Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Visum til thailand
|
|
John |
Lagt på d. 23/01-2006 18:22
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Tak for tilbage meldingen, rart at se. Rigtig god tur til april John john@dansk-thai.dk
|
|
|
Morten |
Lagt på d. 23/01-2006 18:33
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
tilbagemelding er næsten et must når folk nu har brugt tid på at hjælpe og rådgive.
Redigeret af Morten d. 23/01-2006 18:34 |
|
|
jorn |
Lagt på d. 24/01-2006 06:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Der er også den mulighed, at du kan forlænge dit ophold i Thailand ved at henvende dig på ”Immigration Office” i den storby i Thailand du aktuelt måtte befinde dig i. Men denne løsning er noget bøvlet, endsige dyrt og langsommeligt. Nu skriver du intet om at du har været i Thailand før. Så derfor går jeg ud fra at ikke har haft denne udsøgte fornøjelsen før. (?) Normalt faar man kun 10 dg ekstra hvis man benytter et "immigration Office" paa turist visa og "long term stay" katogori "O" (1 aar, mulitiple ) kan man opnaa 30 dg med en "saerlig begrundelse" men rejser du ud og ind saa faar du automatisk 3 md .paa multiple. Arbejds visa er noget mere komplekst og er ofte bundet til en arbejdsgiver som skal bekraefte forsat ansaettelse ved fornyelse, skifter du arbejdgiver saa udloeber dit visum og du skal ansoege om nyt visum, sammen med din nye arbejdsgiver. 3 maaneders visa og multiple visa kan man vaelge at se som baade en fordel og en ulempe, men hvis du opholder dig i Thailand i mere end 3 maaneder saa kommer skattefar ind i billedet, ham undgaar du med de 3 maaneders visa. Skattefar kan kraeve at du ogsaa redegoer for din danske indkomst) Paa turist visa, long term stay "o" visa, maa du ikke arbejde! Heller ikke gratis, altsaa frivilligt! saa staar hvis du paa den forkerte side af baren eller sidder du paa traktoren eller om du uddeler mad til de fattige, det er ligegyldigt! du har brudt immigrations reglerne Paa et aars multiple skal du blot rejse ud og ind dagen foer dit visum udloeber "bang" 3 maaneder! saa du kan faktisk opholde dig i thailand 1 aar og 3 maaneder hvis du goer det paa den rigtige maade. Efter 3 loebne aar paa et aars visa kan du soege om "permenetly stay" Hvis man rejser som turist, saa vader man bare hen til visa skraken og saa faar du automatisk 30 dg og det gratis, man kan ogsaa soege om "visa on arival" istedet for at bruge tid i dk. man er altid sikkeret de 30 dg som dansker! Jeg har ikke paa noget tidspunkt ventet mere end 5 dg i hellerup og de har vaeret tilfredse med min "egen" rejseplan, og i lufthavnen tjekker de ved chek in om jeg har gyldigt visum, da det er forbundet med store boeder hvis flyselskabet saetter en af uden visum. stol ikke paa nogen der kan "hjaelpe" dig med et visum! lad ikke andre modtage dit pas og "skaffe" dig stempel. Hold fast passet og gaa den tunge selv evt. med sammen med en raadgiver! Har du et ulovligt stempel i dit pas saa er du paa herrens mark! og der er fornyeligt blevet koert en advarsles kampagne i radioen i mod at bruge "visa advokater" “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
bastian |
Lagt på d. 24/01-2006 07:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
jeg har en gang prøvet at stå i helsinki lufthavn uden et 3 måneders visa men med en 3 måneders billet og de ville næsten ikke lukke mig på flyet men jeg sagde at thailand bare var mit udgangs punkt for rejsen og jeg skulle til cambodia og vietnam i bkk og alle andre store byer i thailand er der masser af "visa runs" det er en bus der kører dig til den grænse der er tættes på de udfylder alle papir du skal kun stå i kø pisse nemt |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 24/01-2006 07:49
|
Antal indlæg: 1145 |
3 maaneders visa og multiple visa kan man vaelge at se som baade en fordel og en ulempe, men hvis du opholder dig i Thailand i mere end 3 maaneder saa kommer skattefar ind i billedet, ham undgaar du med de 3 maaneders visa. Skattefar kan kraeve at du ogsaa redegoer for din danske indkomst) Saaledes ver det engang, men saaledes er det ikke mere. Der er en dobbeltbeskatnings aftale mellem Danmark og Thailand og denne betyder ikke at du kommer af med dobbelt skal men at du betaler skat der hvor du har tjent pengene. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/01-2006 09:44
|
Antal indlæg: 3779 |
Korrekt, som Clyde siger, i dag er der ikke (den slags) problemer med skattevæsenet i Thailand. Du kan faktisk bo her år efter år, uden de spørger efter skat, så længde du altså ikke arbejder herude (har arbejdstilladelse).
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |