Se indlæg
 Udskriv debat
Flyt til Thailand
Robert Kronberg
Et turistvisum på 60 dage kan forlænges med 30 dage, men efter gentagne turistvisum efter hinanden, så kan turistvisum nægtes, da man ikke kan være evighedsturist.

Min kone, da vi ikke var gift, klarede den noget længere, fordi hun var gravid og derfor medicinsk turist, men til sidst lukkede ambassaden i Laos den mulighed, selvom hun er fra Laos. I en overgangsperiode fik hun dispensation til Visa O, fordi hun havde et barn med mig, men der blev flere og flere problemer med Visa-chefen på ambassaden i Laos. To dage før sidste chance lykkedes det os at blive gift i Thailand.

Hvordan andre visa-runners klarer sig må guderne vide, hvis der ikke er nogen her på DTW, der kan oplyse dette, da jeg ikke er helt opdateret, men man kan sikkert få nogle gode råd fra andre udlændinge i det område, hvor man bor.

I øvrigt mener jeg da, at en førtidspensionist gerne må arbejde i mindre omfang? Ofte vil der også være mulighed for en arbejdstilladelse, hvis man accepterer en overbeskatning i Thailand. Dog er det mindre sikkert, at en arbejdsgiver gider det besvær for ganske få timers arbejde.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
AL 48 skrev:

hugoboerge skrev:

oleole32 skrev:

jeg er knap 35 år..og nej det med visum ved jeg ikke så meget til og er ved og google tingen lidt..og det der med job var ikke noget med og skulle tjene penge da jeg ikke er en type der snyder med det men som jeg mener det er jeg gerne ville ha lidt og lave ude og få noget for det men kan ikke lave for meget da jeg ikke kan hold til det men mere for og ha lidt og se til og ikke bare ligge og nyder det ved vandet da det nok bliver for kedelige..

og ellers ville jeg se om muligehed ville være og hjælp lidt til ved unicef da jeg har støtte dem i gemme en del år og kan ikke se probleme i at hjælp andre ude og få lidt for det..

men mange takke for jers svare

Det var saa lidt.

Som 35 aarig saa maa det vaere et turistvisum og saa visa run hver 3. maaned. Alternativt find dig en thai kone, hvis du da ikke er gift i forvejen.

Selv om det lyder urimeligt saa kraeves det saa vidt jeg ved ogsaa en arbejdstilladelse i forbindelse med samfundsgavnligt arbejde.

Pas nu på med forkerte oplysninger.
Sakset fra konsulatets hjemmeside om turistvisa:
Dette visum giver ret til ophold i Thailand i maksimalt 60 dage. Visum er kun gyldigt for turistrejse,
det er ikke tilladt at arbejde under opholdet.
Det er muligt at ansøge om visum med ret til flere (maksimalt 3) indrejser til kongeriget. Opholdstid efter
hver indrejse er maksimalt 60 dage.

Gyldighed: Indrejse i Thailand skal foretages senest 90 dage fra udstedelsesdato, forudsat at andet ikke aftales.

Varighed af ophold: Maksimalt 60 dage efter indrejse for hver tilladt indrejse.
---------------------------------------------
Turistvisum kan ikke benyttes til permanent ophold.

60 + 30 (forlaengelse) = knap og nap 3 maaneder, saa det er vist ikke helt forkert.

AL 48
hugoboerge skrev:

AL 48 skrev:

hugoboerge skrev:

oleole32 skrev:

jeg er knap 35 år..og nej det med visum ved jeg ikke så meget til og er ved og google tingen lidt..og det der med job var ikke noget med og skulle tjene penge da jeg ikke er en type der snyder med det men som jeg mener det er jeg gerne ville ha lidt og lave ude og få noget for det men kan ikke lave for meget da jeg ikke kan hold til det men mere for og ha lidt og se til og ikke bare ligge og nyder det ved vandet da det nok bliver for kedelige..

og ellers ville jeg se om muligehed ville være og hjælp lidt til ved unicef da jeg har støtte dem i gemme en del år og kan ikke se probleme i at hjælp andre ude og få lidt for det..

Det var saa lidt.

Som 35 aarig saa maa det vaere et turistvisum og saa visa run hver 3. maaned. Alternativt find dig en thai kone, hvis du da ikke er gift i forvejen.

Selv om det lyder urimeligt saa kraeves det saa vidt jeg ved ogsaa en arbejdstilladelse i forbindelse med samfundsgavnligt arbejde.

Dette visum giver ret til ophold i Thailand i maksimalt 60 dage. Visum er kun gyldigt for turistrejse,
Det er muligt at ansøge om visum med ret til flere (maksimalt 3) indrejser til kongeriget. Opholdstid efter

Gyldighed: Indrejse i Thailand skal foretages senest 90 dage fra udstedelsesdato, forudsat at andet ikke aftales.

60 + 30 (forlaengelse) = knap og nap 3 maaneder, saa det er vist ikke helt forkert.

Læs nu visa-reglerne for turistvisum.- Max 3gange på et år, derfor kan det ikke bruges. Og de 3 gange forlængelse á 30dage du taler om, fordrer at han flyver ind i landet hvergang. Ellers er det kun 14dage.

oleole32
ude fra hvad jeg kan finde frem til

■Visumfri i indtil 30 dage for turistrejser.
■Ved indrejse pr. fly gives indrejsestempel med ret til 30 dages ophold. Indrejser man over en landegrænse, f.eks. fra Cambodia, gives dog kun ret til 15 dages ophold.
■Der er ikke begrænsninger i antallet af gange man kan indrejse i Thailand på disse visumfri 15/30 dages ophold.
■Visumpligt ved forretningsrejser. Krav om invitation fra den thailandske forretningsforbindelse.
■For ophold udover hhv. 15 og 30 dage gælder fortsat, at der skal søges om visum på en thailandsk repræsentation i udlandet.
■Børn indskrevet i forældrenes pas kan indrejse, når det drejer sig om kortere feriebesøg, d.v.s. 30 dage eller mindre. Det anbefales dog at børn har deres eget pas.
■Danske provisoriske pas anerkendes
■Pas skal være gyldigt 6 måneder.
søger en der har de samme planer om og flytte til thai

Pescator
En anden mulighed er et "Non Imm "ED" visa:

http://www.thaivi...279.0.html

ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

AL 48 skrev: "Læs nu visa-reglerne for turistvisum.- Max 3gange på et år, derfor kan det ikke bruges. Og de 3 gange forlængelse á 30dage du taler om, fordrer at han flyver ind i landet hvergang. Ellers er det kun 14dage."

Jeg har aldrig prøvet dét, men er det ikke muligt at få (købe) 30 dages extension på det lokale Immigrations Office.

Altså: Behøver man at forlade Thailand for at forlænge et 2 mdr's tourist visa med 30 ekstra dage ? - Hvis ikke, kan man så få extension 3 gange på et 'triple entry' visa, hvis man vel og mærke forlader Thailand hver 3 måned ?

Jeg har selv gennem årene kun kørt med 'visa on arrival' - Og må med skam bekende, at jeg er én af dem, der har betalt adskillige tusinder THB i overstay.
Redigeret af d. 25/05-2012 17:26

Robert Kronberg
Hej oleole32,

Du skriver, at der ikke ikke begrænsninger i antallet af gange, som man kan indrejse i Thailand på disse visumfri 15/30 dages ophold.

Det er der, og det er 90 dage ud af 180, ligesom i Danmark.

Okay, ja, du kan rejse ind 117 gange, men max opholde dig i Thailand i 90 dage ud af 180 dage.

Hilsen, Robert

oleole32 skrev:

ude fra hvad jeg kan finde frem til

■Visumfri i indtil 30 dage for turistrejser.
■Ved indrejse pr. fly gives indrejsestempel med ret til 30 dages ophold. Indrejser man over en landegrænse, f.eks. fra Cambodia, gives dog kun ret til 15 dages ophold.
■Der er ikke begrænsninger i antallet af gange man kan indrejse i Thailand på disse visumfri 15/30 dages ophold.
■Visumpligt ved forretningsrejser. Krav om invitation fra den thailandske forretningsforbindelse.
■For ophold udover hhv. 15 og 30 dage gælder fortsat, at der skal søges om visum på en thailandsk repræsentation i udlandet.
■Børn indskrevet i forældrenes pas kan indrejse, når det drejer sig om kortere feriebesøg, d.v.s. 30 dage eller mindre. Det anbefales dog at børn har deres eget pas.
■Danske provisoriske pas anerkendes
■Pas skal være gyldigt 6 måneder.

"

oleole32
hmm ja oki tro snart jeg kan finde rundt i alle de ting og sager om det jeg skrive det bare ude fra hvad der stå her på den her side om thailand http://um.dk/da/r...-og-visum/
søger en der har de samme planer om og flytte til thai

THansen
AL 48 skrev:

hugoboerge skrev:

AL 48 skrev:

hugoboerge skrev:

oleole32 skrev:

Det var saa lidt.

Læs nu visa-reglerne for turistvisum.- Max 3gange på et år, derfor kan det ikke bruges. Og de 3 gange forlængelse á 30dage du taler om, fordrer at han flyver ind i landet hvergang. Ellers er det kun 14dage.

Læser du andre regler for turist-visum end alle andre?

Der kan udstedes visum med ret til flere indrejser (højest 3 per visa). men det udelukker vel ikke folk fra at søge om et nyt når de 3 indrejser er brugt. At der så er lavet restriktioner for udstedelse af turist-visum ved ansøgning i nabolandene til Thailand er en anden sag.

De 60 dage på turist-visum er vel ikke betinget af indrejse med fly? Du må gerne komme med link til nogle regler, hvis du skulle mene noget andet.

Robert Kronberg
Nemlig, det er lige meget, hvordan man kommer ind i Thailand, hvis man har et visum. Det er derimod ikke lige meget, hvis man ikke har et visum.

Hilsen, Robert

THansen skrev:

AL 48 skrev:

hugoboerge skrev:

AL 48 skrev:

hugoboerge skrev:

oleole32 skrev:

Det var saa lidt.

Læser du andre regler for turist-visum end alle andre?

Der kan udstedes visum med ret til flere indrejser (højest 3 per visa). men det udelukker vel ikke folk fra at søge om et nyt når de 3 indrejser er brugt. At der så er lavet restriktioner for udstedelse af turist-visum ved ansøgning i nabolandene til Thailand er en anden sag.

De 60 dage på turist-visum er vel ikke betinget af indrejse med fly? Du må gerne komme med link til nogle regler, hvis du skulle mene noget andet.

"

Robert Kronberg
Tilføjelse: der tales tit om nabolande, underforstået tredje land.

Laos er min kones hjemland, og det gjorde ingen forskel for hende.

Visse afrikanere kan kun søge visum i deres eget land (eller naboland til deres hjemland), men ellers er det op til ambassaden/konsulatet, sådan inden for nogle begrænsninger.

Hilsen, Robert

"

bannok
Når du kun er 35 år, er der ikke så mange muligheder med Thai visa, du skal være 50 år for at få et retirement visa, det kan du ikke, så den bedste løsning på visa problemet og opholdet i Thailand er at du bliver gift med en thai dame en gang i fremtiden.
Når du er gift kan du få et visa der hedder et år non immigrant O multiple entry. Med det visa kan du opholde dig i 3 måneder ad gangen, efter 3 måneder skal du have et nyt stempel i passes, for at opholde dig yderlige 3 måneder i Thailand, og jeg er ikke sikker på om du er nødt til at rejse ud af landet eller få stemplet på et immigrationskontor.

Jeg har selv et sådan et visa, men jeg opholder mig aldrig mere end 3 måneder i landet, jeg arbejder 2 måneder ad gangen og så er hjemme i Thailand 2 måneder ad gangen, så jeg har aldrig haft brug for at stemple, for jeg rejser ud af landet.

Det gode ved det vise er at det faktisk gælder i 15 måneder, hvis du stempler dagn før visaet udløber, ja så får du 3 ekstra ud over de 12 måneder, sådan er reglerne.

Dette visa kan forlænges med et år på et immigrationskontor i Thailand igen og igen uden begrænsing, men når du har forlænget dit visa, så skal du på immigrationskontoet og betale et beløb hver gang dur rejser ud af landet ellers bliver visaet annuleret næste gang du forlader landet.

Hvis du er i Danmark en gang om året, ja så er det nemt at lave et 1 års non immigrant O visa på den thailandske anbassade i København, det koster 900 dkk for sådan et. De fleste danskere der bor i udlandet og har familie i Danmark rejser vel til Danmark en gang om året, hvis de vel at mærke ike gemmer sig for skatte far eller de brogede, der kan være mange grunde for hvorfor man ikke har lyst til at lande i Kastrup.

hugoboerge
bannok skrev:

Når du er gift kan du få et visa der hedder et år non immigrant O multiple entry. Med det visa kan du opholde dig i 3 måneder ad gangen, efter 3 måneder skal du have et nyt stempel i passes, for at opholde dig yderlige 3 måneder i Thailand, og jeg er ikke sikker på om du er nødt til at rejse ud af landet eller få stemplet på et immigrationskontor.

Man skal oplyse sin adresse hver 90. dag eller 90 dages rapportering som det hedder og der stemples ikke i passet. Til gengaeld bliver en kopi haeftet paa passet.

Hvis man rejser ud af Thailand inden rapporterings datoens udloeb gaelder 90 dages reglen fra den dag man er tilbage i Thailand.

Derfor hvis man rejser meget kan man undgaa boevlet med 90 dages rapporteringen.

chaingmai
da jeg havde non immigrant visa, prøvede jeg at få stemplet på immigration her i Chiang Mai men den gik ikke,måtte til burmaLOL LOL

mcpdk
[quote]Robert Kronberg skrev:

Hej oleole32,

Du skriver, at der ikke ikke begrænsninger i antallet af gange, som man kan indrejse i Thailand på disse visumfri 15/30 dages ophold.

Det er der, og det er 90 dage ud af 180, ligesom i Danmark.

Okay, ja, du kan rejse ind 117 gange, men max opholde dig i Thailand i 90 dage ud af 180 dage.

Hilsen, Robert

Robert...,

Denne regel er afskaffet for et par år siden...!

God pinse..

Smile

Spring til debat: