Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Thailands parlament er ramt af kaos
|
|
Pescator |
Lagt på d. 31/05-2012 16:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
Det gik helt galt i Parlamentet idag! http://www.inform...ram/302329 ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 31/05-2012 17:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Galehus http://ordnet.dk/...ry=galehus |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 31/05-2012 17:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Paa grund af een person som bor i Dubai. |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 31/05-2012 20:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Dejligt at se at Takhsin alligevel får sin ret og dermed muligheden for igen at rette op i sit elskede Thailand __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Pescator |
Lagt på d. 31/05-2012 21:03
|
Ja, jeg synes da det er spændende, mon ikke han er PM igen om max. 1 år? Panthamit er rykket på gaden igen, med Sonthi Limpindthongcool og Chamlon som indpiskere, det skal nok blive interessant! ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 01/06-2012 03:25
|
Pescator skrev: Ja, jeg synes da det er spændende, mon ikke han er PM igen om max. 1 år? Panthamit er rykket på gaden igen, med Sonthi Limpindthongcool og Chamlon som indpiskere, det skal nok blive interessant! Han fungerer jo allerede som de facto PM. Alt hvad han oensker nu er at komme tilbage og faa sine penge tilbage. Det er det det drejer sig om i al sin enkelhed. |
|
|
natty |
Lagt på d. 01/06-2012 10:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
hugoboerge skrev: Han fungerer jo allerede som de facto PM. Alt hvad han oensker nu er at komme tilbage og faa sine penge tilbage. Det er det det drejer sig om i al sin enkelhed. Korrekt hugo, det er også ved at gå op for flere og flere af "rødskjorterne", hvoraf flere grupperinger åbenlyst diskuterer om de skal bryde med PT samt med bror og søster. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 01/06-2012 11:59
|
natty skrev: hugoboerge skrev: Han fungerer jo allerede som de facto PM. Alt hvad han oensker nu er at komme tilbage og faa sine penge tilbage. Det er det det drejer sig om i al sin enkelhed. Korrekt hugo, det er også ved at gå op for flere og flere af "rødskjorterne", hvoraf flere grupperinger åbenlyst diskuterer om de skal bryde med PT samt med bror og søster. Nu ser det ud som om at debatten er udskudt paa ubestemt tid. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/06-2012 14:24
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
der er ihvertfald mere end én fra oppositionen der er bange for at få Thaksin tilbage til Thailand... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 01/06-2012 16:09
|
JS skrev: der er ihvertfald mere end én fra oppositionen der er bange for at få Thaksin tilbage til Thailand... Mon ikke det er forbryderen selv som har bedt sine haandlangere om lige at tage en slapper ? |
|
|
natty |
Lagt på d. 02/06-2012 02:03
|
FCKdk skrev: Dejligt at se at Takhsin alligevel får sin ret og dermed muligheden for igen at rette op i sit elskede Thailand Lidt patetisk at nogen nærmest omtaler Thaksin forholdt til sit land som sit elskede Thailand, Hvad med de andres elskede Thailand? Er han da royal? der er absolut ingen som forhindre ham i komme tilbage. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Lagt på d. 02/06-2012 04:51
|
|
Begynder Antal indlæg: |
det er sku ikke patetisk men tragisk, at en dansker kan sidde hjemme i DK og forherlige en thailandsk tyveknægt, som er lovformeligt dømt men flygtet fra sit "elskede " fædreland. Og når hans egne "tropper" de røde, nu er begyndt at afvise ham, så er der da noget der er helt galt. Han venter kun på at få alle sine indefrosne penge. Skeptikeren |
|
|
natty |
Lagt på d. 02/06-2012 06:06
|
Skeptikeren skrev: det er sku ikke patetisk men tragisk, at en dansker kan sidde hjemme i DK og forherlige en thailandsk tyveknægt, som er lovformeligt dømt men flygtet fra sit "elskede " fædreland. Og når hans egne "tropper" de røde, nu er begyndt at afvise ham, så er der da noget der er helt galt. Han venter kun på at få alle sine indefrosne penge. Skeptikeren Ja tragisk er nok et bedre ord end patetisk. Iøvrigt pudsigt, da jeg for to år siden berettede om hvordan jeg var vidne til at nogle af hans "stormtropper" i den smalle Soi Ngam Duplee, Rama IV, Bangkok, forsøgte at sætte ild til en transportvogn fyldt med benzin, beregnet til en benzintank. blev jeg kaldt alverdens værste gloser, og at jeg ikke forstod "de fattige" For mig var det klart et forsøg på en terrorhandling mod de mennesker som boede i området, og det kunne være endt frygteligt med mange døde. Jeg har og havde faktisk sympati for mange af deres krav, krav som Thaksin slænget åbenbart har glemt alt om efter de kom til magten, men de handlinger som jeg var vidne til for to år siden i Bangkok, blandt andet beboere som i sidste øjeblik kom ud af en brændende bygning i samme lokalområde, og som intet havde med konflikten at gøre skabte hos mig total disrespekt, mod visse dele af bevægelsen. Som jeg oplevede det, var det ren vandalisme og faktisk mordforsøg på uskyldige mennesker, som tilfældigt have bosat sig i Bangkok eller var på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/06-2012 07:40
|
natty skrev: Skeptikeren skrev: det er sku ikke patetisk men tragisk, at en dansker kan sidde hjemme i DK og forherlige en thailandsk tyveknægt, som er lovformeligt dømt men flygtet fra sit "elskede " fædreland. Og når hans egne "tropper" de røde, nu er begyndt at afvise ham, så er der da noget der er helt galt. Han venter kun på at få alle sine indefrosne penge. Skeptikeren Ja tragisk er nok et bedre ord end patetisk. Iøvrigt pudsigt, da jeg for to år siden berettede om hvordan jeg var vidne til at nogle af hans "stormtropper" i den smalle Soi Ngam Duplee, Rama IV, Bangkok, forsøgte at sætte ild til en transportvogn fyldt med benzin, beregnet til en benzintank. blev jeg kaldt alverdens værste gloser, og at jeg ikke forstod "de fattige" For mig var det klart et forsøg på en terrorhandling mod de mennesker som boede i området, og det kunne være endt frygteligt med mange døde. Jeg har og havde faktisk sympati for mange af deres krav, krav som Thaksin slænget åbenbart har glemt alt om efter de kom til magten, men de handlinger som jeg var vidne til for to år siden i Bangkok, blandt andet beboere som i sidste øjeblik kom ud af en brændende bygning i samme lokalområde, og som intet havde med konflikten at gøre skabte hos mig total disrespekt, mod visse dele af bevægelsen. Som jeg oplevede det, var det ren vandalisme og faktisk mordforsøg på uskyldige mennesker, som tilfældigt have bosat sig i Bangkok eller var på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Natty helt korrekt. I dag sidder nogle af dem der raabte og skreg "Braend Bangkok" i regeringen, een er minister. Det som oenskes af forbryderens venner og ham selv er at alt skal vaskes hvidt. Her er bl.a. en liste over udestaaende retssager, hvoraf #1 er afsluttet (2 aar i brummen). #5 blev omstoedt efter Yingluck blev PM. CASES AGAINST THAKSIN FAMILY Case one: Corruption charges related to purchase of state land by his wife. Who: Thaksin and his wife. Status: Thaksin guilty, wife acquitted Case two: Abuse of power linked to government lottery scheme.Who: Thaksin and several former Cabinet ministers. Status: Case accepted by Supreme Court Case three: Abuse of power related to state loan to Burma alleged to have benefited family business. Who: Thaksin. Status: Case accepted by Supreme Court Case four: Concealing assets.Who: Thaksin, wife and two others. Status: Awaiting court decision on proceeding to trial Case five: Tax evasion. Who: Members of Thaksin's family.Status: Pojaman Shinawatra and her brother jailed for three years, her secretary for two years Several other claims also lodged. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 02/06-2012 08:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Der er sket ny udvikling, hvis vi skal tilbage til trådens oprindelige tekst..... http://www.bt.dk/...-parlament Gulskjorterne blokere Thailands parlament. [img]http://b.bimg.dk/node-images/221/5/620x411-c/5221801-thailand-parties-reconciliation-bill-protest.jpg[/img] is not a valid Image. Thailands gulskjorter, der er modstandere af premierminister Yingluck Shinawatras regering, omringede og blokerede fredag landets parlament. Der sker i et forsøg på at udskyde debatten om et lovforslag, der giver Thailands tidligere premierminister, Thaksin Shinawatra, mulighed for vende hjem. Det skriver nyhedsbureauet Reuters. Mere end 1.000 demonstranter var mødt op for at tage del i protesten mod lovforslaget, der giver Thaksin Shinawatra, der lever i eksil, mulighed for at bosætte sig i Thailand uden at skulle afsone en fængselsdom for korruption. Thaksin Shinawatra blev i 2006 afsat af Thailands magtfulde militær, og flygtede i 2008 i eksil, kort før han blev idømt fængselsdommen. Ifølge iagttagere har han dog fortsat indflydelse på den nuværende regerings politik. Premierminister Yingluck Shinawatra, der blev valgt sidste år, er nemlig søster til Thaksin. Det er langt fra første gang, at gulskjorterne, der kommer fra Thailands mellemklasse og den veluddannede elite og som støtter militæret, går på gaderne i protest mod landets politiske system. Flere gange er det også kommet til voldelige sammenstød mellem de gulklædte demonstranter og deres rødskjortede rivaler, der kommer fra de fattigere dele af landet og som støtter Thaksin Shinawatra. Ifølge Reuters er debatten om lovforslaget blev udskudt på ubestemt tid som konsekvens af fredagens aktion. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/06-2012 12:08
|
Vi har hele tiden vaeret i traadens oprindelige tekst i og med at baggrunden for hvorfor der opstod kaos er blevet underbygget. |
|
|
Pescator |
Lagt på d. 02/06-2012 13:19
|
Korrekt hugoboerge, det er den samme øjensynligt uløselige konflikt mellem rød og gul der hærger. 1-0 til PAD ser det ud til: House sittings off indefinitely http://www.bangko...definitely http://asiancorre...kokpundit/ Next stop, Suvharnaboom! ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
Lagt på d. 03/06-2012 04:23
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Og i går et enormt fremmøde at de "røde" som ikke er så røde endda. De giver sig ud for at være af arbejderklassen, hvis det er rigtigt så er de lige så store pampere som i resten af verden. Thaksin, som er en klog og snedig taktiker, valgte den røde farve nemlig for at overbevise de fattige, uskolede arbejdere at han var på deres side. Og som alle demagoger fik han vind i sejlene. Samtidig købte han over hele landet utallige dagdrivere og bøller, lod dem hærge og rasere med diverse hjemmelavede våben. Husk på billederne her fra Pattaya hvor de i tusindvis var på gaderne med køller med søm, macheter spidse bambus spyd m.m.m. imens stod hans indpiskere trygt og godt på taget af diverse lastbiler og piskede stemningen op, det samme gentog sig i Bangkok blot brugte de nu benzinbomber. Iflg, ubekræftede rygter fik alle der deltog i gårdsdagens optog 300 Baht (regerigens takst for en dagløn) + gratis mad, drikke og transport. Og hvem mo betaler det? Thaksin har kun eet ærinde med Thailand og det er at få fat i sine penge, han vil skide på befolkningen. Og værst af det hele, skulle han mod alle Odds komme til magten igen, KAN han ikke vende tilbage på den storpolitiske scene, han har brændt alle diplomatiske broer. Hvem ville lyttte til ham i f.eks. FN eller ASEAN eller???? Det eneste gode han har gjort for landet (og også det løb grassat) var da han beordrede krig mod narkotika-kartellerne. Det er hvad jeg hører rundt om i dag, nu da misbruget har nået uanede højder. Men den gang gik rygterene jo at krigen var fordi han ville have eneretten til salg og distribution. Om det blev bevist er jo en velbevaret hemmelighed, men der blev jo dræbt mange uskyldige oppe i landsbyerne. Vi mangler Thaksin siger mange thaier. Den gang viste man daglig afbrændinger af tonsvis af drugs, i dag siger man at politiet konfiskerer og så sælger det igen og det er sikkert rigtig i mange tilfælde. Rundt om i Pattaya stopper de alt på diverse checkoint, døgnet rundt, omkring 70-100 bliver buret inde hvert døgn på grund af misfarvning af urin. distriktsfængselet i Chonburi hvor de ender, er mere end overfyldt, men man ser ingen reportage som før, af disse afbrændinger. Men desværre, disse magtmennesker (Thaksin) er hemningsløse i deres begær, som alle demagoger er det. Skeptikeren |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/06-2012 06:31
|
Forbryderen er ogsaa en loegnhals der vil noget. I gaar opfordrede han de roede til at slaas igen. Men her kommer loegnen: Han naevner at han havde THB 86bn da han indgik i politik og nu er han blevet frastjaalet THB 46bn. Arme stakkel. Under den foerste retssag i begyndelsen af 2000 havde han oplyst at han "kun" havde 500 millioner THB mens fruen "kun" havde 9 bn THB. Den sag vandet han knebent med dommerstemmerne 8 - 7 og hvordan vandt han saa den ? Bortset fra det saa er der lang vej op til THB 86bn. Nu kan man saa bare frygte at der bliver skaeg og ballade i landet igen, desvaerre. |
|
|
tatekthai |
Lagt på d. 03/06-2012 13:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Thai rak Thai Thai jeb Thai |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |