Se indlæg
At leje og køre bil i Thailand
|
|
kunst |
Lagt på d. 26/06-2012 05:46
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
Nu hvor PATINYA hårdnakket siger det ikke er nok med internationalt kørekort for at køre lovligt i Thailand, vil jeg gerne be om lidt hjælp. Vil jo ikke ende i en situation hvor mit forsikrings selskab nægter os hjælp fordi jeg har gjort noget ulovligt. Er det lovligt for udlændinge at køre bil i thailand når de er i besiddelse af et internationalt kørekort? |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 26/06-2012 05:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 195 |
kunst skrev: Nu hvor PATINYA hårdnakket siger det ikke er nok med internationalt kørekort for at køre lovligt i Thailand, vil jeg gerne be om lidt hjælp. Vil jo ikke ende i en situation hvor mit forsikrings selskab nægter os hjælp fordi jeg har gjort noget ulovligt. Er det lovligt for udlændinge at køre bil i thailand når de er i besiddelse af et internationalt kørekort? Husk: Google er din ven Prøv at google "foreigner driving in thailand" ... første link burde berolige dig. vh Dan |
|
|
VIP |
Lagt på d. 26/06-2012 06:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
kunst skrev: Nu hvor PATINYA hårdnakket siger det ikke er nok med internationalt kørekort for at køre lovligt i Thailand, vil jeg gerne be om lidt hjælp. Vil jo ikke ende i en situation hvor mit forsikrings selskab nægter os hjælp fordi jeg har gjort noget ulovligt. Er det lovligt for udlændinge at køre bil i thailand når de er i besiddelse af et internationalt kørekort? Ta' det helt roligt. Har du et internationalt kørekort, vil du på side 2 se de lande som det giver tilladelse til at køre i. Her er også Thailand opført. Kun tumbede Thai betjente, med negative intentioner og hånden fremme, spiller et skuespil og taler om en tur på stationen...hvis altså du ikke lige stikker dem 200 bht. Jeg plejer med det samme at slå op på side 2 når jeg bliver standset og peger på ordet Thailand. De stædige ryster stadig på hovedet og siger ikke godt nok. MEN DET ER DET.! Og med lidt tålmodighed og ro, lader de dig køre efter 5 minutter. Et problem er det, at Internationale kørekort fra DK på forsiden har stemplet udstedelse datoen. Hvilket kan få den kvikke betjent til at tro, at det er udløbsdatoen. Så den skal du forklare. Internationalt kørekort fra DK, gælder i 1 år. Redigeret af VIP d. 26/06-2012 06:32 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
Gert |
Lagt på d. 26/06-2012 06:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Et internationalt kørekort skulle være gældende i et år .er det korrekt? Og hvis, hvor i kørekortetet står det ,at det er gældende i et år |
|
|
VIP |
Lagt på d. 26/06-2012 06:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Gert skrev: Et internationalt kørekort skulle være gældende i et år .er det korrekt? Og hvis, hvor i kørekortetet står det ,at det er gældende i et år Første linie på side 2... Amatøragtigt, er det kun skrevet på dansk.! >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
Gert |
Lagt på d. 26/06-2012 06:40
|
Tak, det havde jeg ikke set. |
|
|
kunst |
Lagt på d. 26/06-2012 12:08
|
Okay, avis vil have 3000 kr for at leje en bil ud i 14 dage, samt 1000 kr ekstra for GPS. Jeg tænker der må være et billigere alternativ, 4000 på 14 dage må man jo nærmest kunne leje en bil med chaffør for? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 26/06-2012 12:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jeg vil tro, chaufførerne vil stå i kø for en daglig løn på 1.500 baht udover udgifterne til brændstof.
|
|
|
sputnik |
Lagt på d. 26/06-2012 13:08
|
Hej Kunst hvad er det for en bil du kan leje for 3000kr på 2 uger ? Avis er dyr har selv prøvet det,men til gengæld ved du også at forsikring etc. er ok. Der er også andre pålidelige selskaber Thaiselkaber der kan udleje noget billiger feks. http://www.thaire... Har ikke selv prøvet dem,men i en ældre tråd blev de meldt ok. Husk som før nævnt int.kort og dit danske kørekort.Er blevet stoppet 3-4 gange,den ene gang kørte jeg for stærkt oppe i Isan,konen der er Thai og hendes bror var pass (broderen er Taxi chaufør i Bangkok) sagde nå nu skal du betale til damlord(politi på thai) men denne betjent ude på highway blev meget forbavset da han så en Farang ved styrepinden,og endnu mere forviret da jeg hurtigt overrakte ham det int.kørekort,han bladrede det igennem 2 gange og viftede os væk.Stor latter i bilen.Hustruen og broderen mente det var fordi han ikke kunne tale engelsk,så denne gang var det positiv diskrimering af Farang. |
|
|
John |
Lagt på d. 26/06-2012 15:37
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hej prøv denne side der får man rabat hos de forskellige selskaber. Jeg bruger den hvergang jeg lejer bil. http://www.fastca...r_hire.asp john@dansk-thai.dk
|
|
|
Mingomango |
Lagt på d. 26/06-2012 16:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
jeg lejede/lånte Fruens onkels pickup "Izuzu" i 3 uger, for 1200 Bath!!! det var jeg fint tilfreds med Med blev stoppet i en Razzia, på vores bryllypsdag!!! Ladet var selvfølgelig fyldt med Thaier Jeg bag rattet.... I ja, Det man vel kalder en kæmpe brandert!!!! (nej jeg er ikke stolt over det), vi havde feste i to dage.... og jeg var den eneste med kørekort, og bil De står 10 betjente med hver deres automatriffel!!! Viser dem mit danske kørekort! For så at vide at jeg skal over og afgive urintest!!!! Der bliver jeg så slingrende fuldt over, alt imens jeg tænker "det bliver vist en lidt længere tur/ferie, end planlagt" Det lille bære bliver hurtigt fyldt.... Jeg skal bruge lidt længere tid til at blive færdig Havde jo lige tømt en øl mere i bilen!!!! De tester så med det samme... smiler?!?! og giver mig mit kørekort tilbage... Siger tillykke med bryllupet, og fortsat god dag!!!! Men de vil lige have et billed sammen med mig??? så står jeg der mit imellem og for taget billeder!!! konen nappede også lige et par stykker Vi sætter os i bilen og kører videre (stadig mig bag rattet), Hold kæft hvor jeg sveder!!!! Spørger fruen hvad det gik ud på???? Hun forklare så at det var en narkorazzia??? Dulmer nerverne med en kold øl, og kan ikke lade være med at små grine lidt Da vi kører forbi lidt efter.. vinker og smiler betjentene??? Så det er ikke dem alle der vil have lidt under bordet OG NEJ, jeg er ikke stolt over ovenstående!!!! Men nu er det bare sket, og jeg påtænker ikke at det sker igen!! Mvh. Flemming A. Flemming Andreasen, Skovtoften 25, 4800 Nyk.F 42751490, flemmingandreasen@live.dk
|
|
|
kunst |
Lagt på d. 26/06-2012 18:28
|
Nu snakker jeg om at leje en bil, ikke hvordan man slipper bedst fra spritkørsel. Hvilket jeg aldrig kunne finde på, så hold dine råd ud af min tråd |
|
|
lung |
Lagt på d. 26/06-2012 19:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Hej Kunst en ting er at man kører lovligt med et Internationalt kørekort, en anden ting er hvad forsikringen siger.. Der kan være policer hvor der står at forsikringen kun gælder med Thailansk kørekort... Så tro ikke du er 100% dækket ind, med det Internationale kort (ved uheld) det er jo Thailand tror faktisk det har været oppe før. Lung |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 26/06-2012 19:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jeg tror lige, vi skal aflive den mulighed, indtil vi får en police med sådan en betingelse på bordet. Jeg nægter i hvert fald at tro på, at en dansk eller international forsikring vil have andre krav end, at man har et gyldigt førerbevis - hvilket for en dansker vil sige et internationalt kørekort eller et thailandsk kørekort.
|
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 26/06-2012 19:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Hej Kunst. Jeg køre rigtig mange kilometer i TH, på min lille ø og ture til BKK i egen bil, men langt de fleste Km er på Mc. Jeg er blevet stoppet et utal af gange og kan fortælle om lige så mange oplevelser med de lokale sheriffer. Min erfaring må være at det bedst kan betale sig at have orden på både kørekort og alle øvrige papirer. Man kan de fleste gange slippe med et smil, lidt tea money osv, men den dag det går rigtig galt er der ingen kære mor. Internationalt kørekort skal være sammen med dit originale danske kørekort, og gælder 1 år, men har en begrænsning da man kun må være i Th max 3 måneder på et ophold, hvis længere kræver det Th kørekort. Du leder efter billiger bil leje, hvad du nok nemt kan finde, men du har kikket ved et stort internationalt selskab, hvad jeg også anbefaler, dem kan du (næsten) stole på. Det billigst jeg har set med rigtig forsikring er 1200-1500 thb pr dag. Lån ved private og leje ved små lokale fraråder jeg på det kraftigste. Hvis du går ud på markedet for mindre udlejere skal du du passe på forbehold og være rigtig sikke på indeholdet i kontrakten. Jeg siger det lige ingen: Forsikring, Forsikring, Forsikring, når du lejer skal du selv ved de store sikre dig dokumentation for alle værende skader, når i gennemgår bilen lad være med at sparre 5 minutter, frem med kameraet og tag billeder af selv de mindste ridser og skader. Ja vi slipper mange gange let fra det, men tro mig jeg kan mange skræk historier. Du skal huske at mange driver udlejnings forretningen sådan at lejen betaler af på bilen og overskuddet ved skader er det de lever af. Jeg opfatter at du er ny ud i det Thailanske, derfor lige en advarsel ang trafikken. størst køre først, og man skal som dansker passe på for vi er opdraget til at alle køre efter samme regler, det gør de lokale også, her er reglen dog bare at der ikke er nogen regler. Og så har de en ting med Uturn, u vendinger, lige midt på hioghway hvor man ligger i ydersporet og speedometeret står på 125 og snakken går i kabinen, så kommer der en lastbil fra modsatte retning svingende i tomgang, ham skal man altså venstre (inden) om, hvis han da ikke trækker ind med det samme. Pu Ha den har givet nogle svede ture. Nat kørsel er et kapitel for sig, jeg undgår det helt. Ups nu løb det af med mig, men der var da lidt om leje. Kør forsigtig og nyd jeres rejse. Chuck Dee Kap. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
Spring til debat: |