Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp søges.
jydetampen
Jeg søger hjælp til at finde nogle organistioner eller fonde,hvor man kan søge om hjælp til hospital udgifter.
Historien er den at et dansk-thai par er så uheldige at de har et barn med cancer og er blevet afvist til at få offentlig hjælp og faderen må arbejde hårdt her i dk for at skaffe penge til behandlingen og der er dyrt og uretfærdig at han ikke kan være hos sin kone og barn i den svære tid.
Hvis faderenen er her på siden,vil jeg gerne i kontakt med,så send mig en pb.
Jeg vil bare gerne prøve at hjælpe og det er ikke et forsøg på at samle ind i det her forum,da der før har været noget sådan og det ender i ren ballade.
Håber på nogle svar som der kan arbejdes videre med,på forhånd tak.

maik
Dead buffalo...
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
paulsenp
Tåbelig kommentar maik
Peter

jydetampen
maik skrev:

Dead buffalo...

Tak for hjælpen,super svar og virkelig noget der kan bruges i min videre søgen.

Boes
CITAT"Hvis faderenen er her på siden,vil jeg gerne i kontakt med,så send mig en pb."

Undskyld men jeg får det ikke rigtigt til at hænge sammen. Kender du ikke personen ?
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

jydetampen
Boes skrev:

CITAT"Hvis faderenen er her på siden,vil jeg gerne i kontakt med,så send mig en pb."

Undskyld men jeg får det ikke rigtigt til at hænge sammen. Kender du ikke personen ?

nej,men min kone har meget kontakt med datter og moderen,da de er indlagt på det hospital hvor konen arbejder,og hun er blevet træt af at kæmpe med hendes chef og bossen for hospitalet,fordi hun må ikke gøre ret meget for barnet,så er det godt at et smil og en barbie dukke kan gøre underværker.

Boes
Her er en del alternativer på Google

https://www.googl...66&bih=585
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

kimkingo
Hej Jydetamp.
Det kan godt være det lyder åndssvagt, men hvis faderen er Dansk. Var det så ikke muligt at han tog barnet med til Danmark for behandling, på det offentliges regning???
Sunflower

Anonym Bruger
Prøv art snakke med dem inde i børnecancer fonden

http://www.boerne...fonden.dk/

TG950
kimkingo skrev:

Hej Jydetamp.
Det kan godt være det lyder åndssvagt, men hvis faderen er Dansk. Var det så ikke muligt at han tog barnet med til Danmark for behandling, på det offentliges regning???

hvis barnet ikke er registreret som dansker så er chancerne nok meget små, men ellers en god løsning, hvis barnet er dansker burde det have krav på behandling i DK, når faderen har ophold / skattepligt i DK.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

FarangDingDong
kimkingo skrev:

Hej Jydetamp.

Det er helt korrekt.
Hvis der var nogen af mine børn der blev så syge ville jeg straks tage dem til DK. Det ville kun tage den tid det tager at få lavet et pas. Så kan konen bare vente i Thailand indtil barnet er raskt eller hun har fået opholds tilladelse i DK.
Livet er for kort til lange underbukser

jydetampen
FarangDingDong skrev:

kimkingo skrev:

Hej Jydetamp.

Det er helt korrekt.
Hvis der var nogen af mine børn der blev så syge ville jeg straks tage dem til DK. Det ville kun tage den tid det tager at få lavet et pas. Så kan konen bare vente i Thailand indtil barnet er raskt eller hun har fået opholds tilladelse i DK.

Ja det er rigtig nok men problemet er jo netop at forældrene er tvunget til at være adskilt og det er der nok ikke mange der ønsker i sådan en svær situation.
jeg kommer med mere info når konen har snakket mere med moderen,men hun har natte vagt,men håber at moderen er vågen når hun har fri imorgen tidlig.

Fido

Ja det er rigtig nok men problemet er jo netop at forældrene er tvunget til at være adskilt og det er der nok ikke mange der ønsker i sådan en svær situation.

Ja, så må du sgu have mig undskyldt, men hvad er det lige der er vigtigt i sådan en situation ?
Violin
One man's ceiling is another man's floor

hugoboerge
Er det rigtig forstaaet at Jydetampens kone er i Thailand og arbejder paa et hospital hvor en mor og hendes barn er indlagt og at faderen er dansk ?

Hvorfor ikke faa faderens adresse fra moderen ?

jydetampen
hugoboerge skrev:

Er det rigtig forstaaet at Jydetampens kone er i Thailand og arbejder paa et hospital hvor en mor og hendes barn er indlagt og at faderen er dansk ?

Det helt rigtig forstået og min kone er lige begyndt at arbejde igen efter ferie og har kun har en dag vagt siden og derfor kun snakket lidt med moderen og datteren og da jeg hørte om deres historie,fik jeg lyst til at prøve og hjælpe,da jeg synes det er barsk for den familie og vil bare prøve om der kunne hjælpes på en eller anden måde.
Som jeg skriver er jeg intereseret i om der nogle steder man kan søge om hjælp,så familien kan være mere sammen i den svære tid.

hugoboerge
jydetampen skrev:

hugoboerge skrev:

Det helt rigtig forstået og min kone er lige begyndt at arbejde igen efter ferie og har kun har en dag vagt siden og derfor kun snakket lidt med moderen og datteren og da jeg hørte om deres historie,fik jeg lyst til at prøve og hjælpe,da jeg synes det er barsk for den familie og vil bare prøve om der kunne hjælpes på en eller anden måde.
Som jeg skriver er jeg intereseret i om der nogle steder man kan søge om hjælp,så familien kan være mere sammen i den svære tid.

Hvorfor ikke faa faderens adresse fra moderen til barnet ?

jydetampen
Fido skrev:

Ja, så må du sgu have mig undskyldt, men hvad er det lige der er vigtigt i sådan en situation ?
Violin

Datteren er i behandling på det mest moderne offentlige hospital i Bangkok om det er bedre eller ringere end i Dk skal jeg ikke kloge i,men jeg ville mene det ville være rart for forældrene at kunne bruge mere tid sammen,istedet for at skulle knokle røven ud af bukserne for at betale regningen.

hugoboerge
jydetampen skrev:

Fido skrev:

Violin

Datteren er i behandling på det mest moderne offentlige hospital i Bangkok om det er bedre eller ringere end i Dk skal jeg ikke kloge i,men jeg ville mene det ville være rart for forældrene at kunne bruge mere tid sammen,istedet for at skulle knokle røven ud af bukserne for at betale regningen.

Jeg er totalt forvirret. Hvis man ikke kender hvem faderen er, hvordan kan man saa vide at han knokler en vis legemsdel ud af bukserne ?

Fido
Jeg er totalt forvirret. Hvis man ikke kender hvem faderen er, hvordan kan man saa vide at han knokler en vis legemsdel ud af bukserne ?

Minder lidt om den gamle tv-serie SOAP ... totalt forvirrende Hmmmmmm

Redigeret af Fido d. 19/08-2012 16:31
One man's ceiling is another man's floor

clydehaumann
Jydetampen bede blot om gode råd om hvor der muligt vil være hjælp at hente. Han beder ikke om penge eller anden bistand. Jeg kender Jydetampens kone da hun er en af mine tidligere elever og jeg ved at kun går meget op i sit job og tænker meget på sine patienters vel.
Er der nogen som ved noget så kom ud af busken.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Spring til debat: