Se indlæg
 Udskriv debat
gul bog
1viggovax
er der nogen som noget om en gul bog til udlængdinge og hvad er fordele og evt ulemper jeg har været her i 15 år og indtil dato aldrig hørt om det
har forstået man skal have kone-kæreste familie papir og andre papir med på lokal ampur
på forhånd takBla bla bla

DKPete
der har tidligere været en lang tråd om den gule bog - kan bare ikke lige finde den.... men den er her et eller andet sted :-)

Lung Yao
1viggovax skrev:

er der nogen som noget om en gul bog til udlængdinge og hvad er fordele og evt ulemper jeg har været her i 15 år og indtil dato aldrig hørt om det
har forstået man skal have kone-kæreste familie papir og andre papir med på lokal ampur
på forhånd takBla bla bla
Det kan ikke være dit fuld alvor:
..jeg har været her i 15 år og indtil dato aldrig hørt om det....................
, eller tager du gas på os.

tor lor sip sam Gul "Husbog"(Bopælsattest) :

- my wife’s new blue house book and one photocopy

- our marriage certificate plus one photocopy

- the wife’s id plus one photocopy

- - show my passport plus one full photocopy

- my private health insurance members card plus a translation into Thai and one photocopy, (not sure why i was asked to show private medical insurance)

- my Thai driving license (again not sure why I was asked to show this)

- Two recent passport size photographs

- a form was then filled out and we were told that the house registration officer would telephone us when the new yellow house book was ready to pick up.

Den BLÅ er for Thai statsborgere.

.
Redigeret af Lung Yao d. 09/08-2012 15:35
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

1viggovax
ja jeg ved det lyder underligt men det er sgu rigtigt
har haft cafe den lille cafe i pattaya i sidste årtusind -før 2000- i 4 år
derefter den lille cafe i soi 7 jomtien ca 4 år
1 september har jeg så boet i sattahip i 7 år
har hverken set eller hørt nogen have denne gule bog jeg dog steen -mussi- han havde en bog men det var vsit permanet thai statsborger han var her jo siden 1963 til han måtteforlade os
mit spørgsmål er hvad kan den bruges til over for thai myndigheder
hygge hej saRead the rules

Conrad
Den gule tabien baan - gule husbog, kan bruges som dokumentation på din adresse f. eks. når du skal have (og forny) kørekort, købe bil eller MC. I stedet for at skulle på Immigration hver gang for at få en adresseattest.

Den kan også give adgang til nationalparker mm. til thai pris, det kan thai kørekort også tit.

Ellers kan jeg ikke komme på hvad jeg har brugt den til.

Conrad

1viggovax
tak for svaret og andre svar på pm så nu forstår jeg hvad den kan bruges til og jeg tro ikke det er besværet værd da det er sjældent jeg køber og sælger noget og kun hver 5 år for kørekort
mange tak for hjælpen
viggo i sattahipSmile

sula
Conrad skrev:

Den gule tabien baan - gule husbog, kan bruges som dokumentation på din adresse f. eks. når du skal have (og forny) kørekort, købe bil eller MC. I stedet for at skulle på Immigration hver gang for at få en adresseattest.

Den kan også give adgang til nationalparker mm. til thai pris, det kan thai kørekort også tit.

Ellers kan jeg ikke komme på hvad jeg har brugt den til.

Conrad

Har nu aldrig haft brug for den gule bog i forbindelse med fornyelse af kørekort men derfor er den vel rar at have alligevel

Conrad
Hej Sula,

Skulle du ikke vise dokumentation for din adresse ved fornyelse af kørekort?

Conrad

sula
Nej det skulle jeg ikke, tog ud på den transportskole og hvor de havde stedet hvor man gik til køreprøve eller hvad det nu hedder hvor de fornyer kørekortet og det blev klaret i løbet af no time.

Var lidt uden for Udon Thani

clydehaumann
Normalt skal man have den gule bog eller anden dokumentation for opholdssted ved fornyelse af førebevis, men det er ikke altid myndighederne er klar over det.
En af mine elever blev gift i Danmark i sidste uge uden at forevise ægteskabserkæring eller anden dokumentation bortset fra sit pas. Så det er ikke blot her man nogle gange omgåes reglerrne
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Robert Kronberg
En arbejdstilladelse er lige så god som en gul bog. Jeg har ingen gul bog og har aldrig haft brug for den i mine 10 år i landet.

Men ironisk nok skulle jeg bruge en gul bog for min søn, da jeg skulle giftes med min laotiske kone, så sønnen fik sin gule bog på et par dage, da vi ikke havde tid til en længere dialog omkring dette, og så kostede det alligevel ikke rigtig noget.

Sådan er der så meget her i livet.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: