Se indlæg
 Udskriv debat
Container fra thailand til Danmark
Jesper Kristensen
Hej folkens. En ven og jeg rejser til Thailand i november. Vi har planer om at købe en masse tøj dernede og få det shippet til dk.
Så ville jeg lige høre om nogen kender prisen på en 20 fods container shippet fra bkk til Danmark sådan ca. Jeg tror vi køber containeren brugt dernede og sælger den så når den er blevet tømt her i dk.

Links til rederier i Thailand tages imod med kyshånd samt gode råd.

Jesper Kristensen

chaingmai
pas på med det,kender en der har brændt fingrene,er der kopivarer tager tolden det hele.....................men held og lykke med forretningenLOL LOL

Jesper Kristensen
We know. Vi skal ikke have nogen som helst kopi varer. Min ven har 5 butikker i dk der handler med sex-legetøj så han er ret inde i det med told og sådan. Regner med man kan få org thai mærker til billige penge dernede, men nu ser vi.

chaingmai
ok. god jagt,her hvor jeg bor er der mange der sender ud af thailand,i skal nok prøve og fabrikker der laver de ting i vil have,,,,,,,,,,,LOL LOL

Fido
Hvis det kun er en enkelt container det drejer sig om skal du nok bare finde et speditionsfirma ... dem er der en milliard af. Proev evt google:
http://tinyurl.co...

Jeg er ikke helt opdateret, men du skal lige vaere klar over at der sandsynligvis er noget afgift paa textiler importeret fra lande udenfor EU ... der er forskel paa toej og toys rol
One man's ceiling is another man's floor

moerk5002
@Chaingmai..... Jeg mener ikke at kunne læse at Jesper Kristensen beder om råd med kopi tøj, men derimod container af shipping fra Thailand til Danmark!

Jesper og hans makker kender godt den anden problematik, med kopi varer. En god ide er at holde sig til tråden første indlæg!!

Ja undskyld mine negative udtalelser, men er træt af bedre vidende tosser som evig og altid forlader trådens egentlige formål og derved kan ødelægge trådens formål for trådstarter!

Fortsat god weekend til alle....!

Kim Ludvigsen
moerk5002 skrev:

@Chaingmai..... Jeg mener ikke at kunne læse at Jesper Kristensen beder om råd med kopi tøj, men derimod container af shipping fra Thailand til Danmark!

Du får mig til at tænke på en af de gamle Peter Sellers-film i den lyserøde panter-serien:

Nogle gange kan det være en god ide med lidt flere oplysninger, end det der bliver spurgt om. Det fremgår fx ikke af det første indlæg, hvor stor erfaring Jesper Kristensen har med at importere til Danmark, og så kan det være en meget stor fordel med et muligt overflødigt råd i stedet for et råd for lidt.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sula
Var det ikke en ide evt at tage fat i ABS det er jo det han beskæftiger sig med i det daglige nogen gange kan det være nemmere at betale sig fra problemerne og især hvis man er i tvivl.

DKPete
Tag fat i en speditør : Hecksher / dsv / worldtrans / dhl - der er mange at vælge imellem - men priserne varierer meget ! Der er ikke noget vundet ved at købe en brugt cont. I Thailand - prisen er ca den samme herhjemme så der er ikke vundet noget + visse rederier er ikke så glade for shippers owned

ABS
Til folk der køber deres egen container til fragt. Husk at containeren skal være CSC (Container Safety Convention) godkendt – før rederiet kan acceptere den. Der skal sidde en lille blik/metal plade på containeren, der viser om den er. Hvis det er en nyere container (op til 5år) så er de CSC godkendt hvis de er blevet brugt til fragt. Hvis I køber en til opbevaring, skal den ikke behøver den ikke at være CSC godkendt.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Anonym Bruger
Fido skrev:

Hvis det kun er en enkelt container det drejer sig om skal du nok bare finde et speditionsfirma ... dem er der en milliard af. Proev evt google:
http://tinyurl.co...

Jeg er ikke helt opdateret, men du skal lige vaere klar over at der sandsynligvis er noget afgift paa textiler importeret fra lande udenfor EU ... der er forskel paa toej og toys rol

Det er nemlig lige det du skal. Find et speditionsfirma og lad dem klare transport og papirer.

Prisen for en 20 fods container, da jeg var i business, lå på ca. 1.800-2.000 USD, men har sikkert ændret sig.
Check det hos speditøren

Speditøren har også check på textil kvoter og toldregler for importen. Og husk så at forsikre transporten. Det er
ganske billigt.

Held og lykke med projektet.

AL 48
Måske dette kan give et fingerpeg:

Shanghai Shippping Index har opgjort faldet den seneste uge til 5,7 procent, så prisen nu er nede på 1612 dollars per tyvefodscontainer for transport fra Kina til Europa. Ugen før faldt raterne med en procent.

http://www.mariti.../?Id=15266

ABS
@AL 48. Rigtigt at fragtprisen er en smule nedadgående. Nu kan du ikke sammenligne priser fra Kina og resten af Asien til Europa. Altid været billigere at få fra Kina end resten af Asien. Nu skal man lige have i mente at der siden februar til juni har været en gevaldig GRI stigning på containerfragt fra Asien til Europa. Bare i februar hed den USD 750.00 TEU (Twenty-Foot Equivalent Unit). En smule mindre den anden vej.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Robert Kronberg
Min eksportlicens ligger hos (danske) DSV. DSV er fremme i skoene og nemme at arbejde med. År ud og år ind er det de samme to søde piger, som jeg snakker med.

Der er heller ingen problemer, når varer skal samles fra forskellige steder, som fx fabrikker og mit kontor. De skriver blot venligt, hvis jeg undtagelsesvist har fået lavet uorden i pakkelisten eller fakturen, og så retter jeg det.

Det bekymrer mig derimod ikke, om det er en container, en halv, en halvanden eller en stor. Det er ikke mit problem. Tingene skal jo blot sejles fra A til B.

Hvis det drejer sig om flytning af personlig ejendele, så er en tur via fx ABS nok bedre, da det er helt anderledes, når vi taler om flytning af privat indbo.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: