Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Jasmine Rice
|
|
ST66 |
Lagt på d. 12/05-2012 15:54
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Findes der en butik i Ballerup (eller tæt på) der sælger Jasmine Rice? |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 12/05-2012 16:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Rema 1000
|
|
|
BentBP |
Lagt på d. 12/05-2012 17:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Netto ____________________________________________________________________________________ |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 12/05-2012 17:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
ST66 skrev: Findes der en butik i Ballerup (eller tæt på) der sælger Jasmine Rice? Gider du tage ind til KBH lige ved Fisketorvet Station kan du få denne her mærke hos Jacobs Full House: [img]http://www.reocities.com/siagians/Risklass12.jpg[/img] is not a valid Image. 179.95kr + moms = 225kr for 20kg sæk. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
vandango |
Lagt på d. 13/05-2012 00:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
BentBP skrev: Netto Endda fra Thailand står der på posen. ____________________________________________________________________________________ |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 13/05-2012 15:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Var ikke klar over at fisketorvet var en station. Dybbelsbro station er nok den rigtige. Kim
|
|
|
BentBP |
Lagt på d. 13/05-2012 17:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Ja , det er rigtigt vandango , konen vil også helst have dem , når der står de kommer fra Thailand . |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 13/05-2012 18:11
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
kro90 skrev: Var ikke klar over at fisketorvet var en station. Dybbelsbro station er nok den rigtige. Kender også stationen som Dybbelsbro Station, men husker også at det for vel et par år siden var fremme i medierne at Shoppingcenteret Fisketorvet havde betalt DSB for at få navnet Fisketorvet på Dybbelsbro Station. Her er et billede af det: [img]http://multimedia.pol.dk/archive/00604/kul_fisketorvet_18-_604823y.jpg[/img] is not a valid Image. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 13/05-2012 18:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Sejt web
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 13/05-2012 20:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jeg ved ikke med Jer, men min bedre halvdel kan gå fuldstændigt i selvsving hvis der købes "forkerte" ris. Ris med en kamel afbilledet ville således helt sikkert være "forkerte" .. kan ikke huske hvad der var på den sidste pose ris, men argumentet om man ikke kunne smage på kvaliteten først, synes ikke at have større effekt. Spørgsmålet om, hvad der så skulle være af billeder på posen, opklarede heller ikke noget. hun mente, at var det "rigtige" khao hom mali, ville teksten stå fremhævet på thai.. jeg ved det sgu ikke... Synes at kvaliteten var som den plejer at være. Og har da heller ikke hørt noget siden. Vi har trods alt spist af den pose i en 2 ugers tid efterhånden. Jeg bilder mig selv ind, at jeg godt kan afgøre kvaliteten på ris ved at se, lugte og smage den "rå" ris. men det kan man jo ikke i en lukket pose. Der er heldigvis længe til næste pose ris, vi får kun thaimad ca. 2-3 gange om ugen |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 14/05-2012 09:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hej Web Det skilt har jeg ikke set, var endda forbi i sidste uge, så må jeg hellere kikke godt efter. I S-toget hvor stationerne listes, står der stadig Dybbelsbro, så det så sent som i lørdags. Ja lidt reklame gør underværker. Københavns Hovedbabe gård = Tivoli Klampenborg = Bakken Ishøj = Istanhøj Enghave = Carlsberg eller Kirkegaarden ?? Kim
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 14/05-2012 11:16
|
sudsakhon skrev: Jeg ved ikke med Jer, men min bedre halvdel kan gå fuldstændigt i selvsving hvis der købes "forkerte" ris. 1) Ris med en kamel afbilledet ville således helt sikkert være "forkerte" .. kan ikke huske hvad der var på den sidste pose ris, men argumentet om man ikke kunne smage på kvaliteten først, synes ikke at have større effekt. Spørgsmålet om, hvad der så skulle være af billeder på posen, opklarede heller ikke noget. 2) hun mente, at var det "rigtige" khao hom mali, ville teksten stå fremhævet på thai.. 3) jeg ved det sgu ikke... Synes at kvaliteten var som den plejer at være. Og har da heller ikke hørt noget siden. Vi har trods alt spist af den pose i en 2 ugers tid efterhånden. Jeg bilder mig selv ind, at jeg godt kan afgøre kvaliteten på ris ved at se, lugte og smage den "rå" ris. men det kan man jo ikke i en lukket pose. Der er heldigvis længe til næste pose ris, vi får kun thaimad ca. 2-3 gange om ugen 1) Tjah, så spørg din kone fra mig , hvorfor hun fx. bruger noget Shampoo eller andre skønheds produkter hvor der er et billede af en EUROPÆISK blond model, det ville også være "lige så forkert", da hun selv har sikkert mørkt hår , måske ville hun svare : Because I am worth it 2) Golden Camel er Hom Mali Jasmin ris (selv om det er IKKE også skrevet på Thai) : http://www.wester...ce/index/6 3) Desvære ikke altid, det kan skifte fra år til år afhængigt af vejret i pågældende høstsæson (regnfuld/oversvømmelser eller tørk). Personligt kan jeg mærke forskel på risen når den fx. er blevet kogt om formiddagen og bliver varmet op på ny til aftensmaden, ris gryene kan være sammenklistret mod nogle gang før løs ris både middag og aften. Bon appetit. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 14/05-2012 11:23
|
kro90 skrev: Var ikke klar over at fisketorvet var en station. Dybbelsbro station er nok den rigtige. Ja, det har du ret i, men som Web har påpeget (med billede) var det også for nemhedens skyld at jeg skrev Fisketorvet, tildels fordi mange kender/har hørt om Fisketorvet og kun få kender Dybbelsbro St. (kan sammeligne det med når man spørger nogle thaier om hvor det kommer fra, så er ofte svaret: Korat , og hvis du ville uddybe det så viser det sig at de bor i en landsby 75km fra Korat ) I øvrigt har det officielt været på tale om at netop ændre navnet fra Dybbelbro til Fisketorvet. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 14/05-2012 11:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
kro90 skrev: Hej Web Det skilt har jeg ikke set, var endda forbi i sidste uge, så må jeg hellere kikke godt efter. I S-toget hvor stationerne listes, står der stadig Dybbelsbro, så det så sent som i lørdags. Ja lidt reklame gør underværker. Københavns Hovedbabe gård = Tivoli Klampenborg = Bakken Ishøj = Istanhøj Enghave = Carlsberg eller Kirkegaarden ?? Er det kun mig.....? Jeg fatter ikke en meter af dette indlæg! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 14/05-2012 11:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
moerk5002 - indlægget skulle nok have været i "Jasmine Rice" tråden. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 14/05-2012 11:47
|
moerk5002 skrev: ......................................................... Er det kun mig.....? Jeg fatter ikke en meter af dette indlæg! Nej, for det er bare et ironisk bemærkning fra Kro90 til Web og mig selv vedr. tråden om Jasmine ris hvor JEG skrev FISKETORVET istedet for Dybbelsbro St. som den stadigt hedder (UFN) . Tråden burde måske har været placeret under den ovennævnte tråd med "fare for beskyldning for irelevans" til OP. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 14/05-2012 12:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
@ Lung Yao, ... når man spørger nogle thaier om hvor det kommer fra, så er ofte svaret: Korat , og hvis du ville uddybe det så viser det sig at de bor i en landsby 75km fra Korat. Så er det jo nok, fordi de taler om provinsen, ikke byen. Peter
|
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 14/05-2012 12:43
|
Antal indlæg: 1145 |
Den kære station hedder Dybbølsbro Station
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Philo |
Lagt på d. 14/05-2012 12:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 124 |
Med fare for at blive beskyldt for at flue...... vil jeg blot høfligst gøre opmærksom på, at det rent faktisk hedder Dybbølsbro og ikke Dybbelsbro, hvilket i øvrigt også fremgår af det fine billede Webmaster indlejrede i sit indlæg. Min yndige - i lighed med jeres ditto - hustru er i øvrigt fuldt på linie med Lung Yao´s, idet hun også kan gøre det til noget nær en videnskab, når vi skal købe ris. Imidlertid er vi nu begyndt at iblande brune ris - købt i Netto eller ligende dicounforretninger - af sundhedsmæssige årsager, idet de helt hvide og polerede ris angiveligt, for en stor procentdel, bliver omdannet til sukker i kroppen. MVH Philo |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 14/05-2012 18:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Der er ikke forskel på, hvordan hvide polerede ris og de brune omdannes til sukker i kroppen. Det gør alle kulhydratholdige fødevarer. Og det er stort set det hele, der nedbrydes til sukker Der er bare lidt mere fiber i forhold til de polerede. men da jeg godt kan lide de brune, var det da en knald god ide at kyle en håndfuld ned for smagens og effektens skyld næste gang Tak for tippet |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |