Se indlæg
 Udskriv debat
Reklame
Lung Yao
Hvad mon der har kostet Thai Airways at få denne her reklamefoto på CPHs hjemmeside:

http://www.cph.dk...ervice.htm

[img]http://www.cph.dk/NR/rdonlyres/B55C5ABD-D319-4AC2-A3FB-9E3B31C6B08F/0/fly.jpg[/img] is not a valid Image.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

natty
Hvis de betaler for det, skulle de da se at få skiftet billedet ud.
Redigeret af natty d. 25/04-2012 16:25
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Lung Yao
natty skrev:

Men, jeg tror heller ikke at de gører, hvorimod får CPHs ansatte mulighed for ID2 billetter .
3500kr for en Booket returbillet til BKK er da ikke så ringe enda..Angel

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jc
Billedet har ligget på CPH's hjemmeside i to år. Man kunne jo anlægge en mindre kommerciel betragtning i og med at THAI er et af de få selskaber, som beflyver CPH med B747. CPH kunne måske tænke, at det vil være fint med sådan et fly på en af deres hjemmesider.
Boet i Bangkok 1980-1983.

rinpoche
Lung Yao skrev:

natty skrev:

Men, jeg tror heller ikke at de gører, hvorimod får CPHs ansatte mulighed for ID2 billetter .
3500kr for en Booket returbillet til BKK er da ikke så ringe enda..Angel

.

Ja, det kan du jo så sige, Lung Yao, men en booket billet er kun booket når der er pladser til rådighed, det ved du også godt.

Ellers, er det ren standby. På trods af prisen, der efterhånden er ved at nærme sig billetprisen på ordinære billetter.

Mvh
rinpoche

milex
Vel ikke det rette forum at diskutere de efterhånden udvandede ID-billetter.

Iøvrigt tvivler jeg på, at ansatte i CPH har adgang til disse. kræver vel man er ansat i en airline - ikke blot i en 'lufthavn'.

FCKdk
Lung Yao skrev:

natty skrev:

3500kr for en Booket returbillet til BKK er da ikke så ringe enda..

.

Ja, det kan du jo så sige, Lung Yao, men en booket billet er kun booket når der er pladser til rådighed, det ved du også godt.

Ellers, er det ren standby. På trods af prisen, der efterhånden er ved at nærme sig billetprisen på ordinære billetter.

Mvh
rinpoche

milex skrev:

Vel ikke det rette forum at diskutere de efterhånden udvandede ID-billetter.

Iøvrigt tvivler jeg på, at ansatte i CPH har adgang til disse. kræver vel man er ansat i en airline - ikke blot i en 'lufthavn'.

Som medarbejder i CPH der er driftsoperatør og medejer af CPH Kastrup Lufthavn, har man ikke adgang til køb af rabatbilletter, men er derimod henvist til at kontakte flyselskaberne der har indlejet sig i lufthavnen. Dette skal gøres uden mellemkomst af CPH. Hos flyselskaberne kan Vi så måske få en form for rabat eller opgradering, men det er i princippet ikke anderledes end hvis Du går hen i en TV-butik og siger "Jeg ønsker flg. varer blabla, Jeg betaler kontant, hvor meget kan Du give i rabat?"
Vi må ikke modtage rabatter på baggrund af vores ansættelse(men Vi må gerne tinge om prisen, selvfølgelig.) m.m., udover de ordninger som enhver virksomhed kan købe sig til efter aftale med de handlende....
Det er såre simpelt fordi det er i strid med regler om konkurrenceforvridning!!!!

Men prøv istedet at kigge på vores indkøbsklub [url]IFKL.dk[/url]Sad
Redigeret af FCKdk d. 26/04-2012 06:24

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Lung Yao
FCKdk skrev:
[quote]Lung Yao skrev:
natty skrev:
3500kr for en Booket returbillet til BKK er da ikke så ringe enda..

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Som medarbejder i CPH der er driftsoperatør og medejer af CPH Kastrup Lufthavn, har man ikke adgang til køb af rabatbilletter, men er derimod henvist til at kontakte flyselskaberne der har indlejet sig i lufthavnen. Dette skal gøres uden mellemkomst af CPH. Hos flyselskaberne kan Vi så måske få en form for rabat eller opgradering, men det er i princippet ikke anderledes end hvis Du går hen i en TV-butik og siger "Jeg ønsker flg. varer blabla, Jeg betaler kontant, hvor meget kan Du give i rabat?"
Vi må ikke modtage rabatter på baggrund af vores ansættelse(men Vi må gerne tinge om prisen, selvfølgelig.) m.m., udover de ordninger som enhver virksomhed kan købe sig til efter aftale med de handlende....
Det er såre simpelt fordi det er i strid med regler om konkurrenceforvridning!!!!
Men prøv istedet at kigge på vores indkøbsklub [url]IFKL.dk[/url] Sad

Så er reglerne ændret drastisk, for i "min tid" 1967(hvor var DU hen dengang Tuttelu Tralla) til 2003, MÅTTE vi ikke som ansatte rette PERSONLIGE henvendelser til flyselskaberne, men havde en kontakt person hvor man afleveret sin ansøgning, og som Rinpoche skrev delvis, ren ID billet var 100% på Standby basis, booket billetter var 50-75% sikkret.

IFKL = INDKØBSFORENING(ikke KLUCool har jeg været og stadigt er medlem af siden den startede (af VIGGO m.m. da vi sad sammen i Apron TWR i bunden af den tidligere finger Cool.

Og hvad har indkøbsforrenings med rabataftaler på flybilletter for nuværende og tidligere ansatte ?

.

milex
@Lung Yao

Vil gerne høre lidt mere om '50-75% sikret'

ID-billetter er ALTID 100% standby. Det eneste du opnår ved en booked id-billet, er at rykke op i køen over andre ID-pax.

Så er flyet fyldt op med normalt betalende pax - ja så kan du godt glemme alt om din dyrt betalte bookede id-billet.

Lung Yao
milex skrev:
@Lung Yao
Vil gerne høre lidt mere om '50-75% sikret'.
ID-billetter er ALTID 100% standby. Det eneste du opnår ved en booked id-billet, er at rykke op i køen over andre ID-pax.
Så er flyet fyldt op med normalt betalende pax - ja så kan du godt glemme alt om din dyrt betalte bookede id-billet.

Derfor skrev Jeg 50-75%, og selvfølgeligt er fuld ud betalende passager, næsten altid forud ID pax. (og jeg tror at du ved hvad jeg mener med "næsten" ).

.

snoopy
Milex, Så er reglerne lavet om siden jeg arbejdede i lufthavnen. ID billetter er ikke alle altid standby. 50-75 billetter er bocket og er der ikke plads på den afgang man ville med, så er man garanteret med dagen efter, det er man ikke på almindelige standby billetter, der kan man vente i dagevis.

Lung Yao
FCKdk skrev:
...........................................

Så kan jeg ikke forstå hvorfor mange gører det bærende uniform eller fremvisende deres havnekort (ID). Andet legitimation skulle være lige så god, hvis grunden med kortet var for at legitimere sig.
Hvad er det for "Konkurenceforvridning" du ævler om ?
Men er det tale om at have Sit og egen arbejdsgiverens ryg frit (for evt. korruptions/favoriserings anklager) så var det noget andet.

Og måske bedst for alle parter at vi holder os til trådens emne.

.

Lung Yao
snoopy skrev:
Milex, Så er reglerne lavet om siden jeg arbejdede i lufthavnen. ID billetter er ikke alle altid standby. 50-75 billetter er bocket og er der ikke plads på den afgang man ville med, så er man garanteret med dagen efter, det er man ikke på almindelige standby billetter, der kan man vente i dagevis.

Nemlig, og er man i KBH, gører det ikke så meget, hvorimod er man i BKK så er det ikke særlig smart, især hvis man skal på arbejde igen 2 dage senere. (bare spørg dem som fx. skulle flyve BKK - Hong Kong - London - CPH ) Shock

.

Spring til debat: