Se indlæg
 Udskriv debat
”Luk kassen i” testen…
moerk5002
Hvad er forskellen på en pige som arbejder i en bar og en pige som arbejder i en forretning eller lign.?

Svaret er med min erfaring, ingenting absolut ingenting...!!!

Som tidligere nævnt er min dame en barpige, dvs hun har bekendt kulør overfor omgivelserne og sikkert også hendes familie. Vi har været sammen i over 6 år og har det glimrende sammen.

Jeg er kommet i Thailand i 20 år, hvoraf jeg har boet der de sidste 7-8 år. Inden jeg mødte min dame har jeg haft damer fra mange forskellige steder, jeg kan nævne i flæng: 7-eleven, supermarket, den lokale bowlinghal, apoteket og jeg kan nævne mange flere, men ens for dem er at de også står med hånden fremme og vil have nogle penge om morgenen når hun skal på arbejdet igen.
Så hvad er forskellen, igen ingenting.....!

Og dog, en lille forskel er der; Damen i baren har meldt kulør, damen i forretningen prøver at beholde det ''pæne ydre''........ Jeg er ikke barpige, men arbejder i forretning! Men penge vil hun sgu stadig have....

I bund og grund er de ens, det hele handler om penge og det vil aldrig ændre sig.

Til alle Jer som ikke har en barpige, til lykke med det, I har bare en ''luksus golddigger''.

Rigtig god weekend til alle, håber solen må skinne på Jer Cool

Peder1968
patirak skrev:
.....
Jeg vil våge den påstand at i over 90% af Dansk/Thai forhold er der tale om tidligere barpiger, freelancere eller bare almindelige gold-diggere... ........ .

Jeg vil igen ikke give dig ret.....
Som skrevet før, er der i vores omgangskreds kun nogle ganske få par hvor manden har fundet sin kone/kæreste i barmiljøet.. Hvad jeg stadig synes kan være totalt ligegyldigt bare de elsker hinanden.. Smile
Freelancere eller gold-diggere kender jeg slet ikke, når nu vi ikke snakker om barmiljøet.
De fleste par som vi kender arbejder konen/kæresten min. lige så meget som manden og i flere tilfælder meget mere.... Så hvis de er "gold-diggere" er de blevet grundigt snydt. Grin

Jeg kan selvfølgelig ikke generalisere og siger sådan er alle. Men jeg tror ikke på de "over 90%" som du skriver......

sula
patirak skrev:

sula skrev:

Vil starte med at sige alt ære og respekt for hvor man man nu finder sin samleverske henne og er vel også bedøvende lige meget bare man har et godt liv og respekterer hinanden så er man vel allerede et langt stykke på vej sammen.

Har ikke selv fundet min viv i en bar og de nærmeste jeg kender har heller ikke men det kunne lige så godt være sket.

Syntes bare der bliver fokuseret meget på hvor man har fundet sin hustru/ samleverske henne og som jeg startede med er vel også lige meget når det kommer til stykket vi er jo sammen med dem af lyst og ikke af nød og fordi man har et godt liv sammen.

Og kvinderne fra barmiljøet er ikke mindre værd i mine øjne.

Hej Sula,

Det undrer mig at du ikke kender forhold, hvor hustruen er tidligere prostitueret.

[color=#000066]Har aldrig skrevet at jeg ikke kender forhold hvor konen er tidligere prostitueret jeg skrev at de nærmeste af venner ´jeg har ikke er gift med samme, men jo kender flere forhold hvor jeg har bekendte der er gift med tidligere prostituerede som vi også omgåes.[/color]

Jeg vil våge den påstand at i over 90% af Dansk/Thai forhold er der tale om tidligere barpiger, freelancere eller bare almindelige gold-diggere... Meget få normale, veluddannede, barnløse, gifte-klare Thai-piger med en fornuftig økonomi... vil (efter min mening) gå efter eller vælge en Farang som mand.

Og det med de 90% må stå for din egen regning mener selv selv det er skudt over målet, min kone personligt er ikke veluddannet men har en god og sund personlig økonomi.

Desuden, så se lidt på almindelige Thai-kvinder. Der er altså meget få, der ser bare lidt godt ud - og dem der gør, de har intet problem med at score en Thai-mand.

OG det med udseende er ganske glad og tilfreds med det jeg ser hver dag men der er jo også de mænd som går efter en trofæhustru der skal vises frem med et slet skjult se hvad jeg har scooret.

Så hver gang du ser en Farang-mand, med en Thai-kvinde, der ser bare lidt godt ud, så er min hypotese at hun er enten tidligere barpige, freelancer eller gold-digger. Sandsynligheden stiger naturligvis også i takt med alders-forskellen og udseendet på Farang-manden. Kig dig omkring... der er masser...

Sevfølgelig er der udspekulerede golddiggere men det er der jo alle steder selv her i grønland jeg har kigget mig omkring men mener så at man behøver jo ikke parkere hjernen hvor du parkerer PI---n.

Thai-kvinder er ikke forskellige fra andre kvinder i verden. En 25 årige Thai-kvinde vil helst have en yngre sexet fyr. Tror mig... hun drømmer ikke om en 55 årige svedig og halvfuld blikkenslager fra Danmark med øl-vom og H2O-badesandaler.

Og selvfølgelig er unge Thaikvinder lige som alle andre og vil helst have en jævnaldrende ung handsom fyr, men vi mænd kunne måske også skrue forventningerne ned og kigge på vores egen alder og os selv for hvem ved sine fulde 5 tror at det holder mellem en 20 årig pige ja skriver pige og en 55 årig mand i længden.

Jeg vil sige at jeg kun kender et par enkelte forhold, hvor kvinde enten ikke er tidligere barpige, freelancer eller gold-digger. Men selv om hun var, så dermed ikke sagt at forholdet ikke kan fungere og parret kan være rigtig glade for hinanden.

Men som jeg tidligere har skrevet kender flere forhold hvor kvinden ikke er ovenstående, jeg sidder jo ikke og siger at dem du nævner ikke findes men det er de jo alle steder men man er jo bare mere fokuseret på dem i Thailand som har haft et tidligere liggende erhverv.

Mener bare det er en illusion og tro at hovedparten af forholdene ikke starter med prostitution - af enten den ene eller anden form... En Thai-kvinde der går efter en Farang, gør det af en grund - og det er ikke på grund af Farangens venlige væsen, hans meget højere alder, hans påklædning eller hans øl-vom...

Og som der bliver sagt er der ikke en prostitueret i alle kvinder bare et spørgsmål om prisen Wink mutter er jo altid glad når der hænger en ny pels på bøjlen.

Hvor mange almindelige gifte-klare middelklasse Thai-piger, tror du der drømmer om en dag at slæbe en Farang-kæreste med hjem til deres familie?

Jeg tror det er omkring 0-0,5% af alle almindelige middelklasse Thai-piger, der har den drøm, for hun vil blive stempelt som luder, så snart de træder ind af døren.

Jeg kan ikke svare på dette da jeg ikke har været i situationen men mener personligt det lige er stillet hårdt nok op men overdrivelse fremmer jo også forståelsen.

Ligemeget hvilken "klasse" i samfundet man tilhører, eller hvor man kommer fra i verden, så gifter folk sig af en grund. Rigtig mange kvinder vælger økonomi stabilitet som et vigtigt parameter. Kærlighed og følelser for den anden skal naturligvis også være til stede. Den del er dog langt mindre i Thailand, fordi en stor del af befolkningen er fattige.

Mener ikke der er noget galt i at en kvinde vælger økonomi som en vigtig faktor, når hun leder efter en mand. Man bør bare som mand ikke overse dette... og slet ikke i Thailand.

Hvad vælger vi mænd så som udgangspunkt er jo også forskelligt Trofæhustruer, en madmor, en ja siger, man kunne jo nok blive ved med at stille spørgsmålet,har selv valgt en jeg er glad for og elsker, en som får mig til at smile hver dag, en som giver mig glæde og tryghed, en som er en god mor,ja kunne forsætte jeg har et godt liv med min hustru.

Nu ved jeg også der sidder over halvdelen og tænker shit han er godt nok naiv og dum og jer om det, har selv valgt hvad hun også har kun en ting jeg ærgrer mig over havde været dejligt hvis jeg havde mødt hende mange år før for så kunne vi også have haft dem sammen.

Vær glad for det man har der er ingen der har tvunget os

Anonym Bruger

Patirak skrev...

Thai-kvinder er ikke forskellige fra andre kvinder i verden. En 25 årige Thai-kvinde vil helst have en yngre sexet fyr. Tror mig... hun drømmer ikke om en 55 årige svedig og halvfuld blikkenslager fra Danmark med øl-vom og H2O-badesandaler.

He' He'

Verdens klasse...!

Jeg har haft gæster det meste af dagen, så jeg svarer på dit indlæg i morgen.
Redigeret af Anonym Bruger d. 29/06-2012 15:28

Mingomango
Synes sgu at det er skægtGrin At man kan have fordomme for/imod det!! Herhjemme vil man gerne have at kæresten/konen eller one nighteren har noget erfaringPfft Vi kan da alle blive enige om at god sex er godt.... men kanon super sex er, KANONSUPER meget dejligereShock

Hvorfor går man til en prostitueret i Danmark? Det er hendes arbejde, hendes håndværk, hun lever af det, og er god til det!!!! Hvilken tømmer, murer, ja almindelig håndværker ville man selv vælge til at udfører arbejde i ens hus/lejlighed mm??? Jeg ville da fortrække den der er bedst til sit håndværkGrin

JA, min Thaikone, er tideligere prostituere/barpige..... JEG KAN SGU LI' DET HUN GØR VED MIGMore sick Hun hved hvordan den virker, og er ikke bange for at bruge denBig eyes

Samtidig er hun super dejlig, sød, smuk og altid storsmilende..... Sådan en har jeg sgu endnu ikke mødt i DK!!!!! Men fordommene har jeg mødt i rigelige mængder, når man fortæller at ens kone er fra Thailand!!!! "så er hun jo prostitueret" (ja de bruger et andet ordHeadbanger); hvad så!!!! hun er bare min skønne og dejlige hustru.... Og hendes fortid kan jeg kun sætte pris på!!!! Den kommer mig til gode NUGrin

Ha' en dejlig weekend, med jeres kæreste/koner/veninder, og tænk på hvad nogle går glip afWink

Mvh.
Flemming A.
Flemming Andreasen, Skovtoften 25, 4800 Nyk.F 42751490, flemmingandreasen@live.dk

Payanak
Hvorfor har de som har en prostitueret som kæreste eller kone, altid en hypotese om
at alle thaikvinder med en farang mand, må være luder lige som deres egen?
Det er mangel på erfaring i Thailand og forholdende hernede, eller mangel på
tilstrækkelig intelligens til at kunne gennemskue denne indviklede kultur.

Tråden startede meget godt med et lille (sundt) eksperiment, omhandlende mangel
på midler til at opretholde en vis levestandard og en test om ægte/uægte kærlighed.
Men så drejede tråden over i pladder og volapyk, om en kultur de fleste herinde
i virkeligheden har uendeligt lidt belæg for at kunne udtale sig om.

Testen kan jeg godt lide, og kan anbefale alle at lave noget lignende, men den skal føres
helt ud i livet, og ikke bare bestå af tomme ord over nogle få dage, hvorefter gildet vender tilbage
til fryd og gammen med samme høje levestandard. Det er når man er flyttet til den lille studio
til 4000,- THB om måneden, og når der kun er til 3 skåle ris om dagen at sandheden virkelig
kommer frem i lyset...elsker hun mig eller ej?
Jeg har ikke selv lyst til et sådant eksperiment, men det skal som sagt føres helt ud, for
de som har brug for at lave testen, for at amn overhovedet at kunne få en lille idé om tingenes reelle tilstand.

Når det så er sagt, så må alle som ønsker at bosætte sig i Thailand, før eller siden
erkende og acceptere, at alting cirkler om penge i denne del af verden.
Det er ikke nødvendigvis altid godt eller dårligt, men sådan er det bare, og sådan er det også
i rene thai familier, og sådan har det været i århundreder. Sådan er det for prostituerede og sådan
er det for pigen i 7-Eleven og for pigen på kontoret. Sådan er det også for mændene, men forskellen
på thai mænd og farang mænd er, at thai manden er vokset op med dette system, hvorimod
farang manden først skal sluge denne kamel, for at kunne blive lykkelig med en thai pige i Thaiand.
Det kan tage mange år at æde den kamel...

N.B. Pas på golddiggerne, for de er der bestemt også.

Mingomango
Hej Payanak

Tror egentlig du misforstod mit indlæg.... Jeg har ikke en tror på at alle faranger har en kæreste/kone/veninden, der er tideligere prostitueret!!! Siger/mener
bare at jeg er glad/stolt af min, uanset hendes fortid!!! Men siger samtidig at jeg møder de samme fordomme herhjemme(DK), for der er alle(næsten) sikrer på, at har man en Thaikone, ja så har man være nede og "købe" hende. Egentlig er jeg fuldstændig ligeglad med hvad andre tænker/tror... Men synes bare at
det er synd, at det er sådan!!!

Hvor man har mødt sin kæreste er for mig ligemeget... bare man er glad og lykkeligSmile Det er jo det livet drejer sig om!!!

Og giver dig helt ret i at set udfra OT, ja så har det taget en lille drejning!!!! Beklager da meget hvis jeg har været skyld i dette skred... Kan jo se at det "næsten" ikke er sket før...

Men jeg må da vel gerne være glad for min hustru alligevel???

Mvh.
Flemming A
Flemming Andreasen, Skovtoften 25, 4800 Nyk.F 42751490, flemmingandreasen@live.dk

moerk5002
Mingomango skrev:

Synes sgu at det er skægtGrin At man kan have fordomme for/imod det!! Herhjemme vil man gerne have at kæresten/konen eller one nighteren har noget erfaringPfft Vi kan da alle blive enige om at god sex er godt.... men kanon super sex er, KANONSUPER meget dejligereShock

Hvorfor går man til en prostitueret i Danmark? Det er hendes arbejde, hendes håndværk, hun lever af det, og er god til det!!!! Hvilken tømmer, murer, ja almindelig håndværker ville man selv vælge til at udfører arbejde i ens hus/lejlighed mm??? Jeg ville da fortrække den der er bedst til sit håndværkGrin

JA, min Thaikone, er tideligere prostituere/barpige..... JEG KAN SGU LI' DET HUN GØR VED MIGMore sick Hun hved hvordan den virker, og er ikke bange for at bruge denBig eyes

Samtidig er hun super dejlig, sød, smuk og altid storsmilende..... Sådan en har jeg sgu endnu ikke mødt i DK!!!!! Men fordommene har jeg mødt i rigelige mængder, når man fortæller at ens kone er fra Thailand!!!! "så er hun jo prostitueret" (ja de bruger et andet ordHeadbanger); hvad så!!!! hun er bare min skønne og dejlige hustru.... Og hendes fortid kan jeg kun sætte pris på!!!! Den kommer mig til gode NUGrin

Ha' en dejlig weekend, med jeres kæreste/koner/veninder, og tænk på hvad nogle går glip afWink

Mvh.
Flemming A.

mingomango et stort ''LIKE'' Angel

Anonym Bruger
patirak skrev:

DK, jeg synes den er svær... og jeg kender udemærket den situation, du er står i.

Hvis han er en god ven, så bør du efter min mening gøre ham opmærksom på, at han skal "passe på". Det kan man godt gøre uden at fortælle alt. For han vil nok ikke kunne klare sandheden - især ikke hvis han er dybt forelsket og dermed også totalt blind. I bund og grund, så er han jo en voksen mand og må så vælge at høre på dine advarsler eller ikke...

Jeg har en kammerat her i BKK, som er lidt på samme måde. Hans livsopgave er blevet at overbevise sig selv og alle andre om, at hans kæreste IKKE har været prostitueret. Det til trods for at alle andre faktisk er komplet ligeglade med hendes fortid. Nå, men jeg ved tilfældigvis, noget mere om hendes fortid end han gør. Hvorfor vil jeg ikke komme nærmere ind på...

Men spørgsmålet er så... Skal man fortælle ham sandheden? NEJ, selvfølgelig skal man ikke det - for han er typen, der ikke vil kunne klare at høre sandheden. Han lever i illusionen om, at hun kun har serveret drinks i baren og fred være med det. Ingen får noget ud af, at sandheden kommer frem - slet ikke manden eller hans kæreste.

Hans økonomiske investeringer i hans kæreste må som din vens, siges at være markante. Hvis hun smutter, så kommer han uden tvivl i økonomiske problemer. Ved ikke at vedkende sig og bare leve med pigens fortid, så begår manden en kæmpe dumhed. Men det er op til ham - for hvis han virkelig accepterede sandheden (som jeg godt tror han inderst inde kender), så ville hans verden bryde sammen.

Der er stor forskel på folk. Nogle kan sagtens leve og bo sammen med en tidligere prostitueret - andre kan ikke leve med den viden. Han er en af dem, der aldrig skulle have fundet sammen med en Thai-pige fra bar-branchen, for han vil aldrig kunne acceptere og leve med den fulde sandhed.

Derfor vælger han illusionen - som også gør ham sårbar. Sådan tror jeg, der er mange mænd der gør, i Farang/Barpige forhold. Inderst inde kender de selv godt sandheden, men de fortrænger den - for at kunne leve med deres egne moralske grænser og normer.

En anden ven jeg kender har også en Thai-kæreste. Selvom hun er næsten 30 år yngre end ham, så er det også vigtigt for ham at fortælle at hun ikke er tidligere bar-pige. Fakta i dette tilfælde er, at hun faktisk ikke er tidligere bar-pige - men hvad er hun så?...

At hun er næste 30 år yngre, Thai og går efter en Farang siger lidt om hende. Dertil komme så, at hun ser godt ud og han ligner en almindelig halv-fed gammel mand i midten af halvtredserne. Ville en mand som ham kunne finde en pige i midten af tyverne i Danmark?... NEJ, det ville han ikke!!!! Hvorfor er hun så sammen med ham?... Svaret er enkelt: For pengenes skyld.

Hendes grund er fuldstændig den sammen som enhver bar-pige, så i mine øjne er hun blot en almindelig freelancer der sælger sig selv, for pengenes skyld - intet andet. Manden selv kan jo selvfølgelig ikke se det, for han er dybt forelsket. Så længe han leverer, så leverer hun også... Igen er det bedre at holde kæft, i stedet for at fortælle manden lige ud at han er sammen med en prostitueret. Lad ham leve i illusionen og være lykkelig... Inderst inde, så ved han det jo også godt selv.

Så "DK", mit råd er at fodre din ven løbende med små-advarsler - uden at blive personlig - og så håbe på at han en dag "vågner op". Desværre lyder det til at din ven allerede har smidt for mange penge efter hans kæreste... og så er det jo alligevel for sent.

Problemet i Thailand, er at mange Farang-mænd ikke forstår kvinden, hendes baggrund og hendes forventninger, når de indgår i et forhold. Der findes forhold, som er 100% baseret på kærlighed - men det er et fåtal, set i forhold ti f.eks. i Danmark. Jeg forstår godt de unge ofte single og enlige Thai-mødre, der hænger ud med en gammel, halv-fed Farang. De gør det fordi, det er deres vej til et bedre liv for hende og hendes familie.

Det jeg til gengæld ikke forstår er nogle af Farang-mændenes enorme naivitet og dumme økonomiske beslutninger. At bruge alle sine penge og forære et hus til sin Thai-kæreste, er simpelthen direkte hjernedødt. Og så er jeg ligeglad med om hun er barpige eller 7-eleven medarbejder...

Da jeg skrev indlægget, havde jeg allerede besluttet, ikke at nævne min viden for ham. Eller andre i samme situation for den sags skyld.
Jeg tror nemlig ikke, at der vil komme noget godt ud af det.

Men var spændt på at høre andres mening om emnet.

Han er iøvrigt ikke en ven, vel nærmere en bekendt som i sin naivitet, nu er ved at blive snydt, så vandet driver. Men så længe fødekilden
(ATM-Kortet) leverer varen, så længe får han lov til at leve i lykkelig uvidenhed.

Men ingen her forventer, at der går ret lang tid før vi ser ham tilbage. Med tomme lommer. Så får han prøvet en slags omvendt "Luk kassen i"
og det bliver ikke en test.! Eller fest.!

Der bor mange skandinaver i mit område. Og vi mænd, taler dagligt om fælderne ved at bo sammen med en Thai' pige. Specifikt barpigerne.

Alle kender vi til hjernedøde faranger, som er blevet taget i "hovede og røv". Alligevel, ser man selv samme faranger "hoppe i gyngen"
gang efter gang .

Hvorfor.? Fordi hans pige ikke er som de andre.! Touche'

Er man forelsket, og pigen sidder med en kælen kattepote og samtidig fortæller hvor dejlig man er, er vi mænd nemme.... og pigernes ønsker
'glider' let i gennem.

For de er jo skønne de små langhårede størrelser, når de rigtig spiller på violinen. Ikke mange mænd kan stå for det.

Heller ikke dem, hvor alene den store aldersforskel, burde få alle lamper hos manden til at blinke.

Men som en kammerat sagde: Det er som et vikarbureau. Du får hvad du betaler for.

Dit forslag om at sende advarsler i små doser, burde med den omtalte erfaring, omgangs kredsen har, ikke være nødvendig.

En helt anden vinkel....og den er giftig, er at pigerne her med farang mænd, har et utroligt netværk og stærkt sammenhold.
Skal vi kalde det pga. fælles mål.?

Og jeg kan garantere dig for, at selvom jeg under tavsheds løfte, indvier en ven i min viden om "konen's" skumle planer, går der
ikke en time før, han konfronterer hende med beskyldningerne. Hvorfor.? Fordi han ikke tror på det.

Og en time efter, ved alle de sammenspiste piger i enklaven, hvem som er sladderhanken.!

Arme ham, siger jeg.Shock
Redigeret af Anonym Bruger d. 30/06-2012 06:25

Kim Ludvigsen
Apropos blive taget i hoved og røv.

Man hører ofte historier om golddiggere, der ripper manden for alle hans penge. I nogle tilfælde har de boet sammen i en årrække, inden hun ripper ham i en skilsmisse eller ved simpelthen at forsvinde med pengene.

Jeg erkender blankt, at jeg absolut ingen erfaring har på området - jeg kender ikke engang nogle, der har været ude for det, ud over hvad jeg læser på nettet. Men ...

Jeg tror ikke, at pigerne er så beregnende, som nogle mænd giver udtryk for. Ja, nogle af pigerne er ganske givet, især måske hvis de arbejder som barpiger, hvor de kan få en masse gode råd af kollegerne.

Men når det kommer til ægteskab, tror jeg, det er de færreste af dem, der gør det med bagtanker. Mon ikke det der sker i de fleste tilfælde er, at livet med manden ikke er helt som forventet. Kulturforskellene kan være enorme; manden kan vise sig at være en sjuft; flytter de til udlandet, kan savnet af Thailand og alt thailandsk blive for stort; bor de i Thailand, er manden måske typen, der ofte får en massage med lidt ekstra - eller som hænger på baren og kommer fuld hjem hver anden dag.

Der kan være mange grunde til, at pigen vil ud af et ægteskab. Men når først det kommer dertil, vil hun nok prøve at maksimere, hvad hun får ud af det. Ligesom mange vestlige piger for den sags skyld også vil gøre det.

Men jeg kan forestille mig, at forholdet mellem en thai og en dansker vil ophøre mere pludseligt end mellem to danskere. Simpelthen fordi thaierne ikke er vant til at snakke om problemer. De undertrykker dem, indtil der ikke er nogen vej tilbage.

Alle jer med mere erfaring på området: kom endelig med jeres kommentarer.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Anonym Bruger
Kim Ludvigsen skrev:

Apropos blive taget i hoved og røv.

Man hører ofte historier om golddiggere, der ripper manden for alle hans penge. I nogle tilfælde har de boet sammen i en årrække, inden hun ripper ham i en skilsmisse eller ved simpelthen at forsvinde med pengene.

Jeg erkender blankt, at jeg absolut ingen erfaring har på området - jeg kender ikke engang nogle, der har været ude for det, ud over hvad jeg læser på nettet. Men ...

Jeg tror ikke, at pigerne er så beregnende, som nogle mænd giver udtryk for. Ja, nogle af pigerne er ganske givet, især måske hvis de arbejder som barpiger, hvor de kan få en masse gode råd af kollegerne.

Men når det kommer til ægteskab, tror jeg, det er de færreste af dem, der gør det med bagtanker. Mon ikke det der sker i de fleste tilfælde er, at livet med manden ikke er helt som forventet. Kulturforskellene kan være enorme; manden kan vise sig at være en sjuft; flytter de til udlandet, kan savnet af Thailand og alt thailandsk blive for stort; bor de i Thailand, er manden måske typen, der ofte får en massage med lidt ekstra - eller som hænger på baren og kommer fuld hjem hver anden dag.

Der kan være mange grunde til, at pigen vil ud af et ægteskab. Men når først det kommer dertil, vil hun nok prøve at maksimere, hvad hun får ud af det. Ligesom mange vestlige piger for den sags skyld også vil gøre det.

Men jeg kan forestille mig, at forholdet mellem en thai og en dansker vil ophøre mere pludseligt end mellem to danskere. Simpelthen fordi thaierne ikke er vant til at snakke om problemer. De undertrykker dem, indtil der ikke er nogen vej tilbage.

Alle jer med mere erfaring på området: kom endelig med jeres kommentarer.

Du kan være helt sikker på at en Thai' laver en kalkule, inden hun foretager sig noget drastisk ifht. hendes 'sponsor'.

Hvis hun trækker stikket ud, forsvinder hendes normale indtægt...og det er jo ikke så godt.

Udover det, kender jeg ingen der som Thai piger, kan gemme en skideballe og 'bide' ting i sig år, efter år.

Også med ting som aldrig kunne passere en dansk pige.

Men, raseriet kommer frem en dag og så er det ikke længere sjovt at være farang. Dead

Kim Ludvigsen
DK skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Men når det kommer til ægteskab, tror jeg, det er de færreste af dem, der gør det med bagtanker.

Du kan være helt sikker på at en Thai' laver en kalkule, inden hun foretager sig noget drastisk ifht. hendes 'sponsor'.

Jeg bør måske lige præcisere. Med "bagtanker" mente jeg, at de ikke gifter sig med det formål at blive skilt og rende med pengene om 2-7 år. I tilfælde med samliv i +2 år før de render, er jeg overbevist om, at der spiller andet ind.

Jeg er godt klar over, at det ikke kun er følelser, der tæller, og at "take care of" er en vigtig del, når de beslutter sig for ægteskab.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Anonym Bruger
Vi er enigeWink

Allan Nielsen
Det er interessant, og ganske sigende om os danskere, at vi mener at kunne udforme en test og ligeledes bedømme testresultatet.

Jeg forstår fuldt ud, at vi har behov for at kende følelser og motiver samt i øvrigt at have kontrol over situationen i et komplekst parforhold.

Når det er sagt, så er jeg nødt til at sige, at rigtig mange thailandske kvinder, der søger vestlige udfordringer, langt foretrækker den fattige og mindrebemidlede ægtefælle fremfor for en krævende, kontrollerende og velstillet mand.

Årsagen er indlysende, det giver frihed og ligeværdighed. Bl.a. frihed til at tjene (mange penge) på egne betingelser samt ikke mindst omgås dem man har lyst til - ligesindede.

I øvrigt mener jeg, at tråden er god og relevant for os alle, der ønsker at forstå..........

Venlig hilsen
Allan Nielsen

Peder1968
DK skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Men når det kommer til ægteskab, tror jeg, det er de færreste af dem, der gør det med bagtanker.

Og det tror du ikke en dansk kvinde og faktisk også danske mænd gør?

Anonym Bruger
Peder1968 skrev:

DK skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Og det tror du ikke en dansk kvinde og faktisk også danske mænd gør?

Jo.!

chaingmai
jeg mener at der er noget der er helt galt,hvis man skal til at teste hinanden jeg ved helt konkret,at der er danske der er meget rige..............når de sidder i baren og brænder året opsparring af,så kan vel sige at de har lokket en thaipige til danmark på en løgn, jeg tror der er lige så mange danske der lyver overforderes thailanske kone/kærste som omvendt, jeg har været gift med min thaikone i snart 15 år,og hun tog mig ikke for pengenes skyld, der var kun til dagen og vejenLOL LOL

Spring til debat: