Se indlæg
Nyt "kedelig" oplevelse i DK (København)
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 21/05-2012 12:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Som følgetråd til den anden historie : http://www.dansk-...ost_186701 Så nu den gang er det gået over undertegnede: I fredags skulle jeg hjælpe min svoger med "gratis indgang" i Tivoli (jeg har Guld Årskort), inden jeg selv skulle videre til den Thai koncert i Valby. Vi parkerede bilen ved Øksnehallen og gik til Tivoli indgang. Kl. var 21.20 og kl. 21.55 var jeg tilbage på p-pladsen for at køre videre til Valby. Da jeg ankom til bilen kunne jeg se at den venstre bagdørs rude var smadret, og en pose med poster og fotos af FILM (som skulle signeres) var fjernet fra bagsædet, sammen med noget snaks og nogle vodka shots. Med bange anelser åbnede jeg bagagerummet, og til min forfærdelse kunne jeg konstatere at min kamera taske indholdende et NIKON spejlreflex digi camera, et Traveler digi videokamera og en Traveler digi kamera, var forsvundet sammen med en trefold fotostativ. Jeg forsøgt at anmelde indbrud/tyveriet på station City (100m derfra), men blev henvist til at gøre det på nettet da det nu var "lukketid" (kl.22.00). De fortalte dog at det var "hverdags kost" i området . Jeg regner og håber på at få erstatet det meste af tabet fra min forsikring, men det meste ærgelig er at alle 3 kamera indeholdt billeder og videoer, samt to fyldte 8GB kort som ikke var oploadet til min PC. Ruden kan ikke erstates af forsikringen da der er ingen kasko tegnet og selv om der var så ville selvrisikoen være størere. Så det varer nok lidt inden jeg på ny kan dele nogle af mine billeder med jer(bl.a. bliver det som sagt ingen billeder fra koncertet med Film Ratapoom). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
handy |
Lagt på d. 21/05-2012 13:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Lung Yao skrev: øv øv sur røv har selv været ude for noget der minder om det for et par år siden....håber du for det hele erstatet...MvH Handy...
Som følgetråd til den anden historie : http://www.dansk-...ost_186701 Så nu den gang er det gået over undertegnede: I fredags skulle jeg hjælpe min svoger med "gratis indgang" i Tivoli (jeg har Guld Årskort), inden jeg selv skulle videre til den Thai koncert i Valby. Vi parkerede bilen ved Øksnehallen og gik til Tivoli indgang. Kl. var 21.20 og kl. 21.55 var jeg tilbage på p-pladsen for at køre videre til Valby. Da jeg ankom til bilen kunne jeg se at den venstre bagdørs rude var smadret, og en pose med poster og fotos af FILM (som skulle signeres) var fjernet fra bagsædet, sammen med noget snaks og nogle vodka shots. Med bange anelser åbnede jeg bagagerummet, og til min forfærdelse kunne jeg konstatere at min kamera taske indholdende et NIKON spejlreflex digi camera, et Traveler digi videokamera og en Traveler digi kamera, var forsvundet sammen med en trefold fotostativ. Jeg forsøgt at anmelde indbrud/tyveriet på station City (100m derfra), men blev henvist til at gøre det på nettet da det nu var "lukketid" (kl.22.00). De fortalte dog at det var "hverdags kost" i området . Jeg regner og håber på at få erstatet det meste af tabet fra min forsikring, men det meste ærgelig er at alle 3 kamera indeholdt billeder og videoer, samt to fyldte 8GB kort som ikke var oploadet til min PC. Ruden kan ikke erstates af forsikringen da der er ingen kasko tegnet og selv om der var så ville selvrisikoen være størere. Så det varer nok lidt inden jeg på ny kan dele nogle af mine billeder med jer(bl.a. bliver det som sagt ingen billeder fra koncertet med Film Ratap . Redigeret af handy d. 21/05-2012 13:44 |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 21/05-2012 13:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Lung Yao skrev: Som følgetråd til den anden historie : http://www.dansk-...ost_186701 Så nu den gang er det gået over undertegnede: I fredags skulle jeg hjælpe min svoger med "gratis indgang" i Tivoli (jeg har Guld Årskort), inden jeg selv skulle videre til den Thai koncert i Valby. Vi parkerede bilen ved Øksnehallen og gik til Tivoli indgang. Kl. var 21.20 og kl. 21.55 var jeg tilbage på p-pladsen for at køre videre til Valby. Da jeg ankom til bilen kunne jeg se at den venstre bagdørs rude var smadret, og en pose med poster og fotos af FILM (som skulle signeres) var fjernet fra bagsædet, sammen med noget snaks og nogle vodka shots. Med bange anelser åbnede jeg bagagerummet, og til min forfærdelse kunne jeg konstatere at min kamera taske indholdende et NIKON spejlreflex digi camera, et Traveler digi videokamera og en Traveler digi kamera, var forsvundet sammen med en trefold fotostativ. Jeg forsøgt at anmelde indbrud/tyveriet på station City (100m derfra), men blev henvist til at gøre det på nettet da det nu var "lukketid" (kl.22.00). De fortalte dog at det var "hverdags kost" i området . Jeg regner og håber på at få erstatet det meste af tabet fra min forsikring, men det meste ærgelig er at alle 3 kamera indeholdt billeder og videoer, samt to fyldte 8GB kort som ikke var oploadet til min PC. Ruden kan ikke erstates af forsikringen da der er ingen kasko tegnet og selv om der var så ville selvrisikoen være størere. Så det varer nok lidt inden jeg på ny kan dele nogle af mine billeder med jer(bl.a. bliver det som sagt ingen billeder fra koncertet med Film Ratapoom). . Ja desværre har man tit hørt om at politiet ikke gider at røre en finger, når det drejer sig om indbrud/tyveri. Jeg har hørt eksempler om en der melder et igangværende indbrud hos naboen til politiet, men får at vide at de ikke har resurser til at sende folk derud. Og så undrer politiet sig over at nogle griber til selvtægt. Til gengæld har politiet nok recurser til at knalde en knægt på 16 år der kører 41 km/t på en knallert. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 21/05-2012 14:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
ØVØVØV.... Du er vist pt. indhentet af dårlig karma!!!! Ærgerligt med dit udstyr som helt korrekt blev opbevaret helt ikkesynligt for udefrakommende!!!! Mere ærgerligt er det dog med dine klenodier og i form af posters mm.... Venter spændt på dine nye indslag når Du får noget nyt udstyr!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/05-2012 15:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
det vrimler med narkomaner i det område...så set på den lyse side har dit udstyr sikkert givet et par gode fix......vinderen er desværre pusheren, i mange tilfælde udenlandske pushere.. ...to gode grunde til at staten burde give gratis stoffer til narkomanerne i rene fixerum... For at få en thai vinkel på, så snakkede jeg engang med en thailænder på vesterbro (nej, ikke prostitueret!), hun var forfærdet over hvor 'godt' danskerne har det. Hun så alkoholikerne og narkomanerne på vesterbro, som bare stod og brugte deres bistand på øl og stoffer uden at røre en finger...den havde ikke holdt længe i Thailand... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/05-2012 15:48
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
Lung Yao skrev: Som følgetråd til den anden historie : http://www.dansk-...ost_186701 Så nu den gang er det gået over undertegnede: I fredags skulle jeg hjælpe min svoger med "gratis indgang" i Tivoli (jeg har Guld Årskort), inden jeg selv skulle videre til den Thai koncert i Valby. Vi parkerede bilen ved Øksnehallen og gik til Tivoli indgang. Kl. var 21.20 og kl. 21.55 var jeg tilbage på p-pladsen for at køre videre til Valby. Da jeg ankom til bilen kunne jeg se at den venstre bagdørs rude var smadret, og en pose med poster og fotos af FILM (som skulle signeres) var fjernet fra bagsædet, sammen med noget snaks og nogle vodka shots. Med bange anelser åbnede jeg bagagerummet, og til min forfærdelse kunne jeg konstatere at min kamera taske indholdende et NIKON spejlreflex digi camera, et Traveler digi videokamera og en Traveler digi kamera, var forsvundet sammen med en trefold fotostativ. Jeg forsøgt at anmelde indbrud/tyveriet på station City (100m derfra), men blev henvist til at gøre det på nettet da det nu var "lukketid" (kl.22.00). De fortalte dog at det var "hverdags kost" i området . Jeg regner og håber på at få erstatet det meste af tabet fra min forsikring, men det meste ærgelig er at alle 3 kamera indeholdt billeder og videoer, samt to fyldte 8GB kort som ikke var oploadet til min PC. Ruden kan ikke erstates af forsikringen da der er ingen kasko tegnet og selv om der var så ville selvrisikoen være størere. Så det varer nok lidt inden jeg på ny kan dele nogle af mine billeder med jer(bl.a. bliver det som sagt ingen billeder fra koncertet med Film Ratapoom). . Ud på lossepladsen med dit åndehus ...det har da ikke givet dig meget "luck" |
|
|
Lagt på d. 21/05-2012 16:19
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Lyder som en god grund til at putte alt væk fra hvor man kan se det når man parkere på vesterbro. Jeg kunne aldrig finde på at lade noget ligge på bag siddet, ikke engang min autostol, ALT skal ud fra hvad de kan se Indlæg samlet 21/05-2012 klokken 16:20:53: sædet Redigeret af d. 21/05-2012 16:20 |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 21/05-2012 16:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Lung Yao skrev: Som følgetråd til den anden historie : http://www.dansk-...ost_186701 Så nu den gang er det gået over undertegnede: I fredags skulle jeg hjælpe min svoger med "gratis indgang" i Tivoli (jeg har Guld Årskort), inden jeg selv skulle videre til den Thai koncert i Valby. Vi parkerede bilen ved Øksnehallen og gik til Tivoli indgang. Kl. var 21.20 og kl. 21.55 var jeg tilbage på p-pladsen for at køre videre til Valby. Da jeg ankom til bilen kunne jeg se at den venstre bagdørs rude var smadret, og en pose med poster og fotos af FILM (som skulle signeres) var fjernet fra bagsædet, sammen med noget snaks og nogle vodka shots. Med bange anelser åbnede jeg bagagerummet, og til min forfærdelse kunne jeg konstatere at min kamera taske indholdende et NIKON spejlreflex digi camera, et Traveler digi videokamera og en Traveler digi kamera, var forsvundet sammen med en trefold fotostativ. Jeg forsøgt at anmelde indbrud/tyveriet på station City (100m derfra), men blev henvist til at gøre det på nettet da det nu var "lukketid" (kl.22.00). De fortalte dog at det var "hverdags kost" i området . Jeg regner og håber på at få erstatet det meste af tabet fra min forsikring, men det meste ærgelig er at alle 3 kamera indeholdt billeder og videoer, samt to fyldte 8GB kort som ikke var oploadet til min PC. Ruden kan ikke erstates af forsikringen da der er ingen kasko tegnet og selv om der var så ville selvrisikoen være størere. Så det varer nok lidt inden jeg på ny kan dele nogle af mine billeder med jer(bl.a. bliver det som sagt ingen billeder fra koncertet med Film Ratapoom). . Godt nok kedeligt... Jeg håber du giver en lidt anden forklaring til dit forsikringsselskab. Ting du ikke har låst inde i dit handskerum og i bagagerummet, vel og mærke et bagagerum du ikke kan åbne inde fra førekabinen uden nøgle..... (ret mig hvis jeg har uret)..... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 21/05-2012 16:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg regner og håber på at få erstatet det meste af tabet fra min forsikring, men det meste ærgelig er at alle 3 kamera indeholdt billeder og videoer, samt to fyldte 8GB kort som ikke var oploadet til min PC. Hold da op, Lung Yao. Hvor ærgerligt. Resten er - hvor surt det end er - kun penge. mvh |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 21/05-2012 17:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Har prøvet med smadre siderude også. Så jeg er holdt op med at tage bilen med til "staden", med mindre det er strengt nødvendigt. SteenJ
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 23/05-2012 12:18
|
Update og råd med advarsel: Politiet ønskede flere opysninger af mig vedr. tyveriet af kameraer da den Online anmeldelse var "mangefulde" , jeg besvarede ellers alle de spørgsmål der var stillet. Nu skulle jeg oplyse Serie nr. på kameraerne og pris (den var ellers indsat i anmeldelsen, dog kunne jeg se at under rubrikken af Værdi, stod der 0, dog efter at jeg havde afsendt formularen. RÅDET fra politiet (og sikkert fra forsikringsselskaberne) går på at når man anskaffer sig et dyrt ting: Kamera - TV - musik anlæg - bærbar m.m. at skrive ned og opbevare dataerne om disse effekter: Fabrikat - model og især Serie nr., for det ville afhjælpe eftersøgning og ikke mindste identificere effekterne ved evt. fund af tyvekoster. Mobil tlf. mener jeg, at de kan spores evt. via IME koden. Jeg ville ikke med 100% sikkerhed kunne identificere mit Video kamera hvis der ikke var fx. en MCSD, med mine billeder i. For mit eget vedkommende, så havde jeg kun nogle infoer som stod på kassen for NIKON kamera, men både for Video og det andet digikamera, har jeg "kun" kviteringerne og bokserne. Der står desvære intet om produktet udover Mærke og modelen. Så ved jeg det til en anden gang(håber dog ikke at det bliver en anden gang). . Redigeret af Lung Yao d. 23/05-2012 12:25 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Gorgemuld |
Lagt på d. 23/05-2012 12:42
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
Det er trist med den mangel på respect der vises for hvad der er dit eller mit. Eller måske bare mangel på respect i det hele taget! Jeg er enig med JS i at hvis man legalisere stoffer, slipper vi for en masse bøvl. Narkomanerne vil stadig tage deres lort, men de er tabt alligevel. Til gengæld slipper vi andre for at få smadret vores ting, rockerne og indvandrebander slipper for at slås om narkopengende, for de forsvinder også. Der er kun fordele.. Jeg håber virkelig du får dækket dine tab, selv om det "kun" er penge.. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 23/05-2012 13:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Gorgemuld skrev: Det er trist med den mangel på respect der vises for hvad der er dit eller mit. Eller måske bare mangel på respect i det hele taget! Jeg er enig med JS i at hvis man legalisere stoffer, slipper vi for en masse bøvl. Narkomanerne vil stadig tage deres lort, men de er tabt alligevel. Til gengæld slipper vi andre for at få smadret vores ting, rockerne og indvandrebander slipper for at slås om narkopengende, for de forsvinder også. Der er kun fordele.. Jeg håber virkelig du får dækket dine tab, selv om det "kun" er penge.. Ja kan kun sige det er vejen frem for narkomanerne,håber virkelig at de kan blive enige om det i folketinget. |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 23/05-2012 14:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Lung Yao skrev: Update og råd med advarsel: Politiet ønskede flere opysninger af mig vedr. tyveriet af kameraer da den Online anmeldelse var "mangefulde" , jeg besvarede ellers alle de spørgsmål der var stillet. Nu skulle jeg oplyse Serie nr. på kameraerne og pris (den var ellers indsat i anmeldelsen, dog kunne jeg se at under rubrikken af Værdi, stod der 0, dog efter at jeg havde afsendt formularen. RÅDET fra politiet (og sikkert fra forsikringsselskaberne) går på at når man anskaffer sig et dyrt ting: Kamera - TV - musik anlæg - bærbar m.m. at skrive ned og opbevare dataerne om disse effekter: Fabrikat - model og især Serie nr., for det ville afhjælpe eftersøgning og ikke mindste identificere effekterne ved evt. fund af tyvekoster. Mobil tlf. mener jeg, at de kan spores evt. via IME koden. Jeg ville ikke med 100% sikkerhed kunne identificere mit Video kamera hvis der ikke var fx. en MCSD, med mine billeder i. For mit eget vedkommende, så havde jeg kun nogle infoer som stod på kassen for NIKON kamera, men både for Video og det andet digikamera, har jeg "kun" kviteringerne og bokserne. Der står desvære intet om produktet udover Mærke og modelen. Så ved jeg det til en anden gang(håber dog ikke at det bliver en anden gang). . Mobltelefoner kan spærres, dog ikke opspores via IMEI-koden, som er telefonens "stelnummer".... For at spærre telefonen via IMEI-kode, som kun kan gøres på begæring af politiet, kræves der en konkret tyverianmeldelse!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 23/05-2012 15:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Man skulle kunne finde sin Iphone via nettet hvis "find Iphone" er installeret - og man kan ligeledes lukke den ned via nettet ! Ved så ikke om noget lignende findes for andriod mobiler... |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 03/07-2012 10:09
|
DKPete skrev: Man skulle kunne finde sin Iphone via nettet hvis "find Iphone" er installeret - og man kan ligeledes lukke den ned via nettet ! Ved så ikke om noget lignende findes for andriod mobiler... Det som jeg mente var at i tilfælder hvor politiet finder "tyvekoster", så kunne telefoner spores tilbage til ejermanden hvis IME koden var oplyst. . Redigeret af Lung Yao d. 03/07-2012 10:22 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
DKPete |
Lagt på d. 03/07-2012 10:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Det har du ret i da det er "stelnummer" på en mobil. Jeg supplerede bare FCK med at man rent faktisk kan spore en smart phone :-) |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 03/07-2012 11:29
|
En sene Feedback: Jeg fik erstattet alle effekter af mit forsikringsselskab og til ny værdi selv om 2 kameraer var 4år gamle.(nok fordi jeg er "elite kunde" hos dem med 5 policer hos dem, og har kun fået dækket cykel tyveri før). Ærgeligt at jeg mistede alle disse fotominder som ikke kan erstattes af penge, . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
Spring til debat: |