Se indlæg
Tyveri fra hotelværelse
|
|
flyer |
Lagt på d. 09/07-2012 15:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Vi har lige haft tyveri fra vores børns hotelværelse (Windy-Inn) Walkingstreet syd PTY, det er rengøringspersonalet der lukker en vidt fremmed thaipige ind på vores værelse imens vi er væk, vi fik bla. stjålet en pc til 28000 baht. Hotellets daglige leder, en arrogant thaimand vil bare spise os af med 10000 baht, selv om det er en klar personale fejl!!! Vi forventer at komme i kontakt med den franske hotelejerens søn som tilsyneladende bo på hotellet, imorgen for at se om han er mere behjælpelig, vi har naturligvis kontaktet politiet, da sagen sigesom gik lidt i hårdknude og de kan narurligvis ikke hjælpe!!! Det er jo Thailand¤%#"%¤!!! Er der nogle gode råd, inden vi tjekker ud imorgen? Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 09/07-2012 15:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
SURT-SURT og endnu mere SURT. Desværre kan jeg ikke give jer andet råd en KLØ PÅ også hvad ang politi (prøv måske turistpolitiet hvis det ikke er der i har været). Der må være noget overvågning at tyveriet (alle hoteller skal have det idag) men at rengøringspersonalet lukker en vildt fremmede ind lyder for mig MEGET mistænksomt, kunne det tænkes de evt kender tyven ??? Alt held og lykke og håb om opklaring. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/07-2012 15:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Tja, der er vel ikke andet at gøre end det I har gjort. De fleste forsikringer dækker tyveri af aflåste hotelværelser, så en kopi af politirapporten el. andet der kan bevise dette kan måske være til gavn i den forbindelse. Men hotellet bør også stilles til ansvar også for at de bliver mere påpasselige i fremtiden. Og du kan jo altid presse dem med at du vil sprede rygtet såfrem de ikke punger ud. Lyder som om de sløser med sikkereheden, så der ville jeg ikke overnatte igen. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 09/07-2012 18:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
flyer skrev: Vi har lige haft tyveri fra vores børns hotelværelse (Windy-Inn) Walkingstreet syd PTY, det er rengøringspersonalet der lukker en vidt fremmed thaipige ind på vores værelse imens vi er væk, vi fik bla. stjålet en pc til 28000 baht. Hotellets daglige leder, en arrogant thaimand vil bare spise os af med 10000 baht, selv om det er en klar personale fejl!!! Vi forventer at komme i kontakt med den franske hotelejerens søn som tilsyneladende bo på hotellet, imorgen for at se om han er mere behjælpelig, vi har naturligvis kontaktet politiet, da sagen sigesom gik lidt i hårdknude og de kan narurligvis ikke hjælpe!!! Det er jo Thailand¤%#"%¤!!! Er der nogle gode råd, inden vi tjekker ud imorgen? uanset hvad det går op i,så skriv en ameldelse på samtlige booking sider og fortæl hvordan du er blevet behandlet. |
|
|
milex |
Lagt på d. 09/07-2012 18:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
TripAdvisor kunne være en go' ide. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 09/07-2012 18:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Her et direkte link http://www.tripad...vince.html Ved at udvise en arrogant holdning og den måde hotellet hånterer sagen på. Skyder de sig selv i foden, da andre turister vil holde sig væk, når de hører om sådan noget. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
jc |
Lagt på d. 10/07-2012 08:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Jeg forstår ikke rigtigt, at nogen tør efterlade værdier på værelset medmindre de er i en boks, for så dækker forsikringen. Jeg har selv to gange inden for to år oplevet, at stuepigen har glemt sit master nøglekort på mit værelse, som kunne give mig adgang til samtlige værelser, hvis jeg nu var den uærlige type. Afleverede dem straks i receptionen og mon ikke der faldt nogle tunge skideballer af til stuepigen? Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
larsen99 |
Lagt på d. 10/07-2012 10:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 372 |
jc skrev: Hvordan får man lige en bærbar pc ind i de små bokse som er på værelset
Jeg forstår ikke rigtigt, at nogen tør efterlade værdier på værelset medmindre de er i en boks, for så dækker forsikringen. Jeg har selv to gange inden for to år oplevet, at stuepigen har glemt sit master nøglekort på mit værelse, som kunne give mig adgang til samtlige værelser, hvis jeg nu var den uærlige type. Afleverede dem straks i receptionen og mon ikke der faldt nogle tunge skideballer af til stuepigen? |
|
|
patirak |
Lagt på d. 10/07-2012 10:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
flyer skrev: Vi har lige haft tyveri fra vores børns hotelværelse (Windy-Inn) Walkingstreet syd PTY, det er rengøringspersonalet der lukker en vidt fremmed thaipige ind på vores værelse imens vi er væk, vi fik bla. stjålet en pc til 28000 baht. Hotellets daglige leder, en arrogant thaimand vil bare spise os af med 10000 baht, selv om det er en klar personale fejl!!! Vi forventer at komme i kontakt med den franske hotelejerens søn som tilsyneladende bo på hotellet, imorgen for at se om han er mere behjælpelig, vi har naturligvis kontaktet politiet, da sagen sigesom gik lidt i hårdknude og de kan narurligvis ikke hjælpe!!! Det er jo Thailand¤%#"%¤!!! Er der nogle gode råd, inden vi tjekker ud imorgen? Bliv ved med at lave en masse "ballade". Ved at tilbyde 10.000 Bath, så har ejeren jo indrømmet at hans personale har fejlet. Tag fat i politiet igen, vis ejeren den anmeldelse af hotellet der bliver sendt ud på nettet, hvis man ikke makker ret - og så ellers bare fortæl alle andre gæster på hotellet om episoden (gerne mens ejeren og personalet hører på det). Bosæt dig i receptionen, indtil sagen er afsluttet til din fordel. Driv dem til vanvid, så betaler han nok i den sidste ende. Det ville jeg selv gøre... bare for at slippe for alt balladen... Held og lykke med det. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 10/07-2012 11:03
|
patirak skrev: flyer skrev: Vi har lige haft tyveri fra vores børns hotelværelse (Windy-Inn) Walkingstreet syd PTY, det er rengøringspersonalet der lukker en vidt fremmed thaipige ind på vores værelse imens vi er væk, vi fik bla. stjålet en pc til 28000 baht. Hotellets daglige leder, en arrogant thaimand vil bare spise os af med 10000 baht, selv om det er en klar personale fejl!!! Vi forventer at komme i kontakt med den franske hotelejerens søn som tilsyneladende bo på hotellet, imorgen for at se om han er mere behjælpelig, vi har naturligvis kontaktet politiet, da sagen sigesom gik lidt i hårdknude og de kan narurligvis ikke hjælpe!!! Det er jo Thailand¤%#"%¤!!! Er der nogle gode råd, inden vi tjekker ud imorgen? Bliv ved med at lave en masse "ballade". Ved at tilbyde 10.000 Bath, så har ejeren jo indrømmet at hans personale har fejlet. Tag fat i politiet igen, vis ejeren den anmeldelse af hotellet der bliver sendt ud på nettet, hvis man ikke makker ret - og så ellers bare fortæl alle andre gæster på hotellet om episoden (gerne mens ejeren og personalet hører på det). Bosæt dig i receptionen, indtil sagen er afsluttet til din fordel. Driv dem til vanvid, så betaler han nok i den sidste ende. Det ville jeg selv gøre... bare for at slippe for alt balladen... Held og lykke med det. Ja det er eneste rigtige at gøre,om ikke for jer selv så i de mindste for andre som kommer senere og jeg tror ikke hotellet er vilde med ret mange oplevelser af den art. |
|
|
flyer |
Lagt på d. 10/07-2012 13:29
|
Sidder i bussen på vej til Suvarnabumi fra Pattaya, og øv for en oplevelse vi havde idag, både med hotellet og politiet, så forventet dukkede der ikke nogen søn (Marco) op i morgen som lovet fra receptionen! Derfor besluttede vi os for at gå politiet lidt mere på klingen for at få dem til at gøre et eller andet og til at starte med, efter vi havde været hos politiet, kom der med det flux to flinke og rolige betjente op på hotellet og indledete en forhandling med ham den arrogante manager og os, men manageren ville ikke føje sig en tomme! Derfor sagde de til os at vi skulle komme tilbage på stationen og indgive en politianmeldelse, hvilket vi gjorde, men men.... Det var ikke så nemt, der blev vi trukket rundt i manegen, fra det ene kontor til det andet og ingen ting skete!!! Til sidst sagde de at vi skulle tage tilbage til hotellet og hente manager, hvilket vi gjorde, tilbage på stationen, blev vi igen revet rundt i manegen sammen med manageren som direkte løj, han havde oven i købet taget tre af sine ansatte rengøringsdamer med, de var dog tavse under hele forløbet. Da vi kunne fornemme at det hele gik os imod valgte vi at skride, dog med et telefonnummer til en "stor kanon" hos kriminalpolitiet som vi iøvrigt fik af en "vejleder" på stationen. På vej tilbage til hotellet ringede konen til "kanonen" og han sagde at vi bare skulle komme tilbage med det samme, så skulle han nok tage affære, det gjorde vi så promte, men tilbage på stationen kunne vi ikke få lov til at tale med ham for en der sad lige udenfor kriminalkontoret! Men på et tidspunkt forduftede han og vi fik sneget os ind til "kanonen". Til at starte med var han meget på vores side, indtil ahn fik en visitkort af os fra hotellet, han ringede til manageren fra hotellet og kone siger at hun er 100% sikker på at hun kunne forstå på samtalen at "kanonen" kunne indkasserer et pengebeløb ved at snakke os ned på jorden og at vi bare skulle sige ja tak til de 10000 baht som hotellet allered haved tilbudt os. Så korruptionen længe leve¤#/&%#¤&"(/# Så F..k det thailandske politi! Vi tog noget slukøret fra stationen med den overbevisning at en mail til ejeren i Frankrig nok er løsningen. Nu kommer det mest komiske! Da vi skulle tjekke ud, var der mødt talstærkt med politi op, dog kun én ved hotellet, men jeg spottede 7-8 andre ganske få meter fra hotellet, hvor vi ellers ikke havde set noget politi før, andet den dag hvor tyveriet skete, der sad der en betjent i et par timer, for lige at vise at de skam eksistere. Vi blev iøvrigt truet med ikke at kunne tjekke ud uden at havde underskrevet en aftale om at havde modtaget 10700 baht som kompentation = 3 værelser i 4 dage, pudsigt at det lige skulle være de beløb. Så det var aller sidste gang i PTY. FØJ FOR SATAN siger jeg bare. Nu må vi så se om mailkorrespondencen med ejeren giver noget Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 10/07-2012 14:15
|
Ja fy for fanden en historie,men hvordan kan de tvinge dig til underskrive noget som helst efter den behandling???? jeg havde bedt dem beholde de 10700 også bare skredet. Men kan kun opfordre til skrive nogle anmeldelser på diverse booking sider også håbe at mange vil fra vælge sådant et møg hotel og gerne på nogle franske sider eftersom de praler med at ligge lige midt i det franske område i pattaya. Men er bange for at du ikke får noget ud af at maile med ejeren,men det kunne jo være lidt fedt hvis han fyrede hele bundet. |
|
|
sank |
Lagt på d. 10/07-2012 16:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Tro du også bør kontakte diverse Hotel fora og fortælle lidt om oplevelsen ? Agoda, hotel. com osv de har jo steder hvor man kan skrive bedømmelse |
|
|
flyer |
Lagt på d. 10/07-2012 17:44
|
Ja det er sgu noget møg, ved godt at det ikke er mange penge i danske, men det er jo totalt langt ude den behandling og de lovede at chefens søn ville dukke op ved check ud, uden at han dog dukkede op om det bare var en løgn, det tror jeg, for så vidste de jo at vi var i tidspres, hvilket også var tilfældet, så derfor kunne vi ikke gøre mere på stedet, er sgu stadig lidt rundtosser efter alle de besøg på stationen, tro mig vi brugte over fire timer på det i formiddags og lidt af eftermiddagen, I kender jo Thailand, ting tager tid!!! MEGET tid! Pga. tidspresset og opbudet at "DUM LORT" turde jeg ikke lave nogle scener, hvilker kunne resikere at komme til at koste mange mange penge hvis vi mistede vores fly, men nu håber jeg bare på at en mail kan løse lidt op, hvis ikke stramer jeg grebet, hvis jeg overhovedet har et sådan, med trusler om div. dårlige anmeldelser. Længe leve pengene, de kan åbne døre og lukke dem igen Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 10/07-2012 17:57
|
ja en træls afslutning på en ferie og mere træls er at det jo bliver ved at køre rundt i hovedet og ens retfølelse har fået et knæk,og helt sikkert har de R..huller har tænkt lad den stodder rende rundt for han er ude af byen senere idag,men lad dem ikke tro ude syne ude af sind,de skal bare tæppebombes når du kommer hjem og får lidt ro på. |
|
|
flyer |
Lagt på d. 13/07-2012 13:26
|
Nu har jeg endelig fået skrevet en mail til hotellets ejer, så må vi se om der kommer nogen reaktion. Helt vildt: Jeg tjekkede lige "Trip advisor" og tænk sig der er én der har oplevet det samme som os (anmeldt d. 10 juli 2012) sgu ligt mærkeligt, nu skriver han ikke noget om hvornår det er sket, men temmelig tæt på vores oplevelse med politi og personal/ manager, han mener det er personalet der står bag... Det skulle sgu ikke undre mig! Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
journalistdk |
Lagt på d. 14/07-2012 01:04
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
Jeg synes det er en horribel oplevelse flyer har haft. Specielt mødet med politiets hjælpsomhed. Man må undre sig over hvad henholdsvis Foreing Turist Police volunteers og Foreing Police Volunteers eksistensgrundlag egentlig går ud på? To politihjælpekorps. Og ingen assistance!! Hvad nytte har de så egentlig? Ja de sidder på deres pladser som et flok dukker. Man kunne jo ligeså godt udstille dukkerne fra Muppet Show. Så matcher de også Expats klubberne. Men de 2 korps er måske former for spejderbevægelser? Der er masser af situationer, hvor de ville glimre med deres tilstedeværelse. Men man ser dem aldrig. Ud over deres gruppefotos ved indvielser, hvor de står ret, med et blik i øjet der minder om US Marines til medaljeoverrækkelse. Selvfølgelig bragt i aviser, der på besynderlig vis har nær tilknytning til det korps der skal fremhæves. Det er sørgeligt at folk skal have oplevelser som flyers. Så kan man også undre sig over, hvad der skal blive af borgmesterens intensioner, om at styrke turismen i Pattaya, rygter spredes bedre end reklamer. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/07-2012 08:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
journalistdk skrev: Man må undre sig over hvad henholdsvis Foreing Turist Police volunteers og Foreing Police Volunteers eksistensgrundlag egentlig går ud på? To politihjælpekorps. Og ingen assistance!! Hvad nytte har de så egentlig? Hvor henne ser du, at de har været kontaktet? |
|
|
flyer |
Lagt på d. 14/07-2012 09:25
|
Kim Ludvigsen skrev: journalistdk skrev: Man må undre sig over hvad henholdsvis Foreing Turist Police volunteers og Foreing Police Volunteers eksistensgrundlag egentlig går ud på? To politihjælpekorps. Og ingen assistance!! Hvad nytte har de så egentlig? Hvor henne ser du, at de har været kontaktet? Det er korrekt.... Turist politiet blev ikke kontaktet da jeg blev enig med mig selv om at de nok mest er til for at "vejlede" turister der selv er kommet lidt på afveje! De ser ellers meget flinke ud, tror dog stadig ikke de kunne havde gjort nogen forskel, da det jo er det "rigtige" politi der kan gøre noget hvis de ellers vil og i sudste ende er det jo én selv der skal hyre en advokat, men det kan da slet ikke betale sig i denne sag. Politiet blev bare brugt til at skræmme en forurettet farang som ikke havde tid nok.... Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 14/07-2012 09:55
|
ja jeg vil nok læsse flere anmeldelser inden jeg booker næste eller holde mig til de hoteller jeg kender,det er bare surt at man skal tage sådane skridt og man kunne gå glip af nogle gode oplevelser på den konto og måske undgå de dårlige. |
|
Spring til debat: |