Se indlæg
Diskrimitation i Phuket ?
|
|
Lagt på d. 25/04-2012 07:57
|
|
Begynder Antal indlæg: |
[img]http://multimedia.pol.dk/archive/00636/RussiansPhuketTCA_w_636372y.jpg[/img] is not a valid Image. http://politiken....e/?ref=eb1 [url][/url] Edit: Hovsa ! - Kan se at dette indlæg og Vandango's indlæg har 'krydset' hinanden - Undskylder for dobbeltkonfekt ... Redigeret af d. 25/04-2012 08:10 |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 25/04-2012 08:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Det er først her i år jeg har mødt russer i Thailand. Hvis alle er lige så højtråbende som dem jeg har mødt kan jeg ost forstå man ikke ønsker dem. Er det diskrimination!? Ja |
|
|
ABS |
Lagt på d. 25/04-2012 08:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Samme som nogle steder står. Muslims not welcome.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 25/04-2012 10:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Jamen det er da en ubahagelig situation. Det er rigtigt russere o.l. fra øst kan være slemme. Personligt bryder jeg mig ikke om dem. Jeg kan heller ikke lide muslimer og arabere iøvrigt, heller ikke pakistanere iranere og mange andre.. Men det kan være slemt at udelukke hele folkeslag. Kan aldrig føre noget godt med sig. Jeg har ingen fordomme, jeg hader alle. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 25/04-2012 10:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
birkedhoj skrev: Jamen det er da en ubahagelig situation. Det er rigtigt russere o.l. fra øst kan være slemme. Personligt bryder jeg mig ikke om dem. Jeg kan heller ikke lide muslimer og arabere iøvrigt, heller ikke pakistanere iranere og mange andre.. Men det kan være slemt at udelukke hele folkeslag. Kan aldrig føre noget godt med sig. Jeg har ingen fordomme, jeg hader alle. Jeg hader alle paa [lige fod]. |
|
|
handy |
Lagt på d. 25/04-2012 10:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
ja 1,1 mille russere sidste år.....puha vi snakkede netop om det igår på en tur til koh larn hvor de også er i overflod.....hvordan er det om 5 år.....så er jeg suset nord øst over... |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 25/04-2012 10:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
handy skrev: ja 1,1 mille russere sidste år.....puha vi snakkede netop om det igår på en tur til koh larn hvor de også er i overflod.....hvordan er det om 5 år.....så er jeg suset nord øst over... Sjovt, det var lige netop Koh Larn hvor jeg så de første her i år. På Koh Larn er der så også en masse Kineser, Japaner eller hvor de nu kommer fra. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 25/04-2012 14:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
http://www.youtub...-JwNL7y90M
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/04-2012 15:16
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Det er en svær diskussion med den diskrimination og ikke sjov når den rammer os selv (fx. med højere priser til falang) osv. Men russerne er kommet for at blive og i hvilken mængde! De seneste år har de ét af de største stigninger i % af turister i Thailand. De fylder godt, men passer typisk sig selv...de kaster ikke om sig med penge (med mindre de er mafia el. lign). Men de fylder godt op på de tomme hoteller og skal jo også have mad og drikke. Så på nogle områder er de gavnlige for Thailand. Men det kan også give bagslag i forhold til dem som vælger stederne med russere fra. Selv kan jeg ikke fordrage dem, af utallige årsager jeg ikke magter at ridse op. Men der er ikke så meget at gøre. Og jeg kan virkelig godt forstå thaierne. Man har efterhånden hørt (og set!) så mange historier om deres opførsel og det mærker hotellerne og barene også. Hvor der er russere, smutter andre...jeg skiftede fx hotel da jeg boede på Sukhumvit soi 3 i bangkok...af 'noob'-mæssige årsager vidste jeg ikke at den ende af sukhumvit var fyldt med arabere og afrikanere...jeg checkede ud et par timer efter at jeg havde checket ind og fortalte i receptionen at jeg ikke gad bo som ene 'hvid' blandt noget der lignede Mekka..De kunne sagtens forstå mig.... Når jeg besøger Pattaya, holder jeg mig også væk fra de steder med muslimer og russere..jeg passer bare ikke ind og føler mig sgu ikke tilpas i de områder, det er sgu en anden stemning..især Sydpattaya og Jomtien... Jeg læste på Stickman om en bar i bangkok som kun lukker 'hvide' ind (eksl. russere) dvs. kun europæere, amerikanere og australiere o.lign...ingen asiater, indere, afrikanere og arabere...og han nævnte at forretningen kører forrygende idet flere og flere efterspørgere steder som disse... Og man ser da også flere og flere skilte som disse: no arabs! no muslims! no afrikan/negro! og disse skilte kommer jo op af en grund..det er jo ikke fordomme alene der får folk til at lave sådanne tiltag. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 25/04-2012 15:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
På vores ferie i jan/feb i år spiste vi nogle gange på Restauranten lige over for "dino bar" i kata. Mener den hedder "Two chefs". Man spiser virkelig godt der, og der er en svensk "bord leder". Den sidste gang vi spiste der inden vi skulle hjem, kom der 3 par ind på restauranten. De 3 herrer kom med hver deres Heineken 1/2 l dåseøl i hånden. Den ene satte en plastic pose med sprut som de skulle have til maden midt på bordet. Det skal nævnes, at en middag med en god bøf og et par øl og kaffe til slut for os runder 2000 B. så det er ikke just et gagekøkken. Jeg nævnte for bordlederen det ikke er ok at se russere medbringe øl og sprut, idet det fik stedet til at virke "værtshusagtigt" Han sagde de skulle betale for at drikke deres sprut der. Ved ikke om det er kotyme, og vi blev der heller ikke længe nok til at finde ud af om det var rigtigt. Men en ting så jeg, bordlederen var ikke glad ved situationen, men han sagde der ikke var noget at gøre da der var så mange russiske turister på Phuket. Ole Flyver PE med THAI altid
|
|
|
Boes |
Lagt på d. 25/04-2012 16:13
|
Birkedhoj.. Det er ganske normalt på Thai steder at medbringe sin egen Whisky for derefter at betale " prop penge ". Dvs. åbner du en fl. black label til 1200 Bath , ja så bonger restaurangen dig for 1200 Bath, men til gengæld får du betjening, glas, is og et antal soft drinks samt rydder de op efter dig. Men nej det er ikke populært og forekommer ikke på "bedre steder" "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 25/04-2012 16:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
rigtigt boes, normalt på *thai steder* men Two chefs i kata er ikke et thai sted, hvordan er din holdning på dit hotel!! jeg hader de personer, der kommer dalrende ind på en restaurant med bar mave og en øl i hånden (uanset nationalitet) det er for klamt at se på, og signaler totalt mangel på pli. Jeg havde fornøjelsen for ca. 3 uger siden på en restaurant i patong at blive nedstirret af et russisk par på omkring 30-40 år......jeg havde spist, og sad kun med en slat øl tilbage, da de åbenbart mente, de skulle overtage mit bord (der var ingen borde ledig)....jeg trak tiden ud, og vinkede derefter til tjeneren... (der var de på vej for at overtage bordet)men,,,,for første gang i mange år fik jeg pludselig lyst til en dessert, så de måtte slukøret traske væk igen |
|
|
Boes |
Lagt på d. 25/04-2012 17:35
|
hvordan er din holdning på dit hotel! skrev TingTongVi er benhårde på det punkt. Eget foder og sprit kan kun konsumeres på værelset eller den egne balkong, ikke på hotellets øvrige områder. Selvfølgelig..... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
handy |
Lagt på d. 26/04-2012 05:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
tingtong skrev: rigtigt boes, normalt på *thai steder* men Two chefs i kata er ikke et thai sted, hvordan er din holdning på dit hotel!! jeg hader de personer, der kommer dalrende ind på en restaurant med bar mave og en øl i hånden (uanset nationalitet) det er for klamt at se på, og signaler totalt mangel på pli. Jeg havde fornøjelsen for ca. 3 uger siden på en restaurant i patong at blive nedstirret af et russisk par på omkring 30-40 år......jeg havde spist, og sad kun med en slat øl tilbage, da de åbenbart mente, de skulle overtage mit bord (der var ingen borde ledig)....jeg trak tiden ud, og vinkede derefter til tjeneren... (der var de på vej for at overtage bordet)men,,,,for første gang i mange år fik jeg pludselig lyst til en dessert, så de måtte slukøret traske væk igen ja dejligt når de står helt oppe i nakken på en...smiler... |
|
|
chris70 |
Lagt på d. 26/04-2012 05:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
Ja, nu er det russerne vi klager over, før var det japanere, men da jeg boede på Ch4 i pattaya fortalte betjeningen mig at her var der kun danskere og det kom af at ingen gad og høre på alle de skrigene danskere når de begyndte at drikke. Jeg boede der kun een gang og kom aldrig tilbage, måske i kendte stedet det er lukket nu. |
|
|
buffalo |
Lagt på d. 26/04-2012 07:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 148 |
der er godt nok også mange Danskere jeg nødigt vil ses i selvskab med på turrist stederne fulde som svin og højt råbene tosser der ikke respektere det land de er gæster i og det allerværste er at mange nedværdiger og håner service personalet hvad enten det er i restauranter eller lagenartisterne Jeg kender desværre eksempler på tosser fra Danmark der har spurgt helt åbenlyst den kvindelige del af min kones familie hvad det skal koste at gå på hotelværelset for en gang "BAM BAM" Så er folk sgu ikke helt normale i styrehuset når man uden viddere tror et hvert hunkønsvæsen er til salg.............neej Danskere er sgu ik en skid bedre end de andre tosser Buffalo Stol aldrig på en prut
] |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/04-2012 09:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
buffalo skrev: der er godt nok også mange Danskere jeg nødigt vil ses i selvskab med på turrist stederne fulde som svin og højt råbene tosser der ikke respektere det land de er gæster i og det allerværste er at mange nedværdiger og håner service personalet hvad enten det er i restauranter eller lagenartisterne Jeg kender desværre eksempler på tosser fra Danmark der har spurgt helt åbenlyst den kvindelige del af min kones familie hvad det skal koste at gå på hotelværelset for en gang "BAM BAM" Så er folk sgu ikke helt normale i styrehuset når man uden viddere tror et hvert hunkønsvæsen er til salg.............neej Danskere er sgu ik en skid bedre end de andre tosser Buffalo Det må da ha været på et værtshus i danmark at du oplever den slags. så oplys venligst folk om hvilken så de kan undgå at komme der. og hvis det skulle være i thailand,så oplys venligst hvor det er henne, så vi andre kan undgå at komme de steder du render på. og hvor danskerne er sådanne. Skægt jeg syntes at jeg har været mage steder ,men aldrig rigtigt oplevet det... . |
|
|
Lagt på d. 26/04-2012 11:50
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Der findes heldigvis også positiv diskrimination ..... [img]http://www.dinocrat.com/wp-content/08imag5833.JPG[/img] is not a valid Image. |
|
Spring til debat: |