Se indlæg
flybillet oktober-september
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 05/08-2012 13:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 39 |
Nej behøver ikke være direkte, men helst så korte stop som muligt når det ikke er længere tid. Hvor har du fundet de billetter? Jeg søger på momondo, der plejer jeg at finde de billigste billetter, men lige nu er det billigste jeg kan komme frem til 5.055 kr. Datoer er ikke så vigtige så længe jeg bare er der d.18/9 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/08-2012 13:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jeg plejer selv at bruge Turkish Airlines, så det var der, jeg tjekkede: http://www.turkis...om/en-int/ 11-25 september: 4.143 kr. Det er dog med 15:10/18:15 i transporttid. Vælger man en billet til 4.348 kroner kan man komme ned på 15:10/16:40. En søgning på Momondo på 10.-24. september giver pænt mange tilbud på under 5.000 kroner, bl.a. Finnair til 4.800 kroner med en kort transporttid: 12:50/14:30. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 05/08-2012 13:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
CamillaV skrev: Nej behøver ikke være direkte, men helst så korte stop som muligt når det ikke er længere tid. Hvor har du fundet de billetter? Jeg søger på momondo, der plejer jeg at finde de billigste billetter, men lige nu er det billigste jeg kan komme frem til 5.055 kr. Datoer er ikke så vigtige så længe jeg bare er der d.18/9 5.005 er også en "rimelig" pris, for ofte er det TAX som er den fordyrende faktor . Fx.: stedsønnen med følge gav 4785 med Thai i Juni og 21 dages tilbud , men på deres billetter var TAX: 2200kr + 171kr i Visakort gebyr (eneste online betalingsmulighed) Vi gav 6700 med Emirates (inkl. 300 til rejsebureauet), med 3.40T ventetid i Dubai , men deres TAX var under 500kr . Nogle få selskaber beregner 2X Tax: CPH + xxx airport. Søgninger på Momendo og lignende giver forskelige resultater afhængigt af hvornår du søger, fx. det tilbud som Kim L. nævner kan ændre sig både op og ned, hvis du søgte ½-1 time senere. Skal det forståes at du skal "kun" være væk i 14 dage eller længere tid dog med 14 dage på Phi Phi øerne? Hvis det er det første så kan du spørge om billetterne DIREKT til Phuket og det skal være 21 dages promotion . . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 05/08-2012 22:32
|
Kim hvilke lufthavne søger du på? for når jeg søger kbh-phuket er det billigste 5.055 som jeg ser. Det er den måde jeg plejer at tage derhen. Lung Yao Jeg plejer at komme afsted for ca. 4500 i alt og med en rejsetid på omkring 17 timer med thai air. Ja jeg skal kun være afsted i 14 dage, kan ikke tage fri fra arbejde længere tid desværre |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/08-2012 22:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jeg havde ikke forstået det som at hele ferien skulle foregå på Phi Phi - det ville for mit vedkommende være for kedeligt Jeg havde derfor søgt på Bangkok.
|
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 05/08-2012 23:05
|
Jeg tager afsted for at være sammen med min kæreste som bor på phi phi derfor er det der jeg skal være. Har rejst andre steder før, men nu er formålet at være sammen med ham så det kan vist ikke være anderledes ;D Men bider nok snart i det sure æble og køber billetten til 5000, som jeg kan forstå også er en ok pris, det er bare når man er vant til at betale 4500 og 500 kan jeg sagtens finde andre ting at bruge på dernede. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 06/08-2012 14:13
|
CamillaV skrev: ............................................................................... Lung Yao Jeg plejer at komme afsted for ca. 4500 i alt og med en rejsetid på omkring 17 timer med thai air. Ja jeg skal kun være afsted i 14 dage, kan ikke tage fri fra arbejde længere tid desværre Jeg plejede også at rejse til Palma de Mallorca i 8 dage med hotel og 1/4 pension for 199kr , men det var i 1968 OK, spøg til side, bemærkninger var kun for at illustrere at priserne ændrer sig hele tiden. Kunne fx. også være at du sidste år gav 4.500 i alt, og at i år kunne du være heldig at lige falde på et tilbud på 3999kr alt inkl. (usandsynligt men ikke umuligt), en væsenligt parameter for pris dannelsen er TAX-Fuel afgiften (Jo-Jo effekten) Rejsebranchen er en være jungle at finde ud af. Både SAS og THAI kan kom med disse billige 8-14 dages rejsetilbud, men jeg har ikke set dem længe. Desvære ville du blive nød til at rejse enten via BKK-HKT da den direkte rute fra CPH-HKT: Igen direkte til Phuket fra oktober
................................................. Og tilbudet her er lidt irrelevant for DIG, da du skulle helst være på Phi Phi , (lad mig gætte) til hans fødselsdag d. 18-9 Phuket-promotion kampagne Rejs med THAI til Phuket i perioden 15. oktober - 8. december 2012 fra kun DKK 5.168 på økonomiklasse. Udrejse er kun gyldig på vores direkte fly (TG953) til Phuket, og hjemrejse er kun gyldig på TG952 fra Bangkok - København med THAI tilslutningsfly fra Phuket - Bangkok (f.eks. TG202 kl. 10.10 - 11.40). Undtaget er dog perioden 15. - 27. oktober, hvor udrejse er tilladt på TG951 fra København - Bangkok med videre indenrigsflyvning med THAI fra Bangkok - Phuket. Billetten er gyldig i maks. 21 dage. Børnerabat for børn i alderen 2 - 11 år er 25%. Sidste salgs- og billetudstedelsesdag er 8. december. Køb billetterne direkte på THAI's internationale hjemmeside her eller klik på linket "Kontakt Rejsebureauer" i venstre kolonne og køb billetterne hos en af vores mange rejsebureaupartnere (Opdateret 27. juli kl.14.00). Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 06/08-2012 18:33
|
Nej jeg ved godt at prisen kan svinge, men nu har jeg været afsted 2 gange i år hvor jeg begge gange ramte en pris på 4500 så troede at det var "normen" hvis man kan sige det sådan. Jeg må indrømme at jeg ikke har den store erfaring ellers med at rejse på den måde. Har før i tiden kun været på charterferie indenfor europa så jeg har helt sikkert meget at lære endnu, har f.eks. aldrig hørt om tax fuel afgifter og jo jo effekt, men tak for info så blev jeg da så meget klogere Og nej der gætter du forkert, det er min fødselsdag |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 06/08-2012 20:09
|
CamillaV skrev: Nej jeg ved godt at prisen kan svinge, men nu har jeg været afsted 2 gange i år hvor jeg begge gange ramte en pris på 4500 så troede at det var "normen" hvis man kan sige det sådan. Jeg må indrømme at jeg ikke har den store erfaring ellers med at rejse på den måde. Har før i tiden kun været på charterferie indenfor europa så jeg har helt sikkert meget at lære endnu, har f.eks. aldrig hørt om tax fuel afgifter og jo jo effekt, men tak for info så blev jeg da så meget klogere Og nej der gætter du forkert, det er min fødselsdag OK, det var tæt på Vi lærer allesammen hele tiden, idet reglerne bliver ofte ændret indet blækket fra den forrige ændring er tørt. Jo-jo effekten skyldes tildes $ kursen og deraf følgende oliepriser på verdensmarked . Det er så grelt at du kan fx. risikere at side ved siden af en anden passager som fx. kun har givet 4500 for sin billet for en måned siden og du skal bløde med 5200 for samme rejse (længde/kategori) hvis TAX bliver ændret i mellemtiden (p.t. 2200 hos THAI). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 06/08-2012 20:28
|
Ja det var meget tæt på Tusind tak fordi du gider bruge tid på at forklare mig det, for du har helt ret. Sidst jeg var afsted sad der en mand bag mig som havde givet næsten det dobbelte og han skulle til bangkok hvor jeg jo havde billet helt til phuket, så det gav ingen mening for mig, men nu forstår jeg da lidt mere hvordan det hænger sammen |
|
|
natty |
Lagt på d. 06/08-2012 20:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Man skal aldrig sammenligne med hvad andre har betalt, det er som et lotteri og ikke mindst hvornår man slår til. Det behøver heller ikke at have noget med tax og brændstofsafgifter at gøre. De sammensætter billetprisen som de ønsker eller i det mindste forskelligt. Nej der sidder nogen bag skærmen og følger nøje med i belægningsprocenter og konkurrenter. Nogle rejsebureauer og flyselskaber betjener sig også af cookies lagt på din komputer, jeg ved ikke om det er rigtigt, men en ven påstår at han fik lavere priser efter han havde fjernet dem. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 06/08-2012 21:00
|
natty skrev: Nogle rejsebureauer og flyselskaber betjener sig også af cookies lagt på din komputer, jeg ved ikke om det er rigtigt, men en ven påstår at han fik lavere priser efter han havde fjernet dem. Ja det har jeg også hørt men jeg har søgt på min mobil, min bærbar, min arbejdscomputer og hos min mor og alle steder fik jeg samme pris så tænker at det ikke kan passe?? |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/08-2012 17:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
jeg er ved at gå amok når jeg læser de små priser folk kommer med herinde......synes da ellers selv at jeg er ude i god tid... jeg kan virkelig ikke finde noget til under 6.400 kroner (absolut discount ej direkte og m. mange tiders ventetid)...flexible m. dage og det hele...DEC-FEB/MAR...har søgt på flysidernes egne sider samt flere søgemaskiner mrjet, momondo m.m....alene afrejsedagene i DEC ligger på 4.500 for de billigeste med flere timers ventetid i div. lufthavne...selv på juleaften er den megadyr... hvad fanden skal man gøre... |
|
|
natty |
Lagt på d. 07/08-2012 17:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
JS skrev: DEC-FEB/MAR...har søgt på flysidernes egne sider samt flere søgemaskiner mrjet, momondo m.m....alene afrejsedagene i DEC ligger på 4.500 for de billigeste med flere timers ventetid i div. lufthavne...selv på juleaften er den megadyr... hvad fanden skal man gøre... Lade være med at flyve i december Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
bruno |
Lagt på d. 07/08-2012 17:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Hvis det er den samme søgemaskine du søger på, så bliver det ikke billiger, den husker nemlig at du er interesseret i billetter til Thailand i den periode.
|
|
|
ener37 |
Lagt på d. 09/08-2012 21:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
Så fandt jeg endelig en billet Med finair den 9 september og hjem 9 oktober, med mellemlanding i Helsinki Pris: 3994,00 Fandt den på deres hjemmeside. De har kampagne for finair-plus-kunder og det er gratis og blive medlem så jeg slog til, synes faktisk det er et godt tilbud da det ikke ser ud til Thaiair eller SAS kommer med nogen kampagne René |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/08-2012 23:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Ved godt det er lidt offtopic men er der nogen af jer der kan huske hvornår lavsæsonen hos thai sluttede i Juni? Vi planlægger en tur næste sommer og da konen alligevel ikke kan få fri 3-4 uger i børnenes sommerferie kan vi lige så godt komme afsted når biletterne er billigere. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/08-2012 00:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
ener37 skrev: Så fandt jeg endelig en billet Med finair den 9 september og hjem 9 oktober, med mellemlanding i Helsinki Pris: 3994,00 Fandt den på deres hjemmeside. De har kampagne for finair-plus-kunder og det er gratis og blive medlem så jeg slog til, synes faktisk det er et godt tilbud da det ikke ser ud til Thaiair eller SAS kommer med nogen kampagne René Tak for dit råd, har selv lige købt en billet. Foretrækker dog Thai Airways, men da Finnair også lander i Bangkok om morgenen, kan det lige gå an. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/08-2012 11:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ha ha ha - Finnair har lugtet den, de har sat flybilletterne ned i dag. Prisen er 4000 kr., et fald på 800 kr. siden i går, og så behøver i ikke at være Finnair plus kunder. |
|
Spring til debat: |