Se indlæg
 Udskriv debat
Retirementvisa 800.000 kontra 400.000 ??
DJ
Har været inde og læse diverse indlæg om retirementvisa, jeg flyter til Thailand med min thailandske kone til efteråret og søger O-visa hjemmefra ( er lidt i tvivl om det skal være 3 mdr`s visa eller 1 års visa ), og vil så ændre visa til retirementvisa.

Når jeg læser reglerne læser jeg at man skal fremvise bankdokumentation for 800.000, men nogle nævner 400.000 ??

Kan nogle forklare dette med de 400.000 ???

ban-chang
Er du gift med en Thai er det kun 400000.-

http://thailinks.dk
moerk5002
Hvis du kan dokumenterer en indtægt fra Danmark, i form af pension eller lign. behøver du ikke have 800.000 på din konto.

Har du ikke 800.000 på kontoen kan man betale sig fra det. Jeg giver selv 20.000 for et retirement visa om året, fordi jeg ikke har de penge eller får pension hjemmefra.

Regler er til for at omgås Pfft Heldigvis.......

Boes
For dansk gift med Thai kvinde var det, idet minste tidligere, 400,000 THB i Thai Bank eller 40,000 THB / maned i indkomst eller en kombination heraf
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

hugoboerge
Som jeg forstaar det:

Retirement: Kan soeges uanset om man er gift med en Thai eller ej. Kraever en kombination af THB 800,000.- eller bevis paa en maanedlig indtaegt der udgoer nogenlunde det samme, eller en kombination af begge dele.

Marriage: Kan soeges hvis man er Thai gift og kraever halvdelen af ovennaevnte.

Hvorfor smide THB 20,000 ud af vinduet hvert aar ?

Mht THB 800,000.- og/eller THB 400,000.- skal disse beloeb staa inde paa en Thai bankkonto i en periode af 3 maaneder foer man soeger om visum, herefter kan man saa bruge loes, men ved fornyelse aaret efter gaelder de samme regler.

Hvis jeg tager fejl i ovennaevnte vil jeg gerne hoere om det. Mvh.

VIP
hugoboerge skrev:

Som jeg forstaar det:

Retirement: Kan soeges uanset om man er gift med en Thai eller ej. Kraever en kombination af THB 800,000.- eller bevis paa en maanedlig indtaegt der udgoer nogenlunde det samme, eller en kombination af begge dele.

Mht THB 800,000.- og/eller THB 400,000.- skal disse beloeb staa inde paa en Thai bankkonto i en periode af 3 maaneder foer man soeger om visum, herefter kan man saa bruge loes, men ved fornyelse aaret efter gaelder de samme regler.

Jeg kom til at skrive noget vrøvl her.

Sun baby
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

VIP
moerk5002 skrev:

Hvis du kan dokumenterer en indtægt fra Danmark, i form af pension eller lign. behøver du ikke have 800.000 på din konto.

Har du ikke 800.000 på kontoen kan man betale sig fra det. Jeg giver selv 20.000 for et retirement visa om året, fordi jeg ikke har de penge eller får pension hjemmefra.

Regler er til for at omgås Pfft Heldigvis.......

Hej Moerk!

Den mulighed med at betale 20.000 bht. om året for visa, har jeg ikke hørt om før.
Jeg går så ud fra at du får udstedt dit visa i Thailand?

Ligger der stempelpligt hos immigration hver 3 måned, eller skal du af landet?

Boes
It's up to the officer in charge.... Han/hun stikker sikkert gerne 20,000 i lommen og giver stemplet. Men jag synes vi skal diskutere de legale mader at fa visum pa.
Man kan komme grueligt galt afsted ved at forsoge bestikke en "straight" officer
Albert Einstein

VIP
Boes skrev:

It's up to the officer in charge.... Han/hun stikker sikkert gerne 20,000 i lommen og giver stemplet. Men jag synes vi skal diskutere de legale mader at fa visum pa.
Man kan komme grueligt galt afsted ved at forsoge bestikke en "straight" officer

Giv nu lige Moerk chancen for at komme med sin version, inden vi begynder at tale om bestikkelse.

Boes
VIP De 20,000 for et retirement visa er en lokal opfindelsePibe
Albert Einstein

hugoboerge
VIP skrev:

hugoboerge skrev:

Som jeg forstaar det:

Sun baby

Hvad mener du med det ? Du har ikke skrevet noget !

Boes
Her er et link til Thai ambasaden i Kobenhavn.
Det er efter min mening ikke komplet og sproget er mange gange pa bornehaveniveau.....
http://www.thaiem...non_OA.htm
Albert Einstein

VIP
hugoboerge skrev:

VIP skrev:

hugoboerge skrev:

Som jeg forstaar det:

Sun baby

Hvad mener du med det ? Du har ikke skrevet noget !

Det havde jeg, men slettede det igen. Derfor.

hugoboerge
http://www.siam-l...ailand-ret

http://denmark.si...rement.php

Her et par links. Haaber det kan bruges.

FCKdk
VIP skrev:

Boes skrev:

Giv nu lige Moerk chancen for at komme med sin version, inden vi begynder at tale om bestikkelse.

Moerk har tidligere forklaret mig sammen hængen....

Det er noget med at "leje" en konto, med det rigtige beløb, man kan kan selvfølgelig ikke hæve pengene og den egentlige "ejer" indkasserer også selv renterne af indestående....
Som Jeg husker det er det ikke et retirementvisa Moerk har fået, men derimod fast opholds- og arbejds-tilladelse og sådan et arrangement er jo selvsagt rimeligt praktisk når man har en lille hyggelig ølbar, som den Moerk driver med hans dejlige kone Fai!!!!Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

handy
FCKdk skrev:

VIP skrev:

Boes skrev:

Moerk har tidligere forklaret mig sammen hængen....

Det er noget med at "leje" en konto, med det rigtige beløb, man kan kan selvfølgelig ikke hæve pengene og den egentlige "ejer" indkasserer også selv renterne af indestående....
Som Jeg husker det er det ikke et retirementvisa Moerk har fået, men derimod fast opholds- og arbejds-tilladelse og sådan et arrangement er jo selvsagt rimeligt praktisk når man har en lille hyggelig ølbar, som den Moerk driver med hans dejlige kone Fai!!!!Wink

som desværre er lukket....men håber han kommer på banen igen hyggelig fætter....smiler...Smile

Frankie-boy
Hej DJ, det med de 400.000 B er som skrevet hvis i er gift, eller 65000 B. pr. måned det bliver ca. det samme som på 12 måneder, detr med de 40.000 B ved jeg ikke om det er rigtig, det kommer også lidt om på hvordan "de" læser det(imigrationen) om det er før efter skat, så passer det jo meget godt med 65000 B før skat 40.000 B efter skat.

Men du får det nok ikke til 1/2 pris hvis du tager "månedens modellen" alså ca. 32.000 B før skat 20.000 B efter skat, men man ved jo aldrig :-)
Hvad jeg ved er det kun på "bankmodel" altså indstående i bank det er 400.000 B når du er gift Thai.

Men lad os høre hvad der sker, når nu du er fremme :-)
Hilsen Frankie-boy.

"Do it my way"

moerk5002
Svar til flere.

Der er intet bestikkelse af nogen art, det er et visa kontor som laver det. Visaet koster så vidt jeg husker omkring 2000 baht, så betaler man ca 18.000 for at få en bankbog/konto med 800.000 baht på. Dvs at man i princippet låner 800.000 baht af en mand, men man får selvfølgelig ikke kort og adgang til kontoen.

Jeg kunne også låne dem af en kammerat, sætte dem på en konto i mit navn og reslutatet er det samme. Og så betale kammeraten nogle penge for det. Intet forkert eller korruption i det, helt lovligt.

FCKdk, du har så delvis ret, men det er riterement visa Frown jeg har jo rundet de halvtreds........ Arbejdstilladelse har jeg desværre ikke mere, det var i mens jeg boede på Phuket. Og rigtigt som handy skriver, desværre lukket i min bar da vi ikke kunne forlænge kontrakten pr 1.3.2012.

Vi er i gang med at lede efter nye lokaler så vi kan fortsætte Friends Bar, gerne i løbet af sommeren........

Fortsat god weekend til alle Cool

Moerk.
Der er vist et eller andet du har misforstaaet, hvis du tror det ikke er rendyrket korruption.

Boes
Den er vist god nok . De samme 800,000 cirkulerer rundt mellem ansøgerne. Metoden har tidligere været oppe og vendt på Thai Visa. Det virker legalt, men er jo i det mindste en omgåelse af reglerne.
Albert Einstein

Spring til debat: