Se indlæg
Håndværker i ThailND
|
|
xxxx |
Lagt på d. 25/01-2006 22:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Ja 18.000 er nok i overkanten... En haandvaerker kan godt finde paa at tage 300/350 pr dag for ham selv og 200 for medarbejdere..... Men selvfoelgelig er det i Bangkok skal du nok regne med lidt mere.. le-si |
|
|
Lagt på d. 25/01-2006 22:04
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hejsa Torben Det er godt nok dyrt, spørg dem hvor lang ti det tager at gøre det Men ja 3 dage er sikkert rigtigt,,,så det vil sige de skal ha en månedløn HVER for de 3 dage. Min kone bror prøvede også det med os,og min kone sagde også ja,fordi de kan ikke li at sige nej, Så nu skal du træde ind som mand og sige nej,det er bedre du siger nej En dagløn er på ca 200 baht og en månedløn er ca 5-6000 baht Så du kan nok se der er noget galt PSPSPSPSPS Jeg bor ikke i thailand,men i danmark Men vi har fået ombygget min kones hus,og fået det malet og alt muligt,så deres tilbud er som regel helt ude i skoven bamsen |
|
|
torben mustang |
Lagt på d. 25/01-2006 22:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 81 |
tAU LESI MEN JEG GLEMTE AT SIGE DET VAR OPPE I sOMDET kARASIN nORD ØST tHAILAND sORRY.
[mail][/mail]
|
|
|
Draaben |
Lagt på d. 25/01-2006 22:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 177 |
Hej Torben hvis malingen er inkluderet i prisen, kan det godt være at det ikke er i overkanten, for maling i Thailand er meget dyr. men hvis 18000 kun er arbejdsløn og malingen kommer ved siden af, tror jeg nok jeg ville være lidt ligeglad om jeg tabte ansigt. jeg ville male huset selv, så var jeg også sikker på det blev gjort ordenligt. hilsen Frank Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
Buggymann |
Lagt på d. 25/01-2006 22:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
hej køb malingen og pendsler og sådan og hyr så 3 til at male til 200 bath om dagen.... de får 125 bath om dagen for at stå med numsen i vejert hele dagen og plante ris så det er godt betalt.. parkpean just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 25/01-2006 22:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Lige et bidrag, som jeg har fra en dansk konsulent (dansker ansat i dansk firma), som har ledet diverse projekter i Thailand: Vent med at betale til arbejdet (eller i det mindste arbejdsdagen) er færdig. Ellers risikerer man, at der går Lao Khao i den . mvh Frank |
|
|
Lagt på d. 25/01-2006 22:45
|
|
hejsa torben Ja det er bedre de tror du er fattig det har jeg snart overbevist min kones familie om at jeg er ,så de gider ikke mere prøve at hive penge ud af mig,da min lomme er lukket. Men ja jeg ville snakke med konen og sige ,,,,jeg vil ikke ha din familie skal arbejde for os........ det er ikke passende for folk i danmark,at arbejde for familien,så behøver hun ikke tabe ansigt bamsen |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 26/01-2006 02:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
de må squ da have ædt et ellr andet de ikke kunne tåle ! - og de har vist glemt at spytte hovederne ud !!! Vi har hus i Khonkaen og her i området kommer man MEGET langt med 200 baht om dagen ! - en af de bedre uddannede håndværkere såsom en der servicere aircons for "Khonkaen Thailand" og "Powerzone" har 300-350 om dagen ! - så da du selv skal betale maling og afdækning ( det sidste må du hellere selv gøre da det ikke lige er Thai'ers livret at skulle passe på malingsdryp), så ville jeg sige at du skulle kunne klarer dig med 2500-3500 Baht. Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 26/01-2006 04:11
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hej Til det med at tabe ansigt.. Det er maaske rigtig nogen steder, men der er faktisk lige saa mange der ser direkte modsat paa at vi selv gider flytte roeven, fremfor at lege rigmand der betaler sig fra alt... Find en passende undskyldning for ikke at ville have malet nu, saa er der ingen der taber ansigt..... Malings prisen svinger noget, men et sted mellem 100 og 130 thb pr liter. og har der ikke vaeret malet foer skal der nok ogsaa en primer til.. ca samme pris. le-si |
|
|
bastian |
Lagt på d. 26/01-2006 06:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
BARE GIV MIG DE 18000 B SÅ GØR JEG DET.......LOL |
|
|
yeya |
Lagt på d. 26/01-2006 08:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Jeg fik malet min lejlighed for nogen år siden til 3.500 baht incl. maling og håndværker. Ok ok ok!!!! Han var godt nok en uges tid om det, og han kom og gik som han havde lyst. Nogen gange kom han og ville male kl. 9 om aftenen i halvmørke, så bad jeg ham pænt om at gå hjem og komme igen næste morgen. Men han blev færdig, det var pænt, og det kostede ikke en bondegård, selvom jeg også hellere ville have malet det selv for under den halve pris, men konen insisterede på at vi skulle ha' en til at gøre det for os..... måske det der med at tabe ansigt!!! Men det kostede ikke 18.000 baht!!!!!!! Så jeg tror lige at du må have en snak med konen!!! Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
Buggymann |
Lagt på d. 26/01-2006 11:12
|
Hej. Jeg forstår ikke at der snakkes så meget om at tabe ansigt,de fleste thaier har den opfattelse at vi har mange penge og ikke gider lave noget selv, og så ser de en mulighed for at tjene lidt mønt på os,,hmm vi ville nok have gjort det samme... men til tider er deres tilbud meget fair..jeg fik trukket helt nye ledninger i vores hus (pga mus havde hygget sig) så vi fik helt ny el-tavle samt en ny lampe i badeværelse og en ny vandvarmer da den gamle havde opgivet pusten,,,, vi fik også nye stik kontakter i hele huset og en ny jord forbindelse. bare vandvarmeren kosted de første 4500 Bath. de kom 3 mand arbejde fra kl 9 om formiddagen til kl 17.30 de havde alt det elektriske med.... min pris da de var færdig var 7800 Bath det vil jeg ikke mene er dyrt..... En farlang der selv laver noget skaber også en respekt fra thaier fordi han viser han også kan noget uden bare at betale,,,, fordi man har pengene.... jeg har selv lagt tag på vores hus samt overdækning af vores airconditioner og samtlige vand instalationer... der var mange thaier de kom forbi da jeg arbejde og fik en pils og gav mig et klap på skulderen,,,som jeg tolkede som en form for respekt....hvilket min kone også sagde det var.... Når vi er i Thailand er der tit thaier der kommer og spørge mig om jeg ikke lige kan hjælpe med et vand problem de har og det gør jeg gerne,,,,, jeg tager aldrig penge for det, de har jo ikke så mange,,,og jeg føler jeg når langt med bare den hygge vi har mens jeg hjælper dem jeg tror at min hjælp til dem og at jeg selv laver noget af det jeg kan finde ud af, har gjort at jeg har det godt i den lille landsby hvor vi har vores hus.... Jeg stod engang og hjalp svigermor med at få ris sække op på det lille loft de har,,det var sgu meget varmt den dag men så kom der 4 taier kørene på en lad bil eller sådan de stoppe og kom ind og sagde en masse hurtigt efter hiander og så hjalp de med at få de sække på loftet og da vi var færdig gav jeg en pils og de smilet og kørte igen........det var nok ikke sket hvis jeg ikke var respekteret.... Så jeg vil tillade mig at sige at respekt kan opnåes på mange måder samt at undgå at nogen mister ansigt bare en lille sol histori fra mig.... Parkpean.... just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
Lagt på d. 26/01-2006 11:38
|
|
Du lyder godt nok som en charmerende fyr. 17 risbønder der arbejder for jer for 175 Baht per dag og så kan i ikke overse at betale lidt for at få malet huset. Og nej dog, skal i selv betale for ruller og pensler, det var dog forfærdeligt. Hmmm...[/quote] Hejsa Ja det er da en god løn han giver Oppe ved os får de 120 baht om dagen men jeg har selv sat den op til 150 baht om dagen Men derfra og så.blive taget i røven der er da forskel Især når man ved det på forhånd Men ok nogen vil snydes for at tækkes konen og det er jo op til enhver hvad man vil bamsen |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 26/01-2006 14:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Dejlig historie Parkpean. Min opfattelse er den samme, jeg laver ogsaa mange ting selv, og faar kun smil og grin og respekt af Thaierne. Paa bungalowene forsoegte jeg i starten at forklare og enda skaelde ud til sidst, indtil konen trak mig i oeret og lige foreklarede lidt, saa begyndte jeg at goere alting selv, rive stranden om morgnen, baere affald ud til vejen, feje i resturanten, rydde op mellem bungalowene, osv. osv. Det varede meget kort inden, de forskellige ansatte farede runt og gjore deres arbejde selv, chefen kunne da ikke selv goere alting. Paa coffee shoppen hvor vi selv bor, laver jeg alting selv, og hjaelper gerne naar jeg kan hos naboer ( 3 lady bar ) HHMMMM Naa ja. maling af huset, det er alt for dyrt. God ide at udsaette projektet lidt og saa goere det selv. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 26/01-2006 16:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Torben, Jeg tror du har et helt generelt problem med din thailandske omgangskreds. Lad være med at spille deres spil mht "miste ansigt" og hvad ved jeg. Du er alligevel udlænding og som sådan delvis uden for nummer. Du sidder i førersædet eller burde gøre det, ellers kan sådanne akavede situationer udvikle sig yderligere i fremtiden. Når min kone som er yngste ud af 9 søskende kommer til landsbyen, hvem tror du alle de ældre søskende kommer til at stå ret overfor? Og det er af samme årsag som jeg siger, at det er dig der er bossen. mvh rinpoche |
|
|
christian-s |
Lagt på d. 26/01-2006 16:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Hej Torben Der er vist et 0 for meget på den pris - 1800 bath ville være OK for den rå arbejdskraft: 3 mand i 3 dage af 200 bath. Jeg kan godt forstå den med at det kan give respekt at gøre arbejdet selv. Har kun prøvet det i småt skala ved at lade nogle thai'ere sidde inde i pickupen og jeg selv på laddet fra Isan til Bangkok - det regnede og lynede en del af vejen Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 26/01-2006 22:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg kan levende forestille mig samtalen som den udspiller sig inde i vognen: "Har du set den skøre farang der frivilligt sætter sig ude på ladet i det lortevejr, selvom han kunne sidde herinde". Respekt? Not by a long shot. mvh rinpoche |
|
|
torben mustang |
Lagt på d. 26/01-2006 23:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 81 |
Tak for alle de seriøse svar ,der var dejligt at høre fra jer. TAK TAK Men der var desværer som altid en dum person der skulle spille smart (Mictho) Men det glemmer vi ???????????????? Tak gutter Tortben mustang. [mail][/mail]
|
|
|
Buggymann |
Lagt på d. 27/01-2006 00:29
|
hej micho hvis du er her for at skabe panik og bare være på tværs.. så vil jeg venligt anbefale dig at finde en anden side at være utidig på Parkpean Redigeret af d. 27/01-2006 06:36 just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
Buggymann |
Lagt på d. 27/01-2006 00:58
|
Hmm eller fordi du ripoche har røven fuld af penge og du gerne vil føre dig frem........ føresæde:::: tror du at du har med slaver at gøre....???? jeg ved ikke hvorfor du nedgør folk, håber du er stolt af din indtaget status.... parkpean..... just love Thailand. The land off budda...
|
|
Spring til debat: |