Se indlæg
 Udskriv debat
Kursen lige nu
jc
I dag 4/6 kan man fos Forex købe Baht 496,77 Baht for DKK 100. Dette svarer til at 100 Baht koster DKK 20,13.

Men hvad er kursen i Thailand, hvis man veksler henne på hjørnet i en af de små vekselboder (uden gebyr naturligvis)?

Skal afsted næste uge, men vil gerne vide om jeg skal veksle hjemmefra eller medbringe DKK og veksle i Thailand.
Boet i Bangkok 1980-1983.

Thomas72
jc skrev:

I dag 4/6 kan man fos Forex købe Baht 496,77 Baht for DKK 100. Dette svarer til at 100 Baht koster DKK 20,13.

Men hvad er kursen i Thailand, hvis man veksler henne på hjørnet i en af de små vekselboder (uden gebyr naturligvis)?

Skal afsted næste uge, men vil gerne vide om jeg skal veksle hjemmefra eller medbringe DKK og veksle i Thailand.

De må tage nogle gebyrer for at veksle, fordi ser man til venstre her på DTW kan man få 527.98 THB for en 100'er lap. Men det er nok kun spørgsmål om tid før man skal dividere priserne i Thailand med fire, med mindre Grækenland, Italien og Spanien bliver sparket ud af EURO-zonen.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Pescator
@jc:

Køb aldrig, aldrig nogensinde i de små vekselboder, tjek de her:

http://www.superr.../rate.html

http://www.vasuex...

ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

Peder1968
jc skrev:

Hvis du ofte besøger Thailand kan det bedst betale sig at oprette en konto i en bank i Thailand og sende pengene fra din danske bank til din Thai-konto.

SteenJ
Bank Country Updated by bank Update

Super Rich (Ratchadamri) Thailand 2012-06-04 10:36 DKK THB 5.18

Kasikorn Bank Thailand 2012-06-01 17:19 8 DKK THB 5.04

Bank of Ayudhya Thailand 2012-06-04 04:25 1 DKK THB 4.97

Super Rich plejer at give en højere kurs, men deres vekselbutikker ligger ikke lige på hvert hjørne.

PT. er der ikke den store forskel, om du veksler i DK eller TH.

SteenJ

ps. Om fem år kan det ikke betale sig at rejse til TH., dårlig kurs og højere priser på dagligvarer.

Her er et link, hvor man kan holde sig så nogenlunde opdateret med vekselkurser forskellige steder.

http://bankexchan...fault.aspx
(bemærk ! - kurserne er ikke altid fra samme dato)

Og her kan man følge tendensen over flere forskellige perioder:

http://www.x-conv...rt/DKK-THB

Redigeret af d. 05/06-2012 02:59

Peder1968
SteenJ skrev:

Bank Country Updated by bank Update

Super Rich (Ratchadamri) Thailand 2012-06-04 10:36 DKK THB 5.18

Kasikorn Bank Thailand 2012-06-01 17:19 8 DKK THB 5.04

Bank of Ayudhya Thailand 2012-06-04 04:25 1 DKK THB 4.97

Super Rich plejer at give en højere kurs, men deres vekselbutikker ligger ikke lige på hvert hjørne.

PT. er der ikke den store forskel, om du veksler i DK eller TH.

SteenJ

ps. Om fem år kan det ikke betale sig at rejse til TH., dårlig kurs og højere priser på dagligvarer.

Hvis du går ind i Super Rich har du ret i der ikke er den store forskel. Men hvis du går ind i en af de andre banker du nævner vil du tabe penge.
Et kig på Danske Banks hjemmeside er kursen 5,1634 pr. 4. jun. Så hvis du ikke kan finde en Super Rich butik vil det bedst betale sig at veksel hjemme fra.
Endvidere hvis kursen er stigende er det med at veksel så hurtig som muligt. Dvs. Veksel hjemme fra.

fik min usle pension fra DK indsat i dag (undervejs siden torsdag) kurs 5.33 i Bangkok Bank

Skeptikeren

Peder1968
Skeptikeren skrev:

fik min usle pension fra DK indsat i dag (undervejs siden torsdag) kurs 5.33 i Bangkok Bank

Skeptikeren

Hvis det var i går vil du kun havde fået 5,25.....
Så det går hurtigt den forkerte vej...

mcpdk
Peder1968 skrev:

jc skrev:

Hvis du ofte besøger Thailand kan det bedst betale sig at oprette en konto i en bank i Thailand og sende pengene fra din danske bank til din Thai-konto.

Nej... det kan bedst betale sig at veksle i Superrich, Pratunam...
Smile

mcpdk skrev:

Peder1968 skrev:

jc skrev:

Måske,- men kun hvis man opholder sig i Bangkok - Der er også noget der hedder transport omkostninger, hvis man ikke lige opholder sig i BKK city - Thailand er et stort dejligt land ! Bla bla bla
Redigeret af d. 05/06-2012 12:07

Peder1968
mcpdk skrev:

Peder1968 skrev:

jc skrev:

Ved små beløb under et par 1000'er har du ret. Men ellers kan det bedst betale sig at overføre via sin egen bank i dk og så over på sin tha konto.

1viggovax
jeg fik idag på overførsel 5.26 i bangkok bank

mcpdk
Peder1968 skrev:

mcpdk skrev:

Peder1968 skrev:

jc skrev:

Hallo... det er jo netop jo større beløb du vil veksle... jo bedre kan det betale sig at bruge Superrich...

En taxi fra lufthavnen til superrich er ca. 200 bth + retur... så dem der ikke lige skal opholde sig i Bkk. kan hurtigt spare penge ved at veksle i Bkk...

Superrich giver som regel 300-400 bth mere pr 1000,- Dkk end ved bankoverførelse fra Danmark til Thailand også når der overføres danske kr.

Ved små beløb under et par 1000'er har du ret. Men ellers kan det bedst betale sig at overføre via sin egen bank i dk og så over på sin tha konto.

Smile

Skeptikeren skrev:

Skeptikeren

Nu skal du ikke være så utilfreds med dit liv derude ,

Når vi unge der betaler for dit liv derude nu selv kommer op i alderen er der ikke nogen pention til os,,,og hvis der er , er det vel først når vi rammer de 80 år....

Så vær nu glad for at du overhovedet kan få lov at leve og spise mad hver dag i LOS på andres regning ik...

Hvor mange år har du levet derude nu ????

Jeg synes du skal nyde dit liv istedetfor at klandre andre, el. du vil evt. have vi skal betale endnu mere i skat for at holde røven oppe på dig derude el. hva....????

bon appetit...Angry
Redigeret af d. 05/06-2012 23:28

Spring til debat: