Se indlæg
 Udskriv debat
Rejsebeskrivelser/oplevelser på vore ture i Thailand
Girobank
Flere gange er der medlemmer,der har lovet at skriver om deres ture/oplevelser under ferien i LOS, men jeg synes ikke rigtig, der er kommet noget konkret på banen.

Skulle vi ikke i fællesskab forsøge at komme med diverse gode indlæg fra vore ture rundt om i Thailand, beskrive vore oplevelser om de steder vi bor, spisestederne vi har været på, og hvad man nu kan finde på?
Samt et par fotos.

Er der interesse for den slags indlæg her?

mrbfly
Girobank skrev:

Flere gange er der medlemmer,der har lovet at skriver om deres ture/oplevelser under ferien i LOS, men jeg synes ikke rigtig, der er kommet noget konkret på banen.

Skulle vi ikke i fællesskab forsøge at komme med diverse gode indlæg fra vore ture rundt om i Thailand, beskrive vore oplevelser om de steder vi bor, spisestederne vi har været på, og hvad man nu kan finde på?
Samt et par fotos.

Er der interesse for den slags indlæg her?

Det er da en kanon idé, håber der kommer noget på banen og skal da grave lidt i hjernen for at se om ikke jeg kunne få tastaturet til at gløde med lidt bidrag

Cool
- mai pen rai - tchun!

Girobank
Thailand tur 1.

Endelig er billetterne bestilt og dagen til afrejsen nærmer sig heldigvis med hastige skridt.
Denne gang skulle vi med Finn Air – Airbus fra Helsinki til Bangkok.
Kufferterne er pakket til bristepunktet - holder lige vægten – 23 kg pr. stk. + håndbagage.
Fruen skulle absolut medbringe en masse danske ting til familien, selv om det meste nok kunne købes billigere i Thailand. Men jeg tør ikke sætte mig imod hendes ønske, om at det er meget vigtigt, at det skal være fra Danmark.
Afgangen fra det jyske skete nogenlunde efter tidsplanen ( dog måtte vi lige betale for et stk. ekstra bagage-525 kr.), Ventetiden i Kastrup gik også hurtig t- og så det sidste stykke til Helsinki inden ombordstigningen til AIRBUS A 330 til Bangkok.
Ankom tidlig morgen kl. 0730 til en mur af varme og dejlig sol, sveden sprang hurtig frem på panden.
Vi fik fat i alle kufferterne og så af sted i Taxi til hotellet på Chaeng Watana road- taximeter slået til-ingen problem.
Nu har vi hver eneste gang brugt samme hotel og har medlemskort, alligevel skal der tages kopi af pas og ID-kort hver eneste gang.
Efter en kort udpakning og omklædning til lidt mere behageligt tøj, ud og se på de ”nye” omgivelser.
Mødtes med nogle venner og var til dinner på et dejlig spisested ved floden – kun Singha, og dagen efter sammen med konens bror og søn og lidt mad.
Vi havde hjemmefra søgt på nette efter et sted i Sydthailand og havde kigget på de floitte billeder,der var på Agoda.com på diverse hoteller i området ved Khanom. Vi valgte Talkoo Beach Resort og bestilte de første overnatninger der. Det var et dejligt sted,så vi blev der 7 nætter mere.
Resorten består af pæne bungalow, dejlig restaurant, der laver god Thaimad og har åbent til kl 2200.
Nå men vi skulle jo derned, igen til Sumpen og fik billetter med Thai Airways. Hotellet hentede os i Suratthani Airport.
For de, der kan lide kulørte lamper, er området nok ikke interessant, der en meget stille og roligt- men helt ud til stranden og en lille pool. Det meste af personalet talte fint engelsk.
Den stod på solbadning dagen lang - ren afslapning – kun afbrudt af indtagelse af væske ind imellem.
Vi lejede en lille motorbike og kørte rundt i området, ikke så meget trafik, så det gik fint.

Slut på del 1.

birkedhoj
Lækkert med den slags beskrivelser fra folk med tastaturet i deres magt.
OleGrin
Flyver PE med THAI altid

Girobank
Nej, vi var med finnair for første,eneste og sidste gang, derom senere, vil lige se om det er noget med disse rejsebeskrivelser, afsnit 2 er skrevet, men venter lige og se reaktionerne-jeg er jo ikke forfatter eller journalist.
Tak for de pæne ord.

hugoboerge
Girobank skrev:

Nej, vi var med finnair for første,eneste og sidste gang, derom senere, vil lige se om det er noget med disse rejsebeskrivelser, afsnit 2 er skrevet, men venter lige og se reaktionerne-jeg er jo ikke forfatter eller journalist.
Tak for de pæne ord.

Girobank, jeg synes det er godt. Det ville vaere helt fint hvis du kunne saette navn paa bl.a. hoteller, restauranter osv, det kunne jo vaere at vi andre ogsaa kunne faa glaede af at proeve et nyt sted.

Saa efter min mening fortsaet med at faa gang i tastaturet. God weekend.

Anonym Bruger
Hej Girobank.
Kom du bare med dit indlæg nr 2Smile dejligt at læse hvordan andre har oplevet Thailand, og ikke mindst hvilken oplevelse folk har det med div flyselskaber.
Mvh Nid.

Peder1968
Nid skrev:

Hej Girobank.
Kom du bare med dit indlæg nr 2Smile dejligt at læse hvordan andre har oplevet Thailand, og ikke mindst hvilken oplevelse folk har det med div flyselskaber.
Mvh Nid.

Enig, kom så med indlæg nr. 2 af ???? Smile

Girobank
Rolig nu, kommer senere. Vi boede på Talkoo Beach resort, består udelukkende af dejlige bungalows, med stor retaurant ved standen- både indedørs og en stor åbven restaurant lige nede til stranden. En lille pool. Venligt peronale, de fleste snakkede engelsk, Ejeren Mam og hendes 2 sønner talte alle engelsk.

Kun en lille bar havde åben om aftenen med kulørte lampe og udmærket musik. 2,5 km til byen Khanom.

Maden på Talkoo og de få restauranter der var uden ved landevejen var rigtig gode.
Et par aftner kom et loakl band og spillede thai musik-alt for højt. En omgang singha til bandet og de fyrede en kanonomgang rock and roll af til stor fornøjelse for alle thaierne, der virkelig gik op i det.

Var egentlig meget overrasket over,at bandet kunne andet en thaimusik, men det kunne de virkelig!

Lederen af bandet snakket perfekt engelsk og takkede mange gange for min omgang til dem, jeg takkede selvfølgelig for deres gode musik og sagde, at de bare spille rigtig godt.

Girobank
her følger:

Thailand tur 2
Inden afgangen fra Sumpen, ringede vi til Hotellet og bestilte afhentning i Suratthani airport. Vi kunne have sparet 700 B ved at tage en af de lokale biler i lufthavne , men bare for at være på den sikre side. Men det ved man så til næste gang.
Indkøbsturen til Khanom by .
Første stop hos en svensker, der have en lille cafe- indtagelse af væske og lidt snak om verdenssituationen.
Fruen skulle lige ind og kigge i Tesco shoppen og kom ud med bæreposen fyldt op – vi manglede ellers intet!
Videre til næste butik – manglede lige et par shorts og sandaler, fremvisning og prøvning – med lidt dyrt mente fruen, så videre til næste butik, der havde de samme produkter – men til næsten halvpris!
Der blev overskud til en Chang export hos svenskeren!
Kørte lidt rundt og kiggede på byens butikker og lidt templer var der selvfølgelig også.
Så retur til Talkoo Beach Resort, shortsene skulle selvfølgelig lige afprøves og så ellers til stranden resten af dagen – kanon godt vejr med sol og kun 32 gr. I skygge.
Næste dag lejede vi igen den lille motobike og tog på en lidt længere tur til Kanchanadit, inden afgang blev kortet i receptionen lige studeret lidt for at checke vejnumre.
Afsted kom vi da og efter ca. 25 km faldt benzinmåleren faretruende, så skulle jo lige finde noget brændstof – var inde på nogle af de lokale steder, men de havde intet. Endelig dukkede en rigtig tankstation op og der blev fyldt helt op – 100B. Den tidligere lejer af biken havde helt tydeligt ikke fyldt op, da benzinmålene ikke var faldet ret meget , det gik så ud over mig!
Vi ville besøge nogle thaibekendte i området og fik da også drejet af det rigtige sted, men de var ikke hjemme – så videre næste, men kunne ikke finde afkørslen, så ind på en lille tankstation. Jo hun vidste godt, hvor det var og var ved at vise os vej, da pludselig vedkommendes nabo kom på tanken.
Vent lige, så kan I følge efter mig – det er min nabo. Super, vi fulgte efter og efter 5 min var vi fremme.
Kun datteren var hjemme, men hun kunne stadig huske mig - selv efter 10 år – stort smil og hilse på mig Lung XXXX, ringede til forældrene, som kom hjem meget hurtigt.
Hun skulle giftes den 28.februar og vi blev indbudt, men det var dagen inden hjemrejsen til DK.
Gensynsglæden var stor og snakken gik lystigt. Ret hurtigt kom der flere fra familien og naboer, der lige ville hilse på farang, som de ikke havde set i 10 år. Så det var et rart gensyn for os alle. Blev tilbud at kunne bo hos dem næste gang vi kom forbi.
Var på en kort rundtur og besøge dem i deres hjem, det var dejligt og hilse på dem alle efter så mange år, de sagde, at de ikke troede og de fik mig at se igen, men vi var meget velkomme igen.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

taxidriver990
Godt vovet Girobank.....

Rart at laese om andres oplevelser i og omkring Thailand.
Smile
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Himmelhunden
Tak for nogle gode historier Girobank. Rart at få noget kød" på de forskellige tråde i stedet for den evige personfnidder som jeg hverken gider eller har lyst til at deltage i.

Håber du eller andre har mere af samme skuffe.

Jeg vil gerne deltage i festen og har en god fortælling om en rundtur i Nordthailand og Laos for næsten 10 år siden - men det kunne for den sags skyld godt have været nu.

Jeg åbner den i gruppen "Rejsemål usorteret" - Tråden hedder: På rundtur i Thailand/Laos år 2004. Den kommer i flere dele - ellers bliver den for lang.

Historien er skrevet for længst - men skal lige redigeres lidt.

Med venlig hilsen

HimmelhundenRead the rules

Chase
Jeg æder hver et bogstav med lyst

Takker for historien

PS jeg kunne godt finde på at lave en rejsebeskrivese af mine 25000 km på MC gemmen Thai over 12 år , og har taget 1000 vis af billeder , men må man linke til en anden side hvor billederne er med en kort beskrivelse ?

Spring til debat: