Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Regler for hvem der kan invitere?
|
|
LEICESTER |
Lagt på d. 12/05-2012 22:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 66 |
Vi er nu et par stykke der har prøvet at undersøge om folk der invitere en kæreste til DK skal have et minimums rådigsbeløb? Der bliver lavet en invitation. Damen betaler selv flybillet. Mad og ophold bliver betalt af værten. Kan man hvis man er på dagpenge, kontanthjælp, FP eller folke pension bare inviterer eller er der regler for hvor stort rådigheds beløb man har? |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 12/05-2012 22:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Interessant spørgsmål, idet der ikke er direkte lovhjemmel til at kræve dokumentation for et minimumsbeløb for opholdet af VÆRTEN. Så, ja. man kan godt invitere en thailandsk statsborger på besøg. Der er forskellige regler, alt afhængig af den indbyrdes tilknyning. For Kærester/koner er der lempeligere regler end perifære bekendtskaber. Med det sagt, er der bare ingen GARANTI for, at en visumansøgning vil blive godkendt. I spørger selv til regler på området, så her er et copy/paste fra praksisnotatet. (min understregning) Husk et notat er INGN LOV, men en vejledning i hvordan myndighederne vil OVERHOLDE loven i konkret sagsbehandling. Der er dog ikke meget at komme efter her....I kan være kanske sikre på, at notatet har hjemmel i Udlændingeloven: Er der noget, der er helt sort, så bare spørg løs..... Ny formodningsvurdering i immigrationslandegruppen som følge af afskaffelse af garantiordningen
Som følge af, at muligheden for at betinge udstedelsen af visum til statsborgere fra immigrationslandegruppen af en økonomisk sikkerhedsstillelse er blevet ophævet pr. 1. januar 2011, er formodningsvurderingen for immigrationslandegruppen blevet ændret. Det nye ved den ændrede formodningsvurdering er, at der nu kan meddeles afslag på visum til ansøgere, som vurderes at have en svag tilknytning til deres hjemland. Det har i den forbindelse bl.a. betydning, om ansøgeren er i beskæftigelse, og om den pågældende er gift og har børn. Denne ændring gælder dog ikke for ægtefæller, faste samlevere, mindreårige børn og forældre til en her i landet fastboende person, ligesom visumbesøg i anledning af ekstraordinære omstændigheder ikke kan afslås på grund af ansøgerens svage tilknytning til sit hjemland. Generel skærpelse af formodningsvurderingen For visumansøgere fra alle lande gælder det, at der kan meddeles afslag på Schengenvisum til Danmark, hvis der er en formodning for, at visumansøgeren ikke kun ønsker kortvarigt ophold i Danmark og/eller de andre Schengenlande. I denne vurdering kan det som noget nyt indgå, om den herboende vært tidligere har inviteret udlændinge til Danmark, som ikke er returneret til deres hjemland, eller hvis værten – uden at det har naturlig årsag, såsom afholdelse af større begivenheder – inviterer en lang række udlændinge til Danmark, som værten alene har et perifert kendskab og/eller relation til. Det kan endvidere indgå i formodningsvurderingen, hvis ansøgeren tidligere i forbindelse med f.eks. en ansøgning om opholdstilladelse til Danmark har indleveret forfalskede dokumenter, uanset at disse dokumenter ikke er indleveret sammen med visumansøgningen. Redigeret af sudsakhon d. 12/05-2012 23:06 |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 13/05-2012 10:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
sudsakhon skrev: ..................................................................................... Husk et notat er INGEN LOV, men en vejledning i hvordan myndighederne vil OVERHOLDE loven i konkret sagsbehandling. Så ville jeg gerne suplerere med : Husk et notat er INGEN LOV, men en vejledning i hvordan myndighederne vil FORTOLKE og derefter vil OVERHOLDE loven i konkret sagsbehandling .Bare for at præcisere som Sudsakhon ofte har skrevet : Vores "gisninger og fortolkninger" vejer intet imod Myndighedernes. (De har den juridisk magt, at man kan fraviste dem den, er desvære en lang og besværlig proces, dog ikke totalt umuligt: bare se sagen om "dynløfteriet" i Thailand). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 13/05-2012 11:40
|
Selvfølgelig..vigtig præcisering... Tak Der er en ting, som man skal være opmærksom på, selvom spørgsmålet blevrejst i en anden tråd: dog ikke totalt umuligt: bare se sagen om "dynløfteriet" i Thailand). Der var et super godt svar til myndighederne, men desværre var der i det svar "intet vundet".. Myndighederne fik deres svar, som der efter loven kan stilles krav om. De har så anerkendt det afgivne svar som tilstrækkeligt, idet der allerede er afgivet oplysninger tidligere. Men det er juristnørderi.. (som også er relevant ivisumansøgninger som her) Myndighederne kan jo "chikanere" med pålæg om afgivelse af alle mulige oplysninger. Som i sidste tilfælde, (og også mht. visum) skal man SELV oplyse om ændringer. Er der ingen ændringer, skal man i sagens natur ikke oplyse noget. men henvender en myndighed sig og spørger om der er ændringer, skal man svare, ellers har de mulighed for sanktioner. Inddragelse af visum eller tilbageholdelse af ydelse. Er det irreterende..JA! men det er den metode, der er valgt fra myndighedernes side. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/05-2012 18:56
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej LEICESTER, Der stille ikke krav om rådighedsbeløb jf. visum-praksis, men hvis kvinden selv betaler for flybilletten, så skal hun nok dokumentere, hvordan hun har råd til dette. Hvis pengene er sendt fra værten, så er det ikke hende, der betaler, selvom hun udfører selve betalingen. Hilsen, Robert LEICESTER skrev:
Vi er nu et par stykke der har prøvet at undersøge om folk der invitere en kæreste til DK skal have et minimums rådigsbeløb? Der bliver lavet en invitation. Damen betaler selv flybillet. Mad og ophold bliver betalt af værten. Kan man hvis man er på dagpenge, kontanthjælp, FP eller folke pension bare inviterer eller er der regler for hvor stort rådigheds beløb man har? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
LEICESTER |
Lagt på d. 13/05-2012 22:12
|
Jeg siger mange tak for svarene. Såvidt jeg forstår på det hele så kan alle i princippet invitere en dame herop. Humlen i det hele er. Jeg har mødt en dame for ca. 3 år siden. Jeg er taget til thailand 2 gange om året af 1-1,5 månedes varighed, hvor jeg har været sammen med hende. Vi har så snakket om at hun gerne vil til Danmark på besøg, det var så planen det skulle være i år. Der er så sket det at jeg er blevet sagt op og er endt på kontanthjælp ( det er ikke nemt at finde arbejde i øjeblikket). Hun har nu sagt at hun selv vil betale for at komme herop på besøg. Så spørgsmålet er om jeg selv skal inviterer hende eller jeg skal få en af mine forældre til det? Skal lige siges at begge mine forældre har været med til Thailand og mødt hende, men de er begge på folke pension. Nogle gode forslag? |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 13/05-2012 22:20
|
Inviter du hende bare selv. Og husk at anføre, at I er kærester. Hvis I tænker på at gifte jer og søge om familiesammenføring, er det lidt op ad bakke, pga. oplysningen om kontanthjælp. Men det skulle ikke umiddelbart have indflydelse på visumudstedelsen |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/05-2012 19:01
|
Hej LEICESTER, Folk har forskellige erfaringer, men hvis hun selv vil betale, så skal hun som udgangspunkt dokumentere, at hun har en indtægt, der matcher. Fx 10 millioner baht i banken dokumenterer intet. Penge beviser ikke et tilhørsforholds til Thailand. Jeg vil mene, at det mest simple, ærlige og bedste er, hvis du selv inviterer hende. Hvilken interesse skulle dine forældre have i at invitere hende. Interessen er hos dig, og derfor bør du invitere hende. Hvis I er kærester, så vægtes tilknytningen til Thailand lavere, hvilket helt konkret skrives i visum-praksis. Hilsen, Robert LEICESTER skrev:
Jeg siger mange tak for svarene. Såvidt jeg forstår på det hele så kan alle i princippet invitere en dame herop. Humlen i det hele er. Jeg har mødt en dame for ca. 3 år siden. Jeg er taget til thailand 2 gange om året af 1-1,5 månedes varighed, hvor jeg har været sammen med hende. Vi har så snakket om at hun gerne vil til Danmark på besøg, det var så planen det skulle være i år. Der er så sket det at jeg er blevet sagt op og er endt på kontanthjælp ( det er ikke nemt at finde arbejde i øjeblikket). Hun har nu sagt at hun selv vil betale for at komme herop på besøg. Så spørgsmålet er om jeg selv skal inviterer hende eller jeg skal få en af mine forældre til det? Skal lige siges at begge mine forældre har været med til Thailand og mødt hende, men de er begge på folke pension. Nogle gode forslag? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
LEICESTER |
Lagt på d. 15/05-2012 13:22
|
[quote]Robert Kronberg skrev: Hej LEICESTER, Folk har forskellige erfaringer, men hvis hun selv vil betale, så skal hun som udgangspunkt dokumentere, at hun har en indtægt, der matcher. Fx 10 millioner baht i banken dokumenterer intet. Penge beviser ikke et tilhørsforholds til Thailand. Jeg vil mene, at det mest simple, ærlige og bedste er, hvis du selv inviterer hende. Hvilken interesse skulle dine forældre have i at invitere hende. Interessen er hos dig, og derfor bør du invitere hende. Hvis I er kærester, så vægtes tilknytningen til Thailand lavere, hvilket helt konkret skrives i visum-praksis. Hilsen, Robert Hun er selvstændig og har et par forretninger, så hun kan godt dokumenterer sin indtægt. Det med mine forældre kom på tale da et par af mine kammerater har fået deres kærester herop ved at deres forældre havde inviteret som venner af familien, det var dengang der skulles stilles 50.000 i garanti. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 15/05-2012 14:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
LEICESTER skrev: [quote]Robert Kronberg skrev: Hej LEICESTER, Folk har forskellige erfaringer, men hvis hun selv vil betale, så skal hun som udgangspunkt dokumentere, at hun har en indtægt, der matcher. Fx 10 millioner baht i banken dokumenterer intet. Penge beviser ikke et tilhørsforholds til Thailand. Jeg vil mene, at det mest simple, ærlige og bedste er, hvis du selv inviterer hende. Hvilken interesse skulle dine forældre have i at invitere hende. Interessen er hos dig, og derfor bør du invitere hende. Hvis I er kærester, så vægtes tilknytningen til Thailand lavere, hvilket helt konkret skrives i visum-praksis. Hilsen, Robert Hun er selvstændig og har et par forretninger, så hun kan godt dokumenterer sin indtægt. Det med mine forældre kom på tale da et par af mine kammerater har fået deres kærester herop ved at deres forældre havde inviteret som venner af familien, det var dengang der skulles stilles 50.000 i garanti. Fx 10 millioner baht i banken dokumenterer intet. Penge beviser ikke et tilhørsforholds til Thailand. Lyder underligt, hvis jeg har 10m staaende i en bankkonto i mit navn, har jeg bestemt et tilhoersforhold til Thailand. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/05-2012 22:42
|
Hej hugoboerge, Nope, penge beviser ikke et tilhørsforhold, da de kan bruges overalt. Hilsen, Robert hugoboerge skrev:
LEICESTER skrev: [quote]Robert Kronberg skrev: Hej LEICESTER, Folk har forskellige erfaringer, men hvis hun selv vil betale, så skal hun som udgangspunkt dokumentere, at hun har en indtægt, der matcher. Fx 10 millioner baht i banken dokumenterer intet. Penge beviser ikke et tilhørsforholds til Thailand. Jeg vil mene, at det mest simple, ærlige og bedste er, hvis du selv inviterer hende. Hvilken interesse skulle dine forældre have i at invitere hende. Interessen er hos dig, og derfor bør du invitere hende. Hvis I er kærester, så vægtes tilknytningen til Thailand lavere, hvilket helt konkret skrives i visum-praksis. Hilsen, Robert Hun er selvstændig og har et par forretninger, så hun kan godt dokumenterer sin indtægt. Det med mine forældre kom på tale da et par af mine kammerater har fået deres kærester herop ved at deres forældre havde inviteret som venner af familien, det var dengang der skulles stilles 50.000 i garanti. Fx 10 millioner baht i banken dokumenterer intet. Penge beviser ikke et tilhørsforholds til Thailand. Lyder underligt, hvis jeg har 10m staaende i en bankkonto i mit navn, har jeg bestemt et tilhoersforhold til Thailand. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 16/05-2012 20:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Hej har lige et spørgsmål ang invitations brev kam man bruge online modellen i Thailand???? |
|
|
kkn3122 |
Lagt på d. 16/05-2012 23:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
jydetampen skrev: Hej har lige et spørgsmål ang invitations brev kam man bruge online modellen i Thailand???? Ja det kan du sagtens. Jeg har selv gjort det for ganske kort tid siden. M.V.H. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 17/05-2012 10:01
|
kkn3122 skrev: jydetampen skrev: Hej har lige et spørgsmål ang invitations brev kam man bruge online modellen i Thailand???? Ja det kan du sagtens. Jeg har selv gjort det for ganske kort tid siden. M.V.H. Tak jeg prøver at sende en afsted. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 19/06-2012 20:29
|
Hej. Jeg har inviteret kæresten herop og hun har søgt visum,men nu begynder det at stramme lidt til med at få et svar på visumet.Er der nogle steder man kan spørge/presse på for et svar????.Sagen er den at hun har søgt for 3 uger siden og skal helst have svar en af de nærmeste dage,da hvis det bliver et nej skal hun give besked til hendes chef så hun kan få sine normale vagter,da hun ikke er interesseret i at "bare" holde fri i en måned. På forhånd tak. |
|
|
Frankie-boy |
Lagt på d. 19/06-2012 22:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
[quote]LEICESTER skrev: Vi er nu et par stykke der har prøvet at undersøge om folk der invitere en kæreste til DK skal have et minimums rådigsbeløb? Der bliver lavet en invitation. Damen betaler selv flybillet. Mad og ophold bliver betalt af værten. Kan man hvis man er på dagpenge, kontanthjælp, FP eller folke pension bare inviterer eller er der regler for hvor stort rådigheds beløb man har?[/quote Husk lige at skrive i din invitation, at du betaler ( evt. kopi til udelændeingeservice) din veninde/kæreste sygeforsikring (fåes billigt i Thailand) for den periode som hun skal være her, + et par dage i slut perioden, så evt, flyaflysninger /sygdom m.v. så er hun dækket ind. Hilsen Frankie-boy.
"Do it my way" |
|
|
moellenberg |
Lagt på d. 20/06-2012 08:40
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
det tager et par ca,så vent med tålmodighed... held og lykke |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 20/06-2012 13:43
|
Hej. Hvilken herlig dag med solskin også har kæresten fået sit visa,super fedt. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 20/06-2012 14:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Tillykke :-) Håber det bliver en god sommer |
|
|
HJB |
Lagt på d. 20/06-2012 15:36
|