Se indlæg
 Udskriv debat
SAS eller Thai
Lung Yao
.............................................
.........................................................
Jeg vil sige at jeg ikke synes der er nogle af de 2 der er dårlige, synes det er 2 gode selskaber, men hvis jeg skal sige hvor min procenter ligger, så det det nok 60/40 i SAS/Thai og det der gør forskellen er for mig, underholdning i sæderne, servicen (og det er ikke ment i luften, men derimod på deres kontor) og så at man støtter noget der er lidt dansk, så nogle af pengene kommer tilbage til en selv igen-.
............................................................
Så kom med jeres begrundelse her. Så vil jeg om 5 uger tjekke om jeg kan se det med mine øjne, når jeg flyver med SAS.
Som du selv skriver m.h.t. alkohol politiken :
god underholdning og får de drikkevare der er brug for (tager ikke på et fly for drikke med stiv

(jeg er selv nærmest "afholdsmand", en enkel øl i ny og næ på et halv år kan gå an), så er der mange som er bedøvende ligeglad med underholdning i alle sæder da 80% af passagerene sover under turen. Jeg har selv prøvet det for ikke længe siden på Emirates B777 og A380. Så den argument er ikke "salgsbart" , hos mig i hverfald.

Det andet "romantisk"argument :
og så at man støtter noget der er lidt dansk, så nogle af pengene kommer tilbage til en selv igen-.

Præler af desvære på mange,men havde du sagde/skrevet :<< bevaring af danske arbejdspladser >> så har det nok ikke lydt så hult. Bare tænk på hvor kommer fra de ting du spiser, tager på, bruger, eller skal du ikke tag på ferie i Thailand, men på Veskysten eller Bornholm.

Men "chaqu'un a son gout".



.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
vandango
Har ikke oplevet skrigende børn samt drukkenbolte på Thai Airways eller SAS, forældrene tager sig godt af børnene, og folk der får en ekstra gewesner, gør det i ro og mag.
Jeg bruger sovemaske og ørepropper, syntes at luftsystemerne støjer på alle flytyper.

Foretrækker Thai Airways grundet 2 årsager, rejsetidspunktet samt sæderne og benplads, førstnævnte er vigtigst.

Jeg arbejder som nattevagt, og når jeg får fri, vil jeg gerne afsted så hurtigt som muligt, der vinder Thai Airways (samt Finnair). Har ikke lyst til at gå hjem og sove, for derefter at sidde 11 timer i en SAS maskine. Thai Airways lander ved 6.00 tiden (Finnair 7.00).
Så har jeg en hel dag ekstra i Thailand, og har sovet lidt om natten til morgenen i Thailand. Da jeg altid skal videre, har jeg masser af rejsetid, samt eftermiddag/aften når jeg når frem.

Denne gang tager jeg videre til Koh Samed, og regner med at ankomme på resortet ved 1-2 tiden. Igen masser af tid inden første dag er omme.

Jeg er en stor dreng, sæderne på økonomiklasse er en lille smule større end SAS (og Finnair), og det betyder rigtig meget for en stor dreng som jeg.

Service og underholdning er jeg ligeglad med, blot jeg kan få vand og juice ad libitum på turen, og det tilbyder alle flyselskaber.

Thai Airways er også billigere end SAS. (Finnair billigst)
Redigeret af vandango d. 28/08-2012 19:24
 
Anonym Bruger
Måske jeg alligevel skulle købe hos Thai Tuttelu Tralla


http://ekstrablad...815776.ece
 
Tumut
Tusind tak for alle svarene. Jeg har kun oplevet positive stedassser ved SAS, men det har jeg også med Thai. Jeg bruger skærmene meget, da jeg ikke er så glad for at falde i søvn, da jeg ikke kan lide at genere de andre med min snorken, så der er det nemmere at holde sig vågen med únderholdningen.



De sidste gange har SAS også været dem der først kom med et godt tilbud, der hvor vi skulle afsted. Denne gang skulle vi betale 13002 kr for 2 voksne og et barn på 9. Thai minimum 14875 kr da de var billigst og det var 2 mdr efter vi købte billet ved SAS

En ting der var dejligt ved SAS, som desværre er stoppet. Vi bestilte billetter 6-8 mdr før, men pengene blev altid trukken 3 mdr før afgang. Men i år trak de pengene 2 dage efter man bestilte. Ved ikke med Thai.

Men vil sige det sådan, havde tilbudet og priserne været omvendt, havde vi fløjet med Thai

Som en skriver med at folk ikke tænker over det med dato er efter midnat og de skal tjekke ind dagen før, ja det kan jeg kun sige, så er det folk der er dumme og må betale for deres dumhed. Hvis du havde et fly der var solgt billetter og måtte lade 3 sæder stå tomme pga folk ikke kom, så kommer de dagen efter der er flyvet allerede fyldt op, skal de så bare smide andre ud. Der holder jeg med selskabet og tror også at de nok skal finde en løsning der hjælper begge 2
 
Anonym Bruger
Lung Yao skrev:
(jeg er selv nærmest "afholdsmand", en enkel øl i ny og næ på et halv år kan gå an), så er der mange som er bedøvende ligeglad med underholdning i alle sæder da 80% af passagerene sover under turen. Jeg har selv prøvet det for ikke længe siden på Emirates B777 og A380. Så den argument er ikke "salgsbart" , hos mig i hverfald.


Den med øl ad libitum på turen er jeg totalt ligeglad med. Hvis det går højt får jeg måske 2. Det passer så ikke helt for når jeg flyver buisness så snupper jeg alle de gange rødvin mv de kommer med ;-)

Men underholdningen er en stor ting for mig, jeg kan ikke sove på fly. En hurtigt sammentælling fortæller at jeg har haft 22 flyvninger på over 10 timer i mit liv (ja jeg kommer desværre ikke så tit afsted) af dem har jeg 2 gange fået en lang sammenhængende søvn og den ene af dem var i år på buisness class sæderne. jeg har prøvet lidt af hvert for at kunne sove men det hjælper ikke det store, selv på turene hjem sover jeg dårligt. Dog har vi fløjet med thai stortset alle gange da jeg godt kan klare underholdningen selv i form af en bærbar og nogle spille konsoller. Det værste jeg har oplevet var en arbejdstur til Brasilien sidste år med Lufthansa. 12 timer i flyet og på vej hjem var der ikke noget TV i sæderne og da lufthansa har kar 31" mellem sæderne kunne jeg dårligt folde min 13" bærbare nok op til at kunne se fil på den.

Men især når man rejser med børn synes jeg at TV i sædet foran vil være genialt sådan kan de nemt få et par timer til at går.
 
conski
har for et par år siden fløjet med swiss over Zurich, det var en vældig god oplevelse
 
conski
i starten af januar 5/1-13 til 21/1-13 pris med swiiss 7854 kr
 
patirak
Gedebukkemanden skrev:

Hej

Jeg skal afsted marts næste år og både SAS og Thai har gode priser. Jeg har altid kun fløjet med Thai og enkelte gange charter. Jeg har været udmærket tilfreds med Thai men ville da ligeså godt tage SAS hvis de var bedre(eller for at prøve noget nyt) .....
Kan i anbefale det ene frem for det andet ?


Jeg tog turen med Emirates via Dubai her i sommers på økonomi-klasse. Plejer normalt at flyve Premium Economy med THAI og må indrømme jeg var noget skeptisk inden turen. Især også p.g.a. ventetiden i Dubai.

Ser jeg tilbage på turen, så var den faktisk rigtig god for mit vedkommende. Dels fordi jeg hader de sidste 3-4 timer på den lange tur med THAI. Pausen i Dubai var ikke særlig lang (omkring 3-4 timer) og det var lige nok til at få noget at spise, strække benene og få røget et par smøger. Jeg var heller ikke så "smadret" som jeg plejer at være på turen uden stop (især de gange, hvor jeg ikke kan sove på flyveren)

Har besluttet til at jeg fremover, når jeg ikke rejser i forretningsøjemed, vil bruge Emirates - for der er rigtig mange penge at spare og det var som sagt (efter min mening) en dejlig afslappende tur. Det gode ved THAI og PE er muligheden for hurtigt og nemt at ændre datoer mv.

Så Emirates kunne måske være en mulighed for dig/jer. Jeg mener det var omkring 5.500 jeg gav for billetten i Juli måned, hvilket ingen af de andre flyselskaber kunne matche.

NB: Køb direkte på Emirates hjemmeside - der er prisen nemlig billigst.
 
Anonym Bruger
patirak skrev:

Gedebukkemanden skrev:

Hej

Jeg skal afsted marts næste år og både SAS og Thai har gode priser. Jeg har altid kun fløjet med Thai og enkelte gange charter. Jeg har været udmærket tilfreds med Thai men ville da ligeså godt tage SAS hvis de var bedre(eller for at prøve noget nyt) .....
Kan i anbefale det ene frem for det andet ?


Jeg tog turen med Emirates via Dubai her i sommers på økonomi-klasse. Plejer normalt at flyve Premium Economy med THAI og må indrømme jeg var noget skeptisk inden turen. Især også p.g.a. ventetiden i Dubai.

Ser jeg tilbage på turen, så var den faktisk rigtig god for mit vedkommende. Dels fordi jeg hader de sidste 3-4 timer på den lange tur med THAI. Pausen i Dubai var ikke særlig lang (omkring 3-4 timer) og det var lige nok til at få noget at spise, strække benene og få røget et par smøger. Jeg var heller ikke så "smadret" som jeg plejer at være på turen uden stop (især de gange, hvor jeg ikke kan sove på flyveren)

Har besluttet til at jeg fremover, når jeg ikke rejser i forretningsøjemed, vil bruge Emirates - for der er rigtig mange penge at spare og det var som sagt (efter min mening) en dejlig afslappende tur. Det gode ved THAI og PE er muligheden for hurtigt og nemt at ændre datoer mv.

Så Emirates kunne måske være en mulighed for dig/jer. Jeg mener det var omkring 5.500 jeg gav for billetten i Juli måned, hvilket ingen af de andre flyselskaber kunne matche.

NB: Køb direkte på Emirates hjemmeside - der er prisen nemlig billigst.



Det lyder godt med Emirates ...endnu bedre når jeg ser denne nyhed og Phuket er min foretrukne destination
http://www.viviro...huket.html
 
johnhelt
Vandango, du har aldrig oplevet drukkenbolte, gamle eller unge, paa Thai's gamle skrammelkasse?
I saa fald er du vist en af de faa...jeg har vaeret paa afgange hvor nogle gamle hatte har siddet i flyvet og snakket hojlydt op om alle de ting de nu skulle ned til Pattaya for at lave. Jeg har ogsaa paa en enkelt afgang set kondomer blive pustet op som ballonger i flyet til stor morskab for disse gamle Thai-kendere.
Sorry, men i mine ojne er dem der trofast napper Thai afgangen, en omgang Thai wannabies, som af gud ved hvilken grund ikke vil indromme at Thai's maskine er gammel og udslidt.
SAS er ikke perfekt men af to onder er de i hvert fald langt bedre end Thai.
Jeg kan saa for dig vedkommende maaske godt forstaa at du napper Thai direkte efter arbejde - lovlig undskyldning :-)
 
Anonym Bruger
johnhelt skrev:
Sorry, men i mine ojne er dem der trofast napper Thai afgangen, en omgang Thai wannabies, som af gud ved hvilken grund ikke vil indromme at Thai's maskine er gammel og udslidt.


Det er faktisk sjovt at alle mener at Thais fly er gamle. Dem der flyver til Danmark er faktisk ofte nogle af de nyeste de ejer og nyere end SAS's Airbus 340'ere. SAS anskaffede deres 340'ere i 2001 og 2002 mens Thais nyeste 747 er fra 2003 og af erfaring ved jeg at det er ofte de nyeste der flyver til Danmark. for et par år siden sankkede jeg med en anden Dansker på flyet og jeg spurgte ham hvor gammelt han troede flyet var. Hens gæt var 15-20 år og jeg havde lige tjekket det i lufthavnen og kunne fortælle at det kun var 7 år gammelt da det var HS-TGG vi sløj med. Det overraskede ham en del.

Men jeg tror denne misforståelse i flyenes alder skyldes thais fastholden af et gammelt layout. De spraglede farver lugter af 90'erne og samtidig har det virket somom Thai fastholder at tingene skal holde et vist antal år før de skifter og derfor var de nyeste fly også dem med den dårligste premium og buisness klasse. Hvis det var mig havde jeg skiftet farverne ud med nogle mere neutrale og tidssvarende og så ville folk tro flyene var meget nyere.
 
Lung Yao
Patirak,

Og næte gang, måske prøve dette her:


http://www.viviro...age-3.html


I lighed med din tur, så havde vi lige knap tid til at gå rund og gøre indkøb i de "reele" Tax-fri shops i Dubai.



.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
Lung Yao
Til dem som går meget op i ben/sidde plads her er lidt info:


http://www.viviro...tefly.html



http://www.viviro...indre.html



.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
natty
også her:

http://www.seatgu...

http://seatexpert...
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
PATINYA
TomDK skrev:

johnhelt skrev:
Sorry, men i mine ojne er dem der trofast napper Thai afgangen, en omgang Thai wannabies, som af gud ved hvilken grund ikke vil indromme at Thai's maskine er gammel og udslidt.


Det er faktisk sjovt at alle mener at Thais fly er gamle. Dem der flyver til Danmark er faktisk ofte nogle af de nyeste de ejer og nyere end SAS's Airbus 340'ere. SAS anskaffede deres 340'ere i 2001 og 2002 mens Thais nyeste 747 er fra 2003 og af erfaring ved jeg at det er ofte de nyeste der flyver til Danmark. for et par år siden sankkede jeg med en anden Dansker på flyet og jeg spurgte ham hvor gammelt han troede flyet var. Hens gæt var 15-20 år og jeg havde lige tjekket det i lufthavnen og kunne fortælle at det kun var 7 år gammelt da det var HS-TGG vi sløj med. Det overraskede ham en del.

Men jeg tror denne misforståelse i flyenes alder skyldes thais fastholden af et gammelt layout. De spraglede farver lugter af 90'erne og samtidig har det virket somom Thai fastholder at tingene skal holde et vist antal år før de skifter og derfor var de nyeste fly også dem med den dårligste premium og buisness klasse. Hvis det var mig havde jeg skiftet farverne ud med nogle mere neutrale og tidssvarende og så ville folk tro flyene var meget nyere.



Jeg vil ikke påstå det inlæg er løgn, men jeg tvivler meget på du har ret, da jeg adskællige gange har hørt at det på trods af at CPH-BKK BKK-CPH skulle være en af Thai´s mest indbringende ruter, aligevel skulle beflyves af nogle at de ældste B747 i deres flåde, så hvis du kunne finde et link der kunne dokumenter det ville det være rart at få det afklaret, da jeg selv er meget i tvivl og selv kun bruger Thai Air og fløjet utallige gange t/r med dem.Read the rulesWink
 
Lung Yao

Jeg kan bedre lide denne her , for ved at føre musen på sædderne, får du også et "live billede" af dem, samt at du får diverse infoer om dem.

http://www.airrev...m/Seatmap/



.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
Anonym Bruger
vandango skrev:

Har ikke oplevet skrigende børn samt drukkenbolte på Thai Airways eller SAS, forældrene tager sig godt af børnene, og folk der får en ekstra gewesner, gør det i ro og mag.
Jeg bruger sovemaske og ørepropper, syntes at luftsystemerne støjer på alle flytyper.

Foretrækker Thai Airways grundet 2 årsager, rejsetidspunktet samt sæderne og benplads, førstnævnte er vigtigst.

Jeg arbejder som nattevagt, og når jeg får fri, vil jeg gerne afsted så hurtigt som muligt, der vinder Thai Airways (samt Finnair). Har ikke lyst til at gå hjem og sove, for derefter at sidde 11 timer i en SAS maskine. Thai Airways lander ved 6.00 tiden (Finnair 7.00).
Så har jeg en hel dag ekstra i Thailand, og har sovet lidt om natten til morgenen i Thailand. Da jeg altid skal videre, har jeg masser af rejsetid, samt eftermiddag/aften når jeg når frem.

Denne gang tager jeg videre til Koh Samed, og regner med at ankomme på resortet ved 1-2 tiden. Igen masser af tid inden første dag er omme.

Jeg er en stor dreng, sæderne på økonomiklasse er en lille smule større end SAS (og Finnair), og det betyder rigtig meget for en stor dreng som jeg.

Service og underholdning er jeg ligeglad med, blot jeg kan få vand og juice ad libitum på turen, og det tilbyder alle flyselskaber.

Thai Airways er også billigere end SAS. (Finnair billigst)




JA jeg har da fløjet med thai air, hvor de stoppede udskænkning på grund af fulde folk...
oh ja desværre siddet for tæt på folk med skrige unger, som forældrene ikke gjorde meget for.
Så du må da ha været meget heldig med dine ture.
 
natty
@PATINYA.
Jeg har desværre ikke noget link, men TomDK har ret, de 747 som indtil nu har fløjet på CPH, er ikke de ældste i flåden.
Jeg har tidligere set en liste med deres registreringsnummer og "fødselsdatoer", jeg mener det var på den gode side www.flyertalk.com jeg så den. Måske du selv kan søge der?
De er derimod de sidste som får nyt interiør, da de passede til det Scandinaviske marked.
Den gamle First class, blev solgt som Business og den gamle business som Premium Economy.
Jeg tror også det er en af årsagerne til at de dropper med 747 til CPH.
Der er ingen som køber en First class billet fra Danmark og de vil ikke sælge den som Business. De vil heller kke sælge den nye business class som PE. De nye 777 får kun 2 klasser, Business og Økonomi.
"Vores" 747'ere bliver nu indsat på ruter som Los Angeles, hvor der nok er flere som er parate til at købe en First class billet.

Det er vel egentlig også meget logisk at de startede med at udskifte sæder og meget andet på de ældste af slagsen.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
natty
Lung Yao skrev:


Jeg kan bedre lide denne her , for ved at føre musen på sædderne, får du også et "live billede" af dem, samt at du får diverse infoer om dem.

http://www.airrev...m/Seatmap/


.


Ja det er en rigtig fin side, men der er desværre ikke mange selskabers seatmaps med, ikke engang Lufthansa eller Thai.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
PATINYA
Ja okay natty, nej jeg kunne ikke finde svaret på www.flyertalk.com jeg har bare læst og hørt det modsatte flere gange, bla her på Dansk Thai Website. Wink
 
Spring til debat: