 08:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Eller man kunne købe en billig billet til Manila - eller et andet sted - og tilbage igen med det samme den 30. dag i det tredje ophold (altså et visarun).
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 11/09-2012 13:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Fido skrev: Meget usandsynligt, idet Immigrations officeren i BKK lufthavn blader igennem pas siderne, og han/hun ville med det samme opdage Stikker, og der ville blive stemplet derfra. Jeg ville nok bare købe en billig billet fra Bkk til Manila og så bruge de 5 dage der istedet, men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvilke planer du har i Bangkok. En anden mulighed kunne vel være at lade være med at skrive visum nummeret på dit arrival card og håbe at du får et 30 dages stempel ved ankomst ... P.S. : Jeg har lige fået bekræftet fra Ambassaden sekretariet, at som skrevet af Frank (55 dage spildt), den første 60 dage visa ville blive "nulstillet" i det øjeblik hvor N-H forlader Thailand til fx. Manila. Og visa #2, ville træde i kraft ved tilbagekomst til TH. Derfor skal han søge om et nyt fra udlandet, hvis han stadigt skal have 2 X 60 dage visa i Thailand. . Redigeret af Lung Yao d. 11/09-2012 13:40 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 11/09-2012 13:55
|
New-Hope skrev: Jamen så kan du bare gå i gang med at ændre afrejsen fra DK til at passe med den næste afgang til Manilla, nyd din dykkerferie der og så Vuptii kan du i ro og mage opholde dig i LOS uden videre bekymringer. ................................................................................................................................ flybillet til og fra Thailand er business class og kan måske ændres, men det kan min flybillet videre ikke. Hjælp og gode råd modtages med kyshånd. Mvh NH . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 11/09-2012 13:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Lyder måske dumt - men hvad med at få 2 pas ? |
|
|
Fido |
Lagt på d. 11/09-2012 13:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Hvor har du taenkt dig at dykke paa Filippinerne ? Jeg kan anbefale Coron paa Busuanga hvis du er til vragdykning ... men der er selvfoelgelig saa mange steder at vaelge imellem.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
HFD |
Lagt på d. 11/09-2012 14:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
Ja du har ret det lyder dumt. Er du over 18 år kan du kun have et pas. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 11/09-2012 14:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Det er så ikke korrekt - for ca. 15 år siden rejste jeg en del bla israel & mellemøsten - der fik jeg 2 pas, idet det ikke er så godt at rejse til fex saudi med israelske stempler i passet. Så før hen har det ihvertfald kunnet lade sig gøre - men ved ikke om der er lavet om på reglerne idag ! |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 11/09-2012 14:33
|
HFD skrev: Men den kan man jo meget passende "miste", og få lavet et nyt .DKPete skrev: Lyder måske dumt - men hvad med at få 2 pas ? Ja du har ret det lyder dumt. Er du over 18 år kan du kun have et pas. Men DKPete havde nok tænkte sig at fx. Pas 1 , med de 2 X 60 dages stikkers skulle bruges på CPH -BKK - CPH og at Pas #2 skulle bruges til BKK - Manila - BKK, smart ikke Men hvad sker der så når immigrations officeren spørger : Hvordan og Hvornår er du kommet ind i TH, det er ikke stemplet i Pas #2 . Yderst risikabelt, og næste trin bliver : P. N. G. og forbudt indrejse i fx. 5 år. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |