Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Straf for at smugle fra Cambodia
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 02/09-2012 10:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
Jeg var for snart 3 måneder siden på visarun fra Pattaya til Cambodia som så mange gange før, og kender godt reglen om at der kun må medbringes en enkelt karton cigaretter ind i thailand igen. Men siste gang jeg var afsted tog jeg chancen, og tog to kartoner med, og nu skal jeg snart afsted igen. Så jeg ville hører om der var nogle af jer der ved hvad straffen/bøden er hvis det bliver opdaget ( man bliver bustet ) på grænsen tilbage???. jeg ved jo Cambodia har nogle barske regler på visse områder. Forsat go søndag til jer alle |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 02/09-2012 10:28
|
Et yngre ægtepar jeg kender blev siste år snuppet i BKK på vej til CPH med 10 kartoner for meget, og måtte slippe 12,000 baht på stedet, og så kan man jo sige det er faneme nogle dyre cigaretter, og så blev de selvfølgelig også konfiskeret. Nu syntes jeg også det var letsindigt gjort at tage så mange med. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 02/09-2012 11:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Det er da også latterligt at smugle nogle skide cigaretter. så er man for smålig,og burde da ikke rejse, hvis man ikke har råd til det. Men der er forskel på hvad de siger, oppe ved grænsen til burma fik en jeg kender og hans thai kæreste 6 kartoner med igennem, uden straf |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 02/09-2012 11:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
synes det er komplet ligegyldigt om du køber en eller to kartonger smøger ! du sparre ikke en skid,men hvis du vil have et godt råd,så hold op med at ryge og brug tiden på noget andet en at smugle ting der har værdig af 50 kroner,det er jo brækværdigt..... |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 02/09-2012 11:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Undskyld PATINYA. Men dine to indlæg, - skal de virkelig forståes sådan at du er bange for toldvæsenet når du forlader et land?? - Og ikke for toldvæsenet i det land du kommer ind i?? For mig lyder det lidt "omvendt". |
|
|
jens |
Lagt på d. 02/09-2012 12:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
PATINYA skrev: Et yngre ægtepar jeg kender blev siste år snuppet i BKK på vej til CPH med 10 kartoner for meget, og måtte slippe 12,000 baht på stedet, og så kan man jo sige det er faneme nogle dyre cigaretter, og så blev de selvfølgelig også konfiskeret. Nu syntes jeg også det var letsindigt gjort at tage så mange med. Så har de da været usandsynlig heldige at de er løbet ind i en tolder der ville nøjes med en betaling til "kaffekassen", jeg mener at den korrekte takst ligger på ca 3600baht pr karton i bøde/told også bliver tilmed beslaglagt der har førhen lå der en advarsel på ambassadens hjemmeside med hvad det kostede i bøde som lå omkring ovennævnte beløb. Der er en historie her og dem kan du finde i hundredevis af på nettet. http://www.stickm...er2354.htm Men hvorfor overhovedet tage chancen en pakke LM koster 58 baht i Thailand. |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 02/09-2012 14:13
|
@sonny. det kan godt være du syntes det er latterligt, men det syntes jeg ikke da prisen kun er det halve i Cambodia (160 baht) @Klovn. Du må være ikke-ryger siden du kan sige sådan, og 50kr er pt. rundt regnet 250 baht, så altså næsten prisen på en karton SMS i Thailand. @AL 48. Ja undskyld det er måske lidt forkert formuleret, for selvfølgelig er det thai tolderne jeg skal være på vagt over for, men nu gik mit spørsmål faktisk kun ud på om nogen kendte til hvad sådan en bøde ville lyde på, Og jeg mente et par ekstra kartonner ikke et hel vognlæs. @jens. ja de har måske været heldige jeg fik det bare fortalt efter de var taget afsted til DK igen, og jeg har aldrig selv smuglet de mængder så jeg kender heller ikke taksten i Suvarnabhumi. Jeg lever for min FP og sparer hvor jeg kan, hvis jeg kan |
|
|
sony |
Lagt på d. 02/09-2012 14:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Hæ hæ patinya Du skriver du vil spare hvor du kan, hvad med at stoppe med at ryge så sparer du mange baht. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 02/09-2012 14:33
|
Helt korekt sonny men det har jeg ikke lyst til |
|
|
larsen99 |
Lagt på d. 02/09-2012 14:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 372 |
min bror og hans 3 kammerater vr i pattaya i maj.1 ville have prince med og fik de andres kvote så han købte 4x2 kartonner i taxfree i cph. normalt er der ikke problemer med 2 kartonner.men min bror kørte bagage vognen og havde cigaretterne på den da de kørte ud af tolden.de blev taget til side og anklaget for smugling. fik ikke bøde men måtte betale 36400bath i told og fik konfiskeret smøgerne.
|
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 02/09-2012 14:52
|
PATINYA skrev: Et yngre ægtepar jeg kender blev siste år snuppet i BKK på vej til CPH med 10 kartoner for meget, og måtte slippe 12,000 baht på stedet, og så kan man jo sige det er faneme nogle dyre cigaretter, og så blev de selvfølgelig også konfiskeret. Nu syntes jeg også det var letsindigt gjort at tage så mange med. Om forladelse!, jeg har lige tjekket det og dette par fik lov til at slippe 32,000 baht, så ca 3000 baht pr karton lyder meget rigtigt, de 12,000 baht var en af mine venner der havde madvarer med, ost-sild-spegepølser og alm. pølser (15kg ialt) men selvfølgelig også konfiskeret. Undkyld fejltagelsen |
|
|
natty |
Lagt på d. 02/09-2012 16:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
@larsen99, når jeg rejser med venner, og beder dem om at købe og bære cigaretter på mine vegne, er det da de andre som tager deres (min) ration gennem tolden. Alt andet er da dumt og kan skabe problemer og misforståelser. Varene bliver så fordelt efter tolden, Iøvrigt har de da smuglet, da man ifølge min viden kun kan have et karton med, jeg kan simpelthen ikke forstå at man gider udsætte sig selv for det. Når det så er sagt, har jeg som regel 5-6 pakker ekstra i kufferten, som ikke er købt toldfrit i Thailand, stadig billigere end i DK. Selv efter at være kontrolleret i Kastrup, med at åbne kuffert osv., var tolderne fuldstændig ligeglade, det var vist noget andet de gik efter Redigeret af natty d. 02/09-2012 16:30 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 02/09-2012 17:40
|
@natty. måske jeg misforstår dig, men lader du så også dine venner tage skraldet hvis det går galt eller??? |
|
|
natty |
Lagt på d. 02/09-2012 17:50
|
PATINYA skrev: @natty. måske jeg misforstår dig, men lader du så også dine venner tage skraldet hvis det går galt eller??? Nej nej så er jeg blevet misforstået, Det er netop for at undgå problemer, at jeg kun går igennem med min tilladte ration, ven 1 ditto, ven 2 ditto osv. Vi køber det også seperat for at have hver vores kvittering for at være på den sikre side. Så ordner vi det bagefter. Det er absolut ikke ulovligt og der er ingen som skal tage skraldet. Tolderne ved jo ikke og er ligeglade med, at det er mig som ryger alle pakkerne bagefter. Redigeret af natty d. 02/09-2012 17:57 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 02/09-2012 18:14
|
Nå okay natty men sådan frstod jeg ikke dit indlæg, men det gør jeg så nu |
|
|
natty |
Lagt på d. 02/09-2012 19:13
|
alt forladt Jeg udtrykker mig måske også lidt kringlet, ind imellem. Det er da en selverkendelse Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Fido |
Lagt på d. 03/09-2012 03:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
PATINYA skrev: @natty. måske jeg misforstår dig, men lader du så også dine venner tage skraldet hvis det går galt eller??? Det lyder ellers som et smart koncept One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/09-2012 03:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Jeg forstår ikke at folk de er narkomaner,når de ikke har råd til at være det. Det fører normalt kriminalitet med at være narkoman, og det ser man jo også her. Med smugling,Og Mange af de som er i thailand,begynder også at sælge mærkelige piller og lignende,for at kunne bibeholde deres narkomani |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 03/09-2012 16:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
natty skrev: Og her er jeg bange for at det er dig der har "misforstået" noget. Inden næste rejse ville jeg råde dig til at læse grundigt Toldreglerne ved indrejse til DK fra lande udenfor EU. Bl.a. det som omhandler : PATINYA skrev: @natty. måske jeg misforstår dig, men lader du så også dine venner tage skraldet hvis det går galt eller??? Nej nej så er jeg blevet misforstået, Det er netop for at undgå problemer, at jeg kun går igennem med min tilladte ration, ven 1 ditto, ven 2 ditto osv. Vi køber det også seperat for at have hver vores kvittering for at være på den sikre side. Så ordner vi det bagefter. Det er absolut ikke ulovligt og der er ingen som skal tage skraldet. Tolderne ved jo ikke og er ligeglade med, at det er mig som ryger alle pakkerne bagefter. - Toldfrie varer købt til EGET (for)brug. Ifølge Toldloven må toldfri varer (parfume, alkohol, cigarer o.lign.) kun indføres til eget forbrug. Det er derfor ulovligt at videresælge varer, som du toldfrit har indført til Danmark. Vi køber det også seperat for at have hver vores kvittering for at være på den sikre side. http://www.skat.d...3446&vId=0 - Tolderne kan følge efter dig selv EFTER at du har passeret toldvagten og bede dig om at åbne kufferterne.(*) De kan sågar komme til din privat bopæl og ransage dine kufferter, efter at du er ankommet til DK. (*) For 2 år siden da vi ankom til BKK lufthavn med Thai, var der en gruppe på 3 danskere som blev kaldt tilbage til kontrol af tolder efter at de var kommet ud af toldområdet (lige ud efter Meeting point). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
milex |
Lagt på d. 03/09-2012 16:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
@Lung - du har fuldstændig ret. Det er vel kendt, at tolderne ved indrejse til Danmark IKKE nødvendigvis kontrollerer ved grænseovergang. Men først nogle kilometer inde i DK. Og så har man et problem. For du kunne jo have deklareret dine varer, men gjorde det ikke. Og så falder hammeren. Synes egentlig det er i orden. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |