Se indlæg
 Udskriv debat
Derfor ser vi "lyset" i Thai-kvinder!
patirak
Faldt over denne artikel i dag, som jeg mener meget godt beskriver hvorfor flere og flere danske mænd søger kærligheden i andre kulturer og lande.

http://politiken....ndes-ikke/

Også ganske sjov læsning...

Anonym Bruger
JAmen er det ikke fordi danske mænd ikke kan få andet end thai piger.

Så tager de ud og køber sig til en kone i thailand....

sula
sonny skrev:

Nu er det ikke fordi jeg har mødt min kone og jeg er sådan set også ligeglad med hvor og hvordan man møder hinanden men størrer fordomsfuld person end dig skal der ledes længe efter.

Ved ikke om du selv er gift men tvivler stærkt på at du er og hvis og såfremt mødt hende på biblioteket eller i den lokale spejderforening for det kan da være hanrende ligegyldigt hvor man møder hinanden bare man har et godt liv sammen.

Og hvis du har så meget mod Thailændere at du så rejser derned der er jo mange andre steder der er billigere og hvor du måske kunne have det bedre istedet for at være så mavesur.

Det er jo gerne sådan at det er dem der rejser ud der skal indordne sig under dets lands kultur og skikke ligesom vi i Danmark forventer sig det af dem der kommer til vores land.

Jeg ved da udmærket godt at man i ny og næ skal sluge nogen kameler men sådan er det bare men det er jo ligemeget hvor i verden du opholder dig ( bor selv fast i Grønland og der er der da også kultur forskelle selv om vi er tæt forbundet af rigsfællesskab )

Men se lidt lyst på det istedet for de mavesure opstød det er os der gæster derude og det hjælper jo nok på det hele hvis vi selv opfører os derefter.

Også lidt uden for tråd så godt det var om kvinder men syntes sonny er lidt kællingesur hele tiden og glad for at der skal være rav i den det meste af tiden.

patirak
sonny skrev:

Trods en stærk "duft" af ironi i dit indlæg - så mener jeg faktisk, at du har grundlæggende ret.

Hvis vi tager udgangspunkt i, at mænd primært går efter udseende og kvinder efter status/penge, når de søger en partner, så har vi i Danmark i dag et alvorligt problem. Problemet består i, at afstanden mellem kvinder og mænd (økonomi, status, magt m.v.) bliver mindre og mindre.

Vi mænd får altså større og større besvær med at opfylde det primære mål hos de danske kvinder. Nemlig drømmen og målet om at gifte sig "opad". Kvinderne må i stedet nøjes med en "ligeværdig"/"middelmådig" partner.

I f.eks. Thailand kan vi modsat, som mænd, leve op til drømmen og det primære mål hos kvinderne - og vi kan samtidig få vores eget primære mål opfyldt.

Sat helt på spidsen, så tror jeg en rig mand og en smuk kvinde, har nemmere ved at leve sammen og acceptere hinandens øvrige fejl og mangler. Jeg ved godt at dette sikkert udløser et "ramaskrig" - MEN hvis mænd primært går efter udseende og kvinder efter status/penge, så mener jeg hypotesen bør holde vand.

Modsat vil et forhold, hvor partnerne hver især ikke har fået opfyldt de primære mål, have det sværere da de hele tiden vil fokusere på den andens fejl/mangler, i frustration over at deres primære mål ikke er opfyldt.

Nu ved jeg godt, at nogle vil vende tilbage og sige deres primære mål ikke er udseendet hos kvinden. Det er sikkert gyldigt for nogle - men for meget få mænd, efter min mening. Ellers ville de grimme piger på GO-GO barene jo have ligeså mange kunder som de smukke... ikke? Wink

Anonym Bruger
Smile

Dejligt at se at du Patirak, kan se det.....

Jeg fatter sgutte selv at en thai pige vil ha mig,,,

men det var der....æv så røg den frihed.LOL LOL

patirak
sonny skrev:

Smile

Dejligt at se at du Patirak, kan se det.....

Jeg fatter sgutte selv at en thai pige vil ha mig,,,

men det var der....æv så røg den frihed.LOL LOL

I følge min hypotese, så vil din Thai-pige kun have dig, fordi hun føler hun gifter sig "opad". Så hvis du har penge, status og magt, så har du opfyldt hendes primære mål.

Spørgsmålet er så, om du har fået dit primære mål om en smuk kone opfyldt? Det ved du kun selv.

Men hvis du har, så er alt vel og så kan du godt vinke helt farvel til "friheden". Er de primære mål ikke opfyldt, hos enten dig eller hende, så kan det være at du oplever "friheden" hurtigere end du aner :-)

Er hun fed og grim som et lokum og du fattig som en regnorm, så er I begge på skideren ;-)

Anonym Bruger
LOL LOL

mrbfly
Tak Patirak - smukt, enkelt og generelt set helt korrekt analyseret ;-)
- mai pen rai - tchun!

flyer
sonny skrev:

Arhh... Sonny, var den ikke lige et nummer for billig? Du har sgu ellers mange gode synspunkter, så efter min mening er det en ommerViolin
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

kylling
Et forhold bygger på at give og tage,hvis man finder den balance så er det vel ligemeget det er Thai/Thai eller Thai/dansk.

Jeg giver noget men jeg tager også meget,men i sidste ende går det lige op.

Anonym Bruger
patirak skrev:

Faldt over denne artikel i dag, som jeg mener meget godt beskriver hvorfor flere og flere danske mænd søger kærligheden i andre kulturer og lande.

http://politiken....ndes-ikke/

Også ganske sjov læsning...

Den danske folkepensiomist, som fravælger Danmark og vælger at bosætte sig i Thailand, forlænger efter min
mening sit liv.

Dejligt vejr, søde piger som elsker "take care" princippet og mulighed for en økonomi, der ta'r hensyn til den lille
pension og vores sårbare penge pung.

Alternativet UHA, er tomt og koldt liv, på plejehjemmet med voks duge i Danmark, hvor dagens højdepunkt, er menuen.

Eller man ser frem til at Kjeld og Hilda Heick, kommer og optræder om 14 dage. Guitar
Børnene kommer nemlig ikke så tit, eller slet ikke...

Hvem ønsker at bytte sit otium i Thailand med det...?

Ikke mig Angel

Tumut
sonny skrev:

De mænd der møder deres kone på diskotek eller bar i DK, er det ikke også mænd der køber deres danske kone (idet manden tit betaler alle drinks og sådan noget.

Nu har kun læst svarene og ikke linket, men bliver sur over at der IGEN bliver generilseret herinde. '

Jeg kunne godt finde en dansk kone, men når det var min thailandske kone jeg faldt for og omvendt. Hun er ikke købt eller noget. Intet betalt i sinrot eller andet. Hun har arbejdet i DK efter 20 dage i DK. Vi har været gift 4.5 år og vil aldrig nogensinde bytte hende for andet og håber også hun mener det om mig.

Ligesom alle de folk der siger alle thailandske piger er nogle ludere, for det første findes der mænd der finder deres kæreste udenfor barmiljøet, det har jeg sådan også. Derimod, vil jeg igen sige, at de piger i Thailand er (i grove træk) ikke værrere end alle de piger og kvinder i DK, som hver fredag/lørdag tager på diskotek, får betalt alle deres drinks og MÅSKE går med manden hjem.
I Thailand er aftalerne bare på plads, mens i DK er det et game om at mødes på midten.

Nu vil der være nogle danske kvinder føler sig ramt og ja gu skal i føle jer ramt.

Jeg mener også at de rigtige luder i DK hjælper samfundet utrolig meget, idet min holdning er, var de der ikke ville der være flere voldtægter i DK. De gør jo også gavn og glæde for mange handicapeet.

Så fik jeg hostet min utilfredshed op angående det grove beskyldning

Spring til debat: