Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Hotelanbefaling i Bangkok: Aloft Hotel og Four Points
|
|
EH |
Lagt på d. 20/08-2012 10:16
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Hej med jer, På min sidste rejse til Bangkok tjekkede jeg to af Starwood kædens 4 stjernede hoteller ud, henholdsvis Sheraton Four Points ( http://bangkokgui...-overraske ) og Aloft ( http://thailandgu...khumvit-11 ). Begge hoteller koster omkring 500 kr pr. nat og er derfor sammenlignelige hvis man vil have et forholdsvis billigt hotel i den øvre end lige under de rigtige 5 stjernede. Konklusionen er at begge hoteller er glimrende, dog med meget forskellig fokus, hvor Four Points er noget kedeligt, forretningsagtig, men dog med mere luksus end Aloft, hvor sidstnævnte er et rigtig cool, nyt og unikt hotel lige midt i Sukhumvit 11. Perfekt hvis man vil have et hotel som base til en masse aftener i byen på Bed eller QBar. Hvis nogen er interesserede kan I læse mere uddybende anmeldelser på linksene. |
|
|
kanut |
Lagt på d. 21/08-2012 17:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Prøv Stable Lodge, Sukhumvit soi 8, det er bare noget der dur.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
natty |
Lagt på d. 21/08-2012 18:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Nej tak, hvorfor skulle jeg rejse halvdelen af Jorden rundt for at indkvartere mig på et "dansker" hotel. Til gengæld ser Aloft rigtigt spændende ud, tak for linket. Men det er jo tydeligt at hotellerne henvender sig jo til forskellige slags kunder, så dem som ville kunne lide Aloft synes nok ikke om Stable og omvendt. Sådan er vi gudskelov så forskellige. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 21/08-2012 23:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
De må snart hædre dig med en stamplads i restauranten. |
|
|
Fido |
Lagt på d. 22/08-2012 05:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Hvis man oensker at bo i omraadet omkring Sukhumvit soi 11 saa vil jeg anbefale at man proever [url]www.flipkey.com[/url] her kan man faa en moebleret lejlighed, komplet med internet, kabeltv og daglig rengoering for samme pris. Jeg har boet paa mange fancy hoteller i Thailand - incl Stable Lodge - men dette er den klart den bedste deal so far.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
EH |
Lagt på d. 22/08-2012 11:54
|
Jeg kan godt lide at bo på forskellige hoteller i Thailand, da det imo er fantastisk value for money. Husk på at man ikke engang kan bo på Cabinn i KBH for de penge Four Points koster i Thailand. Efter min mening er det hotellerne lige under de rigtige 5 stjernede der giver bedst værdi, men det gælder om at finde nyere hoteller, da de hurtig slides op i tropevarmen. Et eksempel på dette er Dream Hotel i Soi 15, som jeg syntes var fremragende for 2 år siden, men som nu virker noget slidt og hvor ryger etagen er ubeboelig på grund af stank - selv som ryger. Jeg synes ofte at anmeldelserne på Hotels.com giver mere mening end Tripadvisor, da Tripadvisor virker til at have flere 'budget' rejsende end Hotels.com og derfor får billigere hoteller en lidt for god anmeldelse efter min mening. Jeg skriver lidt om hotelanmeldelser på begge sider der linkes til, så følg gerne med for nye opdateringer. Næste jeg anmelder er Radisson Suites i Soi 13. |
|
|
Fido |
Lagt på d. 22/08-2012 12:06
|
Jeg har lige boet en uge paa Radisson Suites # 518 ... der kan godt lugte lidt maerkeligt. Maden er fremragende - proev deres lam - men det er selvfoelgelig hotel priser. Soi 13 har det med at blive oversvoemmet naar det regner Nu bor jeg i en lejlighed 200 meter vaek - til samme pris. Hvis du skal proeve noget som er hot for tiden saa er det Hansar Hotel - jeg boede i en Vertigo Suite. Det er desvaerre ogsaa en lidt anden prisklasse, men hold oeje med deres hjemmeside ... der er nogen gange et godt tilbud. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
EH |
Lagt på d. 22/08-2012 12:23
|
Tak for tippet, Radisson kører vist med to navne, de kalder også sig selv for InResidence, som så er lidt dyrere. Måske er de i gang med et salg og derfor skifter navnet ud langsomt. Hansar ser meget spændende ud, men i en prisklasse hvor det kun kan blive til en enkelt nat Havde også lyst til at prøve en nat på en af luksus hotellerne ved floden fx Mandarin, Shangri La eller Peninsula, men Hansar har også været med i overvejelserne. |
|
|
Fido |
Lagt på d. 22/08-2012 13:34
|
EH skrev: Tak for tippet, Radisson kører vist med to navne, de kalder også sig selv for InResidence, som så er lidt dyrere. Måske er de i gang med et salg og derfor skifter navnet ud langsomt. Hansar ser meget spændende ud, men i en prisklasse hvor det kun kan blive til en enkelt nat Havde også lyst til at prøve en nat på en af luksus hotellerne ved floden fx Mandarin, Shangri La eller Peninsula, men Hansar har også været med i overvejelserne. Hvis man vil proeve nogle af de helt dyre hoteller kan jeg anbefale at man bruger [url]wotif.com[/url] og kigger paa deres "mystery deals" ... hvis man googler hotel beskrivelsen er man ofte i stand til at regne ud hvad det er for et hotel. F.eks har de ofte tilbud paa Shangri-la. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
30411717 |
Lagt på d. 23/08-2012 13:44
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
stable lodge soi 8 er alt for dyrt for det man får jeg vil ikke bo der mer det koster at drikke og spise mer der en i lufthaven i bangkok såå nej tak |
|
|
Frog2 |
Lagt på d. 07/10-2012 13:11
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Nu ved jeg ikke om man er til luksus eller kun betragter et hotel som et sted man skal sove. Hvis man tilhører den første kategori, og man ikke vil betale 5000 Bath +/ nat på de 5 stjernede luksus hoteller, men alligevel gerne vil have et touch af stjernestøvet. Så er det 'so far' kun lykkedes mig at finde 1 alternativ i Bangkok, hvor du får næsten det samme som på de 5 stjernede luksus hoteller men til 4 stjernet pris. Det er President Palace i soi 11. Næsten lige overfor Aloft. Et ophold på deres club floor koster ca 3000 bath/nat og inkludere gratis drink i minibaren (udvalgte), gratis happy hour ved poolen, gratis happy hour i club lounge om aftenen med Kanapéer. Jeg bor der selv, hver gang jeg er i Thailand og det er til dato ikke lykkedes mig at finde et hotel, hvor det samme er inkluderet til prisen (jeg høre gerne om det, hvis der er anbefalinger). Ligeledes er beliggenheden super, men det ved man, hvis man er vant til Aloft . |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/10-2012 14:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
30411717 skrev: stable lodge soi 8 er alt for dyrt for det man får jeg vil ikke bo der mer det koster at drikke og spise mer der en i lufthaven i bangkok såå nej tak Helt aerligt jeg tror ikke 30411717 ved hvad der er dyrt og hvad der er billigt. I lufthavnen er der aagerkarle priser det kan der ikke vaere nogen tvivl om saa en sammenligning med Stable Lodge er fuldstaendig irrelevant. Nu har jeg aldrig selv boet paa Stable Lodge (jeg bor her i Thailand) men jeg har set vaererlserne og de ser OK ud. Prisen er saa vidt jeg ved ca. 1,300 - 1,400.- THB det kan da kun vaere billigt naar man saa bor centralt i Bangkok med Skytrain naesten uden for. I den kommende weekend skal vi op til Kalasin og bo paa "byens foerende hotel" hvor prisen er THB 1,150 per nat, er det dyrt ? Efterfoelgende tager vi ned til Sam Roi Yod til vores favoritsted Dolphin Bay Resort hvor prisen er THB ca. 1,450 per nat, er det dyrt ? nej. Det kunne vaere interssant for os andre at faa at vide fra 30411717 hvad han har kunnet finde ud af som er utroligt billigt og til en utrolig hoej kvalitet Et maaltid mad paa Stable Lodge er THB 350 THB ++ og det er da heller ikke urimeligt, vel ? Portionerne er tilmed store, saa der er ikke noget at klage over. Det vil vaere rart at faa en kommentar fra 304111717. Tak. |
|
|
milex |
Lagt på d. 07/10-2012 16:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Det her bliver vi aldrig enige om. Nogle tror man får alting til ingen penge i BKK. Andre synes 3000 baht er billigt. Meeeen 350 baht får et måltid mad - med mindre man ønsker stegt flæsk med persillesovs - synes jeg lyder urimeligt dyrt. Der findes tonsvis af billigere indkvarterings muliigheder omkring Nana. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 07/10-2012 18:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
hugoboerge skrev: 30411717 skrev: stable lodge soi 8 er alt for dyrt for det man får jeg vil ikke bo der mer det koster at drikke og spise mer der en i lufthaven i bangkok såå nej tak Helt aerligt jeg tror ikke 30411717 ved hvad der er dyrt og hvad der er billigt. I lufthavnen er der aagerkarle priser det kan der ikke vaere nogen tvivl om saa en sammenligning med Stable Lodge er fuldstaendig irrelevant. Nu har jeg aldrig selv boet paa Stable Lodge (jeg bor her i Thailand) men jeg har set vaererlserne og de ser OK ud. Prisen er saa vidt jeg ved ca. 1,300 - 1,400.- THB det kan da kun vaere billigt naar man saa bor centralt i Bangkok med Skytrain naesten uden for. I den kommende weekend skal vi op til Kalasin og bo paa "byens foerende hotel" hvor prisen er THB 1,150 per nat, er det dyrt ? Efterfoelgende tager vi ned til Sam Roi Yod til vores favoritsted Dolphin Bay Resort hvor prisen er THB ca. 1,450 per nat, er det dyrt ? nej. Det kunne vaere interssant for os andre at faa at vide fra 30411717 hvad han har kunnet finde ud af som er utroligt billigt og til en utrolig hoej kvalitet Et maaltid mad paa Stable Lodge er THB 350 THB ++ og det er da heller ikke urimeligt, vel ? Portionerne er tilmed store, saa der er ikke noget at klage over. Det vil vaere rart at faa en kommentar fra 304111717. Tak. Taget fra Tripadvisor: “A restaurant to avoid...” My wife and me went to have some scandinavian food there.All main dishes are for 350B, which looks good at first, only later on you will notice that they charge extra for tax and service.The service is more than strange,slow and with mistakes, just ackward. Two waitresses recommended us to have the thai food , not the scandinavian one!we nevertheless wanted to try and we were indeed very dissapointed.Portions are small and taste is average.The beers are also overpriced.The atmosphere is quiet, inside is smelly.The garden around the pool is nice.We didn t stay at the hotel. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 07/10-2012 18:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
UPS. priser er + 10% i service charge + 7% VAT. DVS en svinekotelet med rødkål og kogte kartofler koster: 395 baht + service og VAT. 67,15 baht. = 462,15 baht. Tak for kaffe!! |
|
|
sank |
Lagt på d. 07/10-2012 19:18
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Tja i årenes løb har vi i BK vel boet på 20 forskelige hoteller og det med priser fra 450 baht og til max 3000. Bor helst ved floden og så tager vi rundt med Expres båden. har dog aldrig prøvet et Skansk. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 07/10-2012 19:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Ja kommer kun på stable hvis maven gør vrøvl og forlanger rugbrød,og man skal være efter personalet for det fatter mindre end ingenting og deres værelser er ok men man finder nemt noget i samme stand til mindre penge og har flere gange oplevet hvis man booker over hotels.com så får man bedre væreser en man har booket. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/10-2012 05:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Ja, og jeg har ham mistænkt for at få provision, hvis ikke han har økonomiske interesser i stedet. Stedet, er bestemt ikke value for money. |
|
|
30411717 |
Lagt på d. 08/10-2012 15:32
|
hugoboerge skrev: 30411717 skrev: stable lodge soi 8 er alt for dyrt for det man får jeg vil ikke bo der mer det koster at drikke og spise mer der en i lufthaven i bangkok såå nej tak Helt aerligt jeg tror ikke 30411717 ved hvad der er dyrt og hvad der er billigt. ser du jeg har været der to gang på det hotel der I lufthavnen er der aagerkarle priser det kan der ikke vaere nogen tvivl om saa en sammenligning med Stable Lodge er fuldstaendig irrelevant. Nu har jeg aldrig selv boet paa Stable Lodge (jeg bor her i Thailand) men jeg har set vaererlserne og de ser OK ud. Prisen er saa vidt jeg ved ca. 1,300 - 1,400.- THB det kan da kun vaere billigt naar man saa bor centralt i Bangkok med Skytrain naesten uden for. I den kommende weekend skal vi op til Kalasin og bo paa "byens foerende hotel" hvor prisen er THB 1,150 per nat, er det dyrt ? Efterfoelgende tager vi ned til Sam Roi Yod til vores favoritsted Dolphin Bay Resort hvor prisen er THB ca. 1,450 per nat, er det dyrt ? nej. Det kunne vaere interssant for os andre at faa at vide fra 30411717 hvad han har kunnet finde ud af som er utroligt billigt og til en utrolig hoej kvalitet Et maaltid mad paa Stable Lodge er THB 350 THB ++ og det er da heller ikke urimeligt, vel ? Portionerne er tilmed store, saa der er ikke noget at klage over. ja det dyrt der der for kommer jeg ikke der mer du får for lidt for dine penge køb en cola der koster 68.b. det er sku for miget nor man seder uden for Det vil vaere rart at faa en kommentar fra 304111717. Tak. |
|
|
30411717 |
Lagt på d. 08/10-2012 15:34
|
30411717 skrev: der kommer ikke fler svar fra mig på det hugoboerge skrev: 30411717 skrev: stable lodge soi 8 er alt for dyrt for det man får jeg vil ikke bo der mer det koster at drikke og spise mer der en i lufthaven i bangkok såå nej tak Helt aerligt jeg tror ikke 30411717 ved hvad der er dyrt og hvad der er billigt. ser du jeg har været der to gang på det hotel der I lufthavnen er der aagerkarle priser det kan der ikke vaere nogen tvivl om saa en sammenligning med Stable Lodge er fuldstaendig irrelevant. Nu har jeg aldrig selv boet paa Stable Lodge (jeg bor her i Thailand) men jeg har set vaererlserne og de ser OK ud. Prisen er saa vidt jeg ved ca. 1,300 - 1,400.- THB det kan da kun vaere billigt naar man saa bor centralt i Bangkok med Skytrain naesten uden for. I den kommende weekend skal vi op til Kalasin og bo paa "byens foerende hotel" hvor prisen er THB 1,150 per nat, er det dyrt ? Efterfoelgende tager vi ned til Sam Roi Yod til vores favoritsted Dolphin Bay Resort hvor prisen er THB ca. 1,450 per nat, er det dyrt ? nej. Det kunne vaere interssant for os andre at faa at vide fra 30411717 hvad han har kunnet finde ud af som er utroligt billigt og til en utrolig hoej kvalitet Et maaltid mad paa Stable Lodge er THB 350 THB ++ og det er da heller ikke urimeligt, vel ? Portionerne er tilmed store, saa der er ikke noget at klage over. ja det dyrt der der for kommer jeg ikke der mer du får for lidt for dine penge køb en cola der koster 68.b. det er sku for miget nor man seder uden for Det vil vaere rart at faa en kommentar fra 304111717. Tak. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |