Se indlæg
NY LOV, KAN BLIVE DYR FOR KOMMUNERNE
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/05-2012 03:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Faldt over dette tankevækkende indlæg, ifbm. regeringens nyeste lov tiltag.: Af: Torben S, 12:50 Der indføres i de nye regler, at de pensionister som i forvejen kun modtager grundbeløbet, ikke fratrækkes yderligere. Bor man udenfor EU og nogle favoriserede lande, som f.eks. Schweiz, modtager pensionister kun grundbeløbet, og skal oven i købet selv betale forsikring for sygdom. De fleste af disse mennesker er ikke rige, der kan være mange ting der gør sig gældende, hvorfor de bor hvor de bor. Min egen situation er, at jeg vil komme til at få kr. 3.800 pr. md. efter skat og sygeforsikring men incl. ATP. Da jeg ikke er formuende, vil jeg være nødt til at rejse hjem, da det med de nugældende regler, allerede er svært at få pengene til at række. Dette betyder, at jeg får den fulde pension plus diverse tillæg, jeg vil tilbageerobre min ret til sundhedssystemet, ligesom min tidligere hjemkomune, skal stille en møbleret lejlighed til min rådighed. Forestille Jer, hvis flere tusinde, vil være tvunget til det samme. Regnestykket vil se meget anderledes ud, og kommunerne vil få nogle næsten uløselige problemer på halsen. Se også alle de øvrige kommentarer i tråden til lovforslaget her: http://www.bt.dk/...l-straffes |
|
|
handy |
Lagt på d. 30/05-2012 04:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Der indføres i de nye regler, at de pensionister som i forvejen kun modtager grundbeløbet, ikke fratrækkes yderligere. ...... |
|
|
Lagt på d. 30/05-2012 04:42
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hvis det blot var så enkelt som han beskriver. Tager man beslutningen og du ingen har til at hjælpe dig med en midlertidig bolig, ingen opsparing - INTET! - Så er der kun en vej, hvis du endelig har skrabet sammen til billetten, en bænk i parken indtil du kan blive visiteret til et plejehjem, måske til næste år, så det bliver en vinter på bænken i parken, måske 2. Og hvad så? Slut med søde smilende thaier, sol, varme, velsmagende billig frugt og alt det andet. Nu afløst af sure, stressede plejedamer der blot venter på fyraften. Er du heldig kan du få en gang søbemad. Næh tak! Skeptikeren |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/05-2012 07:14
|
handy skrev: Der indføres i de nye regler, at de pensionister som i forvejen kun modtager grundbeløbet, ikke fratrækkes yderligere. ...... Hvor har du set det.? Hvis det er korrekt, er skeptikerens dag reddet .! |
|
|
handy |
Lagt på d. 30/05-2012 07:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
[quote]DK skrev: Faldt over dette tankevækkende indlæg, ifbm. regeringens nyeste lov tiltag.: Af: Torben S, 12:50 Der indføres i de nye regler, at de pensionister som i forvejen kun modtager grundbeløbet, ikke fratrækkes yderligere. Bor man udenfor EU og nogle favoriserede lande, som f.eks. Schweiz, modtager pensionister kun grundbeløbet, og skal oven i købet selv betale forsikring for sygdom. De fleste af disse mennesker er ikke rige, der kan være mange ting der gør sig gældende, hvorfor de bor hvor de bor. Min egen situation er, at jeg vil komme til at få kr. 3.800 pr. md. efter skat og sygeforsikring men incl. ATP. Da jeg ikke er formuende, vil jeg være nødt til at rejse hjem, da det med de nugældende regler, allerede er svært at få pengene til at række. Dette betyder, at jeg får den fulde pension plus diverse tillæg, jeg vil tilbageerobre min ret til sundhedssystemet, ligesom min tidligere hjemkomune, skal stille en møbleret lejlighed til min rådighed. Forestille Jer, hvis flere tusinde, vil være tvunget til det samme. Regnestykket vil se meget anderledes ud, og kommunerne vil få nogle næsten uløselige problemer på halsen. Se også alle de øvrige kommentarer i tråden til lovforslaget her: http://www.bt.dk/...l-straffes [/quot |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/05-2012 07:50
|
Det må være alderen og dermed hukommelsen. Du har ret Handy, det står der sgu... Men der er noget selvmodsigende i hans indlæg. Han skriver: Der indføres i de nye regler, at de pensionister som i forvejen kun modtager grundbeløbet, ikke fratrækkes yderligere. Da det virker som om han modtager det fulde grundbeløb nu, hvorfor er han så nødt til at flytte hjem? En anden ting er, at jeg tvivler på at de årlige kr. 13.000.- de vil trække af grundbeløbet, kun vil bliver for fremtidige pensionister. Redigeret af Anonym Bruger d. 30/05-2012 08:11 |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 30/05-2012 09:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Helt rigtigt det må være en misforståelse. Det rigtige er en pensionist der bor i EU ikke rammes da pensionstillægget hæves tilsvarende... DK skrev: Det må være alderen og dermed hukommelsen. Du har ret Handy, det står der sgu... Men der er noget selvmodsigende i hans indlæg. Han skriver: Der indføres i de nye regler, at de pensionister som i forvejen kun modtager grundbeløbet, ikke fratrækkes yderligere. Da det virker som om han modtager det fulde grundbeløb nu, hvorfor er han så nødt til at flytte hjem? En anden ting er, at jeg tvivler på at de årlige kr. 13.000.- de vil trække af grundbeløbet, kun vil bliver for fremtidige pensionister. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 30/05-2012 10:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Jeg gad nok vide hvordan det endelige regnestykke bliver. -Godt nok siger de at grundbeløbet bliver beskåret med 13.600kr. om året pr. pensionist, og at tillægene så vil stige tilsvarende. - Hvilke tillæg? Et ægtepar, og dem er der jo mange af, vil så blive beskåret med 27.200kr. årligt. Hvilke tillæg bliver så tilsvarende hævet? Jeg er bange for at dette "jaskeri" vil blive grobund for flere skilsmisser, da pensionister ikke vil få råd til at være samboende længere, - samt mange flere postbox-adresser. Derved bliver der jo dobbelt varmetilskud, dobbelt boligtilskud, mere hjemmehjælp osv.. Garanteret en dyrere løsning for kommunerne.- Så hvor er skattebesparelsen så henne? Men så bliver der jo basis for mere dyneløfteri og "kratluskere". Redigeret af AL 48 d. 30/05-2012 10:11 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/05-2012 10:12
|
Jeg er bange for at du rammer meget præcist AL. Ingen ved, hvad det endelige grundbeløb for folke pensionister bliver. Men falder grundbeløbet ift. nu, kommer der gang i postbox adresserne. Et næsten nyt forretnings koncept, til dem som gider. |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 30/05-2012 11:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
DK citerer i denne tråds første indlæg et indlæg af Torben S i BT. Overskriften lyder "Det må være en selvfølge! " Men at folkepensionister, der kun modtager grundbeløbet, ikke skulle få yderligere beskæringer, forbliver vist desværre en ønskedrøm. Lovgiverne, uanset hvilken fløj de kommer fra, er vist totalt ligeglade med et meget lille mindretals svære situation. Det er jo bare pensionister, så dem er der jo alligevel ingen fremtid i. Peter
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/05-2012 11:20
|
paulsenp skrev: DK citerer i denne tråds første indlæg et indlæg af Torben S i BT. Overskriften lyder "Det må være en selvfølge! " Men at folkepensionister, der kun modtager grundbeløbet, ikke skulle få yderligere beskæringer, forbliver vist desværre en ønskedrøm. Lovgiverne, uanset hvilken fløj de kommer fra, er vist totalt ligeglade med et meget lille mindretals svære situation. Det er jo bare pensionister, så dem er der jo alligevel ingen fremtid i. Der tror jeg at du ta'r fejl paulsen... 925.000 folkepensionister, er 925.000 vælgere. http://www.busine...naeste-aar Regn selv mandat tallet ud og se hvilken styrke denne gruppe vælgere ville ha' hvis de slog sig sammen. Det kunne få et hvert politisk parti til at "ryste i bukserne" |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 30/05-2012 12:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Ja, DK, hvis bare alle folkepensionister havde de samme interesser, men vi er jo lige så forskellige som alle andre befolkningsgrupper. De, som har bosat sig i f.eks. Thailand, som kun modtager folkepensionens grundbeløb og ikke har formue og/eller andre indtægter, er kun et ganske lille mindretal. Se bare på, hvor lidt man interesserer sig for problemet i Ældresagen. Peter
|
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 30/05-2012 13:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Det er pensionstillægget de vil forhøje med tilsvarende beløb. Her er der så to problemer som jeg ser det. 1/ Pensionstillægget er indtægts bestemt. Dvs. Hvis du tjener mere end en eller anden sats beskæres det. 2/ Dem der bor uden for EU kan ikke få Pensionstillægget. AL 48 skrev: Jeg gad nok vide hvordan det endelige regnestykke bliver. -Godt nok siger de at grundbeløbet bliver beskåret med 13.600kr. om året pr. pensionist, og at tillægene så vil stige tilsvarende. - Hvilke tillæg? Et ægtepar, og dem er der jo mange af, vil så blive beskåret med 27.200kr. årligt. Hvilke tillæg bliver så tilsvarende hævet? Jeg er bange for at dette "jaskeri" vil blive grobund for flere skilsmisser, da pensionister ikke vil få råd til at være samboende længere, - samt mange flere postbox-adresser. Derved bliver der jo dobbelt varmetilskud, dobbelt boligtilskud, mere hjemmehjælp osv.. Garanteret en dyrere løsning for kommunerne.- Så hvor er skattebesparelsen så henne? Men så bliver der jo basis for mere dyneløfteri og "kratluskere". |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 30/05-2012 15:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Peder1968 skrev: Det er pensionstillægget de vil forhøje med tilsvarende beløb. Her er der så to problemer som jeg ser det. 1/ Pensionstillægget er indtægts bestemt. Dvs. Hvis du tjener mere end en eller anden sats beskæres det. 2/ Dem der bor uden for EU kan ikke få Pensionstillægget. AL 48 skrev: Jeg gad nok vide hvordan det endelige regnestykke bliver. -Godt nok siger de at grundbeløbet bliver beskåret med 13.600kr. om året pr. pensionist, og at tillægene så vil stige tilsvarende. - Hvilke tillæg? Et ægtepar, og dem er der jo mange af, vil så blive beskåret med 27.200kr. årligt. Hvilke tillæg bliver så tilsvarende hævet? Jeg er bange for at dette "jaskeri" vil blive grobund for flere skilsmisser, da pensionister ikke vil få råd til at være samboende længere, - samt mange flere postbox-adresser. Derved bliver der jo dobbelt varmetilskud, dobbelt boligtilskud, mere hjemmehjælp osv.. Garanteret en dyrere løsning for kommunerne.- Så hvor er skattebesparelsen så henne? Men så bliver der jo basis for mere dyneløfteri og "kratluskere". Ja, og alle dem der selv har sparet op til pension, bliver i den grad også røvrendt. Hvor tit har vi ikke hørt at vi selv skal spare op til pension? - Nu har de så noget at modregne i.- Godt regnet ud. |
|
|
kunst |
Lagt på d. 30/05-2012 16:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
rød regering,kan man vente andet end de mennesker der ikke har så meget, det sidste kan jo også tages |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 30/05-2012 16:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Peder1968 skrev: Det er pensionstillægget de vil forhøje med tilsvarende beløb. Her er der så to problemer som jeg ser det. 1/ Pensionstillægget er indtægts bestemt. Dvs. Hvis du tjener mere end en eller anden sats beskæres det. 2/ Dem der bor uden for EU kan ikke få Pensionstillægget. 1 er helt bevidst, det er derfor de vil lave ændringen. 2 er sikkert en uhensigtsmæssighed, som de enten ikke har regnet med, eller hvor de tænker, at det rammer så få, at de er ligeglade. Det kan selvfølgelig også være, at de har tænkt sig at lave et specielt tillæg, som godt kan tages med til udlandet - men man skal nok ikke holde vejret. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 30/05-2012 17:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
det med pensionen kender jeg ikke til, og skal nok alligevel arbejde til efter folkepensionsalderen. Men jeg vil da gerne vide hvorfor din tidligere kommune skulle have pligt til at stille en møbleret lejlighed til rådighed for dig hvis du skulle vælge at vende hjem. I københavn f.eks. er der en del hjemløse der ville være glad for bare et sted at bo. Dette er ikke ment som fnidder, men udelukkende et spørgsmål, til noget jeg er totalt uvidende om. Ole. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 30/05-2012 17:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Vi skal nok nå langt ved at sidde og bekræfte hinanden i, hvor forkert, oplægget til skattereform er for pensionister i Thailand. For der er jo ingen tvivl om, at DTWs forum er stedet, hvor politikerne henter visdom og inspiration til fremtidig lovgivning.... Hvad med at brumme lidt mindre i kor og i stedet lette bagperronen og søge reel indflydelse? Nogle få har forsøgt det tidligere. Blandt dem Skeptikeren, som har kæmpet en imponerende, men hidtil forgæves kamp for at opnå blot nogenlunde lige vilkår for pensionister i Thailand. Nu er han en af dem, der står til yderligere et drag over nakken. Så - alle der kan se urimeligheden: Påvirk hvor I kan, inden det er for sent. Tag fat i de lokale MF'ere, brok dig til din avis. Alle andre, som ikke kan se urimeligheden: Koncentrér jer om noget andet. Bjarne PS: Til info: Jeg har netop mailet til skatteminister Thor Möger Pedersen og til fru Pia Kjærsgaard (så skulle vi vist være på tværs af salen) og redegjort for, hvorfor pensionister i Thailand og en række andre lande IKKE kan tåle flere bøllebank. Sker der så noget? Det aner jeg sgu' da ikke. Men der sker i hvert fald intet som helst, hvis man ikke gør noget. |
|
|
golfer |
Lagt på d. 30/05-2012 19:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
Kim Ludvigsen skrev: Peder1968 skrev: Det er pensionstillægget de vil forhøje med tilsvarende beløb. Her er der så to problemer som jeg ser det. 1/ Pensionstillægget er indtægts bestemt. Dvs. Hvis du tjener mere end en eller anden sats beskæres det. 2/ Dem der bor uden for EU kan ikke få Pensionstillægget. 1 er helt bevidst, det er derfor de vil lave ændringen. 2 er sikkert en uhensigtsmæssighed, som de enten ikke har regnet med, eller hvor de tænker, at det rammer så få, at de er ligeglade. Det kan selvfølgelig også være, at de har tænkt sig at lave et specielt tillæg, som godt kan tages med til udlandet - men man skal nok ikke holde vejret. Det er jo blot første skridt henimod at fjerne folkepensionen - grundbeløbet vil stille og roligt blive udfaset og der vil blive indført tilsvarende forhøjelse af tillægget (så de "fattige" pensionister ikke får mindre. Ideen er vel ikke så dum endda (set fra samfundets side) - staten vil dermed have færre pensionsudgifter (totalt set) og hvorfor skal rige gamle modtage penge fra staten? De fleste har vel også efterhånden gode pensionsopsparinger ved siden af samt noget fra ATP. At det så har en uheldig side effekt på os som gerne vil bo i Thailand er jo så temmelig ulykkeligt - men der ligger ikke mange stemmer i os (i hvert fald ikke efter vi er flyttet) - så at tro vi kan ændre noget er vist at overvurdere egne evner. Jeg tror nu heller ikke Pia vil ændre den del af reformen - hun jubler jo over alle de muslimer som mister noget ved at flytte hjem. |
|
|
Pescator |
Lagt på d. 30/05-2012 19:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
"fru Pia Kjærsgaard"? Du er en venlig mand, Bjarne! Pensionister tages ikke seriøst, de er jo gamle, senile, og nogle gange fordrukne, og så tillader de sig at nyde livet i de varme lande, endda med en yngre frue hvis vi taler Thailand. Den går bare ikke, det er for meget, for anderledes, og den danske lønmodtager gider altså ikke betale til dem, de kan komme hjem på plejehjemmet kan de, og blive dopet med piller, så er der ro! Det hjælper ikke en dyt, lad dem fortsætte samme kurs, og se det hele falde på gulvet med et brag, og derefter et nyt folketingsvalg så vi i det mindste kan få en ægte borgerlig regering istedet for den nuværende dårlige kopi. Peter Mogensen har en udmærket analyse her: http://politiken....etingsaar/ ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
Spring til debat: |