Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Thai's Premium Economy
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/05-2012 20:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Hej Jeg håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig. Jeg står og skal til Thailand om 14 dage og jeg overvejer at opgradere min flyvning til Bangkok til premium economy. Jeg kan benytte nogle bonus miles fra noget familie kombineret med køb af ekstra til små 2000 kr. Desværre er det ikke rigtigt til at finde nogen information om det produkt de tilbyder mellem Danmark og Thailand. Jeg har tjekket med Thai og min ud tur fra københavn vil foregå på et ikke opgraderet fly (den 1. juni vil det være de opgraderede fly men jeg skal flyve 31 maj så det er det gamle setup til mig.) Jeg søger derfor erfaringer med sæderne og det man får for sine penge. Det jeg har fundet ud af er følgende håber nogen af jer kan bekræfte / afkræfte det og gerne komme med egne erfaringer. Som jeg ser det har de ”gamle” fly ikke nogen IFE Der er ikke noget strømstik i sæderne Jeg er naturligvis klar over at sæderne er de gamle med begrænset hældning og at der er begrænset plads imellem sæderne. P.S. jeg har allerede opgraderet min flyvning fra Bangkok til København. Det var en rimelig simpel beslutning nye sæder med underholdning og ekstra baggage. |
|
|
bigfoot |
Lagt på d. 19/05-2012 05:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 73 |
http://www.seatgu...37_400.php
To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problem
|
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 19/05-2012 09:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Du kan se en lille film på youtube, filmet på række 16 upperdeck. Med hensyn til mad er der også klip der. Søg på thai airways: Thai causine (mener det staves sådan) Der er videoskærm i armlænet Det går an at sove på siden i sæderne. Og frem for alt, der er rigelig med benplads. Jeg kan ikke nå ryglænet på sædet foran mig når jeg retter benene helt ud. Jeg er 177 cm. God tur Ole. Ps. glæd dig til hjemturen, de nye sæder er fantastiske. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
patirak |
Lagt på d. 19/05-2012 10:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
birkedhoj skrev: Du kan se en lille film på youtube, filmet på række 16 upperdeck. Med hensyn til mad er der også klip der. Søg på thai airways: Thai causine (mener det staves sådan) Der er videoskærm i armlænet Det går an at sove på siden i sæderne. Og frem for alt, der er rigelig med benplads. Jeg kan ikke nå ryglænet på sædet foran mig når jeg retter benene helt ud. Jeg er 177 cm. God tur Ole. Ps. glæd dig til hjemturen, de nye sæder er fantastiske. Nye sæder på PE? Jeg fløj på PE fra BKK til CPH for 2 dage siden. Samme gamle fly som altid. Sæderne er OK, men stadig de gamle. Er der et fly med nye sæder? Til trådestarter... Der er ikke noget strømstik i sæderne. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 19/05-2012 10:48
|
Patirak, De maskiner fra skandinavien, er de sidste der bliver opdateret. Der hvor jeg har prøvet de nye sæder er på BKK-HKT med maskiner som er kommet enten fra Frankfurt eller Rom. (Meny kortet var ikke skiftet ud og var på italiensk) Flyver PE med THAI altid
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/05-2012 11:52
|
Det er fedt med nogle rejsetips, for jeg var ikke i tvivl om at jeg ville opgradere hvis det var de nye Buisness Class sæder de bruger. Har bare været lidt i tvivl om det var pengene værd på de gamle, især når det er en flyvning hvor der ofte er så god plads at man kan få 2 sæder hvis man sidder inde i midten. Men det kunne godt lyde som om jeg skulle tage opgraderingen især når det nu er mit firma der skal betale (det er mit eget så det er stadig mine egne penge). Jeg sad igår aftes og ledte efter billeder og videoer og fandt faktisk den svenskerne havde lavet fra række 16 og en del billeder mv. http://www.airpla...g-747-400/ http://www.airlin...0655594/L/ http://www.youtub...re=related http://www.youtub...re=related Men ifølge Thai i københavn så er alle flyvninger fra 1/6 med de opgraderede fly. og fra efteråret så kommer der private TV på Economy class fra det tidlige efterår. Men jeg har faktisk fløjet på Business flere gange. Jeg tager hvert år til Taiwan og på flyvningen mellem bangkok og taiwan har det ofte været til at få buisness class biletter til omkring 16.000 Baht. Så dem har jeg generelt snuppet da det er så lækkert at sætte sig ind i loungen inden afgang og så sidde oppe foran på de gode pladser med den gode mad. Jeg har prøvet thai's Buisness en gang da jeg blev opgraderet grundet overbooket fly. Derudover har jeg prøvet Eva air og KLM på buisness. De var gode men ikek helt thai niveau. Dog flyver jeg i år med Eva på Premium Economy mellem Taipei og bangkok. KLM flyver ikke længere mellem Bangkok og Taipei så der er røget noget kapacitet, så det kostede lige pludseligt 14.000 Baht til Taipei på economy. så kombineret med opgradering på CPH turen tænkte jeg at det overlever jeg nok. Dog var merprisen på Premium Economy under 1000 baht så det var rimeligt nemt og beslutte det. |
|
|
bannok |
Lagt på d. 20/05-2012 07:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
Hvis du har et eurobonus kort, og har masser a points, så kan du opgradere en monkey class billet til Business Class for 30000 points, med SAS, det kan man ikke med Thaiair, der skal du betale kontant for opgradering. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 20/05-2012 09:12
|
Det er ikke korrekt. Jeg brugte bonus point til rejsen i jan/feb i år. Købte en economy billet og brugte bonus og kontanter til opgraderingen. Billetten købt hos Mr.jet og opgraderede hos Thai i københavn. Eneste minus var, at det var economy på bkk til hkt.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
bannok |
Lagt på d. 20/05-2012 09:28
|
Jeg er lige (den 15. maj 2012) rejst fra København til Bangkok med Thaiair og jeg spurgte om jeg kunne opgradere til business med Eurobonus, det kunne jeg ikke med Thaiair, sagde de, det er kun med SAS du kan gøre det var svaret jeg fik, jeg har et SAS Eurobonus kort, jeg ved ikke om det kan have noget med sagen at gøre, selv om alle flyselskaberne er medlem af Staralliance, så er det ikke lige meget hvad for et bonuskort du har, for at få del i rabatter og andre fordele. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 20/05-2012 09:54
|
Det er noget med måden du skal købe billetten på. Noget med du skal købe hos det selskab du har din bonus ordning med, og så opgradere med det selskab du vil rejse med. Jeg mener det står udførligt på Thai airways.dk, Under brug af opsparede points. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
natty |
Lagt på d. 20/05-2012 10:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
bannok skrev: Jeg er lige (den 15. maj 2012) rejst fra København til Bangkok med Thaiair og jeg spurgte om jeg kunne opgradere til business med Eurobonus, det kunne jeg ikke med Thaiair, sagde de, det er kun med SAS du kan gøre det var svaret jeg fik, jeg har et SAS Eurobonus kort, jeg ved ikke om det kan have noget med sagen at gøre, selv om alle flyselskaberne er medlem af Staralliance, så er det ikke lige meget hvad for et bonuskort du har, for at få del i rabatter og andre fordele. Man kan før afrejse bestille opgraderinger på tværs af Staralliance, via det selskab man har bonuskort til, men det kræver at man har købt de allerdyreste økonomibilletter og er ret dyrt pointmæssigt. Opgradering fra en billig kan kun ske på det selskab man har kort til. Jeg har Eurobonus, så bruger ofte 10.000 points til at blive opgraderet til Economy Extra på SAS. det er efter min mening den bedste værdi man kan få for sine point, men kan først gøres i lufthavnen. Alternativt har jeg via www.optiontown.com betalt, men ikke været sikker på at få en opgradering, før et par dage før afgang, Hvis opgraderingen ikke går igennem, får man pengene tilbage på kontoen. Hvis opgraderingen er gået igennem til E+, man får en helt ny billet og optjener point for den opgraderede klasse, 150%, har jeg nogen gange brugt 20.000 point fra Economy+ til Business. Igen i lufthavnen. http://www.sas.dk...gradering/ http://www.sas.dk...gradering/ https://www.optio... Men fortæl det ikke til din nabo, for jo flere der bruger optiontown, jo sværre er det for os andre at blive opgraderet med points i gaten, der er allerede kamp om pladserne. PS og husk at du nu på SAS og Eurobonus altid optjener 100%, også på deres kampagnebilletter, på Thai og ROP optjener du ingen point på disse billetter. Redigeret af natty d. 20/05-2012 10:39 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/05-2012 10:32
|
Jeg er også helt enig i at SAS eurobonus kan bruge til at opgradere flyvninger hos thai. Jeg tror det handler om måden man gør det på. Hvis du spørger i lufthavnen så er det ikke muligt, det skal gøres på forhånd. Det du referer til er nok en standy upgrade og dem kan man mig bekendt ikke lave på Thai hverken med Thais bonus program eller med andre star alliance. Jeg er personligt betalt 25.000 bonus miles for at få opgraderet min flyvning fra bangkok til københavn. Men har kun 9000 på mit kort tilbage. Så jeg regner med at købe 9000 miles på et af mine børns kort (hvor der står 16.000 miles) så jeg kan opgradere på vej ud også. |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 20/05-2012 10:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej. Hvor ville det dog være nemt og dejligt , hvis der ikke var alt det med point og bonus , alt det arbejde luftselskaberne og de diskussioner i har her kunne være sparet , og alle kunne måske få ( og jeg skriver alle ) biletterne billigere . Kan i alle have en dejlig Søndag , ud og nyd den , vejret er skønt . |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/05-2012 12:07
|
BentBP skrev: Hvor ville det dog være nemt og dejligt , hvis der ikke var alt det med point og bonus , alt det arbejde luftselskaberne og de diskussioner i har her kunne være sparet , og alle kunne måske få ( og jeg skriver alle ) biletterne billigere . Det tror jeg faktisk ikke ville påvirke priserne ret meget. For du skal tænke på at det ikke er et program for os som rejser en sjælden gang imellem. til det formål er bonus rejser og opgraderinger for dyre. Det er et fordels program for loyale kunder som gerne betaler ekstra for at få en billet med bonus. Den eneste grund til jeg har nok miles på mit kort er at vores ferie i 2009 var en pakke fra Thai hvor det ene barn var gratis et par overnatninger og transport til hotel i bangkok, så det samlede var billigere end lavpris biletterne. Derudover var jeg en tur i Brasilien med mit arbejde sidste år. Selv disse 2 ture var ikke nok til opgraderingen og det var kun pga bonus for online signup, threshold bonus (x2) at jeg fik nok. Men det at have 36000 miles på mit bonuskort var ikke nok. Nej for med de billige billeter koster en opgradering 42.000 miles. Jeg købte derfor en dyere Q klasse billet til 1500 kr mere for at kunne bruge mine point. Derfor tjener Thai mere på mig end de havde gjort hvis der ikke havde været bonus point. Generelt set har jeg været intresseret i at rejse på en billet med bonus optjening hvert andet år så jeg kunne beholde mit sølvkort status og dermed have 10 kg ekstra baggage med hjem. Men normalt er merprisen ca 3000 kr så det gider jeg generelt ikke betale. Men sagt med andre ord de folk der kan få opgraderinger med flyene betaler generelt også mere for biletterne og med det antal ture der skal til for at opgradere en Q billet til premium economy en vej havde man faktisk kunne spare penge ved at købe de 3 ture der er krævet til den billige pris og så tage og betale fuld pris for premium economy på 4. tur. Så hvis jeg skal være ærlig så tror jeg at bonus programmer er en god forretning for flyselskaberne. |
|
|
bannok |
Lagt på d. 20/05-2012 13:28
|
Jeg har 120000 point på mit eurobonus og det er og meget af det er optjent igennem mit arbejde, hvor det er arbejdsgiveren der har betalt flybilleten, så man kan sige at jeg har fået det meste af mine bonus points, og dem vil jeg gerne bruge, så nœste gang bliver det med SAS jeg flyver, når jeg skal til København. Den opgradering jeg snakker om er den du laver når du checker ind. |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 20/05-2012 17:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
bannok skrev: Jeg har 120000 point på mit eurobonus og det er og meget af det er optjent igennem mit arbejde, hvor det er arbejdsgiveren der har betalt flybilleten, så man kan sige at jeg har fået det meste af mine bonus points, og dem vil jeg gerne bruge, så nœste gang bliver det med SAS jeg flyver, når jeg skal til København. Den opgradering jeg snakker om er den du laver når du checker ind. Vidste du godt at point optjent via arbejde, og til brug privat rent faktisk er skattepligtigt ?? Ja , bent det ville være nemmere. ser også en trend til at billige billetter ikke giver noget særligt. Så der skal betales en del ekstra for at få point nok, medmindre det er flexible firmabilletter som koster kassen Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
natty |
Lagt på d. 20/05-2012 18:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
laodenmark skrev: Ja , bent det ville være nemmere. ser også en trend til at billige billetter ikke giver noget særligt. Så der skal betales en del ekstra for at få point nok, medmindre det er flexible firmabilletter som koster kassen Ja den tendens har været en irriterende trend, men som jeg har skrevet tidligere, er SAS netop gået den modsatte vej. En retur CHP-BKK giver nu 2x5400=10800 points. Og det endda på de aller billigste billetter. Så hvis man rejser til Thailand et par gange om året kan det nu igen hurtigt løbe op, hvis man er Eurobonus medlem og ikke har noget imod at flyve med SAS. Jeg har da igennem tiderne brugt point på flere måder, mest på opgraderinger ved gaten, men også en "gratis" rejse t/r CPH-BKK, ud på økonomi og hjem på economi plus og sågar en "gratis" weekend i Amsterdam med fly og ophold på Raddisson. Det var så et knaldtilbud. Havde sgu nært glemt at jeg også har været i New York på et 20000 point knaldtilbud. Så jeg har da fået noget ud af mine point, men har også gerne ville betale noget ekstra for at komme i en pointgivende klasse, hvis prisforskellen ikke er for stor. Da jeg er "egoist" rejsende gør det jo ikke den store forskel. Men hvis prisforskellen er meget stor gør jeg det selvfølgelig ikke. Men det behøver jeg så ikke mere når og hvis jeg flyver med SAS, da jeg nu bare kan købe den billigste billet. Redigeret af natty d. 20/05-2012 19:03 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 20/05-2012 23:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Thaiairways skulle få nyrenoverede fly på ruten CPH-BKK sidst på året. Dem de flyver med nu er også håbløs forældet efter min mening. Har fløjet meget med Thai de sidste 8 mdr. CPH-BKK på netop Premium Economy. Servicen er meget god, maden er også god, men sæderne sover man bestemt ikke godt i hvis man ser på prisen, entertainment systemet er også meget ringe i forhold til mange andre flyselskaber. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/05-2012 23:45
|
bimmelim skrev: Thaiairways skulle få nyrenoverede fly på ruten CPH-BKK sidst på året. Dem de flyver med nu er også håbløs forældet efter min mening. Har fløjet meget med Thai de sidste 8 mdr. CPH-BKK på netop Premium Economy. Servicen er meget god, maden er også god, men sæderne sover man bestemt ikke godt i hvis man ser på prisen, entertainment systemet er også meget ringe i forhold til mange andre flyselskaber. På Premium og buisness er 1. juni skilledagen, der får vi de nyrenoverede fly. 16 august er economy også opgraderet. hvordan fungerer entertainment systemet på premium i de nuværende fly? er det bare fælles video der vises på egen skærm? Faktisk ville det ikke bekymret mig så meget med IFE hvis bare der var et strøm stik så min bærbare kunne køre i 10 timer. Sædet er klart ikke det bedste at sove i men nu sover jeg generelt meget dårligt i fly (underligt da jeg fint kan sove i tog) men selv på natflyvningerne er det sjældent jeg kan sove. |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 20/05-2012 23:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
På min sidste flyvning fra BKK til CPH for ca. 2 uger siden, der vist de kun 4 forskellige film, de kører så hele tiden i loop. Med mange andre entertainment systemer kan man vælge mellem 40 til 50 forskellige film eller endda flere forskellige. Kan se at man med Norweigan også har mulighed for internet osv. De han ingen strømstik i premium på CPH-BKK. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |