Se indlæg
 Udskriv debat
Er Thailand slidt op?
jydetampen
Ja heldigvis er der plads til forbedringer overalt men mest i landene omkring Thailand,for ellers så det skidt ud for Thailand,så hvad skal der gøres for at Thailand forbliver det foretrukne land at holde ferie i????
Ja jeg mener at Thailand er ved at være slidt ned pågrund af den succes de har/haft med turisterne,hvad kan vi gøre for at Thailand beholder den status???men mere vigtig hvad kan thaiérne gøre for at holde på turisterne???
Jeg kunne håbe på at Thaiérne ville begynde at renovere mange af deres attraktioner og måske rydde lidt op i nattelivet.

DKPete
Har været i Hanoi første og sidste gang. Om natten var der vildt mange rotter... receptionisten væltede på knallert 100 m fra hotellet - og kom løbende tilbage... hun var blevet overfaldet af rotter... så hellere Thailand :-) Syntes iøvrigt at Vietnam er dyrt. Godt nok var det jobbet der betalte - men hotellerne løb snildt op i 2-300 usd pr nat

chaingmai
DKPete leverer et godt eksempel, vi kan ikke stoppe udviklingen i thailand.men den dag de negstive oplevelser bliver i overtal,ja så holder man sig væk...................LOL LOL

patirak
Kim Ludvigsen skrev:

patirak skrev:

Spørg en Vietnameser og han vil sige at Vietnam er verdens bedste land - på alle områder. Det er han nemlig hjernevasket til at sige og mene. Hvis man selv tror man er perfekt til alt, så er det svært at overbevise en om at ting kan gøres anderledes og der er plads til forbedringer. Fakta er at ALT kunne forbedres i Vietnam - men Vietnameserne kan bare ikke selv se det.

Hvordan adskiller det sig fra Thailand og thaierne? Og med hensyn til forståelse for, hvad der er "rigtigt" og "forkert", så har thaierne vist heller ikke meget at prale af i den retning.

Voranai Vanijaka skrev for nogle år siden et indlæg i Bangkok Post om kontrasten ved en ulykke i Thailand (vist en oversvømmelse), hvor en virksomhed mistede en masse varer. En stor del forsvandt simpelthen, mens virksomheden fik tilbudt at købe resten. Og så noget lignende i Japan, hvor befolkningen leverede alt tilbage uden krav.

Thailand er først og fremmest langt mere udviklet end Vietnam er. Thaierne har deres religion, hvilket Vietnameserne ikke har - det gør en stor forskel. For mig er Vietnamesere kolde og følelsesløse mennesker - sikkert pga. deres lange historie med evig krig. Men hvorfor er det lige, at de altid har været i krig?? Måske fordi de er, som de nu engang er...

Du har helt ret i, at man også finder korruption og svindel i Thailand. Men det er altså på et andet plan end Vietnam og Thaierne har altså lange mere moral. Det handler om udvikling, uddannelse og religion - og her er Thaierne milevidt foran Vietnameserne.

Når en Thaier siger til mig at han/hun elsker Thailand, så forstår jeg hvorfor... Når en Vietnameser gør det samme, så kan jeg ikke se hvad der er at elske... Jeg synes det er et "skod" land og en "skod" befolkning. Deri ligger forskellen for mig personligt :-)

patirak
DKPete skrev:

Har været i Hanoi første og sidste gang. Om natten var der vildt mange rotter... receptionisten væltede på knallert 100 m fra hotellet - og kom løbende tilbage... hun var blevet overfaldet af rotter... så hellere Thailand :-) Syntes iøvrigt at Vietnam er dyrt. Godt nok var det jobbet der betalte - men hotellerne løb snildt op i 2-300 usd pr nat

Ja, Hanoi er en dyr, beskidt og ucharmerende by - hvor hvis ikke man dør i trafikken, så dør man af lungekræft inden ferien er omme. Dertil kommer jordens mest kedelige natteliv. Ville hellere gå i byen en onsdag aften på den lokale bodega på Thy end tage i byen i Hanoi... Saigon er klart bedre, men der har regeringen heller ikke så meget indflydelse og magt. Omvendt kommer det aldrig på højde med Bangkok.

Alt i alt er Vietnam et lokum af et feriested - efter min mening...

jydetampen
patirak skrev:

DKPete skrev:

Ja, Hanoi er en dyr, beskidt og ucharmerende by - hvor hvis ikke man dør i trafikken, så dør man af lungekræft inden ferien er omme. Dertil kommer jordens mest kedelige natteliv. Ville hellere gå i byen en onsdag aften på den lokale bodega på Thy end tage i byen i Hanoi... Saigon er klart bedre, men der har regeringen heller ikke så meget indflydelse og magt. Omvendt kommer det aldrig på højde med Bangkok.

Nu tager det en skæv retning.men fakta er at flere og flere vil søge væk fra Thailand og hvad kunne du forestille dig der skulle gøres for at fastholde folk i Thailand til gavn for alle Thaiér og Thailand????

patirak
jydetampen skrev:

patirak skrev:

DKPete skrev:

Nu tager det en skæv retning.men fakta er at flere og flere vil søge væk fra Thailand og hvad kunne du forestille dig der skulle gøres for at fastholde folk i Thailand til gavn for alle Thaiér og Thailand????

Jeg tror helt ærligt ikke at der er så mange, der vil søge væk fra Thailand. Nogle vil måske et år vælge en ferie i et af de omkringliggende lande, men hovedparten tror jeg vil vende tilbage til Thailand. Jeg frygter ikke Thailands fremtid som et populært turiststed. Thaierne har en forrygende evne til at få folk tilbage... trods oversvømmelser, tsunami, bomber m.v.

Der findes godt vejr, lækre strande og billig god mad så mange andre steder i verden. Men Thailand har noget de andre ikke har - nemlig deres servicemindede, smilende og venlige befolkning som forstår værdien af deres turisme.

De andre lande kan forsøge nok så meget, men jeg tror aldrig at de kommer op på samme niveau. Så jeg ser grundlæggende ikke at Thailand har noget at være bange for.

Et godt eksempel er Dubai... Fede hoteller, varmt vejr m.v. Men hvem gider rent faktisk holde ferie i et muslimsk land og midt i en brandhed ørken? Man smutter måske dertil en gang for lige at se verdens højeste bygning m.v., men så heller ikke mere. Jeg kender faktisk ingen der er "vilde" med Dubai, som jeg har tit hører andre turister er med Thailand. Mærkeligt ikke?

Dem der sammenligner med det "gode gamle 80'ere" mener jeg blot er folk der drømmer sig tilbage og forsøger at leve i fortiden. Verden har ændret sig alle steder og folk har altid haft en tendens til at have det "sjovere" og synes alting var mere fantastisk, da de var unge :-) "De gode gamle dage"... vil altid være der...

Thailand er stadig et "herre-fedt" land at tage på ferie til eller bo i. Ja, tingene har ændret sig og en barfine og øl koster måske the fem-dobbelte af hvad de gjorde i de gamle dage. Men det ændrer ikke ved at Thailand stadig er et billigt land at opholde sig i, sammenlignet med andre lande.

Om kvinderne er blevet grimmere aner jeg ikke, men der er altså stadig et par stykker der ser "halv-godt" ud. Wink
Redigeret af patirak d. 11/07-2012 12:18

birkedhoj
Jeg og fruen har haft en uges ekstra ferie på Kreta.
Der synes jeg godtnok priserne er voldsomme. Eks som kan sammenlignes:
På en strand restaurent lille fadøl 3 euro, stor fadøl 4 euro.
hotellet opkrævede 6 euro pr døgn for aircon.
til gengæld kun 25 euro for lata stay.
Øl i det lille familie marked svingede fra 45 c. til godt en euro.
taxi uden meter var ca. 5-6 euro for 3-4 km. ok pris.
Mad er jo svært at beregne, men dog væsentlig dyrere end Thailand.

Ellers en super uge.

ps Startour tager 6 euro pr kg. bagg. over 20 kg. (charter)

Ole
Flyver PE med THAI altid

golfer
jydetampen skrev:

patirak skrev:

DKPete skrev:

Jeg er ikke helt klar over hvordan du kan skrive at FAKTA er at flere og flere vil søge væk - men siden det er FAKTA du har vel et link til noget statistik - eller har du blot dine tanker til fakta?

Jeg tror også at mange (men ikke nødvendigvis flere end tidligere) vil søge andre destinationer - af flere årsager. Den væsentligste er nok prisniveauet - men jeg synes faktisk Thailand gør ret i at udvikle familiesegmentet +golfturister o.lign. de lægger jo væsentligt flere penge i løbet af ferien end backpackere og "English working class" for nu at være lidt grov.

Personligt finder jeg (stadig) Thailand rørende billig. Alting bliver vel med tiden dyrere - men min løn stiger da heldigvis også pænt - så her skal ikke lyde nogen klage. Tværtimod for flyrejsen er stort set samme pris som for 10 år siden - og rejsen udgør da en pæn del (20-25 %) af den totale ferieudgift.

For fastboende kan det naturligvis blive et problem, men hvis man bor her hele året lever man jo på en helt anden måde - og man er vel næppe af den holdning at Thailand er slidt op (for så boede man jo ikke der hele året!!!!)

DKPete
golfer skrev:

jydetampen skrev:

patirak skrev:

DKPete skrev:

Jeg er ikke helt klar over hvordan du kan skrive at FAKTA er at flere og flere vil søge væk - men siden det er FAKTA du har vel et link til noget statistik - eller har du blot dine tanker til fakta?

Jeg tror også at mange (men ikke nødvendigvis flere end tidligere) vil søge andre destinationer - af flere årsager. Den væsentligste er nok prisniveauet - men jeg synes faktisk Thailand gør ret i at udvikle familiesegmentet +golfturister o.lign. de lægger jo væsentligt flere penge i løbet af ferien end backpackere og "English working class" for nu at være lidt grov.

Personligt finder jeg (stadig) Thailand rørende billig. Alting bliver vel med tiden dyrere - men min løn stiger da heldigvis også pænt - så her skal ikke lyde nogen klage. Tværtimod for flyrejsen er stort set samme pris som for 10 år siden - og rejsen udgør da en pæn del (20-25 %) af den totale ferieudgift.

For fastboende kan det naturligvis blive et problem, men hvis man bor her hele året lever man jo på en helt anden måde - og man er vel næppe af den holdning at Thailand er slidt op (for så boede man jo ikke der hele året!!!!)

Er det ikke også det der er sket på Mallorca ? I starten var det jo en stor grise fest - idag er det meget mere familie anlagt - og jeg tror de lever godt af det - det er ihvertfald ikke billigt :-) Så mon ikke Thailand drejer stille og roligt i den retning ?

Jan Jensen
Først en tak til alle i denne tråd for deres interessante indlæg. Jeg skriver sjældent indlæg, men efter at have læst tråden igennem, fik jeg lyst til at bidrage til debatten med et par tanker og erfaringer.

Jeg besøgte Thailand første gang i 2004. På daværende tidspunkt havde jeg ikke haft ferie i mange år og en arbejdskollega fik lokket mig med til Thailand. Jeg husker tydeligt da jeg trådte ud af skydedørene i Bangkoks lufthavn og varmen ramte mig som en knytnæve i ansigtet og gjorde mig helt svimmel. Svimmelheden varede ved i de 3 uger jeg var der – Sikkert en kombination af kulturchock og godt thailandsk øl.

I Thailand følte jeg mig godt tilpas fra dag 1 - Jeg var dybt fascineret og kan kun nikke genkendende til natty's ord: ”Det hele var så fantastisk og rædselsfuldt på samme tid”.

Siden 2004 har jeg været i Thailand et par gange om året og har været i Bangkok, Pattaya / Jomtien, Kanchanaburi, Ratchaburi, Hua Hin, Chang Mai, Rayong, Koh Samet m.m..

Sammensætningen af turister har ændret sig drastisk siden jeg var i Thailand første gang, især fylder russerne nu meget i turistområderne – På godt og ondt. Engang imellem bliver man forvekslet med en russer og det er en sjov og rar fornemmelse, at se det thailandske smil blive endnu bredere, når man fortæller at man kommer fra Danmark.

Desværre ser man nu også en del arabere og dem bryder jeg mig absolut ikke om. Thailandsk kultur udemærker sig ved at man udviser gensidig respekt og tolerance overfor hinanden og ikke er fordømmende. En del af arabisk kultur er åbenbart at se ned på fattige og behandle dem som lort, samt at ringeagte alt hvad der ikke er arabisk / muslimsk. Det er svært at se hvad den slags mennesker overhovedet laver i Thailand – Ud over at pisse på folk.

Med hensyn til priserne, så betaler jeg det samme i Bath for hotelværelser som jeg gjorde for 8 år siden. Som dansker er det stadigt billigt at leve i Thailand, da priserne er steget endnu mere i Danmark. De lokale siger at det desværre er blevet dyrere for dem at leve, selv om mindstelønnen er steget – Priserne på især mad er bare steget endnu mere.

Man kan hænge sig meget i historiske vekselkurser, men det er mit indtryk at vekselkursen i praksis mest af alt har psykologisk betydning, da de fleste af os (Forhåbentlig) tjener mere end vi gjorde for 8-10 år siden.

At barkulturen er på retur, er der vist ingen der kan være utilfreds med. Jeg skal ikke nægte at jeg også har været der selv og naturligvis også har betalt mine ”lærepenge” som de fleste andre enlige mænd. Når alt kommer til at, så er det meget få piger der synes det er sjovt at arbejde sådant et sted. Barkulturen vil sikkert også eksistere fremover, så den gensidige udnyttelse mellem barpige og kunde kan finde sted – Det er hvad det er og det interesserer mig ikke længere.

Efter at have besøgt Thailand en del gange, rejste jeg til Cambodia. Det var meningen at jeg ville rejse rundt i landet i 5 uger, men efter 3 uger fik jeg nok af Cambodia og bookede en billet hos Air Asia og tog ”hjem” til Thailand. Cambodia er et smukt land med en spændende historie, men jeg må desværre tilstå at jeg ikke bryder mig specielt meget om befolkningen og jeg skal gerne sige et par ord om det:

Jeg kan godt lide at gå lange ture og det gav mig store problemer med tuk-tuk chaufførerne – De var ekstremt påtrængende og kunne ikke forstå at jeg hellere ville gå i stedet for at blive kørt og selv om man smilede til dem og sagde pænt nej tak, blev de ved med at forfølge én og blev mere og mere agressive og ubehagelige og man blev kaldt både fedterøv, russer og tysker.

Selvfølgelig mødte jeg nogle flinke lokale, men generelt vil synes jeg at folk var ekstremt ubehøvlede og det gælder også for hotelpersonale og handlende. Jeg hører absolut ikke til den krævende type og behandler alle mennesker høfligt og respektfuldt – Det er åbenbart bare ikke godt nok i Cambodia?.

I Thailand forsøger de handlende også at tage røven på én, men alle ved at det er en del af spillet og det sker med et smil på læben. I Cambodia bliver de dødeligt fornærmede og ubehagelige, hvis man ikke har lyst til at betale ågerpriser.

Vietnam kender jeg kun fra de historier andre rejsende har fortalt mig og de siger samstemmende at Vietnameserne har en adfærd og mentalitet der minder meget om den man oplever i Cambodia.

Burma kunne være et alternativ, men efter hvad jeg har hørt, så er infrastrukturen endnu temmelig dårlig, især internetforbindelse skulle være et problem.

Abekatten nævner Cuba som et alternativ og det er det da helt sikkert også - Hvis man lægger hovedvægten på rom, fisse og hornmusik. Desuden er spansk en del nemmere at lære end thai.

Tilbage til Thailand: Mødet med Thailand for 8 år siden har ændret mig – Mine madvaner er blevet sundere og jeg føler at jeg er blevet et bedre menneske. Jeg er tilsyneladende blevet påvirket af buddhistisk tankegang, da jeg er blevet mere tilfreds med det jeg har og er blevet komplet ligeglad med statussymboler. Jeg er blevet mere afslappet og meget bedre til at give mig tid til at nyde livet.

Jeg sender mig selv på pension om ca. 4 år og ønsker at leve et sted hvor det er varmt og behageligt. Jeg sætter pris på at kunne gå i biografen og motionscenter, endvidere er hurtigt internet og adgang til svimmingpool et must for mig og mulighederne er mange. Infrastruktur er vigtig, men det der dog gør Thailand til en vinder er: Thailand - Prøv bare at sidde og spise en portion nudler ved et gadekøkken og se livet passere forbi – Jeg kunne skrive side op og side ned om det, men i ved jo alle hvad jeg taler om.

I september skal jeg en tur til Pattaya for at mødes med nogle irske og britiske venner og jeg er ikke i tvivl om at denne ferie bliver lige så god som alle de forrige.

Kim Ludvigsen
Jan, du burde skrive her lidt oftere.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
natty
Jan Jensen, fortsæt endelig med at skrive, når du har noget på hjertet.

OT Iøvrigt dejligt at se at Dansk Thai Website er kørende på fuld blus, uden at nogen skal have pudset deres små egoer.
Her er stadig masser af historier, fortællinger, tanker, forskellige meninger og gode råd.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

CHINGCHOK
Kan kun tilslutte mig det med at der er sket store forandringer i thailand de seneste par år russere kinesere og indere kommer til turiststederne i hobe. Elsker dog stadig landet og befolkningen.
Det jeg og andre hernede frygter er når kongen dør.
Det kan blive slemt måske borgerkrig. Nogle fastboende er allerede begyndt at forberede sig på at forlade landet.
จิ้งจก

patirak
Jan Jensen skrev:

Først en tak til alle i denne tråd for deres interessante indlæg. Jeg skriver sjældent indlæg, men efter at have læst tråden igennem, fik jeg lyst til at bidrage til debatten med et par tanker og erfaringer.

Jeg besøgte Thailand første gang i 2004. På daværende tidspunkt havde jeg ikke haft ferie i mange år og en arbejdskollega fik lokket mig med til Thailand. Jeg husker tydeligt da jeg trådte ud af skydedørene i Bangkoks lufthavn og varmen ramte mig som en knytnæve i ansigtet og gjorde mig helt svimmel. Svimmelheden varede ved i de 3 uger jeg var der – Sikkert en kombination af kulturchock og godt thailandsk øl.

I Thailand følte jeg mig godt tilpas fra dag 1 - Jeg var dybt fascineret og kan kun nikke genkendende til natty's ord: ”Det hele var så fantastisk og rædselsfuldt på samme tid”.

Siden 2004 har jeg været i Thailand et par gange om året og har været i Bangkok, Pattaya / Jomtien, Kanchanaburi, Ratchaburi, Hua Hin, Chang Mai, Rayong, Koh Samet m.m..

Sammensætningen af turister har ændret sig drastisk siden jeg var i Thailand første gang, især fylder russerne nu meget i turistområderne – På godt og ondt. Engang imellem bliver man forvekslet med en russer og det er en sjov og rar fornemmelse, at se det thailandske smil blive endnu bredere, når man fortæller at man kommer fra Danmark.

Desværre ser man nu også en del arabere og dem bryder jeg mig absolut ikke om. Thailandsk kultur udemærker sig ved at man udviser gensidig respekt og tolerance overfor hinanden og ikke er fordømmende. En del af arabisk kultur er åbenbart at se ned på fattige og behandle dem som lort, samt at ringeagte alt hvad der ikke er arabisk / muslimsk. Det er svært at se hvad den slags mennesker overhovedet laver i Thailand – Ud over at pisse på folk.

Med hensyn til priserne, så betaler jeg det samme i Bath for hotelværelser som jeg gjorde for 8 år siden. Som dansker er det stadigt billigt at leve i Thailand, da priserne er steget endnu mere i Danmark. De lokale siger at det desværre er blevet dyrere for dem at leve, selv om mindstelønnen er steget – Priserne på især mad er bare steget endnu mere.

Man kan hænge sig meget i historiske vekselkurser, men det er mit indtryk at vekselkursen i praksis mest af alt har psykologisk betydning, da de fleste af os (Forhåbentlig) tjener mere end vi gjorde for 8-10 år siden.

At barkulturen er på retur, er der vist ingen der kan være utilfreds med. Jeg skal ikke nægte at jeg også har været der selv og naturligvis også har betalt mine ”lærepenge” som de fleste andre enlige mænd. Når alt kommer til at, så er det meget få piger der synes det er sjovt at arbejde sådant et sted. Barkulturen vil sikkert også eksistere fremover, så den gensidige udnyttelse mellem barpige og kunde kan finde sted – Det er hvad det er og det interesserer mig ikke længere.

Efter at have besøgt Thailand en del gange, rejste jeg til Cambodia. Det var meningen at jeg ville rejse rundt i landet i 5 uger, men efter 3 uger fik jeg nok af Cambodia og bookede en billet hos Air Asia og tog ”hjem” til Thailand. Cambodia er et smukt land med en spændende historie, men jeg må desværre tilstå at jeg ikke bryder mig specielt meget om befolkningen og jeg skal gerne sige et par ord om det:

Jeg kan godt lide at gå lange ture og det gav mig store problemer med tuk-tuk chaufførerne – De var ekstremt påtrængende og kunne ikke forstå at jeg hellere ville gå i stedet for at blive kørt og selv om man smilede til dem og sagde pænt nej tak, blev de ved med at forfølge én og blev mere og mere agressive og ubehagelige og man blev kaldt både fedterøv, russer og tysker.

Selvfølgelig mødte jeg nogle flinke lokale, men generelt vil synes jeg at folk var ekstremt ubehøvlede og det gælder også for hotelpersonale og handlende. Jeg hører absolut ikke til den krævende type og behandler alle mennesker høfligt og respektfuldt – Det er åbenbart bare ikke godt nok i Cambodia?.

I Thailand forsøger de handlende også at tage røven på én, men alle ved at det er en del af spillet og det sker med et smil på læben. I Cambodia bliver de dødeligt fornærmede og ubehagelige, hvis man ikke har lyst til at betale ågerpriser.

Vietnam kender jeg kun fra de historier andre rejsende har fortalt mig og de siger samstemmende at Vietnameserne har en adfærd og mentalitet der minder meget om den man oplever i Cambodia.

Burma kunne være et alternativ, men efter hvad jeg har hørt, så er infrastrukturen endnu temmelig dårlig, især internetforbindelse skulle være et problem.

Abekatten nævner Cuba som et alternativ og det er det da helt sikkert også - Hvis man lægger hovedvægten på rom, fisse og hornmusik. Desuden er spansk en del nemmere at lære end thai.

Tilbage til Thailand: Mødet med Thailand for 8 år siden har ændret mig – Mine madvaner er blevet sundere og jeg føler at jeg er blevet et bedre menneske. Jeg er tilsyneladende blevet påvirket af buddhistisk tankegang, da jeg er blevet mere tilfreds med det jeg har og er blevet komplet ligeglad med statussymboler. Jeg er blevet mere afslappet og meget bedre til at give mig tid til at nyde livet.

Jeg sender mig selv på pension om ca. 4 år og ønsker at leve et sted hvor det er varmt og behageligt. Jeg sætter pris på at kunne gå i biografen og motionscenter, endvidere er hurtigt internet og adgang til svimmingpool et must for mig og mulighederne er mange. Infrastruktur er vigtig, men det der dog gør Thailand til en vinder er: Thailand - Prøv bare at sidde og spise en portion nudler ved et gadekøkken og se livet passere forbi – Jeg kunne skrive side op og side ned om det, men i ved jo alle hvad jeg taler om.

I september skal jeg en tur til Pattaya for at mødes med nogle irske og britiske venner og jeg er ikke i tvivl om at denne ferie bliver lige så god som alle de forrige.

Hej Jan,

Super indlæg... Du rammer præcis det jeg tror alle "Thai-fans" tænker og føler når de lander i Thailand.

Girobank

jeg vil lige se om jeg kunne finde ud af at kopiere, det kunne jeg så godt. Flot indlæg.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

flyer
Ja sikke en fin tåd, lækkert at læse!

@ Jan

Er du sikker på at du ikke er er en klon af mig eller omvendt, det er lige mine ord LOL LOL

Er Thailand slidt op? Over hovedet ikke!!!
Men jeg vil nok sige at Pattaya er slidt op, vi havde ellers lovet os selv at vi ikke ville kommer der mere for et par år siden, hvilket også gik meget godt indtil jeg skulle have mine to ud af tre drenge med til Thailand, så syntes jeg da at de skulle en tur med til vandet, efter 14 dage i huset nær Phitsanulok, uden det dog blev den store succes, vi var kun en enkelt dag på Koh Larn ellers var de mest interesseret i at komme på netcafé.

Jeg syntes at der for to år siden var kommet temlig mange arabere og russere til Pattaya, men jeg skal da lige love for at det er gået helt agurk, sammenholdt med vores uheldige hotelophold er der ikke længere noget tvivl! Aldrig mere Pattaya, det er virkelig et perverteret lokum, så hvis vi skal til vandet finder vi noget andet.

Jeg syntes at Thailand ligner det Thailand jeg mødte for 8 år siden når vi tager på "landet", der er ikke sket noget sindsoprivende, hverken dårliger eller bedre, set med mine øjne, måske lidt flere biler, den største ændring jeg har lagt mærke til er at æg er steget helt enormt, faktisk så meget at konen påtænker at have en hønsefarm når vi om føje år pensionere os fra Danmark.

Så "mit" Thailand er bestemt ikke slidt op! Jeg runder snart de 50, så jeg kan godt undvære turistmiljøet og jeg skal bare há sendt en container med alt mit værktøj til vores hus og há bygget pøl i haven så kan jeg klare mig, up country syntes jeg heller ikke det er så slemt med thai/ farang prisforskellen, så det skal nok gå
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

thaikurt1
Jeg mener ikke som flere bruger der skriver at Pattaya er slidt op svær imod sker der nye tiltalt for at tiltrækker turister.

Patatya er en rimelig udvinding hvor man bygge nye bolig flere sker i byen og prøver at gøre det mere tiltrækker med familie med børn.

Ja der er stadig barkulturen og det der følger med og så længe der er turister der kommer til Pattaya vil det altid bestå.

Jeg mener bestem ikke at barpige bliver udnyttelse af turister men at de selv vælge at arbejde i bar at her er der mulighed for at tjene penge i sted for at arbejde i rismarken til en løn til 200 bath for en 12 time arbejdsdag.

Ja der er kommet mange arabere og russere til Pattaya inden for de sidste par år det nok fordi at de har penge og at de fleste bliver her i lang tid af gang

Selvfø'lgelig er Pattaya forandre det gør andre stor byer også og prisen for alt ting er jo også stiger uden for thailand selv og priser her stige er det stadig billig at leve og bo i Pattaya.

Nogen ville nok siger det indlæg er at forsvar Pattaya og ja det er det også.

Jeg har i de sidste 8 år boede i Pattaya og se hvordan at byen har vokser sig stor og man prøver hele tiden at forbedre infrastruktur selv og det går langsom så sker der jo noget.

Hvis nogen fortrækker at bo et sted på landet er det ok for mig bare jeg for lov til at bo i Pattaya
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
natty
Det er jo kun godt at du kan lide det sted du bor thaikurt1.
Som du ved har jeg ikke høje tanker om byen, men kan så på den anden side godt se, at det er smart at have alting indenfor rækkevidde og at "tingene" fungerer.
Jeg overvejer selv at skride fra Dannevang, når den tid kommer og det er muligt og er stadig åben for hvor jeg vil slå mig ned.
Chiang Mai står nok stadig øverst på min liste, men problemet er at jeg elsker vandet, så hvis jeg har penge nok, vil en 2-3 værelses lejlighed i CM med udsigt til Doi Suthep og en lille ekstra strandhytte, med en lille palme og opvågning til lyden af bølgeskvulp, være nok for mig. Grin
Men ak man kan nok ikke få det hele.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

jydetampen
Jeg vil give thaikurt ret langt hen ad vejen hvad angår pty.
Jeg var derude i 2010 efter at have holdt mig derfra i 7 år og hvilken udvikling der er sket derude og meget til bedre og noget til det værer.
jeg droppede pty fordi jeg var træt af barene og pigerne,hev og flåede i dig for at få dig ind og det var over hele pty,så da jeg havde en ven med derned i 10 skulle vi ud og se hvordan det stod til derude og blev overrasket på den gode måde,jeg oplevede at der var blevet delt meget op i hvor der var råben og skringen,så man havde muligheden for at undgå det super fedt.
Ja så var der alle de russere og arabere som også var kommet og det fandt jeg meget træls,men de er nok desværre kommet for at blive og hørte fra en som havde et spise sted at russerene blev vildt fornærmende over at spisekortet ikke var på russisk.
Ja der var mange familier derude og det var rart at se og håber det vil forsætte og at det kan være med til bar miljøet bliver mindre og pænere.

Spring til debat: