Se indlæg
Træt af Thailand og Thailændere i dag!
|
|
Lagt på d. 16/08-2012 02:12
|
|
Begynder Antal indlæg: |
DK. Jeg tror du har en meget sjælden dame. De thaipiger jeg kender, der kommer sammen med en falang, hjælper alle falangen til at blive snydt mindst muligt. |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 16/08-2012 02:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
dutling68. nøjagtig min oplevelse af problemerne indtil jeg for år tilbage fandt ud af det grunder i dette med at tabe ansigt og så en del af det at være konfliktsky især over for nogen de mener er lidt højere på strå, og det kan godt være en der i vor verden bare har en shop, men for en thai er han "noget". Men min hustru skal nok råbe højt hvis det er noget med penge, i hendes verden er penge noget man er fælles om og der er jeg enig med hende. Skeptikeren |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 16/08-2012 04:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
ja gu' fanden kan man da blive træt, også af thailændere, selv efter 12 år er der da dage hvor man tænker om det nu var det rigtige man gjorde den gang. Men min erfaring efter et langt liv med rejser over hele verden og et hjem i Dk med den samme hustru i 41 år, så er det for mig ulige nemmere at genfinde humøret og livsmodet her i Thailand. Måske har det noget at gøre med den (næsten) evige sol og den varme en gammel krop suger til sig, men vel nok mest af alt smilene i daglidagen, også fra helt ukendte man møder hist og pist. Glæderne i dagligdagen er så helt anderledes end jeg mindes dagene i DK, hvor det mest af alt drejede sig om at skrabe til sig af status af enhver art. Her er min følelse at det er dagen i dag det drejer sig om, de små ting, det man på thai kalder Sanuk der er det vigtigste. Min oplevelse af alle de der er negative er som Patitraks, det er dem der ikke har fattet en skid af livet sammen med en thai, om samfundet som helhed, de anderledes traditioner, en anden religion, maden, vejret, lugtene m.m.m. Men jeg fatter ikke dit udfald mod ordet Farang, der er i et andet indlæg givet udtryk for hvad det reelt betyder. Prøv du at lytte til tonefaldet når de omtaler Farang og så omtaler en Araber, for ikke at tale om folkeslag fra Bagindien, så kan du tale om nedladenhed. En farang er i langt de fleste tilfælde en man ser op til, hvis vedkommende altså har opført sig god/normalt. En russer er ikke en Farang han er russer og dermed ildeset. Jeg selv hader når de antager mig for tysker, hvilket sker tit, så må jeg jo med spøg i stemmen belære dem om at jeg skam er dansker og så er tonen straks en anden. Man hører sku da også i DK andre man ikke kender, omtalt som neger/araber/jøde m.m.m. hvad skal man ellers sige når man taler om en der anderledes i udseende og påklædning. Du har jo intet navn på vedkommende. altså bruger man fællesbetegnelsen Farang her i landet. Den artikel der er oppe lige nu i danske aviser, syntes jeg rammer helt i plet. Mallorca syndromet om igen. Frikadellerne på Pepes, nu er det så på Phuket der spises frikadeller mens man sidder og forarges over alle købe damerne. Eller livet her i Pattaya, man forarges over, men man skal altså, uanset, en tur til Thailand og se det med egne øjne. Og hvad ser de: Nøjagtig det de har læst om, fordi de ikke bevæger sig 5 skridt væk fra det danske tilholdsted de er booket ind på. De lærer altså intet om thaier eller Thailand. Intet om maden og livet på gadekøkkerne. Så tager de hjem efter 14 dage og er lige så forargede og uvidende som da de anklom. Sonny skriver i et indlæg at han sidder på Starbuck og kigger på thidamer der passerer forbi, det må give en enorm viden om landet og menneskene, hvilket så genspejler sig i hans indlæg der altid er totalt negative. Har kendt Faranger der efter adskillige år her, end ikke kan tælle til 10 på thai. For mig helt uforståeligt at man ikke - bare lidt - prøver at sætte sig ind i det omgivende samfund på godt og ondt. Det som vi selv kræver af alle tilflytterne i DK. Og sådan kunne man blive ved. Men ha' det nu godt sådan en dejlig torsdag hvor solen skinner og nattens regn har drevet den tunge luft væk, ud over havet, liver er altså skønt, hvis man vil. Skeptikeren |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/08-2012 07:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Det er muligt, Det er der så også, en del fra min omgangskreds der har.! |
|
|
Lagt på d. 16/08-2012 08:40
|
|
Begynder Antal indlæg: |
DK en sådan pige kunne jeg ikke leve sammen med, det havde været "ud af vagten" for længst. |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 17/08-2012 07:40
|
Antal indlæg: 1145 |
Uden at vide noget som helst om hvad der gør sig gældende her vil jeg sige at den slags piger har jeg nu også hørt om, men at det i langt de fleste tilfælde var mændenes egen skyld da de fremtonede med den attitude at de vidste alt om Thailand og ingen skulle lære dem noget og når så noget gik galt gad pigerne ikke blande af frygt for at blive bebrejdede af deres mænd og blive set på som værende totalt blæste af andre thailændere. Kommer jeg en gang imellem til at sige til min kone at sådan gør vi ikke i vesten får jeg straks at vide at sådan gør man altså her og at det burde jeg vide efter de mange år jeg har opholdt mig her. Hun har jo ret og det viser også lidt om hvor svært det er at lægge vaner på hylden. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 17/08-2012 07:47
|
Antal indlæg: 1145 |
Mange bryder sig forståeligt ikke om ordet FARANG og det gør jeg heller ikke da jeg opfatter det racistisk. Jeg ved dog at langt de fleste thailændere ikke tænker racistisk når de bruger ordet, og derfor bliver jeg ikke særligt støt. Det jeg ikke forstår er de som bruger ordet om sig selv.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
arawan |
Lagt på d. 17/08-2012 08:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 32 |
tsk tsk..Patirak dog..sikke dog en spand møg at hælde ud i offentligheden..men yderst morsom..problemet er, at det desværre bekræfter, at det ej heller altid er de mest skarpe knive i skuffen som tager badebilletten til Thailand. Du skal da være glad for at de ikke tjekker IQ i lufthavnen ved indrejsekontrollen. Så var du formentlig blevet sendt retur som uønsket Farang... |
|
|
patirak |
Lagt på d. 17/08-2012 09:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
arawan skrev: tsk tsk..Patirak dog..sikke dog en spand møg at hælde ud i offentligheden..men yderst morsom..problemet er, at det desværre bekræfter, at det ej heller altid er de mest skarpe knive i skuffen som tager badebilletten til Thailand. Du skal da være glad for at de ikke tjekker IQ i lufthavnen ved indrejsekontrollen. Så var du formentlig blevet sendt retur som uønsket Farang... Ja, jeg er sikkert ikke "den hurtigste fisk i akvariet", der har bosat mig i Thailand. Men når jeg kigger mig omkring og snakker med de andre Faranger her, så føler jeg mig dog alligevel langt fra som den "langsomste"... Men det er klart... Hvis man kun sidder på den lokale "danske bar" og træner øl-vommen hver dag, så er det svært at se noget negativt ved Thailand. Alle dage er jo ens og så længe pensionen kommer ind hver måned, så er alt jo fint og man behøver kun bekymre sig om, hvem der giver den næste omgang... Jeg lever godt her uden sikkerhedsnet, som selvstændig - og har gjort det i flere år. Nogle ser det måske som "uintelligent", men jeg ville bestemt ikke bytte mit liv med nogen. De Thailandske medarbejdere, som jeg hver måned betaler løn har endnu ikke bedt mig om at rejse hjem. Tværtimod virker de som om, at de er rigtig glade for de muligheder jeg giver dem og deres familier. Men det kan jo være, at jeg er så forkert på den når det gælder Thailand, så jeg slet ikke ser tingene som de virkelig er. Hold dog op hvor en gang ævl man altid skal høre på, bare man siger det mindste dårligt og Thailand eller Thailændere. Men OK, hvis man sidder i Danmark på Skype med Thai-kæresten og kun har været her på ferie, så er det jo også nemt at blive forblændet og opretholde illusionen om at alt er fantastisk her. Redigeret af patirak d. 17/08-2012 09:26 |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 17/08-2012 09:25
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
arawan skrev: tsk tsk..Patirak dog..sikke dog en spand møg at hælde ud i offentligheden..men yderst morsom..problemet er, at det desværre bekræfter, at det ej heller altid er de mest skarpe knive i skuffen som tager badebilletten til Thailand. Du skal da være glad for at de ikke tjekker IQ i lufthavnen ved indrejsekontrollen. Så var du formentlig blevet sendt retur som uønsket Farang... Personangreb hører ikke til her på siden, hellere ikke for sjovt eller med et glimt i øjet da det hurtigt kan udvikle sig i en uheldig retning. Alle reglerne kan læses i reglementet og de bedes overholdt. Tak. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 18/08-2012 10:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
patirak skrev: patirak.jeg har læst og fulgt med i denne tråd,har selv kun været på ferie i thailand og det har været perfekt hver gang,jeg tror jeg ville få det som dig hvis jeg boede der i længere tid, jeg har samme følelser her i dk som du har i thailand, alt kan ikke være perfekt hverdag så bare hav dine minus dage og håb på at plus dagene er flest når der skal tælles sammen, hav det godt og bare klø på hilsen bagerbagerarawan skrev: tsk tsk..Patirak dog..sikke dog en spand møg at hælde ud i offentligheden..men yderst morsom..problemet er, at det desværre bekræfter, at det ej heller altid er de mest skarpe knive i skuffen som tager badebilletten til Thailand. Du skal da være glad for at de ikke tjekker IQ i lufthavnen ved indrejsekontrollen. Så var du formentlig blevet sendt retur som uønsket Farang... Ja, jeg er sikkert ikke "den hurtigste fisk i akvariet", der har bosat mig i Thailand. Men når jeg kigger mig omkring og snakker med de andre Faranger her, så føler jeg mig dog alligevel langt fra som den "langsomste"... Men det er klart... Hvis man kun sidder på den lokale "danske bar" og træner øl-vommen hver dag, så er det svært at se noget negativt ved Thailand. Alle dage er jo ens og så længe pensionen kommer ind hver måned, så er alt jo fint og man behøver kun bekymre sig om, hvem der giver den næste omgang... Jeg lever godt her uden sikkerhedsnet, som selvstændig - og har gjort det i flere år. Nogle ser det måske som "uintelligent", men jeg ville bestemt ikke bytte mit liv med nogen. De Thailandske medarbejdere, som jeg hver måned betaler løn har endnu ikke bedt mig om at rejse hjem. Tværtimod virker de som om, at de er rigtig glade for de muligheder jeg giver dem og deres familier. Men det kan jo være, at jeg er så forkert på den når det gælder Thailand, så jeg slet ikke ser tingene som de virkelig er. Hold dog op hvor en gang ævl man altid skal høre på, bare man siger det mindste dårligt og Thailand eller Thailændere. Men OK, hvis man sidder i Danmark på Skype med Thai-kæresten og kun har været her på ferie, så er det jo også nemt at blive forblændet og opretholde illusionen om at alt er fantastisk her. |
|
Spring til debat: |