Se indlæg
Henvendelse på ambassaden ved hjemkomst.
|
|
Frederikx |
Lagt på d. 21/07-2012 19:13
|
Begynder Antal indlæg: 18 |
Hej alle i sommer DK. Jeg har et spørgsmål til jer! Min thai veninde er pt. i DK for anden gang. Første gang skulle vi hele møllen igennem med garanti og besøg på ambassaden ved hjemkomst. Denne gang har jeg kun inviteret og hun fik visa, men ellers har jeg intet hørt fra US. Om 3 uger skal hun så tilbage til Thailand. Nu kommer spørgsmålet så: Skal hun også henvende sig på ambassaden denne gang når hun kommer hjem? God sol og sommer til jer. Fx |
|
|
barefeet |
Lagt på d. 22/07-2012 00:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
Hej, min kæreste skulle kun møde op på ambassaden første gang hun vendte tilbage efter besøg i DK. Jeg mener det bliver skrevet/stemplet i deres pas hvis de skal møde op. S |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 22/07-2012 06:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Det skal hu kun hvis du har lavet en garanti til hende ellers ikke, Det at hun skulle møde på ambassaden ,var for at de skulle se hun tog hjem, så kunne de slippe garantien. |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 22/07-2012 07:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Det er som de andre skriver, det er kun for at slippe garantien hun skal møde op på ambassaden. Så hvis der ikke er stillet en garanti, så skal hun ikke |
|
|
Frederikx |
Lagt på d. 22/07-2012 17:32
|
Begynder Antal indlæg: 18 |
Hej alle. Tak for jeres svar. Det er dejligt med hurtig respons. Tak igen. Fx |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 23/07-2012 21:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
hendes udrejse stempel ( i passet ) fra et schengen land er dokumentation nok for udrejse fra et schengen land.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 24/07-2012 12:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
TG950 skrev: hendes udrejse stempel ( i passet ) fra et schengen land er dokumentation nok for udrejse fra et schengen land. Genialt........ Det havde jeg slet ikke tænkt på, at man kunne se i passet hvornår damen havde forladt Schengen området. Tak for rådet!!!! |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 24/07-2012 12:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
TG950 skrev: hendes udrejse stempel ( i passet ) fra et schengen land er dokumentation nok for udrejse fra et schengen land. Men er en kopi af passet hvor stemplet er på, og måske kopi af billet, sendt til Ambassaden nok dokumentation (accepteret og "juridisk brugbar" ). Lige som dig, ville jeg mene at det skulle/burde nok, men gører myndighederne det også? HVOR bliver "vores juridisk rådgiver" af, er han stadigt på ferie i TH ? Udveksler myndighederne i Schengen området infoerne om fx. en udenlandske statsborger som er kommet ind via fx. DK men som er rejst tilbage via Italien? (grundet "EUs forbeholdet" ). Er der nogle af jer som har prøvet den "løsning", for at spare turen forbi Ambassaden. . Redigeret af Lung Yao d. 24/07-2012 13:08 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 24/07-2012 13:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Det må da være et levn fra dengang man skulle stille garanti for et besøgsvisum, og derfor ikke relevant mere. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/07-2012 16:58
|
Antal indlæg: 3779 |
DKPete skrev: Det må da være et levn fra dengang man skulle stille garanti for et besøgsvisum, og derfor ikke relevant mere. Hej DKPete, Jeg har faktisk også set stemplet, altså efter garantien blev afskaffet, men det er et stykke tid siden nu. Det undrede mig da ganske meget, men måske sad der en thailandsk Stempelquist på ambassaden - thaiere elsker jo at stemple. Jeg kan ikke komme med en bedre forklaring. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 24/07-2012 18:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Lung Yao skrev: TG950 skrev: hendes udrejse stempel ( i passet ) fra et schengen land er dokumentation nok for udrejse fra et schengen land. Men er en kopi af passet hvor stemplet er på, og måske kopi af billet, sendt til Ambassaden nok dokumentation (accepteret og "juridisk brugbar" ). Lige som dig, ville jeg mene at det skulle/burde nok, men gører myndighederne det også? HVOR bliver "vores juridisk rådgiver" af, er han stadigt på ferie i TH ? Udveksler myndighederne i Schengen området infoerne om fx. en udenlandske statsborger som er kommet ind via fx. DK men som er rejst tilbage via Italien? (grundet "EUs forbeholdet" ). Er der nogle af jer som har prøvet den "løsning", for at spare turen forbi Ambassaden. . He,he, " Juridiske rådgiver " fin titel gad vide hvem du tænker på, jeg har mine bange anelser Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 24/07-2012 22:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
TG950 skrev: .................................................... He,he, " Juridiske rådgiver " fin titel gad vide hvem du tænker på, jeg har mine bange anelser Han har i hvertfald bedre styr på de juridiske aspekter af diverse problem stillinger end en anden selvbestaltet "rod-giver" , (og dig og mig inkl. ) . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
H_Larsen |
Lagt på d. 14/08-2012 18:01
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
Hejsa Man skal henvende på ambassaden inden 10 dage og have stemplet tilbagekomst, har prøvet det 2 gange inden for det sidste år. Jeg snakkede med ambasseden, da min kæreste boede langt fra Bangkok om hun kunne undgå dette og jeg fik en aftale med mail af passet og alle stempler. og jeg har aldrig stillet garanti, så det har ikke noget med garantien at gøre. Skriv en mail til ambassaden, det gjorde jeg. såfremt hun ikke tager på ambassaden kan det skade hende hvis hun skal søge igen |
|
|
handy |
Lagt på d. 14/08-2012 20:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
H_Larsen skrev: Hejsa Man skal henvende på ambassaden inden 10 dage og have stemplet tilbagekomst, har prøvet det 2 gange inden for det sidste år. Jeg snakkede med ambasseden, da min kæreste boede langt fra Bangkok om hun kunne undgå dette og jeg fik en aftale med mail af passet og alle stempler. og jeg har aldrig stillet garanti, så det har ikke noget med garantien at gøre. Skriv en mail til ambassaden, det gjorde jeg. såfremt hun ikke tager på ambassaden kan det skade hende hvis hun skal søge igen Du må meget undskylde det har min Kone alsår heller ikke gjordt de sidste 4 gange hun har været i Dk og ingen problemer med at få visa.....det skulle man da heller ikke før den garanti blev opfundet...den køber jeg ikke..... |
|
|
H_Larsen |
Lagt på d. 14/08-2012 21:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
handy skrev: H_Larsen skrev: Hejsa Man skal henvende på ambassaden inden 10 dage og have stemplet tilbagekomst, har prøvet det 2 gange inden for det sidste år. Jeg snakkede med ambassaden, da min kæreste boede langt fra Bangkok om hun kunne undgå dette og jeg fik en aftale med mail af passet og alle stempler. og jeg har aldrig stillet garanti, så det har ikke noget med garantien at gøre. Skriv en mail til ambassaden, det gjorde jeg. såfremt hun ikke tager på ambassaden kan det skade hende hvis hun skal søge igen Du må meget undskylde det har min Kone alsår heller ikke gjordt de sidste 4 gange hun har været i Dk og ingen problemer med at få visa.....det skulle man da heller ikke før den garanti blev opfundet...den køber jeg ikke..... Du kan tro på mig eller lade være, men jeg har korresponderet med Den Danske Ambassade i Bangkok Kære Larsen, Med henvisning til din e-mail af 11. oktober 2011 kan det oplyses, at din kæreste under alle omstændigheder vil få et udrejsestempel i Københavns Lufthavn samt et indrejsestempel i Bangkok Lufthavn. Det er de stempler vi tjekker for at se at visummets gyldighed er overholdt. Da det heller ikke skal være til for stor besvær for vores ansøgere, så kan vi i det her tilfælde godt gå med til at hun faxer en klar og tydelig kopi af billedsiden, den side hvor visummet er samt de sider med indrejse- og udrejsestemplerne. Med venlig hilsen EVA C. SZEFTEL CONSULAR & CULTURAL ATTACHÉ - HEAD OF VISA SECTION Min kæreste sendte så kopierne og jeg fik en kvittering fra ambassaden, men da hun så foråret skule søge igen var der problmer hos VFS, fordi hun ikke havde stempel fra ambassaden i passet, men hun havde et udskrift emailen af kvittering fra ambassaden, så det ordede sig og fik visum igen. Den anden gang var min kammerats kæreste som måtte blive 4 dage i Bangkok inden hun tog flyveren videre nordpå, da ambassaden havde lukket pga nogle helligdage. Min kammerat havde også skrevet til ambassaden, men havde fået beked på af kæresten skulle derind. Hverken min kammerat eller jeg havde stillet garanti og begge besøg har været inde for det sidste år. Men nu er min kæreste blevet min kone og er i Danmark igen, men denne gang er det ikke stillet krav om at hun skal på ambassaden ved hjemkomst, så det er muligt at det kun er første gang de er i Danmark kravet stilles. Men hvis man er tvivl, så skriv til ambassaden, for det er jo dem der bestemmer og det ville være surt at man ikke tog på ambassaden pga et råd her inde fra og så bliver man spærret for turistvisum Hilsen Larsen |
|
Spring til debat: |