Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Ikke særlig mange pensionister i Thailand.
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 04/07-2012 07:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
jydetampen skrev: JS skrev: Man skal bare holde sig til reglerne, det er usolidarisk og asocialt at snyde med den slags... Har hørt at folkene hos SKAT der arbejder med at knalde folk får ekstra honorar hver gang de knalder én snyder, bl.a. for at motivere dem og få dem til at arbejde hårdere/bedre. De står jo kun i lufthavnen fordi de rent faktisk knalder folk der...ellers ville de bruge tiden andre steder som fx. kiosker, pizzariaer o.lign... i DK drejer snyden sig primært om ting som kontanthjælp, sort arbejde, boligsikring og børnefradrag... ja for min skyld kunne de checke alle afgange og ankomster,og ja fint de får lidt oven i lønnen,for at høre på alle de historier folk kommer med og for at blive kaldt det værste. Jo flere de knalder jo mere retfærdig bliver det. HELT ENIG!..........men mere i løningsposen NEJ NEJ NEJ!!!!!!!!!!!!!!! det er sgu da det de får deres hyre for, og oveni en tjenestemandspension. men ja jeg har da heller intet at skjule, så må de sgu da ta en historie fra de varme lande hvis det er det de vil, DET ER DERES JOB, AT FINDE UD AF FUB ELLER FAKTA men det var jo ikke trådens oprindelige indlæg |
|
|
uan |
Lagt på d. 04/07-2012 12:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Boes skrev: Det er ikke noget behageligt klima at leve i når statsmagten skal forlide sig på at folk angiver hinanden. Det fører tanken hen på totalitære regimer... Føj for sa..n Netop..... Velkommen til Stasi Danmark..... GESTAPO brugte jo HIPO til at angive sine landsmænd... så det er set anvendt før... SKAT jager pebernødder hos pensionisterne mens pengene fosser ud andre steder i statskassen...... Jeg er overbevist om at det er billigere for Staten at have pensionister og førtidspensionister boende i Thailand eller andre steder, end at de slider på velfærdssystemet i DK.... Men de officielle pensionister og allle uofficielle pensionister kommer i klemme fordi Stasi / SKAT givetvis er bange for at andre pensionister hellere vil bo, holde langvarig ferie og forbruge pengene i Thailand, Mellemøsten eller Afrika m.m.... Men friheden for pensionisters bopæl burde i længden være billigere for Staten på andre områder.? Men jeg grubler over, at det måske istedet bunder i misundelse og magtbegær, når alle pensionister skal blive i Ghettoen og bag ligusterhækken i kolonihaven i lille DK. Man skal vel ikke have chancen for et bedre liv end andre efter et langt arbejdsliv? Stasi mister jo skattekroner af pensionisternes forbrug i udlandet....eller hva..? Nu er jeg ikke selv pensionist endnu, men mener at friheden til et godt liv for alle mennesker, burde ikke kunne begrænses af SKAT eller Staten, uanset om man bor i DK, EU eller udenfor EU. Friheden til selv at vælge sin bopæl..... Arbejdets fri bevægelighed osv... Også udenfor DK og EU.... Men det er utopi i Stasi Danmark.. SHAME ON YOU.... Please note:
I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 04/07-2012 12:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 04/07-2012 12:48
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Boes skrev: Det er ikke noget behageligt klima at leve i når statsmagten skal forlide sig på at folk angiver hinanden. Det fører tanken hen på totalitære regimer... Føj for sa..n Nu du nævner totalitære regimer, så kommer jeg til at tænke på at for under en måneds tid siden brugte Asser Amdisen sjovt nok næsten samme vending i en udsendelse om demokrati. Velfærdsydelser og kontrol kommer de også kort ind på i udsendelsen. Udsendelsen kan høres her: Sorry mit indlæg som er med til at bringe fokus væk fra trådens oprindelige indlæg. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/07-2012 13:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Webmaster, vi er alligevel et stykke fra trådens oprindelige indlæg, og den del er vel alligevel også uddebateret? Så jeg vil også lige tillade mig at køre ud ad en tangent. Med hensyn til dem, der taler om Stasi og lignende, når nogle angiver andre til staten. Hvis I bliver slået ned og frarøvet de 50.000 kroner, I lige har fået vekslet til et ophold i Thailand. Er det så også stasi, hvis nogle angiver røverne til politiet, så I kan få jeres penge igen? Eller er der forskel på, om man stjæler fra jer eller fra os alle (staten)? |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 04/07-2012 14:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
-> Kim L. vel er det ej i orden at stjæle - hverken fra statskassen eller andre. Men.... jeg tror problemet ligger i alle de obstruktioner & obskure tillæg etc. der efterhånden er inkorporeret i en offentlig ydelse. Ville være meget mere enkelt at sige et fast beløb for førtidspensionister og et fast beløb for pensionister - uden varme tillæg og hvad der ellers findes - og så kan folk selv bestemme hvor de vil bo !! Har aldrig forstået hvorfor det fex skal være billigere at køre med tog fordi man er pensionist ? eller hvorfor en pesionist får et lavere beløb end en kontant hjælps modtager. Gruer for den dag jeg skal på pension....får sgu nok lov til selv at betale det hele :-( |
|
|
Boes |
Lagt på d. 04/07-2012 14:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Det var mange kloge ord fra Amdi Assersen . Godt program..
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/07-2012 14:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Gedebukkemanden skrev: JS skrev: Man skal bare holde sig til reglerne, det er usolidarisk og asocialt at snyde med den slags... Har hørt at folkene hos SKAT der arbejder med at knalde folk får ekstra honorar hver gang de knalder én snyder, bl.a. for at motivere dem og få dem til at arbejde hårdere/bedre. De står jo kun i lufthavnen fordi de rent faktisk knalder folk der...ellers ville de bruge tiden andre steder som fx. kiosker, pizzariaer o.lign... i DK drejer snyden sig primært om ting som kontanthjælp, sort arbejde, boligsikring og børnefradrag... Det var dog den værste gang vås ...min bror er tolder og han fik mavekramper af grin da jeg fortalte ham det .... Tror du også politiet får andel i de fartbøder de udskriver ? ...nej vel Godt ord igen ) Jeg er enig i at det lyder skørt, min reaktion var den samme som din bror og sjovt nok nævnte jeg også som det første politiet som eksempel på at det ikke burde være nødvendigt at 'motivere ekstra' for at få folk til at passe deres arbejde. Men der er vidst også rater hos politiet, det blev indført da min farfar var betjent, pludselig fik de påtale hvis de ingen bøder gav el. udskrev for lidt. Samme system kender vi fra parkeringsvagter. Men min kollega lød troværdig og han havde vist gode kilder, men jeg skal nok spørge ham hvor når jeg møder ham igen. Men det var noget med at dele af SKAT er blevet privatiseret og derfor er visse opgaver udliciteret hertil. Efter denne 'semi'privatisering har visse personer altså fået en slags bonusordning i stil med den men kender fra fx slagsbranchen...og hvorfor skal en bankrådgiver fx have bonus jo flere forsikringer han/hun sælger? hun gør jo også bare sit arbejde med at vejlede kunder?? Simpelthen fordi vi mennesker gør en øget indsats hvis det betyder øget gevinst for os selv. Redigeret af Anonym Bruger d. 04/07-2012 15:02 |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 04/07-2012 15:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
JS skrev: Gedebukkemanden skrev: JS skrev: Man skal bare holde sig til reglerne, det er usolidarisk og asocialt at snyde med den slags... Har hørt at folkene hos SKAT der arbejder med at knalde folk får ekstra honorar hver gang de knalder én snyder, bl.a. for at motivere dem og få dem til at arbejde hårdere/bedre. De står jo kun i lufthavnen fordi de rent faktisk knalder folk der...ellers ville de bruge tiden andre steder som fx. kiosker, pizzariaer o.ligi DK drejer snyden sig primært om ting som kontanthjælp, sort arbejde, boligsikring og børnefradrag... Det var dog den værste gang vås ...min bror er tolder og han fik mavekramper af grin da jeg fortalte ham det .... Tror du også politiet får andel i de fartbøder de udskriver ? ...nej vel Godt ord igen ) Jeg er enig i at det lyder skørt, min reaktion var den samme som din bror og sjovt nok nævnte jeg også som det første politiet som eksempel på at det ikke burde være nødvendigt at 'motivere ekstra' for at få folk til at passe deres arbejde. Men der er vidst også rater hos politiet, det blev indført da min farfar var betjent, pludselig fik de påtale hvis de ingen bøder gav el. udskrev for lidt. Samme system kender vi fra parkeringsvagter. Men min kollega holdt fast på at det er sandt og han havde vist gode kilder, men jeg skal nok spørge ham hvor når jeg møder ham igen. Men det var noget med at dele af SKAT er blevet privatiseret og derfor er visse opgaver udliciteret hertil. Efter denne 'semi'privatisering har visse personer altså fået en slags bonusordning i stil med den men kender fra fx slagsbranchen...og hvorfor skal en bankrådgiver fx have bonus jo flere forsikringer han/hun sælger? hun gør jo også bare sit arbejde med at vejlede kunder?? Simpelthen fordi vi mennesker gør en øget indsats hvis det betyder øget gevinst for os selv. I TV2 igår var der et program med Skat på jagt efter firma bil snydere - der blev der nævnt at de fik bonus for at lave dette arbejde....... |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 04/07-2012 15:16
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Det er nok resultatløn der tænkes på. I 2008 blev det afsløret hvordan cheferne hos Skat uberettiget opnåede resultatløn, og med deres kreative evner så har de i dag nok fundet en anden måde at opnå resultaterne på. Læs nærmere på: DR Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
VIP |
Lagt på d. 04/07-2012 16:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Yes... Det er resultaterne som tæller!!! >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/07-2012 16:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Resultatløn, det har de også hos politiet i Thailand. Jo flere de stopper, jo flere penge tjener de selv
|
|
|
Boes |
Lagt på d. 04/07-2012 16:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Helt fint med mig når folk kan finde ud af et system der fungerer for dem. Trist at systemet gør at folk ikke kan anvende sine opsparede pensionsskillinger som de har lyst. Har selv ikke boet i DK de sidste 33 år. Min sølle ATP beskæres med 60 % skat.... No comments "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 05/07-2012 00:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: Resultatløn, det har de også hos politiet i Thailand. Jo flere de stopper, jo flere penge tjener de selv som saa skal fordeles hoejere op i systemet |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 05/07-2012 16:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
http://ekstrablad...787157.ece Hvis der er nogen der snart naar pensionsalderen saa soeg i god tid for Pensionsstyrelsen er underbemandet. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |