Se indlæg
 Udskriv debat
Ny Udlændingestyrelse fortsætter bare DF politik
Ratchada
Min ægtefælde er Thai-stats borger og har et EU-opholdskort fra Sverige, hvorpå hun flyttede til Danmark sammen med mig og vores fældes søn på dengang 9 nu 12, sønnen og jeg er begge danske statsborger.

Efter 15 måneders ansøgning om dansk EU-opholdskort fik vi et EU-opholdskort type K, efter EU-opholdsbekendtgørelsen § 13.

Min ægtefælde opholdsret er nu inddraget efter § 11 stk. 2 og § 30 og ikke § 13.

§ 13 er for familiemedlemmer til en dansk statsborger under EU-reglerne og § 11 stk. 2 er for de ikke danske EU/EØ-borger der er flyttet til Danmark.

Det vil sige at Udlændingestyrelsen ifølge § 11 stk. 2 nu forlanger at jeg som EU-borger (ikke dansk statsborger) skal have penge nok til at bo i mit eget land, Danmark.

Men Grundloven derimod er på min side og siger jeg kan bo i Danmark med min familie til jeg dør uden at have penge.

Ved udvisning af min ægtefælde rejser der sig et uløst problem vedr. samkvem mellem mor og søn, hvor jeg mener vores danske dreng som dansk statsborger har ret til samkvem med sin mor.

Udlændingestyrelsen skriver at drengen der er statsborger endnu ikke har tilknytning nok til Danmark til at de kan bo samme i Danmark, Udlændingeservice skrev i 2010 at vi kan flytte til Thailand eller til et land hvor vi alle har opholdstilladelse, hvad var udvisning af 2 danske statsborger.
--------------
Undskyld jeg er blevet muslim Til hest

etn ligegyldig men irreterende udvisning som bare er spild af offentlige midler, brevet er ikke engang god WC-paper.

Hvad mener du om Udlændingestyrelsen idag ?? skal den ikke snart nedlægges på grund af humanitære bundfald i Udlændingestyrelsen

Erik fra Hua Hin
Redigeret af Ratchada d. 19/06-2012 13:02

Ratchada
Min ægtefælde er Thai-stats borger og har et svensk EU-opholdskort efter direktiv 2004/38/EU, hvorpå hun flyttede til Danmark sammen med mig og vores fældes søn på dengang 9 nu 12, sønnen og jeg er begge danske statsborger.

Efter 15 måneders ansøgning om dansk et EU-opholdskort fik vi et EU-opholdskort type K, efter EU-opholdsbekendtgørelsen § 13.

da vi fik vores Eu-opholdskortet var den tilbagedateret med 15 måneder til den dag vi først ansøgte.

Min ægtefælde opholdsret er nu inddraget efter § 11 stk. 2 og § 30 og ikke § 13.
§ 13 er for familiemedlemmer til en dansk statsborger under EU-reglerne og § 11 stk. 2 er for ikke danske EU/EØ-borger der er flyttet til Danmark.

Det vil sige at Udlændingestyrelsen ifølge § 11 stk. 2 nu forlanger at jeg som EU-borger (ikke dansk statsborger) skal have penge nok til at bo i mit eget land, Danmark.

Men Grundloven derimod er på min side og siger jeg kan bo i Danmark med min familie til jeg dør uden at have penge.

Ved udvisning af min ægtefælde rejser der sig et uløst problem vedr. samkvem mellem mor og søn, hvor jeg mener vores danske dreng som dansk statsborger har ret til samkvem med sin mor.

Udlændingestyrelsen skriver at drengen som dansk statsborger endnu ikke har tilknytning nok til Danmark til at de kan bo samme i Danmark, Udlændingeservice skrev i 2010 at vi kan flytte til Thailand eller til et land hvor vi alle har opholdstilladelse.

Det vil sige udvisning af 2 danske statsborger til Sverige, Thailand er udelukket for længere perioder da jeg klamrer mig til min sygesikring for hjælp.

-------------------------

Undskyld men jeg er blevet muslim og asylsøger Til hestTil hest

Hvad mener i faranger om den ny udlændingestyrelsen.

Er alt ved det gamle.

Erik fra Hua Hin

sudsakhon
Kan godt forstå din harme.

Men der er mange elementer i din sag, hvor jeg kan se, er foretaget vurderinger efter forskelligt lovsæt.

Der er selvfølgelig en del mellemregninger, jeg ikke lige kan gennemskue på foreliggende grundlag.

Har I haft advokat til at rådgive jer i ansøgningsprocessen?

Hvis Ja, så kender han også de forhold, som kan anfægtes.

Hvis nej, så ville jeg finde en i en hulens fart.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Webmaster
Kan ansøgningstidspunktet have indflydelse på resultatet ?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
sudsakhon

Både ja og nej.

Nej, hvis afgørelsen er truffet her for nylig.

Ja hvis afgørelsen er truffet før 2010, hvor der, alt efter ansøgerens forhold, refereres til domme man kalder "Ibrahim og Teixeira" og Zambrano (dog fra 2011)

Peder1968
sudsakhon skrev:

Både ja og nej.

Nej, hvis afgørelsen er truffet her for nylig.

Ja hvis afgørelsen er truffet før 2010, hvor der, alt efter ansøgerens forhold, refereres til domme man kalder "Ibrahim og Teixeira" og Zambrano (dog fra 2011)

Er det ikke normalt at ansøgningstidspunktet er afgørende?
Ellers ved du jo ikke hvilke betingelser der skal være opfyldt for at få f.eks. opholdstilladelse.

sudsakhon
Det er ikke ansøgningstidspunktet der er afgørende.

Men for afgørelser, som tidsmæssigt er truffet efter de to domme jeg har refereret til er indrettet efter præmisserne i disse.

Grunden til at jeg skrev om et tidsmæssigt skæringspunkt, var at jeg jo ikke ved om hvornår afgørelsen er truffet.
Og er det før 2010 var der andre fortolkninger af loven.

Loven som sådan er ikke ændret.
Det er udfyldelsen af rammerne, som er justeret.

Men er den nævnte afgørelse ikke anket, (selvom man ikke kalder det anke, når der er tale om en forvaltningsafgørelse) vil en fornyet sagsbehandling blive afgjort i henhold til de nye domme.

Jeg kan kun opfordre til at få fat i en advokat så hurtigt som muligt.

Spring til debat: