Se indlæg
 Udskriv debat
Danske boger til udlaan
thaikurt1
Er der nogen som bo i Thailand som keder sig og mangel noget at laese i jeg har noget danske boger som jeg har laest og vil saa gerne give andre mulighed for at laese.

Vi kan gore det paa den maade at i sende adressen til mig saa sende jeg det til jer. og saa naar i er faerdig sende i det tilbage til mig paa den maade har vi kun udgift til at sende pakken frem og tilbage og ikke mere forlager jeg for at laane boger af mig.

Saa send mig en PB saa kan jeg fortaelle jeg hvad bog jeg har hjemme lige nu.Grin
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
jorn
God ide! thai-kurt........ nu skal jeg godt nok snart til det kolde nord, men det er en mulighed som jeg vil huske naar jeg vender tilbage.

Takker for tilbuddet!

“Music is the only language I whirly understand"

jorn
Er der nogle specifikke danske boerger, du kunne taenke dig at laese?

Saa vil jeg kigge paa sagen i Danmark og evt. tage dem med til BKK.

Suk Rak Ning
[center][b]Et fantastisk initiativ af ThaiKurt.

Rart at folk tænker på andrePfft

Mvh.Suk....................Cool

Redigeret af Suk Rak Ning d. 20/01-2006 07:28
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

thaikurt1
Hejsa jom.

Tak for dit tilbuddet lige nu har jeg nok at laese. Cool

Naar du kommer tilbage til Thailand saa kan du jo bare sende mig en PB hvis du mangle noget at laese i til den tid. Grin
Redigeret af thaikurt1 d. 20/01-2006 07:58
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

xxxx
Hejsa

Ja jeg har proevet det foer, men det virkede ikke rigtig... Det var ligesom om folk glemte retur adr.
Men paa den maade her kunne vi maaske faa det til at virke.

Jeg har ogsaa en masse knaldromaner liggende.. Bill&Ben - Walt Slade osv... De ma ogsaa gerne laanes. Plus div andre boeger, skal lige faa lavet en liste indenfor overskuelig fremtid.
Plus hvis nogen gaetter krydsord, saa kan jeg kopiere nogen af dem, de er jo ikke saa sjove hvis man kan se de gamle kradserier.

Le-si

Suk Rak Ning
Et link til krydsord.

[url]www.lexi.dk/side4.htm[/url]
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

thaikurt1
le-si det har du nok ret i men man kan jo ikke andre tro paa at hvis man laane boger at man jo ogsaa sende dem tilbage.

Suk skrev:
Et link til krydsord.

[url]www.lexi.dk/side4.htm[/url]

Hejsa Suk
Fedt link du kom med der,mange tak
det var da rart med det så man kan sidde og
lave kryds og tværs
Jeg sidder også,og læser meget i thailand og fylder min rygsæk op hvergang jeg tager til thailand,med bøger
bamsen

jorn
GrinDu har da ret Thai kurt, man skal da tro paa det bedste hos andre og selv om det har vaeret proevet foer, saa skal det jo ikke for hindre dig i at proeve igenWinkGrin

Vi kan jo osse laegge hovedet lidt i bloed og saa maaske lave et system, som for pligter.Wink

Jeg synes det er god ide, personligt laeser jeg paa flere sprog og savner egentlig ikke" danske" boeger, men der er gode boeger som bliver udgivet kun paa dansk.

Hidtil har jeg foraeret boegerne vaek, i bevidst om "laane" dem ud nok var lidt det samme.Cool

Men jeg stoetter da ideen fuldt ud.Wink

thaikurt1
Jom hvis det skulle ske at man glemmer at sende bogen tilbage se jeg det ikke som min verden falde sammen da det jo kun er boger.Wink

Saa god er jeg ikke til andre sprog derfor er muligheden for at laese boger paa andre sprog meget smaa saa derfor fortraette jeg at laese det paa dansk. Shock

jorn
GrinGrin Jeg har det paa samme maade som dig Thai-kurt! Jeg er ordblind osv! At jeg idag kan laese og skrive paa flere sprog, saa er det fordi at jeg laerte, at anvende nogle forskellige metoder i specialundvisningen for ordblinde. Det vigtigstej eg laerte, var nok "at bruge sporget bl.a. ved at laese meget"

Jeg har svaert ved at laere sprog paa en skolebaenk, saa jeg laere udfra "naturmetoden" og en "fotografisk hukommelse"Cool

F.eks gik jeg til thaiundervisning, to timer, hver dag, i fem uger og jeg betalte en bondegaard. Min kaerste paastaar at "jeg havde noget andet koerende" fordi min kaerste forstaar simplethen ikke, at jeg kunne gaa paa skole i fem uger uden at laere skid!GrinGrin

Men naar jeg saa f.eks. koere bil, saa er min kaeste meget overrasket over at jeg kan "laese" skilte som ikke er paa engelsek men udelukkende paa Thai. Men igen er det en teknik jeg anvender, har jeg set "ordet" og faet det forklaret et par gange, saa husker jeg et "billede" af ordet, og saa genkender jeg jo bare et billede af ordet!GrinGrin NEJ jeg kan ikke skrive og laese Thai!GrinGrin

Jeg har laert mere Thai fra min kaerstes soen end jeg har laert af nogen anden, simpelthen ved at "laese" hans "babyboeger" fra han var 2 aar! Det er billdeboeger og han peger saa paa et billede af f.eks. et par sko, saa siger jeg navnet paa engelsk, han gentager det saa og han siger saa navnet paa thai som jeg saa gentager. Saa jeg taler thai som en 2 aarig!GrinGrinGrin

Folk tror at vi skoere naar knaegen og jeg handler ind sammen! Men vi synes begge det er sjovt og selv om knaegten har et flot engelsk, saa naegter han at tale det til mig! saa ofte taler jeg engelsk, han svare paa thai,vise versa!GrinGrin

Men de sprog jeg kan har jeg laert paa stort set samme maade, som voksen og mange er imponeret over at "jeg er saa flydene" men det er jo ogsaa paa dansk og jeg laere jo sprog paa samme maade, ikke i skolen!Cool

Man skal blot akcepterre at det tager tid at laere paa den maade og kun ved at vaere staedig og konstant bruge sproget, saa laere man det.Wink

Saa vis du har lyst ja men saa er det bare paa med vanten find nogle letlaeslige boeger .feks. paa engelsk og laes dem igen og igen indtil du har forstaaet dem.Grin

Vi behersker jo dansk! saa maa det ogsaa vaere muligt at laere et andet sprog!GrinGrin

I starten af min thai tilvaerelse fik jeg f.eks. altid nummer 9 paa menukortet, hvergang jeg forsoegte at bestille et glas vand! Det var hammerende irreterende, men det nyttede ikke saa meget at blive vred! saa istedet maatte jeg jo laere at bruge de rigtige lyde!GrinGrin

Det lidt lige som barnet der skiger naar det er sulten, men istedet for at faa mad, saa bliver barnet puttet i seng! efterhanden laere barnet at det at skrige ikke er godt nok, saa barnet begynder at sige "ma-ma" og mor finder saa flasken frem!GrinGrinGrin

Nej! jeg er ikke et geni! jeg er ikke bedre end de fleste til at laere sprog! men jeg elsker laere noget nyt og jeg hader naar der er noget jeg ikke forstaar!GrinGrinGrin

For lige at blive i emnet!!! Saa fik jeg den ide, at vi opretter et emne i debattet, et emne der kunne hedde "boghjoernet " Dem der saa har boeger de gerne vil udlaane, kan saa ligge lister ind i emnet.

Dem der saa gerne vil laese dem laver saa deres "bestiling" saa i debatten paa den maaede kan vi alle se hvor boegerne "rejser" hen.

naar man saa har laest bogen og returnere den, saa skriver i "retur dato og modtageren i debatten. Modtageren skriver saa en "kvittering" naar man har faaet bogen retur. ind.

Hvis der ikke ligger en kviterring, saa er der jo gaaet noget galt og det maa man jo saa overveje, foer man sender flere boeger til paagaeldene! Vi kan alle floege med i procesen, saa vi kan alle udveklse boeger!!!! WinkWink

Bare en ide!GrinGrinGrin

thaikurt1
Jom det er en udmaerke ide du har fundet frem til saa skal den bare havde det gjort Grin

Spring til debat: