Se indlæg
Tigertemple nær Bangkok eller Phuket? S.O.S.
|
|
rastloes |
Lagt på d. 09/05-2012 19:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 158 |
Godaften DTW. For cirka 2 år siden, aftalte 3 kammerater (inkl. mig) en tur til Thailand. Den ene rejsende har aldrig været udenfor Europa. Dette skyldes primært forpligtelser i DK, (dvs. arbejde, kæreste og børn) som han har fået i en tidlig alder. Men som nævnt, aftalte vi at vedkommende måtte begynde at spare sammen! Resultatet var så at vi for en lille uge siden fik bestilt vores flybilleter til LOS i September. 21 dage uden børn, kærester, arbejde, huslige forligtelser osv. Glæden er stor, da det altid har været mit ønske at vise ham Thailand. Vi har 2 baser i løbet af ferien, nemlig 1 uge Silom Bangkok og 2 uger Phuket. Da det ligger i det uvise (måske engang om mange år), hvornår jeg igen får min kammerat med på en tur uden familie, skal denne herretur bare være gennemtænkt. Sidste weekend sad vi sammen og jeg begyndte at spørge hvilke forventninger han har til turen. Mange ønsker blev nævnt (bounty-ø, fisketur, jungletur, Party, et skrædder besøg) og de fleste ønsker var nemt nok. MEN... Han nævnte ligeledes at han for nogle år siden, så en TV udsendelse om Tiger der levede sammen med munke i en nedlagt mine. Som turist kunne man besøge disse munke om morgen og "gå en tur" med tigerne. Det var absolut noget som han kunne tænke sig. Jeg nævnte selvfølgelig at dette nok var dyreplageri, men han er fast besluttet. Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke aner hvor man kan "gå en tur med tigerne", fodre dem osv. Måske findes der flere steder, jeg har bare aldrig hørt om dem, nok pga. manglende interesse. Det perfekte vil være at stedet enten ligger indenfor 250 km. fra Bangkok eller Phuket. Så hvis der har nogen som kunne give lidt input, ville det være fantastisk. Mange tak på forhånd. Rastloes Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
jesperg |
Lagt på d. 09/05-2012 20:11
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
tiger temple .Wat Pha Luang Ta Bua. ligger ca 2,5 times kørsel fra BKK centrum i provinsen Kanchanaburi. alså vest for BKK. tag evt en bus fra sai dai bus station osse kaldet southen bus station. http://tigertempl...=153&id=67 Redigeret af jesperg d. 09/05-2012 20:26 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/05-2012 20:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Der ligger rent faktisk også et tiger-tempel i nærheden af Phuket, nærmere bestemt i Krabi. Her er der dog ingen tigre. Hvis I får tid/lyst, så er templet et besøg værd, evt. i forbindelse med en tur over Phi Phi-øerne. Dog kun, hvis I ikke er alt for gamle og affældige. Du kan læse lidt om templet her: http://rejse-til-...ave-temple |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 09/05-2012 21:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Ja. Det er mega dyrplageri! Dyrene er så dopede at de dårligt ænser deres egne unger. Phi Phi er dejligt, så det er et besøg værd. God tur. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
DKPete |
Lagt på d. 10/05-2012 09:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Hvis I vil se tiger templet i Kanchanaburi kan i med fordel kombinere med River Kwai.... personligt bryder jeg mig ikke om stedet - ikke særligt dyrevenligt........ |
|
|
roald |
Lagt på d. 10/05-2012 19:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
Du skriver "gå tur med tigerne og fodre dem " det skal du ikke regne med, tigerne er bundet med en stålkæde, en guide tager dig i armen og følger dig rundt til hver tiger, du kan så bøje ned i knæene og lægge en hånd på tigeren, guiden tilbyder så at tage nogle billeder af dig, det hele er overstået på måske 20 min., der er nok ca.20 tigere , i et område der ligner en grusgrav |
|
|
patirak |
Lagt på d. 11/05-2012 14:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
rastloes skrev: Godaften DTW. For cirka 2 år siden, aftalte 3 kammerater (inkl. mig) en tur til Thailand. Den ene rejsende har aldrig været udenfor Europa. Dette skyldes primært forpligtelser i DK, (dvs. arbejde, kæreste og børn) som han har fået i en tidlig alder. Men som nævnt, aftalte vi at vedkommende måtte begynde at spare sammen! Resultatet var så at vi for en lille uge siden fik bestilt vores flybilleter til LOS i September. 21 dage uden børn, kærester, arbejde, huslige forligtelser osv. Glæden er stor, da det altid har været mit ønske at vise ham Thailand. Vi har 2 baser i løbet af ferien, nemlig 1 uge Silom Bangkok og 2 uger Phuket. Da det ligger i det uvise (måske engang om mange år), hvornår jeg igen får min kammerat med på en tur uden familie, skal denne herretur bare være gennemtænkt. Sidste weekend sad vi sammen og jeg begyndte at spørge hvilke forventninger han har til turen. Mange ønsker blev nævnt (bounty-ø, fisketur, jungletur, Party, et skrædder besøg) og de fleste ønsker var nemt nok. MEN... Han nævnte ligeledes at han for nogle år siden, så en TV udsendelse om Tiger der levede sammen med munke i en nedlagt mine. Som turist kunne man besøge disse munke om morgen og "gå en tur" med tigerne. Det var absolut noget som han kunne tænke sig. Jeg nævnte selvfølgelig at dette nok var dyreplageri, men han er fast besluttet. Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke aner hvor man kan "gå en tur med tigerne", fodre dem osv. Måske findes der flere steder, jeg har bare aldrig hørt om dem, nok pga. manglende interesse. Det perfekte vil være at stedet enten ligger indenfor 250 km. fra Bangkok eller Phuket. Så hvis der har nogen som kunne give lidt input, ville det være fantastisk. Mange tak på forhånd. Rastloes En 21 dages herretur til Thailand...!!! Din kammerat bliver aldrig sig selv igen efter sådan en tur... Stakkels mand... Sorry, kan ikke hjælpe med Tigerne (er pisse bange for tigere, så har aldrig været der...) - men hjælper gerne, hvis I har brug for lidt "gå-i-byen" inspiration i BKK... I får en super tur! Held og lykke med det! |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 29/10-2012 03:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
jesperg skrev: tiger temple .Wat Pha Luang Ta Bua. ligger ca 2,5 times kørsel fra BKK centrum i provinsen Kanchanaburi. alså vest for BKK. tag evt en bus fra sai dai bus station osse kaldet southen bus station. http://tigertempl...=153&id=67 korekt, det nok mest besygte Tiger tempel ligger i Kanchanaburi, og er kendt fra bla. Discovery channel, det er ike dyreplageri, de prøver på at beskytte den faldende stand af tigere t Thailand, og ikke være bange ffor at gå der ind, de har selvfølgelig nogle timer om dagen der er lukket pga fodringstid og stillr krav til hvilket farve tøj du har på, men ellerrs helts roligt det sker ikke noget..........men du skal skriive under på dr er på egen risiko du går ind. |
|
Spring til debat: |