Se indlæg
Mulig jeg har gjort noe dumt...
|
|
mhansen |
Lagt på d. 22/01-2006 22:37
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Har bestillt flybilletter fra to forskjellige steder på internett! Tror jeg har beregnet noe kort tid mellom ankomst og avgang i Bangkok. Flyet til Bangkok skal etter planen lande 15:50 Flyet fra Bangkok til Phuket skal ta av 17:20 - Dvs. 90 minutter klaring hvis alt er i rute. For det første håper jeg de kan sjekke bagasjen fra Oslo og helt fram til Phuket selv om vi ikke har kjøpt billetter på samme sted. Det burde gå bra, for vi har fått til det før, men det var fra Phuket til Oslo! Så får vi håpe flyet til Bangkok ikke er forsinket. 90 minutter går fort på flyplassen i Bangkok. Leste nettopp om en på "Soi Sixten" som hadde 70 minutter klaring og det var kaos ved immigration. Fikk hjelp av en vakt og gikk gjennom immigration der diplomater får gå og de rakk i såfall flyet! Noen som har tipps ang. dette? ด้วยความรัก
mhansen c",) Neste tur: Januar 2007 Varighet: 110 dager |
|
|
yeya |
Lagt på d. 23/01-2006 08:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Det er rigtigt at man kan komme uden om køerne i immigrationen. Man skal bare forhøre sig hos medarbejderne som går rundt derinde. Jeg er næsten altis sluppet hurtigt igennem, men jeg har også en lille datter med, og så synes de ikke at man skal stå der længe og vente med småbørn. Fint system. Så må alle ungkarlene bare vente....... Det overlever de nok også.... hehe HVis flyet ikke er forsinket, så skal det nok gå. Men også kun lige. Men de flyver da rimelig tit til Phuket så hvorfor ikke tage den næste afgang? Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
mattidk |
Lagt på d. 23/01-2006 10:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 256 |
Jeg vil nok anbefale at tage den næste flyve til Phuket, fordi det tager også ca. 20 min at gå fra internation terminal til domestic terminal. |
|
|
mhansen |
Lagt på d. 23/01-2006 17:17
|
mhansen har gjort nue dumt! Fikk denne mailen fra Bangkok Airways i dag: Dear Mr Morton Hansen , Thank you for your interested in Bangkok Airways's service. According to your e-mail, we are sorry to inform you that you have not enough time to connect the flight at 17.20. The minimum connecting time from international flight to domestic flight is 2 hours. Please kindly check your original flight time whether you are convenience to take the flight earlier or not due to the flight at 17.20 is our last flight to Phuket on that day. Shit happens! Det var billige billetter (kr 441 pr person) så det er ingen krise! Bestiller nytt fly der nede eller vi tar nattbussen hvis det er ledig! En erfaring rikere og til alle på forumet: Husk minst 2 timer! ด้วยความรัก
|
|
jorn |
Lagt på d. 23/01-2006 17:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Hvis du ikke vaelger aendre din fly billet og at flyve naeste dag, saa tag dog billetten med og se om det ikke gaar! Jeg formoder du kender lufthavnen? Det er pas kontrollen der er den sloeveste og saa ved jeg ikke hvad tid de lukker check in hos bangkok ways. men hvis i rupper jer saa gaar det maaske! hvis I ikke har for meget at slaebe paa, saa hvorfor ikke? Hvis det kikser saa tag det hele som en oplevelse og nat bussen. Shit happens! so be it! som du selv siger det er aergerlige penge, men det er alt. “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
yeya |
Lagt på d. 23/01-2006 17:37
|
Hej Morton! Airasia har en flyvnin bangkok-phuket kl 18.45 De er også rimeligt billige... ca. 1.500 baht o/w http://www.airasi...n/home.jsp Hilsen Henrik Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
|
|
mhansen |
Lagt på d. 23/01-2006 17:53
|
Tusen takk for gode tipps, jorn og yelly...
ด้วยความรัก
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/01-2006 18:02
|
Antal indlæg: 3779 |
Slap nu af, 90 min er nok, hvis flyet fra DK ikke er forsinket. Jeg kender folk, der har klaret det på under en time. Det er jo blot en indenrigsflyvning, I skal blot gå hurtigt til terminalen, og Bangkok Air er tit forsinket...
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
yeya |
Lagt på d. 23/01-2006 18:16
|
Ja, hvis der ikke er en fuld svensker med flyveren til Thailand, så skal han nok nå det...
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
|
|
jaha |
Lagt på d. 23/01-2006 22:03
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 42 |
....vælg da hellere Air Asia - de er næsten altid forsinkede - specielt sidst på dagen. jaha |
|
|
mhansen |
Lagt på d. 23/01-2006 23:44
|
Problemet er at jeg allerede har kjøpt og betalt billetten med Bangkok Airways kl. 17.20 Skal jeg kjøpe en ny billett trenger jeg ikke å kjøpe av et flyselskap som har ofte forsinkelser. Jeg kan heller kjøpe en flybillett med avgang f.eks. 18.20 eller noe slikt... ด้วยความรัก
|
|
jens |
Lagt på d. 24/01-2006 00:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Behøver han nu og skal igennem immigration i bangkok, hvis han tjekker bagagen igennem er der så ikke noget med at man kan komme direkte til transitområdet i domestic også klare immigration i Phuket. Der er også lige det minus ved Airasia at man kun må have 15 kg bagage, derudover skal der betales MVh Jens |
|
|
jorn |
Lagt på d. 24/01-2006 04:45
|
Ligger det ikke lidt i svaret fra Bangkok airways? Hvis de mener der ikke er tid nok, saa kan man vel ikke chekke sin bagage in til disnationen? Normalt bliver jo ogsaa personen forhaands chek in til til det naeste fly i afgangslufthavnen. Men hvis man ikke skal igennem pas kontrol og check in, ja men saa er der efter min mening masser af tid. Naar man koeber en billet der gaelder hele vejen saa er det "en rejse" og saa har flyskaberne et ansvar for at man ogsaa naar sit fly. Et ansvar der forsvinder hvis man selv koeber billetter. Saa mon ikke der ligger noget i "ansvaret" og det er grunden til at man forbeholder, sig, at der her er tale m to forskellige rejser? Jeg ville naturligvis proeve at snakke med chek in i oslo og saa haabe paa det bedste! Hvis det er flybilleter saa bare lig dem begge paa skranken uden forklaring, maaske stiller de et par spoergsmaal, men saa kan man jo spille lidt smaa dum og hvem ved? Maaske glider den igennem. Men med "electronisk billet" saa er det nok lidt aaben lyst. men proev det og haab paa det bedste. ellers: One night in Bangkok.............er ikke saa ringe “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
mhansen |
Lagt på d. 25/01-2006 21:48
|
To timers regelen er nok ingen absolutt regel men en realistisk tid man bør ha! Sendte ny mail til Bangkok Airways og spurte om vi kunne gjøre et forsøk! Fikk dette svaret: Dear Mr.Morten Hansen, According to your e-mail, we would like to recommend you to check with British Airways if they can check through service. We will note in your booking that you have short connecting time and you will take self response in case you miss the flight but please kindly inform British Airways that you have connecting flight with us in flight PG813 Bangkok to Phuket dep. time 17.20. Should there be any further inquiries or more assistance, please do nothesitate to contact us. We look forward to serving you soon. ด้วยความรัก
|
|
Buggymann |
Lagt på d. 25/01-2006 22:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
hmmm jeg havde ingen problemer jeg fløj med thai lande kl 06.50 og gik direkte i gate til phuket kl o8.10. havde booket alt hjemme fra og så ikke min kufferter før i phuket parkpean just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 26/01-2006 07:18
|
Det er sgu da service, saa er det bare sted! du skal nok naa det! Dear Mr.Morten Hansen, According to your e-mail, we would like to recommend you to check with British Airways if they can check through service. We will note in your booking that you have short connecting time and you will take self response in case you miss the flight but please kindly inform British Airways that you have connecting flight with us in flight PG813 Bangkok to Phuket dep. time 17.20. Should there be any further inquiries or more assistance, please do nothesitate to contact us. “Music is the only language I whirly understand"
|
|
Spring til debat: |