Se indlæg
En tur med Øresundstoget
|
|
mugge |
Lagt på d. 02/06-2012 12:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 389 |
Forleden skulle vi hente min kones veninde som flyver for Qatar Airlines. Crew personalet bor på Crown PLaza ved Fields på Amager. Men på denne tur var der hele 3 thaier i crew, så vi valgte at lade bilen stå og vise dem Nordsjælland via øresundstoget. Det blev en ganske sov tur til Helsingør. Først grinte de enormt over at man i Øresundstogene har en stille kupé..for som de sagde...der er jo ingen danskere der overhovedet siger noget til hinanden, så hvor stille kan der så være inde i en stille kupé. Jeg stillede dem en opgave, jeg spurgte een af pigerne om hun turde gå og bede om lidt information fra een af passagerne i stille kupeen. Jeg var sikker på at hun ville blive tysset ned eller bedt om at gå. Så afsted hun gik ind i kupeen og lavede lige "thumbs up" inden hun gik ind. Der gik ikke engang 2 min så var hun ude igen..der var andre passagerer som på engelsk havde bedt hende om at gå ud. SÅ Dansk så Dansk..sig selv nærmest med sin indre svinehund.Ingen ville hjælpe. Selv i en normal kupé kiggede folk på os,som om det var piger fra en luderbar . Okay vi kom til Helsingør. Et par ældre mænd i pensionist alderen stod på perronen og nærmest over begloede pigerne. Hvortil der kom en hel del forbandelser på thai fra pigerne om deres meninger om disse dejlige mænd i størelse XXL . Inde i butikkerne kunne man se at personalet fulgte pigerne med øjnene..var det mon tyve på spil ? Ingen havde lyst til at købe noget ,da de følte de blev mistænkelig gjort i butikkerne. Så vi tog til KBH og spiste på den "nye" thai resturant lige ved starten af Istedgade og hovedbanegården.Det var dejligt. Hvor er trist at vi viser os sådan overfor andre folkeslag. Jeg blev flov, gal og en smule fjendsk overfor mit fædreland. Synes det er for ringe. Behandl andre med den respekt som du selv vil behandles. |
|
|
golfer |
Lagt på d. 02/06-2012 14:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
mugge skrev: Forleden skulle vi hente min kones veninde som flyver for Qatar Airlines. Crew personalet bor på Crown PLaza ved Fields på Amager. Men på denne tur var der hele 3 thaier i crew, så vi valgte at lade bilen stå og vise dem Nordsjælland via øresundstoget. Det blev en ganske sov tur til Helsingør. Først grinte de enormt over at man i Øresundstogene har en stille kupé..for som de sagde...der er jo ingen danskere der overhovedet siger noget til hinanden, så hvor stille kan der så være inde i en stille kupé. Jeg stillede dem en opgave, jeg spurgte een af pigerne om hun turde gå og bede om lidt information fra een af passagerne i stille kupeen. Jeg var sikker på at hun ville blive tysset ned eller bedt om at gå. Så afsted hun gik ind i kupeen og lavede lige "thumbs up" inden hun gik ind. Der gik ikke engang 2 min så var hun ude igen..der var andre passagerer som på engelsk havde bedt hende om at gå ud. SÅ Dansk så Dansk..sig selv nærmest med sin indre svinehund.Ingen ville hjælpe. Selv i en normal kupé kiggede folk på os,som om det var piger fra en luderbar . Okay vi kom til Helsingør. Et par ældre mænd i pensionist alderen stod på perronen og nærmest over begloede pigerne. Hvortil der kom en hel del forbandelser på thai fra pigerne om deres meninger om disse dejlige mænd i størelse XXL . Inde i butikkerne kunne man se at personalet fulgte pigerne med øjnene..var det mon tyve på spil ? Ingen havde lyst til at købe noget ,da de følte de blev mistænkelig gjort i butikkerne. Så vi tog til KBH og spiste på den "nye" thai resturant lige ved starten af Istedgade og hovedbanegården.Det var dejligt. Hvor er trist at vi viser os sådan overfor andre folkeslag. Jeg blev flov, gal og en smule fjendsk overfor mit fædreland. Synes det er for ringe. Behandl andre med den respekt som du selv vil behandles. Jeg synes nu du er en lige rigeligt forudindtaget holdning om danskerne og deres omgang med fremmede. Jeg ved ikke hvordan man "ser" på piger som om de er fra en luderbar - mon ikke det blot var dig som opfattede det sådan, så det passede ind i dit verdensbillede. Naturligvis ser folk nysgerrigt på andre som ser "anderledes" ud - og tre nydelige (går jeg udfra når de arbejder hos Qatar airways) unge damer som kommer fra asien er da altid et syn værd - jeg ville da også kigge - så du må gerne lære mig hvordan jeg kan kigge uden at det ser ud som om jeg tror de kommer fra en luderbar. Du føler også at du skal bevise overfor dine venner at danskerne er uvillige til at hjælpe, ved at teste dem (jeg synes egentligt det er lige barnligt nok - men ok jeg kender ikke din alder). Den slags test kan man efter min erfaring vist gøre mange steder i Nord-europa med samme resultat og er altså ikke specielt dansk (det gør jo så ikke resultatet mere sympatisk - men det er nok en kulturel ting - man kan vist finde usympatisk adfærd i alle lande - og i sidste ende kommer det jo også an på øjnene der ser). Jeg har ikke boet i Danmark i snart 20 år og har heller ingen tanker om at flytte tilbage dertil så jeg føler ikke noget behov for at forsvare danskernes adfærd - men jeg synes ikke du er helt fair i din beskrivelse og den virker på mig lidt stereotyp. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 02/06-2012 16:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
nu ved jeg jo ikke om folk er værre i nordsjælland end i nordjylland, men jeg har det indtryk at folk er flinke til at hjælpe fremmede uaset hudfave, det hænger måske sammen med at vi trods alt ikke har så mange her,og dine thai piger havde jo heller ikke roser til overs for danskerne vel. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/06-2012 17:10
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Det med at blive tysset på i en stillekupé har intet med oprindelsen af gøre. Det sker for alle. Sjovt nok, da jeg var ude at køre tog forleden, var det en asiatisk (dansktalende) mand, der tyssede på et par danskere, der kom snakkende ind i kupéen.
|
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 02/06-2012 18:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Kim Ludvigsen skrev: Når man tager med Øresundstoget så er der kupéen med stillezoner og vis man taler i stillezoner så er det normalt at der er nogne der tysser på en og vis man taler i telefon så bliver man bet om at gå ud af kupéen
Det med at blive tysset på i en stillekupé har intet med oprindelsen af gøre. Det sker for alle. Sjovt nok, da jeg var ude at køre tog forleden, var det en asiatisk (dansktalende) mand, der tyssede på et par danskere, der kom snakkende ind i kupéen. Come As You Are
|
|
|
Lagt på d. 03/06-2012 14:03
|
|
Begynder Antal indlæg: |
mugge skrev: Forleden skulle vi hente min kones veninde som flyver for Qatar Airlines. Crew personalet bor på Crown PLaza ved Fields på Amager. Men på denne tur var der hele 3 thaier i crew, så vi valgte at lade bilen stå og vise dem Nordsjælland via øresundstoget. Det blev en ganske sov tur til Helsingør. Først grinte de enormt over at man i Øresundstogene har en stille kupé..for som de sagde...der er jo ingen danskere der overhovedet siger noget til hinanden, så hvor stille kan der så være inde i en stille kupé. Jeg stillede dem en opgave, jeg spurgte een af pigerne om hun turde gå og bede om lidt information fra een af passagerne i stille kupeen. Jeg var sikker på at hun ville blive tysset ned eller bedt om at gå. Så afsted hun gik ind i kupeen og lavede lige "thumbs up" inden hun gik ind. Der gik ikke engang 2 min så var hun ude igen..der var andre passagerer som på engelsk havde bedt hende om at gå ud. SÅ Dansk så Dansk..sig selv nærmest med sin indre svinehund.Ingen ville hjælpe. Selv i en normal kupé kiggede folk på os,som om det var piger fra en luderbar . Okay vi kom til Helsingør. Et par ældre mænd i pensionist alderen stod på perronen og nærmest over begloede pigerne. Hvortil der kom en hel del forbandelser på thai fra pigerne om deres meninger om disse dejlige mænd i størelse XXL . Inde i butikkerne kunne man se at personalet fulgte pigerne med øjnene..var det mon tyve på spil ? Ingen havde lyst til at købe noget ,da de følte de blev mistænkelig gjort i butikkerne. Så vi tog til KBH og spiste på den "nye" thai resturant lige ved starten af Istedgade og hovedbanegården.Det var dejligt. Hvor er trist at vi viser os sådan overfor andre folkeslag. Jeg blev flov, gal og en smule fjendsk overfor mit fædreland. Synes det er for ringe. Behandl andre med den respekt som du selv vil behandles. Sådan et indlæg er til at brække sig over ! Det ligner grangiveligt noget af det sædvanlige lort, man efterhånden dagligt høre og læser fra politikere og journalister som arbejder for kulturmarxisterne og landsforræderne fra Socialdemokratiet, Enhedslisten, Radikale Venstre og Ny Alliance. Har man ikke lige en historie , ja så konstruere man såmænd bare en selv , hvori man nedgører og tilsviner sit eget folk og kultur til på groveste måde. Alt i et forsøg på at pudse sin egen glorie, og forsvare det naive og fejlslagne multietniske projekt som har lavet vores land om til en losseplads for alverdens afskum og udskud. Nu ligger landet jo sådan, at når folk har valgt at sidde i en stillekupe er det fordi de ønsker at passe sig selv, være i fred og ikke ønsker nogen form for forstyrrelser osv. Men det vil den selvgode og selvfede Mugge ikke acceptere ! Men thai wannabe'en og overfarangen Mugge øjner straks chancen for at "earn face" over for nogle simple stewardesseduller fra den tredje verden, det gør han ved at kalde på sin egen indre svinehund ! Han forsøger så ved hjælp af disse intetanende stewardesser at fremprovokere en "situation" som kan tilfredsstille denne indre svinehund. Da det umiddelbart ikke lykkedes vælger overfarangen Mugge straks at lave et kvalmende indlæg her på siden, hvor i han tilsviner sit eget folkefærd, og kalder dem nogle gamle fede perverse svin. Man ser hvad man vil , det eneste thai wannabe'en og overfarangen Mugge så, var sin egen kæmpestore indre svinehund !! Redigeret af d. 03/06-2012 14:14 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/06-2012 14:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
mugge skrev: Forleden skulle vi hente min kones veninde som flyver for Qatar Airlines. Crew personalet bor på Crown PLaza ved Fields på Amager. Men på denne tur var der hele 3 thaier i crew, så vi valgte at lade bilen stå og vise dem Nordsjælland via øresundstoget. Det blev en ganske sov tur til Helsingør. Først grinte de enormt over at man i Øresundstogene har en stille kupé..for som de sagde...der er jo ingen danskere der overhovedet siger noget til hinanden, så hvor stille kan der så være inde i en stille kupé. Jeg stillede dem en opgave, jeg spurgte een af pigerne om hun turde gå og bede om lidt information fra een af passagerne i stille kupeen. Jeg var sikker på at hun ville blive tysset ned eller bedt om at gå. Så afsted hun gik ind i kupeen og lavede lige "thumbs up" inden hun gik ind. Der gik ikke engang 2 min så var hun ude igen..der var andre passagerer som på engelsk havde bedt hende om at gå ud. SÅ Dansk så Dansk..sig selv nærmest med sin indre svinehund.Ingen ville hjælpe. Selv i en normal kupé kiggede folk på os,som om det var piger fra en luderbar . Okay vi kom til Helsingør. Et par ældre mænd i pensionist alderen stod på perronen og nærmest over begloede pigerne. Hvortil der kom en hel del forbandelser på thai fra pigerne om deres meninger om disse dejlige mænd i størelse XXL . Inde i butikkerne kunne man se at personalet fulgte pigerne med øjnene..var det mon tyve på spil ? Ingen havde lyst til at købe noget ,da de følte de blev mistænkelig gjort i butikkerne. Så vi tog til KBH og spiste på den "nye" thai resturant lige ved starten af Istedgade og hovedbanegården.Det var dejligt. Hvor er trist at vi viser os sådan overfor andre folkeslag. Jeg blev flov, gal og en smule fjendsk overfor mit fædreland. Synes det er for ringe. Behandl andre med den respekt som du selv vil behandles. Den med stillekupeen hvorfor goere saadan noget det er fuldstaendig fjollet og idiotisk gjort. Hvis man ser nogle soede piger/damer er det vel ikke unormalt at folk kigger lidt, det tror jeg de fleste mandfolk goere (ligegyldig alder), maaske undtagen hvis man er til den anden side. Men nu har Mugges soede thai veninder jo ogsaa talt nedladene om danske maend, det er maaske helt i orden ? Nu afhaenger det ogsaa lidt af den paaklaedning som Mugges veninder havde paa og saa er der maaske en aarsag til at de bliver mistaenkelig gjort og det er ligegyldigt om man er dansk, thai, sort, hvis osv osv. Sweet and short - Mugge's indlaeg hoerer ingen steder hjemme. |
|
Spring til debat: |