Se indlæg
 Udskriv debat
For danskere med større interesse i Laos
Robert Kronberg
Jeg fornemmer et hul omkring debat om Laos, så jeg prøver at samle folk, og det ikke ikke kun danskere, men for alle med et interesseforhold i Laos.

Tingene er anderledes deroppe, og os med laotiske koner og kærester samt andre interesserede kan have brug for at udveksle erfaringer omkring Thailands lillesøster, Laos.

Det er ikke noget, som er på DTW, og der er sikkert ikke mange danskere, som er involverede i Laos, så det kan aldrig blive til et dansk forum, og det vil i øvrigt forstyrre debatten på DTW.

Jeg har derfor lavet denne facebook-gruppe:

www.facebook.com/groups/laofarang

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
kimp
godt initiv, Robert!
Jeg signer op.
Jeg tilbringer så meget tid det er mig muligt i Laos. Jeg har sammenlagt tilbragt omkring 1 år i landet og forventer at tilbringe meget tid der i fremtiden. Jeg opholder mig mest i det sydlige Laos kaldet Sipandon, men jeg holder også meget af Vientiane. Jeg skal derned i to mdr. meget snart.

mvh Kim

www.c-rex.dk
nakpakdee
Skidegodt Robert !

For her bliver man sq bannet for at sige sin mening, hermed gjordt webfætter og alle moderatorer sheriffer !

En flok latterlige førtidssnyltere som kun debaterer når deres pension er i fare . . . . . . . . . .

Jeg melder jer allesammen ....... uhhhh så får jeg sq nok en farvelsherif nu.

Bring it on.

Jeg samler ip adresser.

SteenJ
nakpakdee skrev:

Skidegodt Robert !

For her bliver man sq bannet for at sige sin mening, hermed gjordt webfætter og alle moderatorer sheriffer !

En flok latterlige førtidssnyltere som kun debaterer når deres pension er i fare . . . . . . . . . .

Bring it on.

Jeg samler ip adresser.

Til Ovenstående markeret. " ja det ville være dejligt"

SteenJ
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

Webmaster
nakpakdee skrev:

Skidegodt Robert !

Bring it on.

Jeg samler ip adresser.

Åbenbart endnu en som ikke har forstået hvordan man debattere her på siden og for hvem det endnu ikke er gået op for at det ikke er meningerne men personangrebene man bliver udelukket for.

Farvel og tak.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Lung Yao
Robert Kronberg skrev:

Jeg fornemmer et hul omkring debat om Laos, så jeg prøver at samle folk, og det ikke ikke kun danskere, men for alle med et interesseforhold i Laos.
Tingene er anderledes deroppe, og os med laotiske koner og kærester samt andre interesserede kan have brug for at udveksle erfaringer omkring Thailands lillesøster, Laos.
............................................ Hilsen, Robert

Det kunne skyldes at det er måske gået din opmærksomhed forbi at hjemmesiden her hedder Dansk-THAI Webside, og når man Googler på dansk-thai så som alleførste får du at vide :
I de senere år har vi set en enorm interesse omkring Thailand i takt med at rejsebureauerne har taget Thailand på deres rejseprogrammer og priserne på en ...

Men du er velkommen til at lave DIN egen hjemmeside : Dansk-Lao webside Tuttelu Tralla, og dernæst arrangere ture fra TH. til Laos, der ville sikkert være nogle interesserede.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Pescator
For en i h...... hvor skal der så uendelig lidt til, og folk tænder totalt af på de mest tåbelige ting!

Tak til Robert, meget interessant, og til I andre fæ-hoveder der tror Laos ikke har en skid med LOS at gøre, så læs på lektien.

Alle jeres små, lækre, brune tøser oppe fra Isaan er oprindeligt/genetisk/ophavsrettighedsmæssigt Lao!

Maden er Lao, mums!

Musikken er Lao, yep!

Den totale vanvidshumor, med et stænk Lao Khao, er Lao!

Alle der arbejder med lo-so jobs i Bangkok stammer fra Isaan = Lao.

Hvad med Beer Lao?

Hvad med Mia Lao?

Lung (Yawn) Yao:

Du ER da godtnok en ret uvidende selvbestaltet ekspert, er du ikke??

Pfft

PS: Hellere Laos, Cambodia ell. Vietnam, end det cirkus som Thailand efterhånden har udviklet sig til, dyrt, xenofobisk, beskidt, besværligt (Visa etc.) - osv.
Redigeret af Pescator d. 17/05-2012 21:46
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

Robert Kronberg
Selv dybt inde i Laos har jeg hørt laoter omtale Laos som Thailand.

Men teknisk set bor der flere laoter (thai-noi) i Isaan end i Laos.

Samtidig hører jeg tit piger/kvinder fra Isaan omtale sig selv som laoter.

Læs lige historien om Laos og Thailand.

Jeg har ikke interesse i at lave et forum, men jeg har interesse i at tale med andre mennesker, der oplever udfordringerne i Laos. Det er et personligt projekt.

Kan der kommet et spændende rejseråd fra tid til anden, så er det også fint.

Hvis DTW laver en Lao-sektion, så vil jeg støtte op, men jeg tror bare ikke, at det er relevant for DTW, selvom Laos er Thailands lillesøster. Der er simpelthen for få danskere, som er involverede i Laos.

Hilsen, Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 17/05-2012 22:26

"

Anonym Bruger
Pescator skrev:

For en i h...... hvor skal der så uendelig lidt til, og folk tænder totalt af på de mest tåbelige ting!

Tak til Robert, meget interessant, og til I andre fæ-hoveder der tror Laos ikke har en skid med LOS at gøre, så læs på lektien.

Alle jeres små, lækre, brune tøser oppe fra Isaan er oprindeligt/genetisk/ophavsrettighedsmæssigt Lao!

Maden er Lao, mums!

Musikken er Lao, yep!

Hvad med Beer Lao?

Hvad med Mia Lao?

Lung (Yawn) Yao:

Pfft

PS: Hellere Laos, Cambodia ell. Vietnam, end det cirkus som Thailand efterhånden har udviklet sig til, dyrt, xenofobisk, beskidt, besværligt (Visa etc.) - osv.

Helt enig ...man skal da lige stikke snotten en millimeter frem og så bliver den hugget af ...tag dog respekter at vi har forskellige holdninger og der ikke er noget der er mere rigtigt end andet ....

hugoboerge
Pescator skrev:

Maden er Lao, mums!

Musikken er Lao, yep!

Hvad med Beer Lao?

Hvad med Mia Lao?

Lung (Yawn) Yao:

Pfft

Hvad har Pescator dog imod Thailand ?

Pescator
Hvor skal jeg begynde?

"Den man elsker, tugter man"!

Når den første vilde forelskelse er forsvundet, så begynder hverdagen desværre, og jo mere man prøver at forstå Thailand, jo mere forvirret og uvidende bliver man.

Jeg bryder mig ikke om deres racisme mod egne borgere der er mørkere i huden end den typiske Bangkok Thai/Kineser.

De er fuldstændig vanvittigt besat af at hvid hud er det bedste, og alt mørkt er laverestående væsener.

Det morsomme er at den oprindelige Thai-befolkning var ret mørke:

http://realhistor...ailand.htm

Men ellers har jeg ikke noget specielt imod Thailand, der er fejl og mangler samt positive sider i alle lande.
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

bannok
Nu er det ikke tilfœlgigt at der bor så mange faranger i Thailand, sammenlignet med de omkring liggende lande, selv om det er svœrere at få visa i Thailand end andre omkringliggende lande og der er billigere i nogle af de andre omkringliggende lande. Thailand er meget moderne, og infrastrukturen er god og der er strøm og vand forsyning til alle (der kan vœre afbrydelser i regntiden) og mobil og internettet er godt udbygget, så det er nemt og bekvemt at bo i Thailand. Og Thaierne er meget flinke og hjœlpsomme mennesker og de er loyale og overbœrende overfor udlœndinge, jeg snakker om den thailandske befolkning generelt, ikke dem der frekventere i nattelivet/sexindustrien i Pataya, Puket osv.Yo baby

parker75
God ide Robert, jeg har tilmeldt mig.

Til august flytter jeg selv til Laos for at bo sammen med min kæreste. Glæder mig til at læse med på siden og få kendskab til andre udlændinge i Laos.

www.bangkok37.com
AL 48
Her er mange (26) interessante videoer m. dansk tale fra Laos/Vientiane:

http://www.youtub...sults_main

kimp
Jeg har haft megen glæde af denne side http://jclao.com/ Massere af gode tips og oplysninger. De er også på facebook.

mvh Kim

Jeg tager til Laos i næste måned!

www.c-rex.dk
Robert Kronberg
Hej parker75,

Det er lige sådan noget, som er interessant, altså det problematisk i at være sammen med en kæreste fra Laos i Laos. Hvis I ikke er gift, så kan I blive anholdt. Dog er de mere varsomme i Vientiane, hvis det er en ægte kæreste, og hvis man har tjekket ind sammen på fx et hotel.

Men der var noget ballade, da min søn skulle registreres i Vientiane i Laos, eftersom vi ikke var gift. Dertil kom, at vi måtte smugle ham ind i Laos, ud igen, og atter ind, sådan nogle gange, indtil de gav ham et pas. Den danske ambassade blev oplyst om situationen, men havde ikke mandat til at hjælpe. Den eneste fordel var, at vi slap for at betale for visum til ham ...

Til kimp og Al 48. Tak for jeres links. De er bogmærkede, og de ser gode ud.

Der er måske flere folk på DTW, der er ganske engagerede i Laos, end jeg troede?

Hilsen, Robert

parker75 skrev:

God ide Robert, jeg har tilmeldt mig.

Til august flytter jeg selv til Laos for at bo sammen med min kæreste. Glæder mig til at læse med på siden og få kendskab til andre udlændinge i Laos.

"

chaingmai
ja det er det,men for mig der kun har gået i den ståtækte skole,måtte melde fra, jeg er ikke så god tilengelsk.........desværreLOL LOL

Robert Kronberg
Hej chaingmai,

Der er mange danskere, der ikke er gode eller vant til at skrive på engelsk. Og hvis man har et arbejde, hvor man ikke benytter engelsk, så glemmer man måske det (eller den smule, som man har lært), som man har lært engang for 100 år siden.

Derfor er det tilladt at skrive på sit eget sprog i facebook-gruppen, og så må de andre benytte Bing Translate til at oversætte (det er integreret i facebook). Det samme, hvis man ikke helt forstår det, der står på engelsk.

Alternativet er at forsætte den danske debat på dansk her på DTW under "Nabolande til Thailand", og så kan den engelske debat med andre nationaliteter ske på facebook.

Webmaster kan naturligvis beslutte, enten at Laos ikke hører til på DTW; at det accepteres (hvilket det aktuelt gør under "Nabolande til Thailand"Wink; eller at der laves en konkret Laos-sektion. Sidstnævnte kan dog resultere i, at der kører en masse tråde om Laos, og det er ikke sikkert, at det er interessant for DTW og de fleste brugere.

Men der er masser af danskere, som tager på visa-run til Laos, og som måske vil vide noget mere, end hvor ambassaden eller konsulatet ligger i Laos.

En konkret dansksproget Lao-forum-side er derimod uinteresssant, uagtet om det laves af webmaster eller en helt anden, eftersom der er for få danskere, som er interesserede i Laos. Der er kun 6,5 millioner, som bor i Laos, og blot 55% er etniske laoter, så der er blot 3,5 millioner etniske laoter, og derved lad os sige 1,8 millioner kvinder (i alle aldre fra 0 til måske 100 år). Så der er ikke mange laotiske kvinder tilbage i en relevant alder.

Dertil kommer besværlighederne.

Hilsen, Robert

chaingmai skrev:

ja det er det,men for mig der kun har gået i den ståtækte skole,måtte melde fra, jeg er ikke så god tilengelsk.........desværreLOL LOL

"

Gorgemuld
Pescator skrev:

Hvor skal jeg begynde?

Når den første vilde forelskelse er forsvundet, så begynder hverdagen desværre, og jo mere man prøver at forstå Thailand, jo mere forvirret og uvidende bliver man.

Er det ikke én af de ting der gør det fascinerende? Smile

Jeg bryder mig ikke om deres racisme mod egne borgere der er mørkere i huden end den typiske Bangkok Thai/Kineser.
De er fuldstændig vanvittigt besat af at hvid hud er det bedste, og alt mørkt er laverestående væsener.

Jo, men det adskiller sig vel ikke meget i forhold til Danmark? I danmark bader folk sig i selv-bruner og plastik kirurger for at fremstå som noget de ikke er.. Tror ikke det er et Thai fænomen.

At du så har fuldstendig ret i at det er noget pjat, gør det ikke mindre komisk.

PS. Sorry.. ramte ikke lige trådes emne.

Gorgemuld skrev:

Pescator skrev:

Hvor skal jeg begynde?

Er det ikke én af de ting der gør det fascinerende? Smile

Jo, men det adskiller sig vel ikke meget i forhold til Danmark? I danmark bader folk sig i selv-bruner og plastik kirurger for at fremstå som noget de ikke er.. Tror ikke det er et Thai fænomen.

At du så har fuldstendig ret i at det er noget pjat, gør det ikke mindre komisk.

PS. Sorry.. ramte ikke lige trådes emne.

Hvad er der fasinerende ved det ? og fx. det kunne være en mulighed at thaier også prøvede at forstå os el. hva?? eller er det bare falanger der skal forstå alle thai regler og kultur ?
Jeg kan selv ikke se noget som helst fasinerende i det.....

Spring til debat: