Se indlæg
Billigste rejse forsikring
|
|
ben |
Lagt på d. 11/01-2006 07:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 438 |
Jeg kunne ogsaa godt taenke mig det guld/plati. Master Card via min bank, men daekning gaelder KUN for folk med folkeregisteradresse i Danmark desvaerre. Skaal! |
|
|
Frank |
Lagt på d. 18/01-2006 11:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
For mig er det vigtigste formål med rejseforsikring, at vi er dækket i forhold til sygdom og hjemtransport, som jo virkelig kan løbe op, hvis uheldet er ude. Hvorimod min værdien af min baggage normalt ikke overstiger værdien af min kuffert, som er billig . Men lige et spørgsmål for os, der bor i Danmark, og rejser til thailand én om året i 3-4 uger: Set i lyset af nogle af de historier, som har været oppe i medierne, senest den tragiske med Jan fra Holbæk, hvor stor bør dækningen så være for 1) Sygdom/indlæggelse/lægebehalding 2) Hjemtransport ? mvh Frank |
|
|
Buggymann |
Lagt på d. 18/01-2006 13:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
hej vi tegner altid forsikring via gosafe det er rimiligt billigt og god dækning,,du kan der også lave en forsikring som dækker mere også til en rimilig pris.. http://www.gosafe... parkpean Redigeret af d. 18/01-2006 13:59 just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
skytte |
Lagt på d. 18/01-2006 13:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
Jeg betalte til Gouda 1039- for 35 dage 29-11-05/04-01-06 Henrik |
|
|
ben |
Lagt på d. 18/01-2006 13:21
|
Foreste spm kan vi besvare ud fra Jan's historie: ca. DKK 1M hvis man skal evakueres med eget ambulance fly. Et tilsvarende belob for medical I Thailand ville raekke meget langt saa DKK 1M der ogsaa? |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 18/01-2006 13:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hej det billigste vil ofte vaere at bruge det forsikrings selskab hvor man har sin indbo / familie forsikring... Jeg gav 600 ( det var der omkring ) om aaret hos TRYG og kunne saa rejse ligesaa mange gange jeg havde lyst..... Dog skulle der betales ekstra for en hjemtransport daekning... jeg mener det var 17 kr pr dag. Men alt afhaengig af hvor meget man rejser selvfoelgelig for er man kun afsted en uge eller 2 om aaret er der maaske ikke saa meget at hente. Men man behoever jo ikke bruge tid paa at finde tilbud hver gang.... Le-si |
|
|
ben |
Lagt på d. 19/01-2006 03:47
|
Jeg har Trygs internationale indboforsikring saa vil checke med dem - men da jeg har adresse i Thailand bliver der nok igen et problem ligesom med guld master card.... |
|
|
jorn |
Lagt på d. 19/01-2006 06:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
At tegne en forsikring er i de fleste tilfaelde en god ide, at priserne variger skyldes sjaeldent, at det ene selskab er billigere end det andet. men mest at daekningen varigere. (laes detaljerne) Hver opmaerksom paa jeres helbreds vilkaar, for rejser man ud med "en i forvejen kendt sygdom" saa kan der opstaa problemer med om forsikringen vil daekke. Det er gaelder for de fleste, men isaer hvis man er foertids pension og "glemmer" at fortaelle at man har en lidelse, saa kan man komme til at staa i en situation hvor forsikringen er tegnet paa et urigtigt grundlag og forsikrings selskabet kan dermed afvise daekning eller sidste instans kraeve tilbage betaling. Mange forsikinger vil ikke daekke "selvforskyldte uheld" uheld p.g.a skoedesloeshed eller man skal tegne en et saerligt tillaeg for saerlig farlige "events" F.eks. elastikspring. Jeg er bekendt med et konkret eks. Det var en ung pige der valgte at bruge motorcykel taxi der korte galt og hun fik skravet huden af paa en stordel af kroppens venstre side. I hendes forsikring var der forbehold for leje/koersels paa motorcykel og hun kunne ikke faa daekket behandlingen i Thailand. Jans situation er ikke unik og man kan nemt komme i samme situation selv med en forsikring, hvilket jo ogsaa stod klart for jans familie, da flyet var sendt afsted. Jeg ved godt at der i branchen hidtil har vaeret en "lidt loes holdning" og man er rimeligt smidige. Med et stigene antal personer der rejser, betyder det at der er flere der bruger forsikingen. Flere selskaber betyder haarde konkurence, det betyder laver priser, men ogsaa laver tolerance. Man skal ikke tro at en rejseforsikring er et filantropisk fortagne, som i medmenneskelighed, uddeler daekning paa lige fod med Julemandens uddeling af gaver. Det er en virksomhed der skal tjene penge. Hvis man er heldig saa faar man max den daeknig man har betalt for. Hvis man vaelger at tegne forsikring: 1. kend din forikrings daekning, laes detaljerne og tegn noedvendige tillaeg. 2. Ved tegning giv informtion om evt. eksisterene lidelser. 3. informer dine naermste om forsikringsforhold og dine personlige oensker, selv om du har en forsikring, saa er det ikke sikkert at din tilstand tillader f.eks. hjem transport. 4. Baer altid dine forsikrings informaitoner paa dig (selskab og police nr) sammen med ID. og kreditkort. mange behandlings steder i udlandet kan forlange at du selv betaler og du kan saa faa pengne tilbage betalt fra selskabet. 5. Gem alle kviteringer og faa journal udskrift paa engelsk, samt andet matriale som f.eks roegentbilleder udleveret. (udgifter til behandling/medicin der ikke er tilstraekkeligt dokumenteret, kan afvises) Hvis man vaelger at rejse uden forsikring: 1. Goer dig det klart hvad konsekvenserne er! 2. Informer dine naermste om hvad du oensker der skal ske i en given situation. 3. Rejsmed anerkendt kreditkort og sikre dig at du altid har max kredit, paa ikke mindre end 50.000,- danske kroner paa kortet. 4. At rejse er at leve. At leve er farligt, man kan doe af det! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
Spiceroads |
Lagt på d. 19/01-2006 06:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
Jorn "Super" Tak for de gode oplysninger m.h.t forsikringer. M.v.h. Spiceroads |
|
|
jorn |
Lagt på d. 19/01-2006 06:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
mmmmH! sad lige at laeste lidt mere i traaden! Der sgu meget man ikke ved, Det godt nok mange forskellige priser paa "master guld kort" Det er en del aar siden, men jeg fik det automatisk i sin tid. Jeg husker ikke hvad det kostede den gang, men pt. betaler jeg 595,-kr om aaret. saa vidt jeg ved. Forsikrings delen har jeg ikke saa meget glaede af da jeg for det meste er ude mere end de 60 dg. Men der er da lige et par ting jeg skal have tjekket ud med min bank. “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
xxxx |
Lagt på d. 20/01-2006 11:09
|
Hejsa blev lige sa glad over Bens indlaeg.. troede jeg var ude over det problem der hedder tyveri osv her i thailand......... Men nej saa nemt var det heller ikke, her er Tryg¨s svar paa det.... Kære Leif Tak for din mail. Det er ikke muligt at tegne en international familieforsikring til dig når du bor fast i Thailand. Vi tegner kun international familieforsikringer når man er udsendt af et dansk firma i en periode. Er der spørgsmål til dette er du velkommen til at kontakte mig. Venlig hilsen Tryg Dorthe Blaabjerg Citat slut Saa altsaa stadig kun hunden og pigtraaden der hjaelper...desvaerre.. Le-si |
|
|
ben |
Lagt på d. 20/01-2006 11:42
|
Le-si; har du checket de lokale selskaber? Og ogsaa AIA Etc. altsa internationale selskaber med kontor her? Jeg er meget overrasket over at tyveri ikke skulle vaere daekket.... Skaal! |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 20/01-2006 12:52
|
Hejsa Ben Ja jeg har vaeret ude med en masse forspoergsler og alle har indtil nu sagt.. NUL: tyveri forsikring i Thailand........ saa skulle nogen have en anden viden er jeg taknemmelig modtager. Le-si |
|
|
ben |
Lagt på d. 21/01-2006 03:41
|
Wauw - man laerer noget nyt hver dag.... de eneste claims jeg nongensiden har haft paa min indbo forsikring har vaeret tyveri. Saetter ogsaa lidt i perspektiv om hvad man koeber af forbrugsgoder -det lille ukendte maerke TV frem for 42" Sony plasma Etc. |
|
|
pon04 |
Lagt på d. 29/12-2006 10:23
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Soi Cowboy skrev: Super godt emne, skulle lige til at bestille rejse forsikring og havde lidt kigget på Gouda hvor den koster 526kr, men hos GoSafe koster det kun 386kr Så tak for tippet Healer. Hilsen Soi Cowboy jeg har lige tjekket prisen hod gosafe Beregnet pris: DKK 580 Grundpris for 1 person 130 1 person (36-69 år). 15 Kr. pr.dag. 450 Total 580 |
|
|
Kaj Mortensen |
Lagt på d. 09/01-2007 20:52
|
Begynder Antal indlæg: 1 |
Kik på Mastercard gold kun 795 kr. pr år Kortet gælder et år med rejser af 60 dages varighed over hele verden. Afbestilling Forsinket baggage Og forsikring ved sygdom se linket: http://www.lpmast...BOM-6D6FBL M.V.H Kaj Mortensen Har lige gjort dit link aktivt Redigeret af John d. 09/01-2007 21:32 |
|
|
roald |
Lagt på d. 09/01-2007 21:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
Mastercard Gold kan fås gratis i Nordea, hvis man har en lønkonto med dankort , billån, og huslån over 250.000, en gevinstopsparing, en pensionsopsparing, det er også muligt med andre ting du skal bare ha 5 aftaler med banken |
|
|
Lagt på d. 11/02-2007 02:22
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jer bor fast i Bangkok, og har forsikring i BUPA. Mine venner der kommer på besøg, tegner rejseforsikring samme sted, GULD, der er incl. hjemtransport til DK med een person koster 1920 Bath for 31 dage, for 90 dage er prisen 3545 Bath. Forsikringen kan max tegnes 6 måneder i et år. Se dækningen på internet, der er en selvrisiko på 1000 Bath. Jeg selv, og en ven har haft brug for dækning, og der var førateklasses betjening. |
|
|
msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 11/02-2007 02:31
|
Antal indlæg: 198 |
Bupa findes ogsaa i DK.. I kender det under navnet IHI... Per Bay som startede det for 29 aar siden har solgt det til engelske Bupa.. MSR |
|
|
L |
Lagt på d. 11/02-2007 06:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
Jeg har "udvidet rejse verden" gennem Sygeforsikring Danmark. Gælder for et år af gangen og så kan man rejse lige så tit man vil. Pris om året: 980 kr (betales med 245 kr i kvartalet) Det første medlemsår dog ca 400 kr mere om året. Som sagt kan man rejse lige så tit man vil, men en enkelt klausul er dog også at hver rejse max må være 1 måned af gangen. Er man længere afsted på hver enkelt rejse kan man så tegne en tillægs forsikring pr ekstra dag. Men klart meget billig forikring hvis man rejser udenfor Europa mere end 1 gang om året. Den er i samarbejde med IHI men med ekstra rabat. se enkel og overskuelig dækning her http://www.sygefo...spx?ID=136 Davser jeg lavede din henvisning om til et aktivt link bamsen Redigeret af d. 11/02-2007 10:35 |
|
Spring til debat: |