Se indlæg
 Udskriv debat
hvad laver I i Thailand
poom
Jeg vil gerne bo i Thailand når den tid kommer. men jeg tænker også på hvad jeg skal lave. er ikke håndværker og sådan så jeg kan ikke gå og fixe ting.

jeg gider heller ikke sidde på en bar og kværne bajere ned. ikke fordi jeg tror at I herinde gør det.

hvad får I tiden til at gå med? hvis jeg bode ude på lars tyndskids marker ville jeg dø af kedsomhed men bode jeg i turist sted blev det vel også rimligt kedeligt?

der er nok nogen der arbejder men det tror jeg ikke jeg kan finde noget. men hvad laver alle andre?

er det bare mig der er bange for at sidde og glo på en vanbuffalo og rismark eller kan man lave noget?

der er jo også langt til venner og sådan.
min kone vil gerne bo i nærheden af familien men jeg er faktisk lidt nervøs ved tanken selvom jeg elsker hende.

her i danmark kan hun gå på arbejde, men jeg er jo helt låst.

havde man 1000000000 kr var det jo ikke noget problem, men at sidde med sin pension og glo på thai tv eller åndsvag vidio bliver man vel også træt af

hugoboerge
Hvad har du af hobbies ?

Frank
Jeg er begyndt at brygge mit eget øl, og det vil være en hobby, som jeg tager med mig, hvis vi skal opholde os i kolonihaven i længere tid.Smile

sank
Smile Ja nu opholder jeg mig kun ½ års i Pattaya. Og Cykler dagligt en rundtur i byen og omegnen. Oser rundt i diverse Stor Centre og spiser frokost forskelige steder nå fruen er Cyklet ud og fundet et godt sted, så tager vi Bus til Bangkok nogle gange og bliver der nogle dage, også en tur rundt i landet ? og altid en tur på ca 8 dage til et nabo land ? man skal jo have sin ferie Grin og visa. men vil ikke kunde klare mange dage i en landsby ? men der er jo nogen der kan det og sikkert har det godt med det ? men møder mange af dem i byen der lige skal have 8 dages ferie fra Landsbyen ? men jeg vil tro der kommer nogen her med gode råd.

patirak
poom skrev:

Jeg vil gerne bo i Thailand når den tid kommer. men jeg tænker også på hvad jeg skal lave. er ikke håndværker og sådan så jeg kan ikke gå og fixe ting.

jeg gider heller ikke sidde på en bar og kværne bajere ned. ikke fordi jeg tror at I herinde gør det.

hvad får I tiden til at gå med? hvis jeg bode ude på lars tyndskids marker ville jeg dø af kedsomhed men bode jeg i turist sted blev det vel også rimligt kedeligt?

der er nok nogen der arbejder men det tror jeg ikke jeg kan finde noget. men hvad laver alle andre?

er det bare mig der er bange for at sidde og glo på en vanbuffalo og rismark eller kan man lave noget?

min kone vil gerne bo i nærheden af familien men jeg er faktisk lidt nervøs ved tanken selvom jeg elsker hende.

havde man 1000000000 kr var det jo ikke noget problem, men at sidde med sin pension og glo på thai tv eller åndsvag vidio bliver man vel også træt af

Mine hverdag er egentlig ret ensartet. Jeg står op ca. kl. 7.30, går i bad og trasker derefter ind og får morgenmad. Herefter går dagen så foran computeren og med at holde Skype-møder med kunder og de ansatte som sidder udenfor Thailand.

Her sidder jeg så indtil ca. kl. 17.00, kun afbrudt af frokost og nogle gange også en enkelt svømmetur. Aftenerne bruges normalt på at slappe af, svømme, spille pool, gå i biffen, se fjernsyn/video, familie/vennebesøg eller gå ud at spise.

I perioder er vi meget hjemme og andre gange ude - det afhænger af hvad vi har lyst til på det givne tidspunkt. Bor i BKK, så der er jo masser af muligheder, hvis man har lyst.

Vi kan dog begge to godt lide at være hjemme, så det er ikke vildt meget vi kommer ud. Når det sker, så er det som regel på min opfordring og fordi jeg trænger til at kommer ud og få brændt nogle hjerneceller af.

Egentlig ligner hverdagene meget hinanden og som par går vi meget op og ned af hinanden - da jeg jo arbejder hjemmefra og min kæreste går herhjemme. Hun er heldigvis utrolig godt til at fylde en dag ud med forskellige aktiviteter, så det er meget sjældent hun sidder stille --- og mærkelig nok løber vi aldrig tør for samtaleemner.

Indimellem bliver det også til en del rejser - enten alene eller sammen med kæresten. Det giver nogle gode "afbræk" i vores hverdag. Dels kommer vi nogle gange lidt væk fra hinanden og andre gange får vi nogle gode oplevelser sammen.

Jeg tror egentlig godt vi kunne bo på bøh-landet, hvis vi skulle. Men ville dog fortrække Bangkok eller et andet sted i Thailand, hvor der sker lidt.

Det fede ved Bangkok, er efter min mening at man har mulighederne. Dermed ikke sagt at man benytter dem hele tiden, men blot det at de er der, er dejligt at vide.

Hvis jeg havde masser af penge, var alene og uden arbejde her i Bangkok, så ville jeg nok drikke mig selv ihjel...
Redigeret af patirak d. 07/05-2012 16:37

flyer
poom

Ja det er sguda øv, at du ikke kan lave lidt småting, men mon ikke det bare er noget du tror du ikke kan? Du kunne jo øve dig lidt når du er dernede, går det galt er tingene jo ikke så dyre dernede og hvis du kigger på den "standard" Thaierne selv lægger for dagen, så skal der jo ikke meget til at blive lige så "god"

Jeg ved det er nemmere sagt end gjort, jeg selv er så heldig at jeg kan lave alt, på nær murer en blank mur, altså hvor man kan se stenen, så selv om der går nogle år inden vi skal bo der fast, har jeg allerede sælbt en del "Vestlig" værktøj med derned, har også været i Home-Pro.... lækkert, det er en landsdækkende byggemarkedskæde hvor store dele af sortimentet nærmer sig vores standardPibe

Men har du ikke noget du går op i? Som du kunne "finpudse" når du får masser af tid, du ved "øvelse gør mester"! Det behøves jo ikke at være noget der er så teknisk, måske som Frank skriver, bryg dit eget øl, det var lige noget for mig! Lige nettop nu er jeg igang med at svejse et "micro-microbrygsetup" til min ældste søn i rustfrit og det bliver bare total nice, ved sgu bare ikke om det er til at skaffe råvarene til det dernede!?

Du kan vel ordne have og få en top tunet "park" eller hvad med at hjælpe familien med rismarken og andre bondeting, ja altså hvis de bor på landet, når der så ikke er så meget at lave, kunne du suse afsted på en lille kværn og nyde landskabet.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Frank
Apropos ølbrygning i Thailand, så er det svære at få råvarer end i Danmark, men ikke umuligt. Men her kan mange oplysninger findes:
http://www.homebr...com/forum/
Smile

handy
Har fået udekøkken og elsker den skalede kok.....

AL 48
Hvad siger lovgivningen egentlig om øl/vin-brygning samt spiritus i Thailand?

Anonym Bruger
patirak skrev:

poom skrev:

Mine hverdag er egentlig ret ensartet. Jeg står op ca. kl. 7.30, går i bad og trasker derefter ind og får morgenmad. Herefter går dagen så foran computeren og med at holde Skype-møder med kunder og de ansatte som sidder udenfor Thailand.

Her sidder jeg så indtil ca. kl. 17.00, kun afbrudt af frokost og nogle gange også en enkelt svømmetur. Aftenerne bruges normalt på at slappe af, svømme, spille pool, gå i biffen, se fjernsyn/video, familie/vennebesøg eller gå ud at spise.

I perioder er vi meget hjemme og andre gange ude - det afhænger af hvad vi har lyst til på det givne tidspunkt. Bor i BKK, så der er jo masser af muligheder, hvis man har lyst.

Vi kan dog begge to godt lide at være hjemme, så det er ikke vildt meget vi kommer ud. Når det sker, så er det som regel på min opfordring og fordi jeg trænger til at kommer ud og få brændt nogle hjerneceller af.

Egentlig ligner hverdagene meget hinanden og som par går vi meget op og ned af hinanden - da jeg jo arbejder hjemmefra og min kæreste går herhjemme. Hun er heldigvis utrolig godt til at fylde en dag ud med forskellige aktiviteter, så det er meget sjældent hun sidder stille --- og mærkelig nok løber vi aldrig tør for samtaleemner.

Indimellem bliver det også til en del rejser - enten alene eller sammen med kæresten. Det giver nogle gode "afbræk" i vores hverdag. Dels kommer vi nogle gange lidt væk fra hinanden og andre gange får vi nogle gode oplevelser sammen.

Jeg tror egentlig godt vi kunne bo på bøh-landet, hvis vi skulle. Men ville dog fortrække Bangkok eller et andet sted i Thailand, hvor der sker lidt.

Det fede ved Bangkok, er efter min mening at man har mulighederne. Dermed ikke sagt at man benytter dem hele tiden, men blot det at de er der, er dejligt at vide.

Hvis jeg havde masser af penge, var alene og uden arbejde her i Bangkok, så ville jeg nok drikke mig selv ihjel...

ha ha ha ...det tror jeg sgu også at jeg ville gøre ...ville være bange for at hvis jeg kedede mig for meget så ville det før eller siden ende i druk.Pibe

natty
Lige meget hvor man emigrerer til, tror jeg det er vigtigt, at man har noget at udfylde tiden med.
Interesser, arbejde, haven, skrive eller frivilligt arbejde osv, what ever.

Jeg synes sgu jeg har set en del sølle farangs, hvor livet er smuttet ud gennem fingrene på dem pga. for meget druk og sikkert også meget andet i deres livssituation.

Det hjælper jo dog sikkert at have en lokal partner, som kan holde en lidt i ørene, da fristelserne jo som bekendt kan være ret store i LOS Grin
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Anonym Bruger
Patirak skrev:

Nope.! Patirak,

Jeg tror ikke på, at i kunne bo på Bhø-landet. Du har alt for meget energi, til at være "placeret" i en landsby.

Har du prøvet det...? Nå ikke. Så kan jeg fortælle dig at mange af dem jeg kender, der er "hoppet på hus byggeri i konens landsby
og byttet deres liv i Bangkok, Pattaya or what ever, med rismarker, og glo ud i luften udsigt, ikke lægger skjul på, at
'det er en ommer'...

Udover kedsomheden, så også fordi:

Farangen og fruen' bliver invaderet af alle mulige familiemedlemmer, som forventer at farangen viser sit
Ja Dee.

Det kan du så vise på mange måder. Udover at det er reglen, mere end undtagelsen, at farang betaler alle steder, kan det også være
lån af din bil feks.

Og de holder sig ikke tilbage for også at bede om penge til benzinen.

Familiens forventninger er i det hele taget store, når der er en farang i landsbyen, og her skal man ikke glemme landsbyens øvrige
indbyggere.

Alt hvad jeg har skrevet er noget jeg har hørt, ikke selv oplevet. Men jeg skulle ikke nyde noget.

Nu tror jeg nok at der er øretæver i luften, fra alle dem som bor på landet. Gys.

flyer
DK skrev:

Patirak skrev:

Nope.! Patirak,

Jeg tror ikke på, at i kunne bo på Bhø-landet. Du har alt for meget energi, til at være "placeret" i en landsby.

Har du prøvet det...? Nå ikke. Så kan jeg fortælle dig at mange af dem jeg kender, der er "hoppet på hus byggeri i konens landsby
og byttet deres liv i Bangkok, Pattaya or what ever, med rismarker, og glo ud i luften udsigt, ikke lægger skjul på, at
'det er en ommer'...

Farangen og fruen' bliver invaderet af alle mulige familiemedlemmer, som forventer at farangen viser sit
Ja Dee.

Det kan du så vise på mange måder. Udover at det er reglen, mere end undtagelsen, at farang betaler alle steder, kan det også være
lån af din bil feks.

Familiens forventninger er i det hele taget store, når der er en farang i landsbyen, og her skal man ikke glemme landsbyens øvrige
indbyggere.

Alt hvad jeg har skrevet er noget jeg har hørt, ikke selv oplevet. Men jeg skulle ikke nyde noget.

Nu tror jeg nok at der er øretæver i luften, fra alle dem som bor på landet. Gys.

DK dit indlæg havde nok været bedst egnet som en "PB"..... Du beder jo selv om øretæver... DROP det og lad være med at ødelægge tråden og forumet.
Kan iøvrigt ikke nikke genkendende til dine påstande.
Hav en god dagSunflower
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Anonym Bruger
Hvor har du dog ret DK.
man kan virkelig genkende det du skriver.
Jeg har denne gang været her ude på landet,
i 1 måned og kunne sagtens blive herude,
hvis det ikke var for hendes familie.Sad

chris70
Fuldstændig rigtig DK og som sonny siger: Hvor har du dog ret dk.
Vi flyttede også ud på landet hvor alting skulle være så billigt og fredeligt, bortset fra at familien (som der var mange af) boede lige oppe på hjørnet så der brugte hun tiden til at snakke med dem.

De kom så og lånte vores motorcykler når deres var gået i stykker (eller løbet tør for benzin) dem fik vi så tilbage med tom tank.

Så fik vi besøg af alle mødre som lige havde Thailands dejligste som trængte en mand i Danmark, at hun kun var 17 og at der fuldte 3 børn med var jo bare en fordel, færdig syet familie.

Når mig og min pige skulle ud, ja så skulle hele familien jo med, og så havde de jo ingen penge med.

Jeg brugte min tid i bigC med at snakke med andre falanger som, tror jeg, havde det samme problem

Om jeg vil bo på landet i thailand, NEJ TAK. Men man skal da lige prøve det først og forresten er jeg Københavner med stort K.

poom
tusind tak for alle svar

jeg ved det er vigtigt med en hobby. hader at lave håndværkerting men lidt laver man vel altid

jeg tror efter at jeg har læst alle svar at det store problem er kedsomhed og hendes familje

det er nemlig også lige det som gør mig betænkelig.
jeg vil døøøøøøøø langsomt hvis jeg skulle sidde og glo på en mark eller hjælpe i rismarken. det gider jeg ikke
i må bare ikke dømme mig jeg er ikke en højrøvet falang men jeg skal ikke vade rundt i mudder eller tro at jeg er til andet end besvær der.

det andet problem er at hun gerne vil bo ved familjen.
jeg kan godt se problemerne allerede

nu er der nogen år til men jeg tror jeg skal snakke med konen om de der familjeproblemer allerede.
det værste er at når man ikke gider at blive tørret i r.... konstan så er man nærig og jai dam. det gælder vist kun for falang. thai er det ikke.

det er for nemt at ende på værtshus med andre fordrukne falang der sidder og praler. det har jeg set. men det vælger man selv.
men meget af det er jo kedsomhed.

så et par gode hobby og væk fra familjen er løsningen men det bliver svært fordi hun allerede snakker om at tage sig godt af dem. hvem mon kommer til at betale det?

jeg vil bare ikke skabe et problem allerede bare lige så det ikke kommer som et stort shok når vi er der.

Peder1968
chris70 skrev:

Fuldstændig rigtig DK og som sonny siger: Hvor har du dog ret dk.
Vi flyttede også ud på landet hvor alting skulle være så billigt og fredeligt, bortset fra at familien (som der var mange af) boede lige oppe på hjørnet så der brugte hun tiden til at snakke med dem.

De kom så og lånte vores motorcykler når deres var gået i stykker (eller løbet tør for benzin) dem fik vi så tilbage med tom tank.

Så fik vi besøg af alle mødre som lige havde Thailands dejligste som trængte en mand i Danmark, at hun kun var 17 og at der fuldte 3 børn med var jo bare en fordel, færdig syet familie.

Når mig og min pige skulle ud, ja så skulle hele familien jo med, og så havde de jo ingen penge med.

Jeg brugte min tid i bigC med at snakke med andre falanger som, tror jeg, havde det samme problem

Om jeg vil bo på landet i thailand, NEJ TAK. Men man skal da lige prøve det først og forresten er jeg Københavner med stort K.

Når vi er på besøg i landsbyen kan jeg godt genkende det du skriver. Men så er vi også gæster....

Men er det ikke et spørgsmål om at sætte grænser? Når du er fastboende og ikke gæst så sætter man, dig og din kone, selv grænsen for hvad man vil acceptere.
Hvis din kone invitere familien med hver gang i skal i byen er det din kone der har et problemet. Selvfølgelig skal i betale hvis i invitere.

patirak
DK skrev:

Patirak skrev:

Nope.! Patirak,

'det er en ommer'...

Ja Dee.

lån af din bil feks.

indbyggere.

Hej DK,

Grin Ved nærmere eftertanke, så tror jeg faktisk du har ret. Ville nok hurtigt få "Thai-kuller", hvis jeg bosatte mig på en rismark et eller andet sted på "bøh-landet". Så jeg må hellere blive hvor jeg er.

Kunne dog godt bruge en strand indimellem og så selvfølgelig en ristet hotdog Wink Har været på "bøh-landet" som gæst engang og kan godt genkende en del af det du skriver.

Mht. "Thai-kuller", så har min pap-søn i øjeblikket skoleferie, hvilket betyder at han KONSTANT render rundt om os her... Heldigvis skal han snart i skole igen... ellers ville han nok være røget en tur udover altanen på et tidspunkt...
Redigeret af patirak d. 08/05-2012 10:17

patirak
poom skrev:

tusind tak for alle svar

jeg ved det er vigtigt med en hobby. hader at lave håndværkerting men lidt laver man vel altid

jeg tror efter at jeg har læst alle svar at det store problem er kedsomhed og hendes familje

det er nemlig også lige det som gør mig betænkelig.
jeg vil døøøøøøøø langsomt hvis jeg skulle sidde og glo på en mark eller hjælpe i rismarken. det gider jeg ikke
i må bare ikke dømme mig jeg er ikke en højrøvet falang men jeg skal ikke vade rundt i mudder eller tro at jeg er til andet end besvær der.

det andet problem er at hun gerne vil bo ved familjen.
jeg kan godt se problemerne allerede

nu er der nogen år til men jeg tror jeg skal snakke med konen om de der familjeproblemer allerede.
det værste er at når man ikke gider at blive tørret i r.... konstan så er man nærig og jai dam. det gælder vist kun for falang. thai er det ikke.

det er for nemt at ende på værtshus med andre fordrukne falang der sidder og praler. det har jeg set. men det vælger man selv.
men meget af det er jo kedsomhed.

så et par gode hobby og væk fra familjen er løsningen men det bliver svært fordi hun allerede snakker om at tage sig godt af dem. hvem mon kommer til at betale det?

jeg vil bare ikke skabe et problem allerede bare lige så det ikke kommer som et stort shok når vi er der.

Hej Poom,

Jeg kan egentlig godt se dit problem eller nærmere din frustration om et liv på en "pløje-mark".

Selvom jeg personligt elsker Thailand, så må jeg også indrømme at det at være konstant omgivet af Thai'er kan være en belastning indimellem. Derfor er det også godt at man nogle gange kan "trække stikket ud" og finde steder med Faranger. På "bøh-landet" vil du med stor sandsynlighed blive endnu mere isoleret, hvilket jeg godt kan se kunne blive en belastning for dig.

Hvad siger konen/kæresten, hvis du lufter dine tanker for hende? Kunne i et bo et lidt mere civiliseret sted og så besøge familie ofte? Det er jo virkelig et problem, hvis du allerede nu ved at du ikke vil kunne trives der.

AL 48
Spørgsmålet lød: Hvad laver I i Thailand.
For mit vedkommende kan jeg sige, at jeg egentlig aldrig keder mig, selvom vi bor langt ude på landet (5km. til landsby og 20km. til større by). Men indtil videre er jeg der jo også kun de 3mdr. om året, som reglerne giver lov til som efterlønner.
Tiden dernede bruger jeg til meget forskelligt. Nogle gange kører jeg på fisketur til en dejlig stor sø, hvor man også kan leje de flåder med hus på og trække sig ud i søen med tovværk.
Eller også er der som regel noget at lave/reparere på huset,- eller haven trænger til en omgang. Det kan også være, at man får lyst til endnu en tilbygning (dernede bygger man jo bare til, uden alle de fine formaliteter). Næste gang kunne det være et værksted, som jeg muligvis kan have i fred.- Det første okkuperede madammen straks til vaskerumWink
Vi kommer jo også naturligvis sammen med Donnas familie samt hendes store vennekreds. Men den "overrending" af familie og venner som jeg kan se andre har været udsat for, kan jeg ikke genkende. Lige i starten kom de tit for at "se giraffen", men siden kommer de ganske naturligt en gang imellem,- og hvis det ikke kun lige er for at sige "hej", så har de altid selv tilskud med til fællesspisning, hvilket jeg finder rigtig hyggeligt. - Gode venner og god familie skal man ikke kimse af dernede, de træder også til hvis det er mig der har brug for hjælp. F. eks. har vi ikke selv bil, men skal vi have købt større ind til huset eller haven kommer hendes nevø altid med pickup´en (uden at forvente andet end brændstof). Familien hjælper os generelt meget ved større arbejdsopgaver, og det eneste de får for det er et stort godt "ædegilde", når projektet er færdigt. - Herligt.
Vores nabo, der har lokalradiostationen lige ved siden af, kigger også jævnligt ind og får en sludder. Han er især meget nysgerrig hver gang jeg begynder på noget nyt, og er ved at falde af MC´en når han langsomt kører forbi på grusvejen, fordi han både skal grine og vinke.-Fin fyr. Han prøvede også engang at liste mig til at komme på stationen som "gæste-DJ". Dengang betakkede jeg mig,- men det kan da være at det senere kunne være sjovt.- Gad vide hvad thaiérne mener om "Four Jacks"? - Donna siger det er "happy music".
Ellers er der jo TV og internet, men det er jo nærmest en forbrydelse at sidde inde og se TV i det herlige vejr om aftenen,- så hellere sidde og nyde det på den nybyggede terrasse med en god kop dansk kaffe (importerer selv når lageret er sluppet op), og Donna vimser hen for at kigge om man nu mangler kaffe.
Rigtig herligt liv, væk fra storbyens larm. Her kan man "høre" naturen,- men sådan er vi jo så forskellige.
God dag til alle.

Spring til debat: